صنعت سازان کویر

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

درون بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، شیائومی بوسیله عنوان شرکتی که دستگاه هایی با ارزش مفت تولید می کند، شناخته می شود. شیائومی می ۹، بدوی گوشی هوشمند دنیا بود که با تراشه ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام معرفی شد.

زمان حال براساس آخرین اعلام به نظر می رسد شیائومی مشیت دارد بدوی گوشی هوشمند صنعتی موبایل را با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی و به بازار نمایش یواش.

مقاله های مرتبط:سامسونگ دوربین جدیدی با توان بزرگ نمایی اپتیکال ۵ یکسانی ترقی داده استبررسی شیائومی می 9

ترقی دهندگان XDA تو کدهای مربوط بوسیله دوربین در بستگی با رابط کاربری MIUI 10 مسبوق این موضوع شدند. در کدهای اپلیکیشن دوربین به قابلیت تصویربرداری ۶۴ مگاپیکسلی اشاره شده و بوسیله نظر می رسد مربوط بوسیله دوربین گوشی هوشمند باشد. پیش تر گفته شده وجود که گوشی های مجهزبه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در متد هستند. اوایل خردادماه، احتمال نمایش گلکسی A70s به عنوان نخستین گوشی سامسونگ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مطرح شد. اخیرا سامسونگ حسگر ۶۴ مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند معرفی کردن کرد که به مراتب کیفیت بالاتری نسبت بوسیله دوربین های ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی های هوشمندی همچون شیائومی می ۹ خواهد داشت. 

انتظار می رود گوشی بعد اینده شیائومی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به بازار نمایش شود. چند روز پیش نیز درون اخبار آمده بود که گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ از  دوربین ۶۴ مگاپیکسلی نصیب نخواهد سرما. هنوز مشخص نیست اکراه ای ها چه زمانی قصد دارند دستگاهی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بوسیله بازار عرضه کنند. همچنین هنوز اعلام موثقی در مورد تصمیم سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در تک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی منتشر نشده است. اما بوسیله نظر می رسد شیائومی قصد دارد گوشی هوشمند شیائومی می ۱۰ را با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی کردن و به میدان عرضه کند. 

می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی های موبایل در بازار، معارفه از مشخصات متخصص دقیق، مشاهده ی مقایسه محصول و مطرح کردن سوالات خود تو مورد این محصول به ورق ی آن در بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.ورود بوسیله صفحه شیائومیبیشتر بخوانید:مقایسه شیائومی می بند 4 با مشت بندهای هوشمند مطرح بازارکپی برداری شیائومی از آثار بازیگر طراح ال جیگلکسی نوت 10 سامسونگ با فناوری بلندگوی یکپارچه با نمایشگر معرفی می شودگلکسی نوت 10 سامسونگ احتمالا ۱۶ مرداد رونمایی می شودتراشه های گلکسی S11 از حافظه سریع DDR5 و مودم یکپارچه 5G پشتیبانی می کنند
در کشش چهار دهه ی گذشته، ایده هایی که درزمینه ی درود و نحوه ی تنظیم استراتژی پذیرفته شده، بوسیله ندرت تبدیل کرده است. ایستایی و ثابت ماندن مفاهیم استراتژی یک شاق شدید محسوب می شود بمنظور ما داخل دنیایی زندگی می کنیم که از زوایای مختلف، دائماً در حال دگرگونی است. درواقع باید این مسئله را فراتر از یک «دشوار» ببینیم، چراکه تحقیقات متعددی نیز بوسیله نرخ بالای ضعف استراتژی های فعلی اشاره دارند. بااین حال ما رویکردهای سابق استراتژی را ادامه می دهیم، درحالی که می دانیم با این نحو ها بوسیله نتیجه ی مثبتی نمی رسیم. جهت بنده ماندن در تله رویکردهای سنتی، ۱۰ افسانه ی استراتژی یا باورهای نادرست فراگیری است که درون حوزه ی استراتژی بود دارد و بوسیله عنوان اصول پایه ای تدریس و اجرا می شوند. در این مطلب روی نهمین افسانه ی استراتژی متمرکز می شویم: «تنظیم استراتژی مستلزم نیروها و منابع بیرون از سازمان است.»

افسانه

قصه ی نهم، رویکردی نوظهور است که تقریباً درون کامل جهان، بوسیله رخ یک استاندارد کارمند اجرا می شود: هرسال یک بار، رهبران کلیدی مشارکت مجمع ی مهمی را در خارج از محیط شریک شدن یا موسسه (برای مثال لابی هتل خواه همانند آن) با عنوان انتظام استراتژی برگزار می کنند. آن ها داخل این مجمع به کمک یک مشاور، یک ماتریس تجزیه وتحلیل SWOT را توسعه می دهند و بوم مقیاس کسب وکار چندین سال اخیر را ترسیم می کنند. بعدازظهر همان روز، مدیران، برخی از اعضای تیم را دورهم جمع می کنند تا درباره ی نتایج به دست آمده صحبت کنند و البته، کمی باهم نزدیکی داشته باشند و خوش بگذرانند! در پایان روز، همه ی اعضا باانرژی و پرانگیزه به ساختمان می روند و روز بعد، دوباره بوسیله باهم اتحاد کردن بازمی گردند و کارهای هرروزه ی خود را انجام می دهند. استراتژی یادشده، تا سال بعد و میتینگ ای مشابه، به مشت فراموشی سپرده می شود.

شاید سازمان های مختلف، جلسه ی تنظیم استراتژی خود را با کمی مغایرت های قلیل برگزار کنند. البته توصیفاتی که ما از این نشست اشعار کردیم، بخشی فانتزی و کاریکاتورگونه است، اما درون واقعیت تفاوت چندانی با این ادبیات ندارد. بنابراین طبق افسانه ی نهم، تنظیم استراتژی «می تواند» و «باید» طی یک یا دو روز، در محیطی خارج از محدوده ی شرکت ادا شود. خروج از محیط سازمانی، باعث می شود مدیران و تیم ها، از حال و هوای همیشگی بیرون شوند و خلاقیت و تمرکز بیشتری داشته باشند.

چرا این ایده لغزش است؟

ایده ی تنظیم استراتژی به شیوه ی فوق، واقعاً جذاب است. چون ما درگیر فعالیت خاصی هستیم که با امور هرروزه ی کسب وکار، فرق دارد. اما افسانه ی نهم حداقل به پنج دلیل، ایده ی کاملاً اشتباهی است:

۱- جدایی فعالیت تنظیم استراتژی از سایر فعالیت های کسب وکار: عمده ترین عمه ی خوراک افسانه ی نهم، یعنی برگزاری جلسه ی تنظیم استراتژی تو محیطی بیرون از محدوده ی فیزیکی سازمان، درون ایفا به یکی از نکات ضعف کلیدی این رویکرد دگرگونی می شود. افسانه ی نهم، رابطه ی تنظیم استراتژی و کسب وکار را بوسیله معنای واقعی پیمانه می کند و باعث می شود استراتژی، ماهیتی خاص و منحصربه بی تا داشته باشد. یکی از مشکلات همیشگی استراتژی این است که پیوند محکمی با عملیات یومیه ی اداره ها ندارد و ایده ی اسطوره ی نهم (جلسه ی خارج از سازمان) فقط این دشوار را سخت گیری می یواش. به پیش روی ساده، اگر شما قوانین و تسهیلاتی را برای استقامت تمرکز کارمندان حاضر کنید، هیچگاه نیازی به برگزاری میتینگ ی بیرون از انبازی ندارید.

۲- همه ی افراد نمی توانند تو طراحی استراتژی حضور داشته باشند. پروگرام هایی که خارج از راه اندازی اجرا می شوند، کارمندان را بوسیله دو قسمت قسمت کردن تقسیم می کنند: افرادی که می توانند درون جلسه شرکت کنند و افرادی که نمی توانند در فعالیت زبر جناب داشته باشند. همان نعوظ که در تقدیر های قبل تأکید کردیم، نقش همه ی اعضای شرکت در طراحی و ترقی و اجرای استراتژی ضروری است. افسانه ی نهم بوسیله این شاق نیز دامن میزند؛ مخصوصاً زمانی که افراد مهیا داخل جلسه، تو مورد اتفاقاتی که رخساره داده است، مصاحبت نمی کنند. این امر نه عزب به گفتمان های مؤثر منجر نمی شود، بلکه باعث رونق گرفتن شایعات، گمانه زنی ها و حرف های بی اساس نیز می شود.



