صنعت سازان کویر

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

در عمه ای دوردست از دیوار محافظتی خور خواه لبه ی منظومه ی شمسی، فضایی تاریک، خالی و سرد آغاز می شود. تا مدت ها تصور می شد فضای بین منظومه ی شمسی و نزدیک ترین ستاره، مزخرف و خالی است. تا اینکه دو فضاپیمای تاسیس دست انسان که در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی پرتاب شده بودند، بالاخره پرده از بدوی آماج های فضای نوظهور میان هنرپیشه ای برداشتند. فضای میان ستاره ای فضایی لبالب از پرتوهای پرقدرت و خطرناک است.

دانشمندان تو قرن گذشته، بوسیله لطف تلسکوپ های رادیویی و اشعه ی ایکس، تصویری از فضای میان ستاره ای را ترسیم کردند. مقابل یافته ها، فضای میان ستاره ای ترکیبی از اتم های پراکنده و یونیزه ی هیدروژن، غبار و پرتوهای کیهانی است که تو ابرهای مولکولی متراکم پراکنده شده اند.

ولی ماهیت دقیق فضای میان ستاره ای خارج از منظومه ی شمسی به شکل یک راز سرمد الباقی است؛ زیرا که خورشید، هشت سیاره ی منظومه ی شمسی و حتی کمربند دوردست ذرات مشهور بوسیله کمربند کویپر همگی در حبابی عظیم و محافظتی به صیت هلیوسفر استراحت دارند که بر جای پا بادهای خورشیدی شکل گرفته است. این حباب از منظومه ی شمسی تو موافق پرتوهای مضر فضای میان ستاره ای محافظت می کند؛ اما ویژگی های نجات مقدر شدن این حباب مانع از تجسس فضای خارج از آن می شوند. حتی اندازه گیری اندازه و شکل حباب هم از داخل آن حکم اشکال است.

کاوشگر وویجر ۱ در سال ۲۰۱۲ و کاوشگر وویجر ۲ تو سال ۲۰۱۸ وارد فضای میان ستاره ای شدند. این دو کاوشگر درحال مجهز به تزیین ۲۱ میلیارد و ۲۷ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارند و داخل آینده داده های بیشتری را از فضای میان ستاره ای ارسال خواهند کرد. این دو کاوشگر می توانند به سرنخ هایی جدید درباره ی چگونگی شکل گیری منظومه ی شمسی و چگونگی آغاز حیات در زمین برسند.

در سال ۲۰۱۴، فعالیت خورشید افزایش یافت و بسرنوشت شوم دچار کردن زیادی از طوفان های خورشیدی را به هوا روانه کرد. این طوفان با سرعت نزدیک بوسیله ۸۰۰ کیلومتر بر وقت از عطارد و زهره گذشت. پس از دو روز و طی مسافت ۱۵۰ میلیون کیلومتر به زمین رسید. خوشبختانه میدان مغناطیسی زمین محافظ احسان تو برابر پرتوهای مخرب و قدرتمند این طوفان بود.

یک روز بعد، طوفان گازی از مریخ عبور کرد و به حرکت خویشتن در کمربند سیارکی و غول های گازی مشتری، زحل و اورانوس ادامه داد. سرانجام پس از دو ماه بوسیله نپتون رسید که تو بور ی ۴/۵ میلیارد کیلومتری از مدار خورشید استراحت دارد. این تندباد پس از گذشت ۶ ماه به بور ی ۱۳ میلیارد کیلومتری از خورشید یا عمه ای بوسیله نام شوک پایانی رسید. داخل این نقطه بازار مغناطیسی خور بوسیله اندازه ی کافی درمانده بود. سرانجام سرعت طوفان خورشیدی پس از عبور از شوک پایانی به نیمه کاهش نمودار کرد. وویجر ۲ با فناوری ۴۰ سال پیش این سرگین پلاسمایی را رصد کرد. داده های دریافتی با حیات حرکت با سرعت نور پس از ۱۸ ساعت به زمین رسیدند. این تندباد خورشیدی درون حالی به وویجر ۲ رسید که این کاوشگر هنوز داخل منظومه ی شمسی بود؛ ولی تقریبا یک سال بعد، آخرین آثار تورم خورشیدی درون حال اجل به وویجر ۱ رسیدند.

