صنعت سازان کویر

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اکونومیک تایمزنوشت: بر شالوده مطالعات متاخر شورای بین المللی کفش ها (ایکوم) و یونسکو که نتایج آن همزمان باروز جهانی موزه ها (۱۸ می) منتشر شده است، ۹۰ درصد از ملکی های جهان (۸۵ هزاره کفش) بوسیله سبب شیوع ویروس کرونا درون چند مدت اخیر درهای خود را به سوی بازدیدکنندگان بسته اند و تقویم زده می شود ۱۳ درصد از این ارسی به انگیزه زیان های مالی وزین در سربزرگی تعطیلی همیشگی صبر دارند. 

این دو مطالعه به بررسی تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر موزه ها در سراسر دنیا و چگونگی برابری پذیری این موزه ها با این بلای ناگهانی همه گیر پرداخته است. یونسکو و شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) اعلام کرده اند از این اطلاعات برای کشف کردن اسلوب حل هایی برای زنهار از این موسسات در سایه ویروس کرونا استعمال خواهند کرد. 

نیز پیاده شدن اساس یافته های این مطالعات، عزب پنج درصد از موزه ها در آفریقا و کشورهای جزیره ای کوچک در حال توسعه، قادر به نمایش محتوا و تورهای مجازی برای بازدیدکنندگان خود هستند. حتی ارسی هایی که دارای قابلیت تورهای مجازی هستند نیز با کاهش چشمگیر درآمدها در مقایسه با ملاقات حضوری افراد روبه رو شده اند. 

«ادره آزوله» دبیرکل یونسکو داخل بیانیه ای اطلاع دادن کرد: «موزه ها نقشی اساسی تو مقاومت جوامع ایفا می کنند و ما باید به آن ها برای رویایی با این شورش و حفظ کردن ارتباط با مخاطبان شان کمک کنیم. این بحران جهانی به ما یادآور شد نیمی از پری جهان به تدبیر آوری های دیجیتال دسترسی ندارند. باید بخاطر ارتقای دسترسی همگان به ویژه جوامع آسیب پذیر و منزوی به ادب کمک کنیم». 

اتحادیه ارسی های آمریکا اعلام کرده عزب تو این قلمرو موزه ها یومیه ۳۳ میلیون دلار به انگیزه تاثیرات شاگرد از اغتشاش کرونا زیان می بینند. صنعت نزاکت و هنر آمریکا به دلیل این بحران تا اوایل ماه آوریل متجاوز از ۴.۵ میلیارد دلار ضرر صبور شده است.
محصولات اپل اصولا در چین طرفداران بی شماری دارند و بسیاری از کاربران چینی از مقیاس های مختلف آیفون ها مصرف می کنند. این موضوع درباره ی سران و مقام های بلندپایه ی شرکت های چینی نیز صدق می کند؛ ولی نکته ی جالب این است که روان فداکار از مقام های بلندپایه ی شریک های سازنده گوشی هوشمند نیز بوسیله جای استعمال از محصولات خویشتن از آیفون های اپل مصرف می کنند.

یکی از این مقام ها لی جون، مدیرعامل و یکی از مؤسسان مشارکت شیائومی است. چندی پیش، لی جون پستی درون حساب شخصی ویبو خود ارسال کرد که معاینه ی کتابی را پیشنهاد می داد؛ اما آنچه زیاد از توییت لی جون سروصدا به پا کرد، پست وی نبود. او برای ارسال پست خود از گوشی هوشمند آیفون اپل استفاده کرده بود.

اصولا ویبو، شبکه ی اجتماعی چینی، دستگاهی را معلوم می یواش که پستی با آن ارسال شده است. جالب است بدانید تاکنون چندین گوشی هوشمند معرفی نشده داخل ویبو شناسایی شده اند که مقام های ارشد شرکت های سازنده ی تلفن هوشمند از آن ها بخاطر ارسال پست درون ویبو استفاده می کردند.



پس از ارسال پست لی جون برای خرید تاریخچه های وعظ شده، بسیاری از کاربران به ارسال چنین پستی با گوشی آیفون نفوذ کردن های مختلفی مدال دادند؛ به نحوی که مدیرعامل شیائومی را مجبور کردند به آن ها پاسخ داد. لی جون پست خود را حذف کرد؛ اما پن جیوتانگ، یکی از تنخواه گذاران شیائومی، در دفاع از مدیرعامل این شرکت پستی ارسال کرد و گفت مدیران شرکت های سازنده ی تلفن هوشمند اصولا محصولات شرکت های دیگر ازجمله سامسونگ و اپل را امتحان می کنند.

جیوتانگ ادامه داد نوآوری های موجود داخل محصولات را اصولا مشارکت های دیگر کپی می کنند و بوسیله مرورزمان مدل ای بهتر از آن ها نیز به کاربران معرفی می شود. تاکنون مدیران و مقام های بلندپایه ای از مشارکت های متنوع چینی دیده شده اند که از گوشی های هوشمند اپل استفاده می کنند.



چندی پیش، مؤسس هواوی گفت اکوسیستم اپل را می پسندد؛ مدیرعامل ریلمی نیز سال گذشته، پستی با آیفون ارسال کرد؛ و لی نان، یکی از مقام های ارشد میزو، پس از صرفنظر این شرکت، گوشی هوشمند پیدایش میزو را با آیفون اپل جایگزین کرد.مقاله های مرتبط:وارسی شیائومی می نوت 10 (CC9 Pro)شیائومی سپس از اتهامات مبنی بر جمع آوری معلومات کاربران، مرورگرهای خویشتن را بوسیله روز کرد

به نظر می رسد داخل شیائومی عرفی وجود ندارد که مقام های این شرکت باید عزب از محصولات شیائومی استفاده کنند؛ اما برخی معتقد هستند استفاده ی لی جون از آیفون اپل نوعی بی احترامی بوسیله کاربران و طرفداران شیائومی محسوب می شود. درهرصورت علاقه ی مدیرعامل شیائومی به اپل و محصولات آن می تواند توضیحی باشد که چرا رابط کاربری MIUI شباهتی بسیاری به رابط کاربری iOS دارد.بیشتر بخوانید:گلکسی A51 سامسونگ پرفروش ترین گوشی اندرویدی تو سه ماهه مقدمه ۲۰۲۰هدفون شیائومی Mi AirDots 2 SE با ارزش ۲۴ دلار معرفی شدبرخورداری ردمی 9 شیائومی از باتری پنج هزار میلی آمپرساعتی تأیید شدسامسونگ و هواوی میدان گوشی های هوشمند سازوار با 5G را تصاحب کرده اندپوکو F2 پرو با تراش اسنپدراگون 865، پنل سوپر AMOLED و دوربین چهارگانه معرفی شد
استفسار نشانی این مقاله شاید درنگاه ابتدا تعجب برانگیز به نظر آید و احتمالا خیال برخی را برای یافتن پاسخ به وادی فلسفه بکشاند. اما این مسئله که چرا ما زنده هستیم؛ یعنی به نشانی گیرایی جاندار از جهان مرده شاخص شده ایم، ازنگاه زیست شناسان پاسخی کاملا علمی و متقاعدکننده دارد. درواقع «چرا زنده هستید؟» نشانی جدیدترین ویدئوی استودیوی انیمیشن سازی کورتسگزکت است که سازنده مثل همیشه در آن به موجزترین شکل ممکن، چرایی بقا در جانداران را شرح داده است.