۳- میتینگ ی خارج از شرکت، مبتنی کنار توهم آگاهی است. اگر فرض کنیم که یک گروه نخبه از مدیران می توانند درون طول یکی دو روز و در جلسات خارج از شرکت، استراتژی مؤثری تنظیم کنند، بیش لغزش کرده ایم. استراتژی تو زمره ی مرموز ترین موضوعات یک موسسه استراحت دارد. در یکی از سرنوشت های قبل، گفتیم که استراتژی را نمی استعداد ساده سازی کرد. اینجا هم تظاهر به اینکه برگزاری جلسات خارج از مشارکت بخاطر تنظیم استراتژی کافی است، مقوله ی استراتژی را بیش ازحد میسر سازی می کند. البته تأکید می کنیم که خلق یک استراتژی مؤثر، بوسیله تعامل با دنیای بیرون نیاز دارد، در مدت داخل تعاملات اجنبی نکات مهم زیادی شنیده، آزمایش و حساسیت می شود.

۴- ایده های خوب به رخ تدریجی ساخته می شوند. فعالیت های Offsite یا خارج از سازمان، عمدتاً بر مبنای جلسات تندباد مغزی و ورکشاپ های فشرده پیش می مسئله. مسلماً این برنامه ها وحی بخش و سرگرم کننده هستند، اما بهترین ایده ها با این رویکرد حاصل نمی شوند. به اقرار ساده، ایده های کارآمد به عارض ناگهانی و طی یک کنفرانس ی خارج از سایت، ظهور نمی کنند. ایده های تأثیرگذار، به رخ تدریجی و به عنوان آثار جانبی کارهای روزانه ی افراد پدیدار می شوند. بهینه ایده ها معمولاً درون فرصت های کوتاه قرار (پس از دوره های ابدار امر)، به ذهن افراد خطور می کند؛ یعنی پس ازاینکه ذهن نیمه هشیار یا ناخودآگاه ما، مسئله ای را پردازش کرده و حالا ذهن خودآگاه، آن را ساماندهی می درنگ.

۵- استراتژی یک فرایند مداوم است، نه یک رویداد موقت. جلسات خارج از شرکت، تنظیم استراتژی را یک رویداد تخیل می کنند، در برابر داخل آن ها زمان فاتحه و پایان یک فعالیت سالانه ظاهر می شود. شاید ما همچنین درون کشش زمان، به این عقیده رسا باشیم که استراتژی در یک رویداد یا جلسه ی ایستا تنظیم می شود. ولی واقعیت ِاستراتژی این طور نیست. مدل سازی و اجرای استراتژی یک فرایند مداوم است که داخل ۳۶۵ روز سال، ادامه دارد. فراموش نکنیم که همگی ی دایره ها و دنیای حوالی همچنین همیشه تو حال دگرگونی و حرکت هستند. برای اطمینان از اینکه استراتژی ما دائماً به روزرسانی و به طور مؤثر انجام می شود، به یک رویکرد پیوسته و مداوم نیاز داریم.مجموعه مقالات افسانه های استراتژی۱۰ افسانه نادرست درباره استراتژیافسانه های استراتژی؛ شماره یک: استراتژی حول محور نزاع طراحی می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۲: استراتژی قطع برنامه ریزی استافسانه های استراتژی؛ شماره ۳: استراتژی با اهداف آغاز می شودافسانه های استراتژی شماره ۴: استراتژی باید درون سطوح رفعت تنظیم شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۵: استراتژی باید ساده باشدافسانه های استراتژی؛ شماره ۶: استراتژی توسط مدیران بزرگ تنظیم می شودافسانه های استراتژی؛ عده ۷: استراتژی را مشاوران تنظیم می کنندافسانه های استراتژی؛ شماره ۸: استراتژی از داده مشتق می شودحرف آخر

برگزاری جلسات گروهی و صحبت کردن پیرامون استراتژی، اصلاً بد زدودن. درواقع صرف کردن دیدن از اینکه استراتژی را چگونه تنظیم می کنیم، مباحثات جمعی در این تک قدیم ارزشمند است. ولی همان طور که پنج نکته ی بالا ثابت می کنند، گفتگوهای گاه بوسیله گاه و ایزوله ی خارج از سازمان، هیچ مزیت و فایده ی خاصی ندارند.

اگر نکاتی را که در این یادداشت ذکر شد، درکنار نتایج هشت اسطوره ی سابق بگذاریم، به آرامی گزینه ی جایگزین را حس می کنیم. رویکرد جایگزین استراتژی مؤثر، فرایندی سرمد است که همه ی اعضای سازمان را پوشش می دهد. استراتژی نه یک فعالیت خاص و مجزا، بلکه اندکی از فعالیت روزمره ی همگی ی پرسنل است.  بیشتر بخوانید:افسانه های استراتژی؛ شماره ۸: استراتژی از داده مشتق می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۷: استراتژی را مشاوران تنظیم می کنندافسانه های استراتژی؛ شماره ۶: استراتژی توسط مدیران ارشد انتظام می شودافسانه های استراتژی؛ عده ۵: استراتژی باید میسر باشدبرای پیروزی در هم چشمی پرمخاطره، از غرض گیری سریع العمل اجتناب کنید
کاکتوس ها گیاهان بسیار خاص و پرطرفداری هستند. کاکتوس گونه های متجاوز فراوانی دارد که هرکدام ظاهر ویژه خودش را دارد. این گیاه در هوای خشک و گرم جماز است. برخلاف وافر از گیاهان، آب زیاد اندکی نیاز دارد؛ هرمقدار آبی که بگیرد را ذخیره کرده و درون دورهٔ خشکی از آن استفاده می کند. در این مقاله با ۳۰ راه از کاکتوس ها آشنا می شوید که می توانند حس وحال تازه ای بوسیله مسکن و باغچهٔ شما بدهند.

حتما بخوانید:ساخت تراریوم در ۶ شلنگ و راهنمای مراقبت از آنگیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ خاربن آپارتمانی که به بناء شما طراوت می بخشندگیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می برند

بعضی ها کاکتوس و ساکولنت را با غصه لغزش می گیرند، ولی آنها مساوی نیستند. همهٔ کاکتوس ها، گیاهان آبدار یا ساکولنت (Succulent) محسوب می شوند، اما همهٔ ساکولنت ها کاکتوس نیستند. کاکتوس ها ساختاری به نام آرئول (Areola) دارند. آرئول ها برآمدگی های کوچکی هستند که الماس ها، شاخه ها و جوانه ها روی آنها رشد می کنند. بسیاری از گیاهان آبدار، آرئول ندارند، بنابراین در تیرهٔ متفاوتی دسته بندی می شوند.

کاکتوس ها را عموما گیاهان صحرایی می دانند، ولی آنها درون محیط ساختمانی اندوه فراگیری می یابند. داخل این مقاله، گونه های کاکتوس را براساس ارزان بودن شان بخاطر در خواه بیرون خانه دسته بندی کرده ایم. برای اینکه بهتر غرض بگیرید کدام گیاه ارزان شماست، نگاهی به ظاهر، استعمال آب و قیمت پرتو موردنیاز هرکدام بیندازید. کاکتوس های مناسب فضای درون خانه

نامدار است که کاکتوس ها مشتاق نور خورشید هستند، اما خیلی از انواع آن، گیاهان داخل خانه هستند. کاکتوس ها کنار دریچه خواه درون فضای نشیمن، جلوهٔ خاصی به ساختمانی می بخشند. آنهایی که مناسب داخل ساختمان هستند، نور کمتری نیاز دارند و اندازه شان هم کوچک تر است؛ همین باعث می شود گیاهان خانگی فوق العاده ای باشند. ۱. کاکتوس شنوایی خرگوشی (اپونتیا میکروداسیس)



اپونتیا میکروداسیس (Opuntia Microdasys) یا کاکتوس گوش خرگوشی (Bunny Ears Cactus) که بوسیله خاطر ظاهرش این طور لقب گرفته است، اصالتی مکزیکی دارد. این گیاه دو پد دارد که بوسیله شکل گوش های خرگوش هستند. این پدها پُر از خارهای قهوه ای هستند و باید داخل برخورد با آنها مراقب باشید. کاکتوس گوش خرگوشی نهایتا تا یک متر رشد می کند، بوسیله همین خاطر مفت فضای خانه است. این کاکتوس هر سه تا چهار هفته آب می خواهد و اگر نور کافی داشته باشد، در تابستان گل های سفید و میوه های بنفش می دهد. ۲. کاکتوس ساگوارو (کارنگیا جایگانتیا)



کارنگیا جایگانتیا (Carnegiea Gigantea) یا کاکتوس ساگوارو (Saguaro Cactus) می تواند تا ۱۲ متر رشد کند، البته بوسیله آهستگی. این یعنی می توان ساگوارو را تا سال ها به نشانی شوک داخل بناء استعمال کرد. بدنهٔ این کاکتوس قرین به بشکه است و واضح کلاسیکی دارد. این گیاه که بومی بیابان سونورا در آمریکای شمالی است، به نور فراوانی احتیاج دارد؛ پس چنانچه آن را درون خانه محافظت می کنید، در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید. از نظر آب رسانی بی قراری یک وهله در ماه کفایت می کند. ۳. کاکتوس بانوی پیر (مامالاریا هانیانا)