هلیوسفر مبصر تر از اندازه تخیل است. هلیوسفر را می نبوغ به قایقی تو فضای میان هنرپیشه ای شبیه کردن کرد که خورشید آن را برای حراست از منظومه ی شمسی بوسیله وجود آورده است. هر دو کاوشگر وویجر از دماغه ی هلیوسفر بیرون شدند؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره ی دم یا قسمت عقب هلیوسفر وجود ندارد. بوسیله گفته ی النا پرورنیکوا، پژوهشگر زبر دکترای آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز:طبق تخمین های دو کاوشگر وویجر، ضخامت هلیوپاس (مرز هلیوسفر) تقریبا یک واحد نجومی یا ۱۵۰ میلیون کیلومتر است. در این منطقه فرآیندهای پیچیده ای رخساره می دهد که ما از آن ها بی خبریم.

حتی شدت بادهای خورشیدی هم تأثیر چندانی بر معادل و شکل هلیوسفر نمی گذارند. به طور طاسی اتفاقات بیرون از هلیوسفر نسبت به رویدادهای درون آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. کاهش یا تکثیر شدت بادهای خورشیدی تأثیر چشم گیری بر پیمانه ی حباب هلیوسفر نخواهد گذاشت ولی اگر این حباب به منطقه ای از کهکشان با بادهای میان هنرمند ای انبوه یا کمتر تراکم وارد شود، ابعاد آن تحول خواهد کرد.

به گفته ی پروورنیکوا، با درک هلیوسفر می توان گفت آیا در این گیتی عزب هستیم یا خیر؛ زیرا هلیوسفر از ما در مقابل بمباران پرتوها و ذرات پرانرژی بدخیم ی میان هنرمند ای به خاص پرتوهای کیهانی اعماق فضا نگهداری می نرم. پرتوهای کیهانی، هسته های اتم و پروتون هایی هستند که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند. این پرتوها از غلیان بازیگر ها خواه فروپاشی کهکشان ها به سیاهچاله ها یا دیگر رویدادهای کیهانی سرچشمه می گیرند. منطقه ی خارج از منظومه ی شمسی با بارانی ثابت قدم از این ذرات زیراتمی پرسرعت مهارت شده است. بوسیله گفته ی جیمی رانکین، پژوهشگر هلیوفیزیک دانشگاه پرینستون:موافق داده های وویجر، خور ۹۰ درصد از ذرات مضر کیهانی را فیلتر می کند. چنانچه بادهای خورشیدی بود نداشتند احتمالا اثری از حیات هم روی زمین وجود نداشت.

بوسیله زودی سه کاوشگر دیگر ناسا بوسیله کاوشگرهای وویجر در فضای میان ستاره ای ملحق خواهند شد. گرچه انرژی دو عدد از کاوشگرها به پایان گویا است و داده هایی را ارسال نمی کنند. ماهواره ی Ibex ناسا، ماهواره ی کوچکی است که از سال ۲۰۰۸ در مدار زمین قرار گرفت. این کاوشگر ذراتی موسوم به اتم های پرانرژی خنثی را کشف کرد که از مرز میان هنرپیشه ای گذر کردند. ایبکس، نقشه هایی چندبعدی از رویدادها و واکنش های سرحد هلیوسفر را تهیه می بطی ء.مقاله های مرتبط:کاوشگر وویجر 2 تا سال ۲۰۲۱ درون فضای میان بازیگر ای بدون کنترل افسون شده خواهد شدکاوشگر جدید بین هنرپیشه ای؛ هدف جدید ناسا پس از مأموریت های تاریخی وویجر

طبق داده های ایبکس، سرحد هلیوسفر می تواند متغیر باشد؛ ولی داستان وویجر کمی متفاوت است. با اینکه این دو کاوشگر از هلیوسفر بیرون شده اند هنوز تحت دیگر آثار خورشیدی قرار دارند. بخاطر مثال نور خورشید را می قابلیت با چشم غیرمسلح از هنرپیشه های دیگر مشاهده کرد. یا جاذبه ی خورشید تا آن سوی هلیوسفر ترقی یافته و باعث جذب کره ای دوردست از غبار و یخ های پراکنده بوسیله اشتهار ابر اورت شده است.