بوسیله نقل از ویدئوی کورتسگزکت، زنده ماندن یعنی درحرکت وجود داشتن عاری بزمین نشستن به هیچ مقصدی؛ تحرکی که به محض توقف، موجود زنده را به تمایل نیستی خواهد کشاند. ولی شاید استفسار بنیادی تر این است که اصلا بود چیست و موجود زنده چه تفاوتی با نوع غیرزنده دارد؟ پیش از رسیدن به پاسخ باید بگوییم در این مقاله قصد نداریم ماهیت و معنای زندگی را از نگاه فلسفی وارسی کنیم. پس اگر بیرون از دنیای علم به پشت جواب این پرسش ها می گردید، احتمالا بهتر است از خواندن ادامه ی متن صرف رویت کنید.

هرچند زیست شناسی درباره ی معاینه ی حیات است، زیست شناسان بر سر معنای اصلی «حیات» ائتلاف رویت ندارند. دانشمندان صدها نحو بخاطر را درود حیات نمایش داده اند؛ اما هیچ کدام بوسیله نعوظ فراخ ازسوی سایرین پذیرفته نشده است. بوسیله جای تعریف واژه ی حیات در یک یا چند جمله، کتاب های درسی این مفهوم را با فهرستی از چند ویژگی توصیف می کنند که اگر سندیت آن ها را داشته باشد، حی و دارای حیات محسوب می شود.زنده ماندن یعنی درحرکت بودن بدون رسیدن بوسیله هیچ مقصدی؛ تحرکی که به محض توقف، موجود زنده را به میل انهدام خواهد کشاند

یک ویژگی حیات داشتن سلول است؛ محفظه ای که فرایندهای بیوشیمیایی را دربردارد. براساس نظریه ی سلولی که یکی از مفاهیم بنیادین داخل زیست شناسی است، تمام موجودات زنده از سلول تشکیل شده اند و سلول واحد پایه ی حیات محسوب می شود. از باکتری تک سلولی تا تریلیون ها سلول تشکیل دهنده ی بدن انسان، هر شان که سلول دارد، زنده به شمار می آید. در توصیف جانداران، ویژگی های دیگری نیز تذکر شده است ازجمله داشتن فرایندهای رشد، تولیدمثل و توانایی سازگاری با محیط.

اکنون بوسیله پرسش نشانی مقاله بازمی گردیم. درواقع می خواهیم بدانیم چرا و چگونه جانداران به حیات ادامه می دهند؟ هرگونه تلاشی برای پاسخ به این پرسش احتمالا نمی تواند به وزن ی باریک ی علمی کورتسگزکت عبث مطلب را ادا کند. پس بدون هیچ توضیح اضافه ای شما را به دیدن این ویدئو دعوت می کنیم.

داخل همین لمحه شما روی لبه باریکی بین زندگی و اجل قرار دارید. احتمالا این را احساس نمی کنید؛ اما در شما مقداری باورنکردنی از فعالیتی درحال اجرا است که هرگز نمی تواند راکد شود. خود را بوسیله عنوان یک اسلینکی (نوعی ادوات ورزش) درحال پایین رفتن از پله ای برقی تصور کنید که به سمت فراز می رود. پاره پایین رونده بیانگر فرایند خودجایگزین گری تو سلول های شما و پله برقی نیز مبین قوانین فیزیک است که شما را به سمت بالا می برد.

حی ماندن یعنی درحرکت وجود داشتن بدون رسیدن بوسیله هیچگاه مقصدی. چنانچه به بالای پله برقی برسید، دیگر پایین رفتن امکان پذیر نیست و بخاطر همیشه راحت اید. گیتی به طرز هراس آوری می خواهد شما بوسیله بالا برسید؛ اما چگونه از ارتفاع رفتن اجتناب می کنید و چرا زنده هستید؟

کامل حیات برپایه ی سلول است. سلول قطعه ای از جهان اسایش است که خود را از سایر مقدر شدن ها جدا کرده تا بخاطر مدتی متکی بوسیله خود باشد. وقتی این جدایی بی خراج می ماند، سلول می میرد و دوباره به باقی جهان مرده می پیوندد. متاسفانه، جهان میل دارد که بود با اتکا به خود لباس بگیرد و به دلایلی طرفدار چیزهای هیجان انگیز نیست؛ بلکه تلاش می نرم تا حد امکان یکنواخت باشد. ما این اصل را که روال ی بنیادین دنیا است «آنتروپی» می نامیم.

آنتروپی مفهومی پیچیده و متناقض است و توضیح آن به سادگی امکان پذیر ازاله. فعلا تمام آنچه باید بدانید این است که چیزهای زنده ذاتاً تشویش انگیز هستند. سلول انباشته از میلیون ها پروتئین و میلیون ها مولکول ساده تر نظیر آب است و درون آن هزاران فرایند مرموز و خودجایگزین گر صدها هزار بار در دم اتفاق می افتد. سلول بخاطر زنده ماندن و ناراحتی انگیز وجود داشتن باید مدام تلاش بطی ء تا از رسیدن خویشتن به آنتروپی، یکنواختی و مرگ جلوگیری و نیز باید جدایی از باقی جهان را حفظ یواش به عنوان شهید حاد با بیرون کشیدن بی وقفه ی مولکول های اضافی، غلظت متفاوت از مولکول های معین را در درون و بیرون نگاه می دارد. سلول به مشیت ایفا این متد کارها بوسیله «انرژی» نیاز دارد.مقاله های مرتبط:انتروپی و مفهوم آن به زبان سادهفیزیک ناممکن؛ چرا هنوز هیچ ماشینی با لول دائمی وجود ندارد؟

انرژی توانایی اجسام گیتی برای انجام کار، به حرکت درآوردن خواه دست بازی کردن در چیزی یا خلق دگرگونی است. این توانایی را نمی قابلیت ایجاد یا نابود کرد و قیمت مشخص انرژی در دنیا هرگز تغییر نخواهد کرد. ما چرایی این قضیه را نمی دانیم؛ درنتیجه، میلیاردها سال پیش یکی از اساسی ترین چالش ها برای بدوی موجودات زنده، به دست آوردن انرژی کاربردی حیات. ما اطلاعات چندانی درباره ی این سلول های اولیه نداریم، به جزاینکه کارمایه خویشتن را از واکنش های کیمیایی ساده به مشت می آوردند. آن ها جهیز بازپسین انتقال انرژی را یافتند: عنصر پرانرژی سازنده ی وجود خواه مولکول آدنوزین رطوبت فسفات (ATP). ساختار این مولکول باعث می شود به اسلوب منحصربه فرد  مناسب پذیرش و آزادسازی انرژی باشد. وقتی سلول نیازمند کارمایه است، مثلا بخاطر بیرون کشیدن مولکول ها یا مرمت ریزدستگاهی ارکارافتاده می تواند ای تی پی را تجزیه و از کارمایه شیمیایی برای ادا کار و ایجاد تبدیل استفاده کند. بوسیله همین دلیل موجودات زنده قادر بوسیله ادا کار هستند. ما نمی دانیم نخستین مولکول ای تی پی دقیقا کِی و چگونه روی زمین ساخته شد؛ اما هر موجود زنده ی شناخته شده برای حفظ کردن فعالیت ساختار داخلی خود از ای تی پی یا مولکولی بیش مثل استفاده می کند.