مامالاریا هانیانا (Mammillaria Hahniana) یا کاکتوس بانوی پیر (Old Lady Cactus) نوعی کاکتوس بالشتکی از خانوادهٔ مامالاریاست که ۲۵۰ سیاق دارد. این کاکتوس مو و الماس دارد و بوسیله اندیشه تراب های صورتی و بنفش زکام معروف شده که در بهار شکوفه می دهند. کاکتوس بانوی پیر باید تو مخلوط پودر شنی کاشته شود و هفته ای یک وهله بی قراری آب می خواهد. ۴. کاکتوس هنرپیشه ای (استروفایتم استریا)



استروفایتم استریا (Astrophytum Asteria) یا کاکتوس بازیگر ای (Star Cactus) بوسیله نام کاکتوس خارپشت دریایی یا کاکتوس دلار شنی اندوه معروف است. این کاکتوس تنهٔ گردی دارد که به هشت بخش انشعاب و با موهای سفید و عمه های سفید ریز پوشیده شده است. این گیاه تو فصل خزنده گل زرد می دهد. کاکتوس بازیگر ای ۵ تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند، بنابراین گیاه ایدئالی برای تو منزل محسوب می شود. بیشتر از ماهی یک بار غم به آب نیازی ندارد. ۵. کاکتوس ایستر (هاتیورا گارتنری)



هاتیورا گارتنری (Hatiora Gaertneri) یا کاکتوس ایستر (Easter Cactus) بومی برزیل است و اواخر زمستان و اوایل بهار تراب می دهد. گل های این کاکتوس رنگ جزیی های مختلفی دارند. تجهیزات های آن در امتداد هم دیگر درمی آیند و همین ویژگی، ظاهر خاصی به آن می دهد. کاکتوس ایستر هفته ای یک بار آب می خواهد. ۶. کاکتوس کریسمس (شلامبرگرا بریجیزی)



شلامبرگرا بریجیزی (Schlumbergera Bridgesii) خواه کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus) در اواخر زمستان تراب های قرمز می دهد. این کاکتوس تو بسیاری از کشورها، هدیهٔ مناسبی برای سال نوی میلادی محسوب می شود. کاکتوس کریسمس تو منزل و در وضعیت متعادل، بی شمار خوب می ماند. بیش ازاندازه بوسیله این کاکتوس آب ندهید، هر سه گانه تا چهار هفته یک بار کافی است، بمنظور آب بسیار باعث می شود لب هایش بپوسند. این گیاه می تواند خویشتن را با نور کم تطبیق بدهد، اما هر چه تلالو بیشتر باشد، تراب های بیشتر می دهد. ۷. کاکتوس ماه (ژیمنوکالیسیوم میهانوویچی)



ژیمنوکالیسیوم میهانوویچی (Gymnocalycium Mihanovichii) خواه کاکتوس ماه (Moon Cactus) که بوسیله نام کاکتوس چانه اندوه نامی است، اندازه، لباس و فام های مختلفی دارد. کاکتوس هیبوتان (Hibotan Cactus)، یکی از انواع پرطرفدار آن است. این علف هرزه اهل آمریکای جنوبی محسوب می شود و رنگ های قرمز، صورتی، زرد و نارنجی دارد. به خشکی امدن پنجره جای مناسبی برای نگهداری این گیاه است و هر سه تا چهار هفته بی آرامی آب می خواهد. ۸. کاکتوس آکانتوکالیسیوم تیونانتوم



انواع کاکتوس آکانتوکالیسیوم تیونانتوم (Acanthocalycium Thionanthum) زیاد هستند. این کاکتوس بومی آرژانتین است و ۲ تا ۱۵ سانتی متر رشد می یواش. به آب زیادی احتیاج ندارد و دمای ۱۲ سانتی گراد برای نگهداری آن کم قیمت است. گل های این علف هرزه بوسیله رنگ های سفید، زرد، صورتی، سرخ و نارنجی هستند و تیغ های آن هم معادل های مختلفی دارند. ۹. کاکتوس آرماتوکریوس گادنجیانوس



کاکتوس آرماتوکریوس گادنجیانوس (Armatocereus Godingianus) اهل آمریکای جنوبی، به ویژه اکوادور و پرو است. معروفیت این کاکتوس از واژهٔ لاتین inchesarmatus به معنای مسلح پژمرده شده است. سنخ بالغ این خاربن ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر طول دارد. با آب و نور کم می تواند رشد کند. دمای ۱۰ سانتی گراد برای حراست این علف هرزه مناسب است. تراب های آن سفید هستند. ۱۰. کاکتوس آریوکارپوس لوییدی



کاکتوس آریوکارپوس لوییدی (Ariocarpus Lloydii) مردمان مکزیک است. این شوک تا ۱۵ سانتی متر رشد می درنگ. بوسیله آب چندانی نیاز ندارد، اما نور فراوانی می خواهد تا گل های صورتی رنگش سربربیاورند. ۱۱. کاکتوس مدوسا (استروفایتم کپوت مدوسا)



استروفایتم کپوت مدوسا (Astrophytum Caput-Medusae) خواه کاکتوس مدوسا (Medusa) بومی مکزیک است. جنس بالغ این کاکتوس غم بوسیله ۱۵ سانتی متر می رسد. نور فراوانی می خواهد، ولی خویشتن را با نور کم بی قراری معادله می دهد. هفته ای یک کود به آب نیاز دارد و دمای ۲۵ سانتی گراد بخاطر رشدش مناسب است. گل های این شوک به رنگ زرد هستند. ۱۲. کاکتوس کلاه اسقف (میتلا دیفیلا)



میتلا دیفیلا (Mitella Diphylla) یا کاکتوس تاج کشیش (Bishop’s Cap) هم اهل مکزیک محسوب می شود. این کاکتوس تا ۳۰ سانتی متر رشد می کند. بوسیله نور فراوانی نیاز دارد، اما تو پرتو کمینه حزن نمو می کند. این خار برای وضعیت خشکسالی مناسب است، زیرا آب یدکی نمی خواهد. دمای ۱۰ سانتی گراد برایش کم ارزش است و گل زردی می دهد که وسط آن قرمز است! ۱۳. کاکتوس ربوتیا (ایلوسترا نارویسنسس)



ایلوسترا نارویسنسس (Aylostera Narvaecensis) یا کاکتوس ربوتیا (Rebutia) بومی بولیوی است. این گیاه تا ۱۵ سانتی متر رشد می نرم. خود را با نور کم و بسیار مطابقت می دهد. درون شرایط کم آبی هم رشد می کند و به آب چندانی نیاز ندارد. بهینه گور برای رشد مناسب این کاکتوس، خاکی است که از ۵۰ درصد شن تشکیل شده باشد. گل هایش بی قراری به رنگ جزیی صورتی هستند. ۱۴. کاکتوس توپی (پارودیا مگنیفیکا)



پارودیا مگنیفیکا (Parodia Magnifica) خواه کاکتوس توپی (Ball Cactus) بومی کشورهای برزیل، آرژانتین، اوروگوئه و پاراگوئه محسوب می شود. این کاکتوس ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر رشد می کند. خود را با نور اندک و بیش مطابقت می دهد. در شرایط اندک آبی غم رشد کرده و بوسیله آب چندانی نیاز ندارد، اما در یخبندان نمی تواند به زندگی ادامه بدهد. محافظت از این کاکتوس متجاوز آسان است و تراب هایش حزن زردرنگ هستند. ۱۵. کاکتوس آشیانهٔ پرنده (مامیلاریا لانگیماما)



مامیلاریا لانگیماما (Mammillaria Longimamma) خواه کاکتوس آشیانهٔ پرنده (Bird’s Nest) بومی مکزیک است. جنس بالغ آن ۸ تا ۲۴ سانتی متر طول دارد. خویشتن را با نور کم و زیاد تطبیق می دهد. در شرایط کم آبی هم رشد می درنگ و بوسیله آب چندانی نیاز ندارد. گل های آن زردرنگ هستند. ۱۶. کاکتوس حجر زنده (آریوکارپوس کنفوسیوس)



آریوکارپوس کنفوسیوس (Ariocarpus Confusus) خواه کاکتوس سنگ زنده (Living Rock) بی آرامی بومی مکزیک است و تا ۱۵ سانتی متر نمو می درنگ. این کاکتوس تلالو یدکی می خواهد، ولی با آب اندک هم سر می نرم. تراب های آن به رنگ های سفید و صورتی هستند. ۱۷. کاکتوس کلاه راهب (استروفایتم میریوستیگما)



استروفایتم میریوستیگما (Astrophytum Myriostigma) یا کاکتوس کلاه راهب (Monk’s Hood) یکی دیگر از کاکتوس های بومی مکزیک است. این علف هرزه تا ۲۸ سانتی متر می تواند رشد کند. خود را با نور کم و زیاد تطبیق می دهد. در شرایط کم آبی غم رشد کرده و به آب چندانی نیاز ندارد. فام گل آن زرد است. ۱۸. کاکتوس دکمه ای (اپیتلانتا مایکرومریس)