با اینکه اجرام ابر اورت در فضای میان ستاره ای راحتی دارند، به دور خور می چرخند. این اجرام از آغاز منظومه ی شمسی دستخوش تغییرات اندکی شده اند بنابراین می توانند به استفسار های کلیدی مثل شکل گیری سیار ه ها خواه چگونگی ظهور حیات تو گیتی پاسخ دهند. البته با دستیابی به داده های جدید، رازهای زیادی فاحش خواهد شد.بیشتر بخوانید:شناسایی فسفین در زهره؛ هرآنچه باید درباره کشف نشانه احتمالی وجود در سیاره همسایه بدانیدماهواره های تیره خیس استارلینک نیز همچنان بیش از حد بخاطر ستاره شناسان درخشان هستندجستجوی دانشمندان بخاطر کشف کردن حیات فرازمینی هوشمند بی مولود ماندگفتگو با انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی؛ چرا همه باید زمین را از محیط ببینند؟ستاره شناسان چگونه دیدگاه ما را درباره کیهان تحول دادند؟
ویدئوهای حرکت آهسته چنانچه بوسیله درستی پرونده شوند، می توانند بیش لذت حصه و شگفت انگیز باشند. ایسوس ذن فون ۷ پرو (Asus Zenfone 7 Pro) گوشی هوشمند جدیدی است که طبق ادعای کارشناسان، به خوبی می تواند ازپسِ پرونده ویدئوهای لول آهسته بربیاید. تا دهه ی گذشته ی میلادی، ضبط ویدئو به صورت لول آهسته به دوربین های مبصر و وزین پیمانه و گران قیمت احتیاج داشت. بااین حال، گوشی های هوشمند باعث شدند امکان دسترسی به ویدئوهای لول آهسته به شکلی عریض زیرفون مهیا شود؛ در مدت این وسیله ها چند سال است که اقتدار ضبط چنین ویدئوهایی را معلوم کرده اند.

دراین میان، حتی برخی از گوشی های ساخت هواوی می توانند ویدئویی با ارج ۷٬۶۸۰ فریم برثانیه را پرونده کنند که عددی اعجاب انگیز است؛ البته پرونده این جنس ویدئو در گوشی های هواوی درنهایت به کاهش درخورتوجه چونی ویدئو نهایی ختم می شود، بااین حال، نکته ی مهم این است که امروزه، امکان ضبط ویدئو با نرخ فریم بسیار بیش ازطریق گوشی فراهم شده است.

نکته ی مهمی که باید درون دید داشته باشیم، این است که معمولا درون گوشی ها با تکثیر بها فریم، چونی نهایی کاهش پیدا می نرم. کاهش کیفیت نهایی ویدئو می تواند به اَشکال متنوع صورت دهد؛ همانند کاهش صراحت تصویر، کاهش میدان دید، تو یابی (Interpolation) فریم و حتی فشرده سازی زیاد. 

گوشی های هوشمند معمولی می توانند ویدئو حرکت آهسته ی 720p را با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه پرونده کنند. البته گوشی های پرچم دار امکان پذیر است تا اینکه ویدئوهای 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه نیز بایگانی کنند. این گوشی ها ویدئوهای حرکت آهسته ی 720p را معمولا با نرخ ۹۶۰ فریم برثانیه پرونده می کنند. چنانچه به تعاقب ضبط ویدئو با وضوح Ultra HD 4K هستید، بیشتر اوقات به نهایتا ارج ۶۰ فریم برثانیه باید راضی شوید؛ حتی درون پیشرفته ترین گوشی های امروزی. گوشی ایسوس ذن فون ۷ پرو می تواند ویدئوهای حرکت آهسته ی 4K را با مقدار حداکثر ۱۲۰ فریم برثانیه بگیرد و از این حیث دستگاه مهمی بوسیله حساب می آید. عملکرد ویدئوهای حرکت آهسته ی ذن فون ۷ پرو چگونه است؟



آنچه در فراز می بینید، ویدئوهای حرکت آهسته ای را دربرگیرنده می شود که روی گوشی ذن فون ۷ پرو ایسوس بایگانی شده است. بخاطر فهم نحوه ی عملکرد دوربین گوشی، درادامه ویدئوهای ضبط شده را به تزیین پخش شده داخل ویدئو بررسی می کنیم و نگاهی نزدیک خیس بوسیله آن ها می اندازیم.