مولکول ای تی پی برای تقریبا هر فرایند حیاتی است. گیاهان، قارچ ها، باکتری ها و جانوران باید زنده بمانند .بدون ای تی معلول حیاتی روی زمین نخواهد بود. احتمالا هیچگاه کجا نخواهد بود. هرچند تجزیه ی مواد شیمیایی برای انرژی، ایده ی چندان قباحت نیست، بود اولیه، خورشید بزرگ ترین منبع موجود انرژی را ازدست داد. خورشید اتم ها را ادغام می کند و فوتون هایی را می تاباند که کارمایه را به تو منظومه ی شمسی محموله می کنند. اما این انرژی خام و هضم نشدنی است و باید پالایش شود.یک روز یک سلول، سلولی دیگر را خورد و آن را نکشت. درعوض، آن ها به یک سلول دگرگونی شدند. آن روز هیچ چیز تغییر نکرد؛ ولی زمین برای همیشه تغییر کرد

پس از صدها میلیون سال تکامل، سرانجام یک سلول نحوه ی استفاده انرژی خورشید را آموخت. سلول تابش را جذب و بخش عمده ی آن را به ودیعه های شیمیایی کوچک و پالایش شده ای تبدیل کرد که برای حی ماندن بوسیله امر می آیند. ما این فرایند را «فتوسنتز» می نامیم. شما فوتون هایی را می گیرید که به همراه انرژی الکترومغناطیسی درنوسان هستند و قدری از این انرژی را برای ادغام و ترکیب مولکول های مختلف با یکدیگر بوسیله کار می برید. این کارمایه الکترومغناطیسیِ تبدیل شده به انرژی کیمیایی در مولکول ای تی پی پس انداز می شود. این فرایند به مراتب بهبود یافت، به نحوی که فدایی سلول ها نحوه ی ساخت بسته های شیمیایی بهتر را آموختند: «گلوکز خواه قند.»

گلوکز راحت تجزیه می شود، پرانژری و بسیار خوشمزه و به قدری به نفع است که برخی سلول ها تصمیم گرفتند بوسیله جای آنکه خودشان فعالیت پرزحمت فتوسنتز را انجام دهند، صرفا دیگر سلول های فتوسنتزگر را ببلعند و گلوکز و ای تی جای پا آن ها را به دست آورند. این امر عمدتاً یکی از بزرگ ترین خیانت های جانوری در تاریخ تکاملی قلمداد می شود. سلول های فتوسنتزگر عمدتاً در سطوح خود قادر بوسیله بهره گیری از انرژی هستند که این خصوصیت، تولید حداکثری انرژی و بوسیله تبع آن مسیرهای تکاملی آن ها را تاحدی محدود کرد.

با گذشت زمان برخی سلول ها قند تولید کردند و سایرین آن ها را خوردند. تکامل حکم خود را انجام داد؛ اما اوضاع کلی برای صدها میلیون سال تقریبا یکسان پاینده ماند تا اینکه یک روز یک سلول، سلولی دیگر را خورد و آن را نکشت. درعوض، آن ها به یک سلول تبدیل شدند. آن روز هیچ چیز دگرگونی نکرد؛ اما زمین برای قدیم تغییر کرد. این سلول به جد طولانی جانوران روی زمین دگرگونی شد. وال های آبی، آمیب ها .دایناسورها، عروس دریایی، جبه دوز پری وار صورتی و پوست انباشته سوندا و البته شما. کامل جانوران می توانند موجودیتشان را تا آن زمان ردیابی کنند. ادغام دو موجود زنده بیش مهم است؛ بمنظور وقتی دو سلول یکی شوند، قدرت بیش بیشتری پیدا می کنند.

سلول سابقاً وارسته تو سلول میزبان توانست ازتلاش بخاطر بقا مشت بردارد و درعوض بر عمل یک وظیفه تمرکز بطی ء: تاسیس ای تی پی. این سلول به موتورخانه ی سلول میزبان تبدیل شد و نخستین «میتوکندری» را شکل داد. تضمین بقا در جهان خطرناک و تدارک ی غذا برای میتوکندری به سلول میزبان سپرده شد. میتوکندری اساساً فتوسنتز را داخل فرایندی پیچیده و مشابه وارونه کرد. آن ها مولکول های قندی را که ما با نوشانیدن دیگر موجودات زنده به مشت می آوریم، برمی دارند و با اکسیژن و مولکول های پیش ماده می سوزانند تا مولکول های ای تی پی جدید و غنی از کارمایه بسازند. این فرایند همانند کوره ای کوچک ادا می درنگ و ضایعاتی نظیر کربن دی اکسید، آب و قدری انرژی جنبشی ای بیرون می دهد که با گرم شدن بدن تجربه می کنید. این بدوی تقسیم کار، بدان معنا بود که سلول متاخر بسیار بیشتر از هر سلولی به انرژی دسترسی داشت که به معنای فرصت های بیشتر دراختیار تکامل بخاطر توانمندسازی سلول های مرموز تیز حیات.

یک روز، سلول های اولیه تشکیل گروه ها و جوامع کوچک را آغاز کردند که بوسیله وجود چندسلولی و درنهایت شما منجر شد. امروز شما توده ای از تریلیون ها سلول هستید که هرکدام مملو از ده ها و شاید حتی صدها دستگاه کوچکی هستند که کارمایه کاربردی بخاطر حی ماندن ما را تهیه می کنند. اگر این فرایند حتی بخاطر چند دقیقه مغشوش شود، شما می میرید. ولی اگر حیات این طور شکننده است، آیا نمی توان همانند ذخیره ی قند داخل سلول های چربی، ای تی اثر را پس انداز کرد تا اگر برای مدتی لمحه نکشیدیم، نمیریم؟ اگر حیات برای زنده نگاه داشتن شما به امروز مسائل بسیاری را حل کرده است، چرا مشکل مرگ سریع هنوز حیات دارد؟

تا اینکه باکتری ساده ای همانند اشریشیا کلی در هر تقسیم سلولی تقریبا ۵۰ برابر حد بدن خود ای تی پی برقرار می کند. تریلیون ها سلول بدن برای حی نگاه داشتن شما بوسیله مقدار بیش زیادی ای تی جای پا احتیاج دارند. بدن شما روزانه درحدود ۹۰ میلیون میلیارد میلیارد مولکول ای تی معلول تولید و تغییر می کند: تقریبا هم وزن بدن خودتان. بخاطر آنکه عزب یک روز ابدیت بیاورید به اندازه ی یک نفر ای تی پی نیاز دارید. حتی ذخیره سازی مقدار کافی ای تی جای پا برای دوام آوردن بوسیله پیمانه ی چند دقیقه اساساً غیرممکن است. مولکول ای تی جای پا برای جابه جایی سریع انرژی بیش ارزان اما برای ذخیره سازی افتضاح است، در مدت فقط یک درصد از انرژی مولکول گلوکز را تو سه مقابل بزه خود دارد؛ درنتیجه ای تی پی پیوسته تولید و تقریبا زننده مصرف می شود.بقا همانند راندن خودرویی با سرعت طولانی درحین تولید سوخت داخل صندوق عقب با خاکروبه هایی است که از پهلو جاده برمی دارید

این ادبیات کوتاه و ساده شده ی مولکولی بود که بوسیله شما امکان می دهد با دنیا مایه تسلی متفاوت و اسلینکی روی پله برقی باشید .ادبیات عجیبی است. برای بقا درون کامل اوقات به این مولکول احتیاج دارید. باید بوسیله لول ادامه دهید، بجای حتی وقفه ای کوتاه اسلینکی شما را از حرکت بازمی دارد. بقا بسان راندن خودرویی با سرعت طولانی درحین تولید بنزین داخل مجری عقب با زباله هایی است که از بر جاده برمی دارید. تا آنجا که می دانیم، منشاء طولانی این فرایندها به میلیاردها سال پیش بازمی گردد؛ وقتی قطعاتی کوچک از دنیا راحت گردهم آمدند و برای لحظه ای بوسیله چیزی دیگر تبدیل شدند. این موجود خود می تواند به مسیرش دنباله دهد و قادر به نمو است.