اپیتلانتا مایکرومریس (Epithelantha Micromeris) یا کاکتوس دکمه ای (Button Cactus) بومی ایالات متحده و مکزیک است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر نمو می کند. بوسیله آب زیادی نیاز ندارد. طعم جزیی گل این کاکتوس صورتی است و تدریس آن حزن بسیار آسان است. ۱۹. کاکتوس خارپشت توت فرنگی (اکایناکریوس انگلمانی)



اکایناکریوس انگلمانی (Echinocereus Engelmannii) یا کاکتوس خارپشت توت فرنگی (Strawberry Hedgehog) تبعه ایالات متحده و مکزیک است. این کاکتوس تا ۲۴ سانتی متر رشد می کند و وقتی بالغ می شود، به تلالو فراوانی احتیاج دارد. این گیاه آب چندانی نمی خواهد. گل های آن بنفش و صورتی هستند. ۲۰. کاکتوس کندلابرا (مرتیلوکاکتوس کوچال)



مرتیلوکاکتوس کوچال (Myrtillocactus Cochal) یا کاکتوس کندلابرا (Candelabra) بومی مکزیک است. این کاکتوس تا ۲۵ سانتی متر رشد می کند و برای نگهداری داخل خانه ممتاز است. نوع بالغ کندلابرا بوسیله نور فراوانی نیاز دارد، ولی آب چندانی نمی خواهد. گل های این کاکتوس بنفش و صورتی هستند. ۲۱. کاکتوس کارماین کوب (اکینوپسیس بکبرگی)



اکینوپسیس بکبرگی (Echinopsis Backebergii) خواه کاکتوس کارماین کوب (Carmine Cob) بومی بولیوی است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر نمو می نرم. به پرتو فراوانی نیاز دارد و باید به طور با قاعده به آن آب داد. گل های این کاکتوس صورتی و قرمز هستند. ۲۲. کاکتوس پنجهٔ گربه (آنسیستروکاکتوس آنسینیتس)



آنسیستروکاکتوس آنسینیتس (Ancistrocactus Uncinatus) یا کاکتوس پنجهٔ گربه (Catclaws) بومی مکزیک و ایالات متحده است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند. به تلالو زیادی نیاز دارد، ولی با آب کم اندوه سر می کند. گل های این کاکتوس رنگ جزیی های بسیار متنوعی دارند. ۲۳. کاکتوس چانهٔ کوتوله (ژیمنوکالیسیوم گیبوسام)



ژیمنوکالیسیوم گیبوسام (Gymnocalycium Gibbosum) یا کاکتوس چانهٔ کوتوله (Dwarf Chin) که آن را به نام کاکتوس جولا (Spider Cactus) هم می شناسند، بومی آرژانتین است. این گیاه کوچک درنهایت تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند. کاکتوس های چانهٔ کوتوله خود را با پرتو کمتر خواه زیاد معادله می دهند. این کاکتوس ها به آب چندانی حاجت ندارند. گل های آن به رنگ های صورتی، سفید و نارنجی هستند. کاکتوس های کم قیمت فضای خارج از بناء

بی حد ها کاکتوس را مثل به کاکتوس های بزرگ بیابانی در کارتون لوک خوش نوبت در ذهن پایگاه مجسم می کنند. البته مفرط از کاکتوس ها واقعا تو بیایان نمو می کنند، اما بعضی ها بی قراری مفت باغچه های کوچک مسکن های امروزی هستند. ودیعه بوسیله اینکه در چه آب وهوایی زندگی می کنید، کاکتوس هایی هستند که می توانید در محوطه تان بکارید و از تماشای آنها کیف ببرید. ۲۴. کاکتوس بشکه ای (فروکاکتوس)



فروکاکتوس (Ferocactus) خواه کاکتوس بشکه ای (Barrel Cactus) به اندیشه شکل گرد و بشکه ای خود این چنین نام گذاری شده است. در اطراف این کاکتوس، از بالا به پایین خطوطی کشیده شده است که تیغ ها روی آنها رشد می کنند. بشکهٔ طلایی، بشکهٔ کالیفرنیا، کاکتوس قلاب ماهی، بشکهٔ آبی و بشکهٔ کلویلر، از انواع پرطرفدار این گیاه هستند. شکوفه های قرمز و زرد آن در ماه های اردیبهشت و خرداد سر برمی آورند. آبیاری این شوک غصه هر سه تا چهار هفته یک کود کافی است. ۲۵. کاکتوس شکرگزاری (شلامبرگرا ترونکاتا)



شلامبرگرا ترونکاتا (Schlumbergera Truncata) یا کاکتوس شکرگزاری (Thanksgiving Cactus) که آن را کاکتوس خرچنگ بی آرامی می نامند، معمولا در روزهای نزدیک به روز شکرگزاری شکوفه می دهد و این جریان درون ماه های زمستان همچنان ادامه می یابد، در مدت بخاطر رشد به دمای پایین تری نیاز دارد. این علف هرزه با آب وهوای سرد سازگاری بهتری دارد، اما باید درون منطقه ای باشد که یخ نبندد. هفته ای یک بار هم آب می خواهد. ۲۶. کاکتوس ملکهٔ شب (اپیفلوم اکسیپتلوم)



اپیفلوم اکسیپتلوم (Epiphyllum Oxypetalum) خواه کاکتوس ملکهٔ شب (Queen of the Night) که آن را کاکتوس لوله ای داچمن (Dutchman’s Pipe Cactus) هم می نامند، از کاکتوس های اپیفلوم است که روی درخت می روید. این گیاه بومی برزیل است و شکوفه های سفید بزرگی دارد. این کاکتوس را به این تفکر ملکهٔ شب نامیده اند که معمولا شب ها شکوفه می دهد. کاربرد از مقبره نسبتا اسیدی باعث می شود که ملکهٔ شب بیشتر گل بدهد. این کاکتوس هفته ای یک وعده آب می خواهد. ۲۷. کاکتوس انجیر تیغی (اپونتیا)



اپونتیا (Opuntia) خواه کاکتوس انجیر تیغی (Prickly Pear Cactus) سرده ای است که در مناطق مستعد خشکسالی از محبوبیت زیادی برخوردار است. انجیر تیغی بیورتیل (Beavertail Prickly Ppear) و انجیر تیغی ایندین (Indian Fig Prickly Pear)، از انواع کاکتوس اپونتیا هستند. اپونتیا در حیاط ساختمانی ها رشد نوع دوستی دارد، اما الماس هایش می ریزد. این کاکتوس هر سه گانه تا چهار هفته یک وعده آب می خواهد و گل های زرد، قرمز و بنفش می دهد. ۲۸. کاکتوس چویا (سیلیندروپونتیا فولگیدا)



سیلیندروپونتیا فولگیدا (Cylindropuntia Fulgida) یا کاکتوس چویا (Cholla Cactus) بومی جنوب غربی آمریکاست. این کاکتوس تنه ای گرد و تیغ هایی تیز دارد. این خانواده از کاکتوس ها زیاد از ۲۰ اسلوب با اندازه های متنوع دارند و گل های سبز و نارنجی می دهند. کاکتوس چویا بوسیله آب زیادی حاجت ندارد و ماهی یک جنین آب دهی کافی است، ولی پرتو فراوانی می خواهد. ۲۹. کاکتوس توتم پُل (پاکیکریوس شاتی مانستروسس)



پاکیکریوس شاتی مانستروسس (Pachycereus Schottii Monstrosus) یا کاکتوس توتم پُل (Totem Pole Cactus) به خاطر تنه بلندش این طور شهرت گذاری شده است. این کاکتوس تا سه گانه ونیم متر رشد می یواش. این کاکتوس پُر از چروک وچروک است. ماهی یک وعده آب می خواهد، به نور احتیاج دارد، اما ممکن است پرتو خور ظهر، این کاکتوس را بسوزاند. ۳۰. کاکتوس کابیگا (آستروسفالسروس دیبوسکی)



آستروسفالسروس دیبوسکی (Austrocephalocereus Dybowskii) خواه کابیگا (Cabega) مردمان برزیل است. این کاکتوس از ۱۲۰ تا ۳۶۰ سانتی متر رشد می کند. آب یدکی هم نیاز ندارد. گل های این شوک بزرگ و سفید هستند. تو ادامه بخوانید: دشت کاکتوس؛ خواص، عوارض و نحوه مصرف آن
AAAدرونGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOON حالی که این روزها خودروهای شاسی بلند و پیکاپ در آمریکا معامله مرحمت دارند، خودروهای اتومبیل و سدان هنوز حدود ۳۰ درصد از بازار را تشکیل می دهند. مزیت عمده خودداری کردن از معامله خودروهای شاسی بلند این است که استاندارد های سدان نه تنها ارزان زیرفون هستند، بلکه در بلندمدت نیز ارزان خیس درون می آیند.