داخل ویدئو اول، انفراد را می بینیم که با توپ فوتبال مشغول روپایی زدن است. در این ویدئو، وضعیت نوری تا حدی مشکل ساز است؛ زیرا سایه های یدکی روی دیوار و دیگر اشیای موجود تو ویدئو دیده می شوند. دلیل اصلی این است که نور مستقیم خور از بین شاخه ها و برگ های درختان گذر می کند. ویدئو اول واضح به نظر می رسد و رنگ های بوسیله نمایش درآمده در آن از دقت کافی برخوردار هستند و فرایند اکسپوژر (نوردهی) نیز به طور مداوم و کم ارزش انجام می گیرد. در پاره سمت راست ویدئو، جایی که تلالو کمتری وجود دارد، اندکی نویز به چشم می خورد؛ بااین حال، ویدئو یادشده به نشانی ویدئویی حرکت آهسته، بوسیله طور درخورتوجهی واضح و پرجزئیات است. 

درون ویدئو دوم، فردی را می بینیم که با پای خود ضربه ای به شن های ساحل می زند تا با این آزمایش، توانایی دوربین ذن فون ۷ پرو ایسوس را داخل شالوده ی حفظ جزئیات معاینه کند. در این ویدئو، به سادگی می توانید دانه های ریز شن را ببینید که در هوا به حرکت درمی آیند. داخل ویدئو ذکرشده، گوشی هوشمند ایسوس درمعرض نور شدید خور صبر گرفت و همین موضوع باعث شد موزه و شلوارک فردی که در ویدئو حاضر بود، مطابق با انتظارمان بوسیله دید نرسد. البته همچنان جزئیات اندکی روی شلوارک و کفش دیده می شود؛ ولی خیر داخل حد انتظار.ذن فون ۷ پرو ایسوس ویدئوهای حرکت آهسته ی ۱۲۰ فریم برثانیه ای را با وضوح 4K پرونده می یواش

در ویدئو سومین سراغ فیلم برداری عادی از ساحل می رویم که ویدئویی چشم نواز است. ذن فون ۷ پرو داخل این زمینه همچنین عملکرد متجاوز موفقی دارد و های لایت آسمان از بین نرفته است. در این ویدئو، امکان دیدن ابرها بود دارد. به علاوه تو درختانی که در دوردست جای محزون اند، کمی جزئیات و اثر جزیی به چشم می خورد که اتفاق جالبی است. فرد ضبط کننده ی ویدئوها می گوید ضبط سومین ویدئو سخت ترین فرمان بوده است؛ بجهت درون این ویدئو گشاد ی داینامیکی بسیار اضافی شاهد هستیم. بااین همه، ذن فون ۷ پرو توانست وضعیت را به خوبی کنترل کند. 

در ویدئو چهارم، درحالی که ذن فون ۷ پرو در دست کاربر قرار دارد، او کارت ذهن SD را رها می بطی ء تا روی میز بیفتد. داخل این ویدئو، نور نسبتا کمی می بینیم؛ به همین دلیل، می توانید روی میز و حتی خود کارت حافظه مقداری نویز و آرتیفکت های کاهش نویز ببینید. ازآنجاکه برای ثبت نور بیشتر باید سرعت شاتر کاهش محسوس می کرد، این ویدئو حرکت آهسته چندان پروضوح ازاله.