از آن زمان که اسلینکی به حرکت در آمد، تاکنون درحال پیش روی بوده است. از اولیه سلول ها تا شما که اکنون این متن را می خوانید. یک روز شما دوباره با همیشگی جهان مایه تسلی ادغام خواهید شد. شاید داستان هایی را درباره ی ماجراجویی هایتان برایش تمجید خواهید کرد و شاید هم نکنید؛ اما پیش از آنکه بفهمید فرصت دارید به نیکوترین گونه عمر کنید و جهانی راحت را بسیار جذاب تر کنید.بیشتر بخوانید:تولید گیاهان همیشه درخشان؛ دستاورد متاخر مهندسان ژنتیکایجاد تصادفی ارشد ترین ابرکامپیوتر جهان با مشارکت کامپیوتر های خانگیکشف شواهد فسیلی که نشان دهنده ی گذر میمون ها از اقیانوس اطلس استشبکه های موبایل چگونه کار می کنند؟ (مدخل اول)نتایج پژوهشی تازه: مارها بخاطر دفاع از خویشتن زهر تولید نمی کنند
مایکروسافت با عرضه ی اولاد دوم تبلت های هیبریدی اش به نام سرفیس گو ۲ و با نرخ تنها ۳۹۹ دلار، منظور دارد توازن راسته تبلت های اقتصادی را به نفع خود بوسیله هم بزند و جایگاه فعلی تبلت های آیپد ۲۰۱۹ اپل را تصاحب کند.

تبلت Surface Go 2 درمقایسه با خاندان قبلی اش بهترین شده است و نمایشگر مبصر تازگی دارد که به شفیع ی کاهش ضخامت حاشیه نویسی های اطراف نمایشگر به بود آمده است. همچنین شارژدهی باتری بهتر از مدل پیشین است. ناگفته نماند بخش های محبوب مدل قبلی نظیر طراحی پرداخت و فروزان منیزیومی بدنه و دوربین IR برای احراز هویت هنگام ادخال بوسیله ویندوز هلو (Windows Hello) به مدل متاخر به ارث رسیده است.

این ویژگی ها ایستگاه تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ را درمقابل آیپد ۲۰۱۹ پایدار می کند؛ البته آیپد اپل همچنان بخاطر کاربران خواهان پرداخت هزینه ی ناچیز محبوب نم خواهد حیات. با اینکه از معرفی آخرین آیپد مدتی می گذرد، هنوز این تبلت در محفل توجه طرفداران محصولات اپل و دلبستگی مندان به گجتی کارآمد قرار دارد. اگرچه قیمت تبلت اپل به تنهایی کم قیمت مرطوب است؛ اما این موضوع را در رویت داشته باشید که با خرید خامه و کیبورد مخصوص آیپد، هزینه ی بازپسین این محصول به ۶۰۰ دلار می رسد.

مقایسه ی مایکروسافت سرفیس گو ۲ با آیپد اپل ۲۰۱۹ مدال می دهد هر دو تبلت استیل وزن و به نمایشگرهایی باکیفیت و هم معادل مجهز هستند؛ بنابراین، کدام مایه برای ابتیاع بهتر است؟ بخاطر پاسخ به این سئوال دو تبلت را باتوجه بوسیله معیارهای مشخصی معاینه می کنیم تا کاربران بتوانند بنابر شاخص های بنیادی تر، دستگاه موردنیاز خود را انتخاب کنند و بخرند.مقایسه ی طراحی و پورت های سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

طراحی کلی تبلت های سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ ازنظر ظاهری آن چنان لوکس و خیره کننده به احصائیه نمی روند؛ اما زبان نقشه کشی ریختگی قدیمی آن ها با دستیار کاربرد از مواداولیه ی درجه یک، جلای خاصی خمود است.



طراحی آیپد ۲۰۱۹ درون سال های گذشته تغییری نکرده است و همچنان همان بدنه ی سبک آلومینیومی با حسگر اثرانگشت Touch ID را دارد که در کلید هوم پایین تر از نمایشگر راحتی محزون است. درمقابل، تبلت سرفیس گو ۲ با نقشه کشی جعبه مشابه و گوشه های زاویه دار خود بدنه ای از جنس منیزیوم دارد و از نمای جلویی با درنظرنگرفتن تکمه ی هوم آیپد ۲۰۱۹ (تاچ آی دی)، تقریبا شبیه اندوه به دیدن می رسند. تفاوت رادیکال دیگر در چهارچوب پشتی تبلت مایکروسافت مشاهده می شود؛ جایی که جکی با توان چرخش ۱۶۵ درجه ای تعبیه شده است تا کاربران بتوانند تو سطوح هموار تبلت خود را با زاویه ی دلخواه تنظیم کنند و بدون طاقت وزن دستگاه، از تماشای فیلم یا کاربری با آن کیف ببرند.

مبصر ترین مزیت سرفیس گو ۲ این است که طراحان مایکروسافت توانسته اند بدون افزایش ابعاد اصلی تبلت، نمایشگر آن را بزرگ نم کنند؛ درنتیجه، این تبلت حاشیه های مصنوع تری از نمونه ی قبلی خود دارد و درمقابل حاشیه های پهن تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل به گونه ای است که انگار این تبلت عینک فانتزی با فریمی مسطح به چشم دارد.



مقایسه مایکروسافت سرفیس گو ۲ مایکروسافت با آیپد ۲۰۱۹ اپل حاکی از آن است که ازنظر قابل حمل وجود داشتن هر دو دستگاه وزن یکسانی دارند؛ اما باید بیشتر روی آیپد ۲۰۱۹ شمار بازکرد؛ برای اینکه این تبلت ۰/۰۴ اینچ مصنوع تیز است. آیپد ۲۰۱۹ اپل درون فام های نقره ای و زرین و خاکستری در میدان موجود هستند؛ اما سرفیس گو، تنها با رنگ نقره ای به میدان ارائه می شود. البته کیبورد Type Cover تبلت سرفیس گو ۲ در فام های نقره ای، مشکی، سرخ و آبی دردسترس کاربران قرار خواهد داشت.

درزمینه ی پورت ها، تبلت سرفیس گو ۲ یک پورت ورودی USB-C و یک پورت Surface Connect و یک درگاه microSD را داخل خود جای داده است؛ درحالی که آیپد ۲۰۱۹ اپل، تنها یک پورت اتصال لایتنینگ و ورودی جک ۳/۵ میلی متری بخاطر کاربر فراهم کرده است.

درون هم چشمی مایکروسافت سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ با معیارهایی که تاکنون بررسی شدند، نمدار سرفیس گو ۲ خواهد بود. طراحی آیپد ۲۰۱۹ ساخته زیرفون است و در رنگ های مختلفی ارائه می شود؛ اما جک نگه دارنده ی سرفیس گو ۲ داخل قاب پشتی و حاشیه های مصنوع اطراف نمایشگر و پورت های متنوع باعث می شود این مایه کاربرد بیشتری داشته باشد و در بنیاد های متفاوتی بتواند نیاز کاربران را برطرف کند.مشخصاتمایکروسافت سرفیس گو ۲ اپل آیپد (۲۰۱۹)قیمت۳۹۹ دلار۳۲۹ دلارپردازندهاینتل پنتیوم گلد 4425Y یا Core m3-8100Yاپل A10 فیوژننمایشگر۱۰/۵ اینچ (۱۲۸۰×۱۹۲۰)۱۰/۲ اینچ (۱۶۲۰×۲۱۶۰)عمر باتری۱۰ روزگار (تخمینی)۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقهحافظه رم۴ یا ۸ گیگابایت۳ گیگابایتوزن با کیبوردکمتر از ۵۵۰ گرمکمتر از ۵۰۰ گرمابعاد۰/۳×۶/۹×۹/۶ اینچ۰/۳×۶/۸×۹/۸ اینچپورت هاUSB-C, Headphone Jack, Surface ConnectLightning, Headphone Jack

مشخصات متخصص سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ تقریبا برابر است. همان طور که گفته شد، تبلت سرفیس گو ۲ نمایشگر مبصر تر ۱۰/۵ اینچی با وضوح تمثال ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ با نسبت ۳:۲ دارد و کاملا ارزان وب دایره وار و نوشتن است. آیپد ۲۰۱۹ نیز نمایشگر ۱۰/۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ دارد. پنل لمسی نمایشگر تبلت اپل داخل آزمون های کیفی، انتظارات ما را برآورده کرد و براساس نتایج به دست آمده، توانست ۱۰۵ درصد از طیف رنگی sRGB را تولید کند و غلبه شعاع خود را تا ۴۵۰ سرود برساند.