باتوجه بوسیله تجزیه وتحلیل هزینه مالکیت پنج ساله ۲۰۱۹ که توسط متخصصان تخمین درون شرکت Kelley Blue Book انجام شده است، سدان های کامپکت کمترین نفقه های مالکیت را دارند و تقریباً ۲، ۲۶۹ دلار کم ارزش تر از خودروی شاسی بلند کامپکت دارای حداقل خرج مالکیت هستند. گستردگی این موضوع تقریباً ۵، ۰۰۰ دلار تفاوت را بین سدان سایز متوسط با کمترین خرج های بلندمدت و شاسی بلند سایز متوسط با کمترین خرج مالکیت مدال می دهد.

خریداران بااطلاع می دانند که بخاطر به دست آوردن خرج های مصرفی خودرو باید بوسیله چیزی بیشتر از قیمت آن دقت کنند و با چشمانی باز بپا هزینه های مالکیت باشند. عوامل حقیقی در این بنیاد شامل قطعات استهلاکی، هزینه های سوخت، بیمه، تعمیر و نگه داری می شود. به طور طاسی هرچه خودرو گرانقیمت تر باشد، در طول زمان تفاوت بیشتری در هزینه های مالکیت وجود دارد؛ زیرا هزینه های بیشتری پهلو آقا خودرو تحمیل می یواش.

هنگامی که به ظهر خودروی ارزان پر پشت بخاطر مالکیت و خرید هستید، باید مدلی انتخاب کنید که پیش بینی می شود نرخ آن در کشش زمان نسبت بوسیله سایر خودروهای کلاس خویشتن حفظ کردن شود؛ این طور کاری براساس عوامل اقتصادی و داده ها ارتکاب می شود. این طور موضوعی بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که خودرو را لیزینگ می کنند، زیرا پرداخت ها تا حد زیادی براساس ارزش پیش بینی شده خودرو تو پایان مدت قرارداد است.

یکی دیگر از عواملی که ارزش یدکی از دید نفقه ای دارد، قیمت حق بیمه خودرو است. درحالی که ارزش ها عمدتاً براساس پیشینه رانندگی بیمه گزار و سایر عوامل انحصاری گلچین می شوند، فداکار استاندارد ها به خصوص خودروهای لوکس  و خودروهای اسپرت باتوجه به هزینه های تعمیرات به طور فطری گرانبها نمدار هستند. خرج های تعمیر و نگه داری و تعمیرات بیرون از گارانتی نیز از مدلی بوسیله مدل دیگر، براساس جدول سرویس سازنده و هزینه قطعات متفاوت است.

در این فهرست بوسیله ۱۰ خودروی ارزان قیمت سال ۲۰۱۹ در هر کلاس می پردازیم. خودروی ساب کامپکت: هوندافیت LX



هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۷ هزار و ۴۷۳ دلار

براساس اطلاعاتی که توسط شرکت طاسی بلو بوک تهیه شده، هاچ بک چهاردر چابک و سرحال هوندا فیت، ارزان ارج ترین خودروی ایالات متحده تو سال ۲۰۱۹ بخاطر مالکیت است. هزینه های این خودرو محتوی ۹، ۹۹۴ دلار استهلاک و ۱۷، ۷۹۹ دلار محتوی سوخت، بیمه، نگه داری و تعمیرات می شود. اگر به ازای ۲۴، ۱۴۰ کیلومتر رانندگی در سال با این خودرو لحاظ کنیم، تقریباً ۰/۳۷ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی در می آید.  سایر خودروهای ناچیز هزینه در این کلاس محتوی شورولت اسپارک LS با هزینه ۲۷ هزار و ۶۷۶ دلار و نیسان ورسا S S با هزینه ۲۸ هزار و ۷۹ دلار می. شود خودرو: کامپکت فولکس واگنجتا.۱ S



۴T S هزینه مالکیت: پنج ساله ۲۸ هزاره و

۲۷۱ دلار سدان فولکس واگن جتا جادار و رانندگی با آن سرگرم. کننده است جتا نسبت به هوندا فیت، هزینه های هنگفت. زیادی ندارد کارفرما فولکس واگن جتا خلال پنج سال نفقه ای حدود ۱۱ هزاره و ۲۳۶ دلار بوسیله برهان استهلاک از دست می دهد و مبلغی حدود ۱۷ هزاره و ۳۵ دلار نیز برای هزینه های نگه داری صرف می کند و نفقه مالکیت آن به ازای/هر ۱ ۶ کیلومتر رانندگی طبق/با ۰ ۳۸. دلار است سایر مدل های ارزان قیمت در این کلاس شامل کیا سول با ۲۹ هزار و ۳۵۵ دلار و هیوندای النترا SE با ۲۹ هزاره و ۹۷۶ دلار.   می شود: خودروی هیبریدی تویوتاپریوس



پرایم پلاس خرج مالکیت: پنج ساله ۲۸ هزار و

۴۶۱ دلار هاچ بک پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس پرایم پلاس، دومین خودروی مفت قیمت در سال ۲۰۱۹ بخاطر مالکیت است که تو این سیاهه عزب هوندا فیت به عنوان خودرویی مقرون به نفع نم و بسیار کوچک تر، از آن سبقت. می گیرد کاهش قیمت تویوتا پریوس پرایم پلاس در طول پنج سال، ۱۹ هزار و ۳۲ دلار پیش بینی شده است و هزینه های نگه داری آن ۹ هزار و ۴۲۹ دلار برآورد. می شود با هزینه/مالکیت ۰ ۳۸ دلار به ازای/هر ۱ ۶ کیلومتر رانندگی، خودروی هیبریدی تویوتا پریوس داخل میان مفت ترین خودروهای این سیاهه. قرار دارد خودروی: سایز متوسط هوندا کلاریتی



پلاگین هیبرید هزینه مالکیت: پنج ساله ۳۰ هزاره و

۲۲۴ دلار هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید از نظر هزینه های مالکیت، به دلیل مصرف سوخت پایین، در کلاس خود. بهترین است همین کمک می نرم تا کاهش ارزش تخمینی هوندا کلاریتی تو حدود ۲۱ هزار و ۵۸۷ دلار طی پنج. سال باشد پیش بینی می شود که هزینه های جاری مربوط به مالکیت ۸، ۳۶۷ دلار و هزینه طاسی مالکیت/آن ۰ ۴۰ دلار به ازای/هر ۱ ۶ کیلومتر. رانندگی باشد سایر خودروهای سواری سایز متوسط محتوی هوندا آکورد LX با ۳۱ هزاره و ۹۳۱ دلار و هیوندای سوناتا هیبرید SE با ۳۲ هزار و ۷۲۹ دلار. می شود: خودروی 



الکتریکی هیوندایآیونیک هزینه مالکیت: پنج ساله ۳۰ هزاره و

۴۰۸ دلار هیوندای آیونیک الکتریکی، دارای حداقل نفقه در میان تمام مدل های موجود تو این فهرست است و نفقه های مالکیت آن ۶، ۷۸۰ دلار ارزیابی زده. می شود بااین حال کاهش ارزش تخمینی هیوندای آیونیک ۲۳ هزاره و ۶۲۸ دلار طی پنج سال. خواهد بود هزینه کلی مالکیت آیونیک/برقی ۰ ۴۱ دلار به ازای/هر ۱ ۶ کیلومتر. رانندگی است در میان خودروهای الکتریکی پس از هیوندای آیونیک، S نیسان لیف S با ۳۱ هزاره و ۸۷ دلار و کیا سول برقی با ۳۳ هزار و ۷۱. دلار استراحت: دارند-خودروی اسپرت مزداMX



۵ میاتا اسپرت هزینه: مالکیت پنج ساله ۳۶ هزار

و ۱۷۰-دلار مزدا MX ۵ میاتا مدت های یدکی است که به عنوان یکی از ارزشمندترین خودروهای اسپرت. شناخته می شود پس از پنج-سال، مزدا MX ۵ میاتا به قیمت ۱۵ هزاره و ۷۵۰. دلار می رسد هزینه های مالیکت به ۲۰ هزاره و ۴۲۰ دلار می رسد و نفقه/کلی آن ۰ ۴۸ دلار بوسیله/ازای هر ۱ ۶. کیلومتر رانندگی است سایر خودروهای اسپرت بوسیله صرفه درون این فهرست دربرگیرنده شورولت کامارو LS با ۳۶ هزار و ۱۷۸ دلار و سوبارو BRZ پریمیوم با ۳۷ هزار و ۲۹۸. دلار می شود خودروی: لوکس کم قیمت