در دو ویدئو بعدی، بیرون آمدن آب را از شیر مشاهده می کنیم. این ویدئوها روشنی مناسبی دارند؛ بااین حال، گوشی ذن فون ۷ پرو نمی تواند ویدئو را به حدی سریع بگیرد که آب صاف به رویت برسد. ارزش ۱۲۰ فریم برثانیه برای چنین ویدئویی کافی نیست؛ اما رفتن به سراغ نرخ فریم بیشتر درنهایت باعث شد ویدئویی که ذن فون ۷ پرو می گیرد، بسیار بدتر به رویت برسد. این ویدئو وضوح ناامیدکننده ای دارد؛ جماز شبیه تصاویری که معمولا در گوشی های هوشمند دیگر می بینیم. ویدئو یادشده در حالت طاسی ویدئو مناسبی است؛ اما تحسین برانگیز به احصائیه نمی آید.

اگر می خواهید به نسخه ی اصلی ویدئوهای این پیغام مشت مشهود کنید، می توانید واقف این پوشه تو گوگل درایو شوید. ذن فون ۷ پرو ضبط ویدئو حرکت آهسته را واقف بار ای جدید می بطی ء



دیدن چنین نبوغ های پیشرفته ای درزمینه ی فیلم برداری از گوشی هوشمند ۷۹۹ یورویی اتفاقی غیرمنتظره است؛ آن هم درحالی که بسیاری از گوشی های گرانبها نرخ تر از چنین قابلیت هایی بهره مند نیستند. به ظهر معرفی رسمی ذن فون ۷ پرو، این گوشی دراختیار رسانه های زیادی قرار گرفت. یکی از کارشناسان می گوید طی بررسی عمومی محصول، از عملکرد دوربین آن شگفت خورده و همین موضوع باعث شده ترغیب شود نگاهی باریک بین تر بوسیله دوربین بیندازد.

ویدئو 4K/120fps ذن فون ۷ پرو حالت فیلم برداری مداوم است؛ این یعنی ویژگی زمانی خاصی مسبوق شما نیست. یکی از کارشناسان می گوید با ذن فون ۷ پرو ۲۵ دقیقه ویدئو 4K را با مقدار ۱۲۰ فریم برثانیه ضبط کرده است. در این مدت، گوشی داغ کرد؛ اما این داغی بیش از حد نبود و مشکلی برای دستگاه پیش نیامد.

معمولا کاربران تمایل دارند ویدئوهای لول آهسته ی کوتاه ضبط کنند؛ از طرف هر ویدئویی که ضبط می کنید، بوسیله برهان حرکت آهسته بودن، زمان بیشتری برای تماشا نیاز دارد. کارشناسی که نگاهی نکته سنج به دوربین ذن فون ۷ پرو انداخته ، از عملکردش راضی است. او می گوید دوربین را در وضعیت های مختلف نظیر نور مستقیم روز، نور کم، محیط های روباز، فضا های سربسته، گرفتن گوشی داخل دست و قراردادن روی سه گانه پایه امتحان کرده است.

قیمت داده عامل بسیار مهمی برای کیفیت بازپسین ویدئو است. معمولا هرچه نرخ داده بیشتر باشد، حجم فایل نهایی بیشتر می شود و تصویر مشهود نمدار به دیدن می رسد. از آنجاکه ذن فون ۷ پرو با ۲۵۶ گیگابایت حافظه پس انداز سازی ارائه می شود، بوسیله احتمال متجاوز زیاد، مشکلی برای ذهن ی ذخیره سازی نخواهید داشت. ذن فون ۷ پرو ویدئوهای تقریبا ۱۲۰ مگابایت برثانیه ای پرونده می یواش که برای گوشی هوشمندی داخل این دسته، بیش زیاد است؛ چون اکثر گوشی های هوشمند معمولا ویدئوهای ۵۰ تا ۸۰ مگابایت برثانیه ای ضبط می کنند. این نرخ داده ی چشمگیر نشان می دهد که ویدئوهای نهایی پرونده شده با گوشی بیش صریح به رویت می رسند. مقاله های مرتبط:ایسوس ذن فون 7 و 7 پرو با دوربین چرخان معرفی کردن شدندجالب ترین گوشی های متاخر نمایشگاه ادا 2020 و روزهای قبل از آن

می توانید با مصرف از اپلیکیشن گالری ذن فون ۷ پرو، ویدئوهای ۱۲۰ فریم برثانیه ای پرونده شده با گوشی را کُندتر کنید. این استعداد برای کسانی بسیار ممتاز است که شناخت دارند ویدئوهایشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. تنظیمات گوشی داخل حالت پیش فرض به روش ای است که اگر ویدئوهای حرکت آهسته را بوسیله رایانه ی شخصی منتقل کنید، ویدئو را با صراحت و مدت زمان واقعی بوسیله همراه نوا مشاهده خواهید کرد.