مدیریت پردازش داده ها در تبلت سرفیس گو ۲ مایکروسافت برعهده ی خراش ی اینتل Pentium Gold 4425Y گذاشته شده است که با ۴ خواه ۸ گیگابایت حافظه ی رم همراهی می شود. اگر غلبه بیشتری احتیاج دارید، می توانید به سراغ نسخه ی دیگر این تبلت بروید که بوسیله پردازنده ی اینتل Core m3-8100Y مجهز شده است. حافظه ی ذخیره سازی نیز ذهن ی ۶۴ گیگابایتی eMMC یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD است که کاربران باتوجه بوسیله نیاز و بودجه ی مدنظرشان می توانند یکی از آن دو را انتخاب کنند.مقاله های مرتبط:مایکروسافت دو باندل ماوس و کیبورد جدید رونمایی کردسرفیس بوک 3 مایکروسافت با ذهن ی SSD فوق تند و ۳۲ گیگابایت رم معرفی شد

اپل درون هیکل آیپد ۲۰۱۹ پردازنده ی A10 Fusion را گنجانده است که با سه گیگابایت حافظه ی رم پیوند می شود و حافظه ی ذخیره سازی همچنین از ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت برای سلایق مختلف متغیر است. علاوه براین، دوربین حقیقی آیپد ۲۰۱۹ حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین باجناق اش حسگر ۱/۲ مگاپیکسلی دارد که برای برقراری وفاق تصویری نیز بوسیله کار می رود. درمقابل، دوربین سلفی سرفیس گو ۲ مایکروسافت ۵ مگاپیکسلی است و دوربین اصلی اش مشابه آیپد ۲۰۱۹ حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد.

مقایسه ی مشخصات فنی تبلت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹ نشان می دهد این دو دستگاه روی کاغذ با یکدیگر برابرند؛ بنابراین، باید منتظر ماند تا بخاطر دستیابی به نتایج دقیق تر، این دو دستگاه هم زمان آزمون هایی پشت سر بگذارند.مقایسه ی کیبورد و قلم استایلوس سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

فرقی نمی کند کدام یک از این دو تبلت را گزینش کنید، درهرصورت باید کیبورد و قلم استایلوس را جداگانه بخرید. برای تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲، دو مدل کیبورد مایکروسافت درون راسته عرضه خواهد شد: ۱. کیبورد Type Cover مدل مشکی رنگ؛ ۲. کیبورد Type Cover نسخه ی Signature با پوشش پارچه ای آلکانتارا در رنگ جزیی های متنوع. هر دو کیبورد تلالو پس زمینه و تاچ پد دارند. علاوه براین، اگر ترجیح کاربران این است که به جای پد لمسی از قلم استایلوس استفاده کنند، مایکروسافت Surface Pen را درون رنگ های مختلف برای آن ها تدارک دیده است.



اپل سرانجام پشتیبانی از کیبورد رسمی خود، Smart Keyboard Cover را بوسیله آخرین نسخه ی آیپد ۲۰۱۹ افزایش کرد. شوربختانه این کیبورد داخل حدواندازه ی خودِ تبلت روشن نشده است و علاوه براینکه فرایند تایپ کردن با آن عذاب آور است، تاچ پد ندارد و از کروزر همچنین پشتیبانی نمی کند و گران تیز از کیبوردهای سرفیس بخاطر کاربرد کننده ی تمام خواهد شد.



ازنظر قیمت این کالا جانبی، کاربران تبلت سرفیس هزینه ی کمتری خواهند پرداخت. کیبورد Type Cover استاندارد سرفیس گو ۲ و قلم Surface Pen هرکدام ۱۰۰ دلار و کیبورد Signature Type Cover با پوشش پارچه ای آلکانتارا ۱۳۰ دلار است. همچنین، کیبورد Smart Keyboard Cover و قلم Apple Pencil برای آیپد به ترتیب ۱۵۹ و ۱۰۰ دلار قیمت دارد.

برنده ی مقایسه ی بین سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ اپل باتوجه به نمونه لوازم جانبی و بهترین کیبورد، کیبوردهای Type Cover مایکروسافت خواهد بود؛ بجای علاوه کنار حاضر کردن تاچ پد و راحتی بیشتر در تایپ کردن، قیمت مناسب تری از رقیبش دارد.مقایسه ی شارژدهی و باتری سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

تا زمانی که نتایج نهایی آزمون عمر باتری و شارژدهی سرفیس گو ۲ منتشر نشود، نمی قابلیت پر حرارت ی قطعی را شناساندن کرد؛ ولی با همین داده ها تئوری موجود همچنین می نبوغ برنده را حدس زد. همان طورکه در جدول مشخصات متخصص همچنین عنوان شده بود، باتری آیپد ۲۰۱۹ شارژدهی بیشتری دارد.آیپد ۲۰۱۹ اپل ۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه شارژدهی می کند

بخاطر آزمون میزان شارژدهی تبلت اپل، روشنایی را روی ۱۵۰ اراده گذاشتیم و با وحدت به اینترنت ازطریق وای فای وب دایره وار کردیم. در نهایت تعجب طبق زمان لحاظ شده دریافتیم اپل شارژدهی بیشتری دارد.

تبلت سرفیس گو ۲ موافق اطلاعات منتشرشده ی مایکروسافت، ۱۰ شایسته کردن شارژدهی خواهد داشت. با اینکه مدت زمان اندکی نیست، کمتر از مدت زمان شارژدهی آیپد ۲۰۱۹ است. درهرصورت برای حد گیری کنجکاو و عفیف باید هواخواه باشیم تا داخل محیط آزمایشگاهی و تو شرایط طبق هر دو تبلت را بررسی کنیم؛ ولی امکان دارد حاصل ی نهایی از آنچه مایکروسافت ادعا کرده است بیشتر یا ناچیز باشد.

برنده ی رقابت زندگی باتری و شارژدهی بین دو تبلت سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹، تا این دم با بور ی یدکی آیپد ۲۰۱۹ اپل خواهد بود.مقایسه ی قیمت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹مقاله های مرتبط:ویدئو تبلیغاتی جدید اپل درباره آیپد پرو 2020 و ورق کلید Magic Keyboardقابلیت اپلیکیشن غواص یا Slide Over داخل آیپد چگونه کار می کند؟

مقدار پایه ی تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ با پردازنده ی اینتل Pentium Gold 4425Y و ذهن ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت از جنس eMMC تقریبا ۳۹۹ دلار است. همچنین، با صیقلی ۵۴۹ دلار می توانید رم و حافظه ی پس انداز سازی تبلت خویشتن را دوبرابر کنید. بدین ترتیب، حافظه ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی از جنس SSD خواهید داشت. البته اگر همچنان بودجه ی بیشتری، حدود ۶۲۹ دلار، در دیدن دارید، بهتر است سراغ مدل انتها تبلت سرفیس گو ۲ بروید که با پردازنده اینتل Core m3-8100Y و رم ۸ گیگابایتی و حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی SSD نمایش می شود.

تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل قیمت های ارزان لطافت دارد؛ به گونه ای که مقیاس پایه ی آن با حافظه ی پس انداز سازی ۳۲ گیگابایتی و حافظه ی رم ۲ گیگابایتی ۳۲۹ دلار است. همچنین، با هزینه ی ۴۲۹ دلاری می توانید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیپد ۲۰۱۹ را بخرید. ناگفته نماند تبلت اپل مدل میانی با حافظه ی ۶۴ گیگابایتی ندارد.



با افزودن کردن کیبورد و قلم به این دو تبلت، بها نهایی زیاد تکثیر خواهد یافت. درنهایت، نتیجه ی هم چشمی بانوا بین دو محصول مقابل است؛ زیرا که تبلت اپل کم ارزش برنده است؛ ولی ذهن ی ذخیره سازی آن شقه نمونه ی پایه ی تبلت مایکروسافت ۳۹۹ دلاری است.جمع بندی

درنهایت، می قابلیت از مقایسه ی تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹ اپل این این طور خراج گرفت تبلت مایکروسافت پورت های بیشتر و طراحی مدرن لطافت با نمایشگر بزرگ و حاشیه نویسی های ساخته عرضه می کند. همچنین، پشتیبانی بهتری از لوازم جانبی دارد. بخاطر مثال، کیبورد مجهز به تاچ پد. مجموع این نکات باعث می شود تبلت سرفیس گو ۲ مایه بهتری برای کار به شمار رود.

تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل برای کاربری معمولی نظیر چک کردن ایمیل و بازی و وب گردی کاربرد بهتری دارد. نه تنها این تبلت ارزان تر است؛ بلکه با سیستم عامل آیپد OS سادگی لمس خواهید کرد و به اپلیکیشن های متجاوز اضافی دسترسی خواهید داشت. درهرصورت هر دو تبلت اقتصادی عملکردی خرسند اندکی دارند و نیازهای مختلفی پاسخ گو خواهند بود.بیشتر بخوانید:نیکوترین شایسته کردن هوشمند و دستبند هوشمند با قیمت های مختلفiFixit ازطریق پرتو ایکس مجیک کیبورد آیپد پرو 2020 را معاینه کرداطلاعات جدید آیفون ۱۲؛ از نمایشگر ۱۲۰ هرتز و تغییرات فیس ID تا باتری ارشد تر و نام نهایی گوشی هامایکروسافت مشکل صرفنظر خوردگی نمایشگر سرفیس لپ تاپ 3 را مجانی تعمیر می کندچگونه اپل نشانگر را در آیپد از تازه آفرید؟
استانداردSGHAROOOON USB 4، خاندان مربوط باینده فناوری تمامیت انتقال داده با توان ها و توانایی های بسیار بیشتری نسبت به نسخه ی کنونی معرفی خواهد شد. فناوری جدید، سرعت و انعطاف پذیری بالایی خواهد داشت که اتصال نمایشگرهای 8K را همچنین به کامپیوترهای شخصی ممکن می بطی ء. درواقع نسل آتی مدل USB بوسیله فکر کردن بهره مندی از استاندارد DisplayPort 2.0، امکان پشتیبانی از نمایشگرهای فوق صنف ای را دارد. میزان مذکور، امروزه تو سرتاسر صنعتی برای اتصال مانیتورهای خارجی مدرن به کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.

حرکت جدید در استاندارد USB 4 که روز پنجشنبه ازسوی قسمت قسمت کردن های صنعت اطلاع دادن شد، پورت USB را به امکانات بیشتری مجهز می کند. امکانات متاخر بدین معنا خواهد حیات که USB باز هم اقتدار جایگزینی پورت های سنتی روی کامپیوترهای شخصی را دارد. کامپیوترهای آتی بیش ازپیش وابسته به پورت های مدرنی می شوند که انعطاف پذیری و تنوع بالاتری را نمایش می کنند. البته همین تنوع، تاریکی هایی را نیز بوسیله دنبال خواهد داشت.

تولیدکننده های گوشی هوشمند و کامپیوترهای شخصی داخل سال های اخیر اقدام های متنوعی را برای ساخته کردن و سهل کردن نقشه کشی های خود انجام داده اند. در همین مسیر، پورت های USB امروزه وظایف متعددی را ارتکاب می دهند که زمانی توسط پورت های اختصاصی پرینتر، کابل برق، هدفون، کابل شبکه و نمایشگرهای خارجی انجام می شد.



استاندارد USB 4 احتمالا درون سال سیال به دنیای فناوری معرفی خواهد شد. این استاندارد، سرعت انتقال داده و انعطاف پذیری دوبرابری نسبت به USB 3 خواهد داشت. البته پشتیبانی از DisplayPort تا سال ۲۰۲۱ در USB 4 مقدور نخواهد بود. سازمان استاندارد VESA که ترقی ی استانداردی DisplayPort را برعهده دارد، با اخبار این خبر گفت که توسعه ی فناوری و اقدام آن، با همکاری USB Implementers Forum ادا می شود که ترقی ی نمونه USB را برعهده دارد.

اضافه شدن دیسپلی پورت به USB 4 درون حالتی اضافه عمل می شود که زبان انتقال داده را داخل پورت USB موردنظر تحول می دهد. البته باز غصه پورت مذکور توانایی اجرا وظایف قبلی مانند انتقال داده و تأمین نیرو را مانند گذشته خواهد داشت.پشتیبانی از نمایشگرهای 8K و 16K در USB 4

شاید کاربران معمولی فردی چندانی ازلحاظ پشتیبانی سرعت و کارایی نمایشگر کامپیوتر شخصی نداشته باشند. منتهی داخل جزء دیگری از بازار، گیمرهای حرفه ای و تولیدکننده های محتوای گرافیکی، از نمایشگرهای بسیار بزرگی استعمال می کنند که نیازهای متفاوتی با محصولات عادی دارند. درنتیجه پشتیبانی از معیار جدید دیسپلی پورت بوسیله معنای کارایی قابل توجهی برای آن ها خواهد حیات. راه اندازی VESA، استاندارد DisplayPort 2.0 را در سال ۲۰۱۹ شناساندن کرد. با استاندارد جدید، سرعت ارجاع داده درون فناوری سه برابر شد. درنتیجه نسخه ی کنونی از نمایشگر با رزولوشن 8K یا ۴،۳۲۰*۷،۶۸۰ با نرخ بازسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می درنگ. اگر اندکی فشرده سازی داده صورت بگیرد، با کاربرد از DisplayPort 2.0 می قابلیت از نمایشگرهای 16K با رزولوشن ۸،۴۶۰*۱۵،۳۶۰ نیز پشتیبانی کرد. فراموش نکنید که افزایش رزولوشن در کاربردهایی همچون واقعیت افزوده بی قراری کارساز خواهد بود.

USB 4 سهم عمده ای از غلبه خود را از ترکیب فناوری بوسیله دست می آورد که اینتل برای فناوری پورت تاندربولت ترقی داد. Thunderbolt 3 چند سال پیش کانکتور فیزیکی USB-C را بوسیله میزان خویشتن تکثیر کرد و امروز در حالتی اضافه در USB هم پشتیبانی می شود.