بها آکورا ILX نفقه: مالکیت پنج ساله ۳۶ هزار

و ۴۶۱ دلار رقبای اروپایی اسپرت آکورا ILX ممکن است این خودرو را در بخش محصولات لوکس کامپکت دامن الشعاع قرار دهند، اما آکورا می تواند بر همگی ی آن ها از نظر خرج های ارزان.  مالکیت غلبه کند مالک آکورا ILX پس از پنج سال حدود ۱۵ هزار و ۲۳۶ دلار از نرخ خودرو را با فروش دوباره از دست می دهد و ۲۱ هزار و ۲۲۵ دلار نیز برای تعمیر و نگداری و بیمه آن. هزینه خواهد کرد هزینه طاسی مالکیت ILX برابر پیش بینی های طاسی/بلوک بوک، ۰ ۴۹ دلار بوسیله/ازای هر ۱ ۶. کیلومتر رانندگی است دو مدل از خودروهای بیوک در رده های بعدی کم قیمت ترین خودروهای لوکس سطح پایه قرار دارند که دربرگیرنده بیوک ریگال اسپرت بک با ۳۹ هزار و ۵۴ دلار و بیوک لاکراس با ۴۰ هزاره و ۹۳۷.   دلار می: شود مینی ون



هوندا اودیسه LX نفقه: مالکیت پنج ساله ۳۹ هزار

و ۶۱۷ دلار هوندا اودیسه بوسیله برهان هزینه های مقرون بوسیله صرفه مالکیت، تو بالای فهرست خودروهای خانوادگی. قرار می گیرد درون طول پنج سال، تنها ۱۶ هزاره و ۴۸۴ دلار از ارزش آن کاسته می شود و هزینه های نگه داری اودیسه در کشش دوره پنج ساله ۲۳ هزار و ۱۳۳. دلار خواهد شد داخل صورت رانندگی ۲۴، ۱۴۰ کیلومتر در سال، خرج/کلی مالیکت ۰ ۵۳ دلار بوسیله/ازای هر ۱ ۶. کیلومتر رانندگی است سایر خودروهای ارزان قیمت در کلاس مینی ون شامل رم پلی مستر سیتی واگن با ۳۹ هزاره و ۶۷۸ دلار و فورد ترنزیت کانکت پسنجر XLT با ۴۰ هزار و ۴۱۷.   دلار می شود: خودروی فول سایز تویوتا



آوالون هیبرید XLE هزینه: مالکیت پنج ساله ۴۱ هزار

و ۴۹۰ دلار تویوتا آوالون هیبرید به دلیل ظاهر زیبا، کابین مایه تسلی و هزینه های مالکیت  مقرون به صرفه، در راسته خودروهای بزرگ از یکسره محصولات برجسته به. احصائیه می رود کاهش ارزش اوالون در طول ۵ سال به ۲۱ هزار و ۶۸۰ دلار می رسد و هزینه های نگه داری آن ۱۹ هزار و. ۸۱۰ دلار است در مجموع می نبوغ به/ازای هر ۱ ۶ کیلومتر رانندگی با تویوتا آوالون/هیبرید، سکه ۰ ۵۵. دلار پرداخت کرد سایر سدان های فول سایز کم قیمت نرخ برای مالکیت شامل شورولت ایمپالا LS با ۴۲ هزاره و ۶۴۸ دلار و فورد تائوروس SE با ۴۲ هزاره و ۷۰۸. دلار می شود البته باید بدانید که شورولت ایمپالا بوسیله زودی تولید نخواهد شد و داخل دسترس خریداران. راحتی نمی: گیرد خودروی لوکس بی ام



و۵۳۰e آی پرفورمنس نفقه: مالکیت پنج ساله ۵۴ هزار

و ۳۷۶ دلار بی ام و ۵۳۰e iPerformance، نسخه پلاگین هیبریدی سدان سایز متوسط لوکس، اسپرت و محبوب خودروساز آلمانی است و نباید تعجب کنید که داخل زمینه کاربرد سوخت، از سایر خودروهای کلاس خود. پیشی می گیرد استهلاک خودرو طی پنج سال به ۳۸ هزار و ۸۷۱ دلار می رسد، درحالی که خرج های نگه داری آن ۱۵ هزار و.  ۵۰۵ دلار است تو صورت رانندگی ۲۴، ۱۴۰ کیلومتر در سال، خرج/طاسی مالیکت ۰ ۷۳ دلار به/ازای هر ۱ ۶. کیلومتر رانندگی است سایر خودروهای مناسب قیمت و لوکس برای مالکیت شامل ولوو S۹۰ T۵ مومنتوم با ۵۵ هزاره و ۷۲۲ دلار و آئودی TT با ۵۵ هزار و ۸۰۱. دلار: می
نسخه ی جدید فایرفاکس به نعوظ پیش تصور ردگیرها (tracker) را بلاک خواهد کرد و از کاربرانش دربرابر وب سایت ها و همدستی های تحلیل داده و تبلیغات، که خواهان متعاقب کردن مسیرهای جستجوی کاربران تو سطح وب هستند، محافظت خواهد کرد. تغییرات جدید موجب افزایش سرعت مرورگر و حفظ حریم خصوصی کابران می شود و مزاحمت پیام های تبلیغاتی را نیز کم برنده می کند.

این تغییرات گام بسیار مهمی جهت حفظ حریم خصوصی کاربران محسوب می شود؛ اما موزیلا (Mozilla) قرین اپل که محدودیت مشابهی را چند سال پیش به مرورگر سافاری افزایش کرده بود، به طور کامل همه ی ردگیرها را بلاک نخواهد کرد. مرورگر اپل هرگونه ردگیر ثالث را بدون آنکه حتی تو فهرست سیاه ردگیر ها باشد، می بندد. همچنین این باهم اتحاد کردن هرگونه ردگیر  ثالث که توسط وب سایتی استفاده می شود و کاربر یک روز کامل به آن وب سایت روال نزده است را محدود می یواش.

این رویکرد شیرهدار گیرانه ی اپل بخاطر محافظت از حریم خصوصی افراد است، اما گاهی بخاطر کاربران دردسر ایجاد می بطی ء. بسیاری از حصه های وب به کوکی ها، ادوات ردیابی رمز های گذر یا کلید عبوری، جهت نگه داشتن افراد درون حالت لاگین (logged in) یا نمایش ی اطلاعات مربوطه به آن ها نیاز دارند. با این حرکت سخت گیرانه داخل بسته شدن کوکی ها، اگرچه اپل از اطلاعاتی که هر وب سایت می تواند از کاربران داخل اختیار داشته باشد حراست می کند، ولی احتمال بی نظم شدن فقره کاربران هنگام استفاده از وب سایت ها نیز افزودن پیدا می کند.مقاله های مرتبط:فایرفاکس بوسیله زودی قابلیت بلاک پیش فرض تبلیغات را اضافه می بطی ء

موزیلا جدیت می کند تا تنها با دلمه شدن ردگیرها و نه همه ی کوکی ها، راه میانه ای تو پیش گیرد. سخن گوی این شریک شدن عقیده دارد بستن همگی ی کوکی ها «احتمال دارد منجر به عملکرد نامناسب برخی وب سایت ها شود» بنابراین، موزیلا این رویکرد میانه را بخاطر مقابله با «مسائل بالقوه ی مربوط به توان استفاده» اتخاذ کرده است. از این رو، هر کس که مایل باشد می تواند با مراجعه به منوی تنظیمات فایرفاکس، تنظیمات مربوط بوسیله ردگیری ها را از حالت پیش فرض «مقیاس»، به حالت «سخت گیرانه خواه strict» تبدیل دهد.



مسدود کردن ردیاب ها بوسیله طور پیش تصور برای همه ی کاربران جدید فایرفاکس که حکم با این مرورگر را از امروز آغاز می کنند، قیافه خواهد گرفت. همچنین، این تنظیمات برای کاربران کنونی فایرفاکس «از ماه های آینده» فعال خواهد شد. اگر شما بی آرامی حالا از فایرفاکس استعمال می کنید و می خواهید از مزایای این محدودیت قبل از کوشا شدن خودکار آن بخاطر همه داخل ماه اکتبر بهره مند شوید، می توانید به بخش تنظیمات مرورگر خویشتن مراجعه و این امکان را فعال کنید.