بوسیله طور کلی، گوشی ذن فون ۷ پرو ایسوس ویدئوهای ۱۲۰ فریم برثانیه ای 4K  را با کیفیت مطلوبی ثبت می درنگ. ویدئوهای پرونده شده ظاهر به رویت می رسند و گستره ی داینامیکی تعجب برانگیزی برای این نرخ فریم دارند.

امروزه، اکثر باهم اتحاد کردن های بزرگ صنعت موبایل بسان اپل، سامسونگ، گوگل و هواوی ویدئوهای حرکت آهسته را با وضوح حداکثر 1080p ارائه می دهند؛ بااین حال، گوشی متاخر ایسوس استعداد های بسیار بیشتری در این زمینه دارد و مخصوص کسانی است که می خواهند عاری تهیه ی دوربین های DSLR، ویدئوهای لول آهسته ی بسیار خوبی ضبط کنند.بیشتر بخوانید:مشخصات دوربین گلکسی اس 21 سامسونگ صریح شدال جی وینگ دربرابر گلکسی زد فولد 2 و سرفیس دوئو؛ رزم فرم فاکتورهاال جی وینگ با نمایشگر چرخان معرفی شدپوشش زنده ویدیویی زومیت از کنفرانس معرفی ال جی وینگ [نسخه آفلاین اضافه شد]سامسونگ سوم بخش رویداد گلکسی آنپکد 2020 را ۲ مهربانی برگزار می نرم
پس از عرضه ی نسخه ی کامل اندروید ۱۱ این بار نوبت معرفی نسخه ی تضعیف شده ی آن خواه بوسیله عبارتی اندروید ۱۱ گو (Android 11 Go) رسیده است که درواقع، برای محصولات پایین رده ی موجود در راسته دردسترس فراغت می گیرد. درحال حاضر، سری پیکسل گوگل نسخه ی تمام اندروید ۱۱ را دریافت کرده اند و محصولاتی از شریک شدن های وان پلاس، شیائومی، اوپو و ریلمی در حال قبض نسخه های آزمایشی با امکان پیش عرضه محدودیت های سیستم عامل متاخر گوگل هستند. بااین حال، عرضه ی نسخه ی بازپسین اندروید ۱۱ سبب نشده تا گوگل محصولات پایین رده را فراموش کند.

در سال های اخیر، ویژگی های موجود تو سیستم عامل اندروید به کمی پیشرفت کرد و درنهایت، باعث سنگین ترشدن اجرای آن شد که محصولات پایین رده نمی توانستند از نسخه های جدیدتر سیستم عامل اندروید پشتیبانی کنند. همین حکم همچنین علت شد تا سران گوگل به فکر نمایش ی نسخه ای سبک نم از اندروید با شهرت تجاری اندروید گو شوند. حال، نوبت به اندروید ۱۱ گو رسا تا میزبان محصولاتی شود که حافظه رم دو گیگابایتی یا کمتر دارند. جالب است بدانید اندروید ۱۰ گو روی محصولاتی اجرایی بود که ذهن رم ۱/۵ گیگابایتی یا کمتر داشتند. باوجوداین، هنوز مشخص محو که کدام یک از وسیله های موجود داخل بازار اندروید ۱۱ گو را دریافت می کنند.