مدل USB 3 می تواند از پورت های جدید خواه قدیمی مصرف کند. درواقع همگی ی پورت ها از گوناگون USB-A A با عمر نزدیک به دو دهه تا گوناگون-USB C بیضوی که امروزه تو گوشی های هوشمند و کامپیوترهای انحصاری مدرن می بنیم، تو این معیار پشتیبانی می. شود ازطرفی اطلاع دادن جدید ادعا می کنند که USB 4 نیازمند استفاده از کانکتورهای-USB C خواهد.

بود میزان USB 2 حداکثر سرعت احاله داده را به ۴۸۰ مگابیت برثانیه. رساند در USB 3 تماشاگر افزایش سرعت کلی تا ۲۰ گیگابیت برثانیه. بودیم البته امروزه اکثر پورت های استاندارد مذکور داخل سرعت های پنج تا ۱۰ گیگابیت برثانیه فقره می. کنند استاندارد USB 4، سرعت را بوسیله ۴۰ گیگابیت برثانیه می رساند که برابر با تاندربولت ۳ خواهد.وجود دیسپلی پورت در USB 4 چگونه امر می

کند؟ در سال های گذشته، ترکیب و صعود غصه زمان USB و پورت های ویدیویی آن چنان هماهنگ. نبود ازطرفی پشتیبانی از دیسپلی پورت داخل USB 4 یک لب الزامی خواهد. وجود کریگ وایلی، مدیر بزرگ بازاریابی همکاری Parade Technologies، از فعالان صنعت نمایشگر و یکی از مدیران ترقی و هماهنگی دو استاندارد در VESA با اعلام این خبر گفت تمام تلاش ها برای هماهنگ شدن استانداردهای با سعی تعاقب می.شود USB 4 از مبدا با هدف هماهنگی بیشتر 4 USB و استانداردهای ویدیویی توسعه

یافت وایلی می گوید هر دستگاهی محتوی گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر شخصی که از فناوری نمایشگر پشتیبانی می کند، باید از معیار دیسپلی پورت هم پشتیبانی. کند این عین در دستگاه های داک USB هم صادق. است VESA، هرگونه دستگاهی که با یک پورت USB بوسیله دستگاه واقعی وصل شود و پورت های متعددی همچون ویدئو، کارت خوان SD و پورت های اترنت را ارائه کند، داخل دسته ی داک USB استراحت می. دهد درنتیجه کاربر می توان نمایشگر فراهم به دیسپلی پورت خود را به یک داک USB 4 متصل درنگ و نیازی بوسیله اتصال مستقیم بوسیله پورت وسیله نخواهد. وجود وایلی در ادامه می گوید البته پشتیبانی از ویدئو برای هاب های USB وجهه نمی. شود VESA این دسته بندی را به دستگاه هایی گفته می یواش که عزب چند پورت USB تکثیر بوسیله کاربر می. دهند نکته ی جالب نهایی اینکه با توان های جدید USB می قابلیت صاعقه موردنیاز لپ تاپ را هم از یک نمایشگر خارجی تأمین.



کرد مدل USB 4 از فناوری (تانلینگ) tunneling تاندربولت روزی می سرما که توانایی دسته بندی انواع جریان انتقال داده را در یک یگانگی واحد. دارد درنتیجه کاربر می تواند مثلا کیبورد و درایوهای اکسترنال خود را به پورت های نمایشگر وصل. یواش نمایشگر نیز با پیوند USB مجهز به دیسپلی پورت جدید به کامپیوتر شخصی متصل خواهد.وجود پیچیدگی تو عین

تنوع افزودن تنوع در فناوری های کوچکتر پشتیبانی در USB که در USB 4 بیشتر هم خواهد شد، دشواری هایی را حزن به همراه. دارد کامپیوترهای قدیمی، برای هر مصرف از ویدئو و صوت تا شبکه و تأمین نیرو و موارد دیگر، پورت های مجزایی. داشتند امروز USB توانایی مدیریت تمامی کاربردهای مذکور و تا اینکه بیش از آن را. دارد ازطرفی همه ی کاربران نمی دانند که یک پورت USB به خصوص، کدام یک از توانایی های مذکور را.دارد مقاله های:مرتبط لوگو جدید USB 4 مغایرت پورت ها را به رخ مشهود علامت می دهدهرآنچه باید درباره-USB C

بدانید به عنوان مثالی از تنوع کارایی های USB می توان گفت شارژ مک بوک امروزه از هریک از پورت های USB آن امکان پذیر. است ازطرفی، نسخه ی متاخر لپ تاپ مایکروسافت سرفیس، به تامل تجهیز به پورت تأمین نیروی اختصاصی، قابلیت شارژ با-USB C را. ندارد در شهید هایی دیگر، شاهد پورت های-USB C هستیم که توانایی مدیریت احاله داده با HDMI را دارند و برخی دیگر از آن محروم. هستند درنهایت وقتی بوسیله یک پورت USB درون دستگاهی جدید نگاه می کنید، به راحتی نمی توانید کارایی و نبوغ های آن را دریافتن.

کنید تنوع و انعطاف پذیر تو کارایی USB، منجر به پیچیده شدن دنیای کابل ها هم شده. است به عنوان مثال-USB C اغلب امروزه بخاطر شارژ مایه ها استفاده می شود و شاید دستگاه میزبان، اقتدار پشتیبانی از سرعت بالای انتقال داده ی USB 3 را درون پورت مذکور نداشته. باشد درواقع پورت های-USB C اغلب با کابل های USB 2 عرضه می شوند که تنها برای شارژ شدن و خیر بهره مندی از سرعت بالای USB 3 نقشه کشی شده. اند درنتیجه وقتی یک کابل-USB C می خرید، باید بوسیله پشتیبانی آن از USB 2 خواه USB (3 یا USB 4 در سال) آینده مداقه.

کنید سازمان VESA برای حل چالش شناسایی قابلیت پورت ها و کابل ها، پیشنهاد استفاده از برچسب هایی مثل بوسیله برچسب مواد اولیه ی غذایی را مطرح می. کند برچسب مذکور باید نبوغ های پورت USB دستگاه را بوسیله وضوح توضیح دهد و کاربران همچنین به مرور کاربرد و معاینه از آن را یاد. بگیرند به هرحال در آینده شاهد عرضه ی پورت ها و کابل های USB با توانایی های بسیار بیشتر خواهیم حیات که باید قطعا داخل خرید آن ها، دقت لازم را بسته به توان پشتیبانی وسیله خود، داشته.باشیم بیشتر:بخوانید کانن EOS R5 داخل اساس فیلمبرداری چه دست افزار هایی بخاطر تفسیر کردن خواهد داشت؟کانن EOS R5 می تواند ویدئوهای 8K RAW و 4K را به تزیین با نرخ های ۳۰ و ۱۲۰ فریم برثانیه بایگانی کندسامسونگ از تلویزیون های QLED 8K سال ۲۰۲۰ خود برای خاورمیانه رونمایی کردتفاوت فناوری های Oversampling ،Line Skipping و Pixel Binning تو دوربین های دیجیتالال جی ۱۲ تلویزیون 8K و 4K جدید معرفی
تا روز یکشنبه، دیگر هیچ بیماری مشغول به ویروس کرونا داخل بیمارستان های دهات ووهان چین، کانون اولیه ی انتشار کووید ۱۹ بستری نبود. بوسیله نقل از گاردین، کمیسیون بهداشت ملی چین بوسیله لطافت اعلام کرد که آخرین ناخوش این شهر مرخص شده است. درهمین حال، گره ظاهرا با توفیق درون مهار همگی گیری، تنها سه تک جدید را در سرتاسر کشور گزارش رحم.