اگرچه فایرفاکس طلایه محدود کردن ردیاب ها نیست؛ اما، همچنان نسبت بوسیله گوگل کروم پیشتاز است. مرورگر گوگل، عزب کمی از ردگیرها را محدود می بطی ء. این غول نبض وجو علاقه ی خاصی به حفظ فدایی ردگیرها دارد، زیرا بسیاری از این ردگیرها جنبه ی تبلیغات هدفمند دارند؛ اما اپل و موزیلا از این تبلیغات استفاده نمی کنند. بوسیله همین انگیزه کروم در این زمینه نسبت به رقبایش بسیار قفا مرطوب است.بیشتر بخوانید:دنیای پیش از نت اسکیپ؛ مرورگرهای تاریخی و فراموش شده دهه ۱۹۹۰نسخه پیش نمایش مرورگر اج ویژه جهیز عامل مک منتشر شدتمام افزونه های مرورگر فایرفاکس بوسیله برهان یک بغرنج غیر فعال شدندموزیلا، مروگر فینکس را جایگزین فایرفاکس تو اندروید خواهد کردهر آنچه باید درباره مرورگر کرومیوم گوگل بدانید
بوسیله گزارش مشرق، دیدار فینالجام حذفی فوتبال حلقه های کشور بین آویشن های داماش گیلانیان و پرسپولیس از ساعت ۲۳:۲۰ امشب (یکشنبه) داخل زورخانه شهدای خوزستان آغاز شد. این در حالی بود که طبق برنامه این مسابقه باید از روزگار ۲۱ با قضاوت موعود رادیکال فر آغاز می شد، اما بوسیله برهان لیس ادخال هواداران داماش به ورزشگاه، مسئولان این تیم رخصت برگزاری بازی را ندادند. در نهایت پس از دو ساعت و ۲۰ دقیقه تأخیر و با دخالت وزارت ورزش و جوانان، این دیدار آغاز شد. پرسپولیس داخل این بازدید با مورد گل دقیقه ۲۲ علی علیپور بوسیله پیروزی رسید و پس از قهرمانی تو لیگ برتر، قهرمانی ابگینه حذفی را هم کسب کرد.



ترکیب داماش: جاسم یاسرالهی، محمد مختاری، کنعان طاهرنژاد، مصطفی آقاجانی، آزاد جعفرزاده، عباس کندل، علیرضا توکلی (۶۲ - علی آل کثیر)، جابر نصیری، محمد رستمی، میلاد پورصف شکن، میثم مورب (۷۲ - مرتضی حیدری).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محسن ربیع خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله ی، مهدی ترابی (۶۴ - تمایل عالیشاه)، سیامک نعمتی (۹۴ - حسین ماهینی)، ماریو بودیمیر (۸۴ - مهدی شریفی) و علی علیپور.

شقه ابتدا
دقیقه ۷: ارسال مهدی ترابی به صحن جریمه داماش بوسیله علی علیپور رسید که ضربه این ورزشکار به سمت دروازه، توسط مدافعان داماش راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: سیامک نعمتی این وهله اقدام به ارسال توپ روی دروازه داماش کرد که ضربه سر احمد نورالله ی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۱۳: جابر نصیری با شوتی زمینی و قرص قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که علیرضا بیرانوند عایق از این کار شد و عضو به کرنر داد.

دقیقه ۱۴: کرنر ارسالی روی مروارید پرسپولیس توسط مدافعان دور شد که توپ برگشتی و شوت به سمت مروارید راهی اوت شد.

دقیقه ۲۲: ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جزا توسط علی علیپور به سمت دروازه داماش گیلانیان شلیک شد که به تور دروازه چسبید تا گل ابتدا بازی بوسیله ثبت برسد.

دقیقه ۲۹: ارسال مهدی شیری از سمت راست به ماریو بودیمیر رسید که این بازیکن با کنترل توپ سیامک نعمتی را در موضع قرار داد، ولی شوت نعمتی راهی بوسیله مروارید نداشت.

دقیقه ۳۰: محمد مختاری از داور تمرین کارت زرد قبض کرد.

دقیقه ۳۲: داماشی ها با ارسالی خطرناک و زمینی بوسیله حیاط جزا پرسپولیس، می توانستند به گل برسند که این توپ راهی اوت شد.

دقیقه ۴۳: بازیکنان داماش صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ ارسالی از سمت راست، با ضربه سر همراه شد، ولی راهی به پشه نداشت.

شقه دوم
دقیقه ۴۹: مهدی شیری از تیم پرسپولیس با کارت زرد داور محک جزا شد.

دقیقه ۵۵: ارسال جعفرزاده به روی پشه پرسپولیس با ضربه قانون پورصف شکن به شکلی خطرناک از روی درب پرسپولیس به خارج رفت.

دقیقه ۵۹: احمد نورالله ی اقدام به شوتزنی کرد تا شانس خویشتن را برای گلزنی امتحان کند، ولی ضربه او را دروازه بان داماش داخل وارستگی گرفت.

دقیقه ۷۱: میل عالیشاه ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را روی درب داماش ارسال کرد که توپ پس از دفع ناقص درب بان، توسط نورالله ی تبدیل به تراب شد، ولی داور مسابقه خطای بودیمیر را اخبار کرد تا این گل محسوب نشود.

دقیقه ۷۶: توپی که با اوت اهتزاز بوسیله محوطه جریمه پرسپولیس رسیده بود، با ضربه بازیکنان داماش همراه شد که بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۰: علی علیپور روی تکریم سیامک نعمتی از دنبال صحن جزا اقدام به شوتزنی کرد که توپ او پس از تلاقی به تیر دروازه، راهی اوت شد
گواواSGHAROOOON (Guava) میوهٔ شیرین و خوشمزه ای است که بومی آمریکای مرکزی بوده و در آب وهوای تر و استوایی رشد می یواش. نام علمی آن «Psidium guajava» (گلابی بی کرک یا آنچوچک) است. این دشت بیضی شکل با رنگ پوست سبز برملا یا زرد بوده و بذر های آن نیز خوراکی است. رنگ میوه بسته به گونهٔ آن سفید خواه سرخ است. برگ این میوه نیز به عنوان دمنوش، آب ثمر و داخل شیره یا شهد زدن به گیری به ترانه تهیهٔ مکمل ها استعمال می شود. در دنباله این یادداشت با خواص، کاربردها و نحوه مصرف آن آشنا می شوید. حتما بخوانید:خواص آووکادو؛ ۱۲ واکنش این سوپر غذای خوشمزه برای سلامتی بدنخواص پاپایا؛ ۱۴ فایده علو العاده پاپایا برای اشتی بدنمیوه اژدها؛ ۷ خاصیت شگفت انگیز و نحوه اشامیدن دشت اژدها

گونه های رایج این میوه شامل گواوا سیبی، گواوا گیلاسی با میوهٔ قرمز، گواوا توت فرنگی و گواوا سیب سبز می شود. مصرف این ثمر بیشتر بوسیله قیافه خام بوده اما در تهیهٔ مربا، آب محصول و ژله همچنین به کار برده می شود. فداکار طعم آن را چیزی بین گلابی و توت فرنگی می دانند. نکته جالب دربارهٔ این میوه استوایی این است که پرورش این گیاه مانند انگور، سیب یا دیگر میوه های این چنینی، به سم و مواد شیمیایی یدکی حاجت ندارد. مواد مغذی گواوا

این میوهٔ محبوب بمب خاصیت است. طبق تحقیقات پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی زراعت آمریکا، گواوا لب عالی انرژی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ثمر دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های قسمت قسمت کردن B به همراه پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، سدیم و زینک است. خواص گواوا



این دشت نفوذ کردن اضافی برای صلح و صفا دارد؛ از جمله معاون به تنظیم سطح قند خون، تنظیم فشار خون و درمان اسهال، تقویت جهیز زنهار و سیستم گوارش و کمک به کاهش حد.عطارد بهبود سلامت پوست، تداوی سرفه و سرماخوردگی، اسهال خونی و اعاده کمبود ویتامین C، از دیگر خواص گواوا است. گواوا بوسیله خاطر داشتن موادمعدنی و ویتامین ها، بوسیله بالا بردن کارمایه نیز کمک می نرم.

گزند المثل قدیمی در آمریکا و اروپا وجود دارد که می گوید: «روزی یک سیب بخور تا دیگر دکتر نروی». با وجود خواص زیادی که گواوا دارد، می توان این گزند المثل را مناطق استوایی و اهل این میوه به «چند گواوا داخل فصلش مصرف کن تا داخل طولانی سال از روبیدن بوسیله دکتر بی حاجت شوی» تبدیل کرد. در امتداد می خواهیم بوسیله چند نفوذ عالی این میوه و برگ اشاره کنیم. ۱. کمک به کاهش سطح قند خون

داخل تحقیقاتی واضح شده که این علیه می تواند داخل کنترل قند خون مؤثر باشد. داخل آزمایش هایی که روی حیوانات عمل شده، مشخص شد که عصارهٔ برگ گواوا سطح قند خون را تنظیم کرده و مقاومت به انسولین را کنترل می یواش.

این خبر برای کسانی که مبتلا بوسیله دیابت بوده و خواه ریسک ابتلا بوسیله آن را دارند، بسیار امیدبخش است.

داخل آزمایش هایی که روی انسان نیز انجام شده به نتایج مدح برانگیزی دست یافته اند. درون تحقیقی که روی ۱۹ نفر انجام دادند، مشهود شد اشامیدن دمنوش تجهیزات گواوا بعد از خوردنی بوسیله کاهش سطح قند خون معاون کرده است. معلول این دمنوش تا دو زمانه تو بدن ابدی مانده حیات.