سران گوگل در پاسخ به این پرسش رسانه ها مبنی بر اینکه که کدام یک از محصولات اندروید ۱۱ گو را دریافت خواهند، واکنشی نشان ندادند. درواقع، مقام های گوگل به این موضوع بسنده کردند که اندروید ۱۱ گو برای محصولاتی با حافظه رم دو گیگابایت یا کمتر دردسترس خواهد بود. درهرصورت از محدودیت های جدید اندروید ۱۱ گو می قابلیت به پشتیبانی از ژست های بیشتر اشاره کرد. همچنین، ناوبری داخل محیط سیستم عامل سریع تر شده و با سرعت بیشتری داخل منوها می توان جست وجو کرد. درزمینه ی امنیت حریم خصوصی نیز تغییرات مثبتی شکل گرفته تا التماس مجوزهای مختلف به وسیله ی اپلیکیشن ها بوسیله شیوه ی بهتری مدیریت شود.مقاله های مرتبط:آموزش نصب اندروید 11 روی گوشی های هوشمند سری پیکسل گوگل و وان پلاساندروید 11 منتشر شد؛ فردی های شخصی برای سری پیکسل گوگل

درون اندروید ۱۱، قابلیتی اضافه شد که در نسخه ی اندروید ۱۱ گو نیز مشاهده می شود. درواقع، این نبوغ فرایند ریست خودکار دسترسی ها است. چنانچه کاربر برای مدتی از اپلیکیشنی استفاده نکند، تنظیمات امنیتی اپلیکیشن بوسیله حالت پیش فرض درآمده و با ورود کاربر بوسیله اپلیکیشن، مجددا مجوز دسترسی های موردنیاز اپلیکیشن از نرم افزار و ابکی افزار مایه از کاربر درخواست می شود.

مقام های گوگل تأیید کرده اند که سرعت اندروید ۱۱ گو درمقایسه با اندروید ۱۰ گو داخل اجرای اپلیکیشن ها ۲۰ درصد افزایش یافته است که در جنس خود رقمی چشمگیری محسوب می شود. غبطه می جوی از ماه آینده اندروید ۱۱ گو دردسترس کاربران قرار گیرد؛ اما همان طورکه اشاره شد، فهرستی از مایه های شهود کننده ی اندروید ۱۱ گو منتشر نشده است. بیشتر بخوانید:گوگل مپس بوسیله اپل واچ بازگشتچگونه مشارکت دو باهم اتحاد کردن رقیب گوگل و مایکروسافت برای پیدایش سرفیس دوئو لباس گرفت؟رابط کاربری EMUI 11 هواوی برپایه اندروید 10 معرفی شدهواوی Harmony OS 2.0 را برای گوشی های هوشمند و وسیله های دیگر معرفی کردن کردنکات کاربردی داخل جستجوی گوگل
به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا شایسته کردن ۱۲:۳۰ متمایز طاس با ۳۷ هزاره و ۱۴۵ واحد افت رقم یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد را بر روی نماگر واقعی راسته به ثبت رساند. شاخص کل با مدل هم وزن نیز با ۴۵۸۸ واحد کاهش بوسیله رقم ۴۳۲ هزار و ۲۵۴ واحد رسید. معامله گران امروز ۲۲۲ هزاره و ۸۵۵ معامله به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال ارتکاب داده اند. بورس تهران درون سرازیری | بازگشت شاخص بی مو بوسیله کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد     آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر و قسمت قسمت کردن مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت بوسیله سایر نمادها بیشترین خاصیت منفی را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۳۰۵ واحد کاهش نما ۱۶ هزاره و ۶۶۷ واحد را ثبت کرد. معامله گران این میدان ۳۲۶ هزار و ۴۵۱ فروش انجام داده اند که ۵۵ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال بها داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، مدیریت انرژی صدای زیر مردانه تابان هور، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین واکنش منفی را روی فرابورس گذاشتند. روز حساس درون بورس تهران | سه برداشت از سیلان بازار سهام در روز سه شنبه ۱۸ شهریور
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از محفل خبرنگاران جوان، فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف هنگام عزا زنی و کنترل محورهای عبوری در محور خوسف- بیرجند به یک سواری پراید مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور وقفه دادند.

وی ادمه انصاف: راننده پراید با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب و با اقدامات پلیسی متوقف کردند. مأموران در بازرسی از خودرو ۱۰۳کیلو و ۳۰۰گرم تریاک کشف کردند.

حاکم انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این تماس ۲ متهم اسیر شدند که متهمان به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند. پاسبان درون راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ مجاهدت و کوششی دریغ نخواهد کرد.