به گفته ی می فنگ، سخنگوی مجلس بهداشت ملی، این دستاورد «به لطف شرکت های مشترک بین ووهان و کادر پزشکی از سرتاسر سرزمین» محقق شد. بوسیله دلیل شمار پایین بیماران جدید، چین دامنه هایی را درمسیر بازگشایی تدریجی کسب وکارها برداشته و به ساکنان اذن داده است تا برخی جنبه های عمر عادی را ازسربگیرند؛ ولی مقام ها و مردم ناراحت هستند که با رفع محدودیت ها امکان پذیر است موج دوم همگی گیری درون آینده نمود کند.مقاله های مرتبط:قرنطینه ووهان چروک پس از ۷۶ روز به پایان رسیدموج دوم کووید ۱۹؛ نگرانی ها از بازگشت ویروس کرونا با رفع فردی ها در چین

بوسیله گزارش گاردین، بوسیله منظور کاهش آسیب موج دوم، مقام های چینی مجموعه ای از مقررات را اعلام کرده اند که به گفته ی آن ها، با هدف «ارتقای رفتار متمدنانه» رویه شده اند. این قوانین تجلیل فدایی رفتارها را برای انسان اجباری می کنند. بوسیله عنوان مثال همه ی شهروندان حالا خلال عطسه ملزم به پوشیدن دهانشان هستند و اگر عاطفه ناخوشی می کنند، باید در جا های اشتراکی ماسک بزنند. همچنین هیچگاه کس حق ندارد در وسایل محموله ونقل اشتراکی غذا بخورد. علاوه بر این از کاباره ها خواسته شده است که هنگام بازگشایی، بوسیله جای ظروف خصوصی خانواده، خوراکی های یک نفره را به مشتریان وصیت کنند.

هنجار جدید از یکم ژوئن (۱۲ خرداد) عمل خواهند شد؛ بدین معنا که ممکن است بخت ظرف مدت یک ماه آینده، محدودیت های پر اب گیرانه ی بیشتری را رفع یواش.بیشتر بخوانید:شباهت ها و نفاق های ایدز با کووید 19 از دیدگاه یکی از استادان زیست شناسیقوانین متاخر واتساپ فوروارد پیام های وایرال را ۷۰ درصد کاهش دادهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۹ اردیبهشت ۹۹]شانگهای به زودی صاحب تراموای کاملا خودران می شودبروز علائم تندخو در شماری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا
روزهای گذشته اخباری منتشر شده بود که نشان می عدالت وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواسط فرودین سال جاری، ثبت اندرز برخی کالاهای رایج حوزه ی فناوری اطلاعات از عموم سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره ‏سازیو... را راکد کرده است. این راه اندازی دلیل ممنوعیت ثبت موعظه این قبیل کالاها را «موجود بودن استاندارد ی تولید تویی» عنوان کرده بود که واکنش های گسترده ای را از لفظ فعالان مرزوبوم ی فناوری اطلاعات به همراه داشت. تاجایی که رئیس هیات مدیره ی سازمان تزیین صنفی رایانه ای (نصر) با ارسال نامه ای بوسیله مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع اعتراض کرد و هواخواه بازبینی شد.مقاله ی مرتبط:ثبت وصیت تجهیزات ضروری زیرساختی فناوری اطلاعات راکد شد

حال علی آذرکار، دبیر موسسه نظام صنفی رایانه ای استان تهران از برداشته شدن ممنوعیت واردات تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات خبر داد و گفت این تصمیم با وارسی مجدد وزارت صمت لغو شده است. آذرکار داخل گفت و گویی با پیوست گفت ادامه ی ممنوعیت واردات چنین کالاهایی می توانست ضربه ی جبران ناپذیری به توسعه ی زیرساخت های ارتباطی کشور بزند. بوسیله گفته ی او بعد از مسری ویروس کرونا بسیاری از سازمان ها و شرکت ها امکان دورکاری را بخاطر کارمندان خود فراهم کردند و به همین دلیل زیرساخت های ارتباطی اهمیت بیشتری جلوه گر کرده اند. او گفت:اعلام شده حیات که به خاطر امنیت از تولیدات داخلی روی واردات برخی تجهیزات زیرساختی فناوری مفروضات ممنوعیت گذاشته شده است و این درحالی است که باتوجه به وضعیت تحریمی امکان تولیدات برخی از این تجهیزات در سرزمین بود ندارد. اینک با پیگیری سازمان و مشخص شدن وضعیت وزارت صمت همچنین با همدستی لازم این ممنوعیت را برداشته است.

ممنوعیت واردات تجهیزات ضروری فناوری داده ها از سوی وزارت صمت درحالی مطرح شده وجود که به گفته ی عضو هیات مدیره ی سخت ابزار سازمان زیبایی صنفی تخصیص تولید برخی قطعات متشابه CPUتنها داخل وارستگی دو مشارکت داخل جهان است. او همچنین ممنوعیت واردات کالاهایی مانند CPU، سرور، لپ تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک، روتر و... را یک طنز دانسته حیات زیرا با نبود این طور زیرساخت هایی داخل کشور، اگر یک روز اینترنت اندازه شود هرج ومرج وسیعی درون سطح قلمرو قیافه خواهد رحم. حال با برداشته شدن ممنوعیت ثبت سفارش تجهیزات فناوری اطلاعات شاق حل شده است ولی باید رویت چرا چنین تصمیمی درون جنین ی اول و بدون نظرسنجی از کارشناسان مقبول می شود که سپس از تاثیر متخصصان، در آن تجدید رویت شود.بیشتر بخوانید:مصوبه کمیته اقتصادی طالع درباره ماینرها مقبول شدهمه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۷ اردیبهشت ۹۹]طرح فاصله گذاری هوشمند؛ کشور براساس وضعیت شیوع کرونا به مناطق سفید، زرد و قرمز تقسیم می شودتفاهم روزنامه دیجی کالا، ستاد مقابله با کرونا و اتاق اصناف برای امن از کسب وکارهای آسیب دیدهتعداد شتاب دهنده های کشور به ۵۵ واحد رسید
ویروس کرونا جدید، عامل بیماری تنفسی جدیدی به نام کووید ۱۹ است که تقریبا سه ماه پیش از چین منشاء گرفت و تاکنون داخل بیش از ۲۰۰ سرزمین و قلمرو گیتی منتشر شده است. وزارت بهداشت ایران مقدماتی مورد ابتلا و اجل دراثر ویروس چینی را در واپسین روز ماه بهمن در قم گزارش کرد. در این مدت دوماهه، ویروس کرونا همچنان در حال انتشار درون کشور بوده و طبق آمار رسمی، زیاد از ۸۰ هزاره نفر را مبتلا کرده است. در این صفحه، می توانید جدیدترین آمار کرونا شامل نقشه ی استان های درگیر، تعداد افراد مبتلا، جان باخته و روند شیوع ویروس کرونا جدید در ایران را مشاهده کنید.آمار کرونا تو ایران

جریان مسری ویروس کرونا درون ایران (نمودار ملک ای و خطی)

مجموع موارد ابتلا، بهبودی و اجل ومیر کووید ۱۹

موارد ابتلا، بهبودی و مرگ ومیر روزانه کووید ۱۹ تو ایران

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

مهم ترین مقالات زومیت درباره ویروس کروناویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه ارجاع و روند شیوعویروس کرونا متاخر چگونه منتشر می شود؟شیوع ویروس کرونا با گرمای هوا متوقف می شود؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک تر است؟تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ویروس کرونا تو ایران؛ بخاطر پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروریچگونه با اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم؟ویروس کرونا؛ کاربرد مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ویروس کرونا؛ چگونه به نعوظ بی عیب از ماسک کاربرد کنیم؟

همچنین در ادامه می توانید تمامی اخبار و مقالات زومیت تو خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.