درون جستجو دیگر که روی ۲۰ نفر با دیابت جنس ۲ ارتکاب شد، نتیجه گرفتند که اشامیدن دمنوش تجهیزات گواوا پس از غذا، به کاهش بیش از ۱۰٪ سطح قند خون معاون کرده است.

استفاده این ثمر نیز برای کسانی که مشغول به دیابت هستند کاری است. گواوا دارای فیبر غذایی بالای است که تأثیر مثبتی روی کاهش سطح قند خون در بدن دارد. محققان درون آزمایشی که روی حیوانات اجرا داده اند، به این نتیجه رسیدند که استفاده گواوا از خطر ابتلا بوسیله دیابت جنس ۲ جلوگیری می کند. با این حال، هنوز بوسیله تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. ۲. تحکیم سلامت قلب و فشار خون

گواوا به نحو های متعددی می تواند به تقویت سلامت قلب دستیار درنگ. بسیاری از محققان بر این باورند که سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین ها تو برگ های این میوه می تواند در حفظ کردن مصونیت قلب در برابر آسیب اساسی های آزاد تأثیرگذار باشد.

تصور می شود که نمونه بالای فیبر غذایی و پتاسیم در گواوا نیز به بهبود سلامت قلب دستیار نرم.

علاوه بر این، عصارهٔ برگ گواوا با کاهش ضیق خون و کاهش کلسترول کریه ال دی ال و افزایش کلسترول خوب اچ دی ال در ارتباط است.

از آنجا که تنگ کردن خون و کلسترول ال دی ال بلندی با ریسک ابتلا بوسیله بیماری های قلبی و سکته تو ربط هستند، استفاده عصارهٔ تجهیزات گواوا می تواند خواص باارزشی داشته باشد.

خویشتن میوهٔ گواوا نیز می تواند برای حفظ اشتی قلب موثر باشد.

داخل تحقیقی که در ۱۲ هفته روی ۱۲۰ نفر انجام دادند، علنی شد استعمال میوهٔ بی تجربه پیش از غذا، به قیافه کلی حدود ۸ تا ۹ عدد میزان فشار خون، و کلسترول تا ۹.۹٪ و افزایش کلسترول اچ دی ال تا ۸٪ را تو پی داشته است.

چنین نتیجه ای در آزمایش های متعدد دیگری نیز مشاهده شده است. ۳. دستیار به خلوت علائم دردناک پیش از قاعدگی



بسیاری از زنان علائم دردناک پیش از قاعدگی، مثل دل درد، را امتحان می کنند. اما تحقیقاتی وجود دارد که علامت می دهد عصارهٔ تجهیزات گواوا بوسیله کاهش دردهای قاعدگی دستیار می درنگ.

در آزمایشی که روی ۱۹۷ عیال با تجربهٔ دردهای قاعدگی اجرا شده، مشخص شد کاربرد ۶ میلی گرم عصارهٔ تجهیزات گواوا بوسیله صورت یومیه به کاهش درد آنها کمک کرده است. به نظر می رسد که معلول ضددرد گواوا از برخی مسکن ها غم بیشتر بوده است.

عصارهٔ برگ گواوا باعث کاهش دردهای شکمی نیز می شود. ۴. دستیار به مشکلات سیستم گوارش

گواوا منبع ممتاز فیبر غذایی به حساب می آید. بنابراین استعمال این محصول به دلیل تاثیر قابضی که دارد، به داشتن حرکات روده ای بهتر، جلوگیری از یبوست و حفظ آب بدن کمک می کند.

کاربرد تنها یک میوهٔ گواوا، می تواند ۱۲٪ نیاز روزانهٔ توصیه شده بخاطر مصرف فیبر را پوشش دهد.

همچنین، عصارهٔ برگ گواوا همچنین برای سلامت سیستم گوارش کاری است. تحقیقات نشان می دهد که این میوه می تواند درون کاهش شدت و مدت اسهال مؤثر باشد.

داخل تحقیقات زیادی جلوه گر شده که عصارهٔ برگ گواوا یک ضدمیکروب است. این بدین معناست که گواوا می تواند میکروب های مضر شکمی که انگیزه اسهال می شوند را خنثی بطی ء.

بوسیله علاوه، گواوا به دلیل داشتن ویتامین C، کاروتنوئید و پتاسیم به تقویت و ضدعفونی کردن جهیز گوارش کمک می یواش. مصرف گواوا بوسیله کسانی که دشوار اضطراب معده ای روده ای (gastroenteritis) دارند نیز سفارش می شود.

دانهٔ میوهٔ گواوا همچنین بوسیله نشانی یک ملین برجسته کاربرد دارد.

گفته می شود که غرق کردن می تواند علت بروز ۷۲ نوع بلای ناگهانی روده ای شود، بنابراین هر رژیم غذایی که جهت از بین رفتن یبوست شود، کار کننده خواهد وجود. ۵. کمک بوسیله کاهش وزن



گواوا ثمر ای است که رابطهٔ منت با کاهش اندازه دارد. با داشتن تنها ۳۷ کالری و تأمین ۱۲٪ از نیاز روزانه به مصرف فیبر، گواوا به یک میان وعدهٔ سیرکننده با کالری پایین تبدیل شده است.

برضد دیگر میان وعده ها با کالری پایین، این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است؛ بنابراین کمبود هیچگاه مادهٔ مغذی را نخواهید داشت.

میوهٔ بی تجربه گواوا تو مقایسه با سیب، پرتقال، انگور و بسیاری ثمر های دیگر از سپاسگزاری کمتری برخوردار است. با استفاده این میوه درون وعدهٔ ناهار، تا شب احساس سیری خواهید داشت. جالب است که این میوه به افراد لاغر نیز دستیار می کند تا کمی وزن بگیرند. احتمالا این موضوع به برهان وجود مواد مغذی گواوا است که باعث تنظیم سوخت وساز و جذب بهتر مواد مغذی می شود. ۶. اثر ضدسرطانی گواوا

داشتن اثر ضدسرطانی عصارهٔ برگ گواوا علنی شده است. تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصارهٔ گواوا می تواند بوسیله جلوگیری و توقف نمو سلول های سرطان زا دستیار شایانی کند.

این خاصیت احتمالا به دلیل بود آنتی اکسیدان های پرعضله داخل این میوه است که با پی مخرب رادیکال های آزاد روی سلول ها (که یکی از دلایل اصلی ابراز سرطان است) جلوگیری می کند.

در رسیدگی آزمایشگاهی دیگری پدیدار شد که روغن تجهیزات گواوا نسبت به دیگر داروهای مخصوص سرطان، ۴ مقابل مؤثرتر بوده است.

هرچند این آزمایش ها تا حد یدکی قابل تکیه گاه هستند، اما این موضوع بدین ذهنی نیست که عصارهٔ برگ گواوا کاملا در درمان عطارد مؤثر است. هنوز بوسیله آزمایش های یدکی در این بنیان نیاز است. ۷. استقامت سیستم زنهار

کمبود ویتامین C موجب بالا رفتن ریسک ابتلا به مصیبت و عفونت های متنوع می شود. میوهٔ گواوا سرشار از ویتامین C است. در حقیقت، یک عدد میوه گواوا دو برابر مقدار مورد نیاز روزانهٔ ویتامین C را تأمین می کند. تو واقع، ویتامین C موجود داخل گواوا، ۴ برابر ویتامین C یک پرتقال است.

ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم حمایت بدن ادا می بطی ء. هرچند هنوز رابطهٔ استفاده این ویتامین و جلوگیری از سرماخوردگی مدلل نشده، اما ویتامین C می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

مزایای ضدمیکروبی این میوه همچنین ثابت شده است. این بدین انتزاعی است که گواوا می تواند باکتری ها و ویروس های ناپسند ایجادکنندهٔ عفونت را از بین ببرد. از آنجا که ویتامین C به استراحت از بدن تخلیه می شود، زیاد مهم است که استعمال این ویتامین به رخ با قاعده تو برنامهٔ غذایی روزانهٔ افراد گنجانده شود. ۸. داشتن پوست سالم



وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان در میوهٔ گواوا برای داشتن غشا تندرست معجزه خواهد کرد. آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از ایجاد چروک و آماج های بالارفتن سن روی غشا می شوند.

همچنین اگر عصارهٔ برگ گواوا به قیافه مستقیم روی پوست قرار بگیرد، برای درمان آکنه راه حل مناسبی خواهد بود. درون آزمایشی مشخص شد که عصارهٔ برگ گواوا به برهان داشتن مواد ضدالتهابی و ضد میکروبی، تو کشتن باکتری های ایجادکنندهٔ جوش مؤثر بوده است. البته هنوز به تحقیقات بیشتری در این بن احتیاج است.

گواوا با داشتن خاصیت قابضش همچنین به گشایش مشکلات پوستی و حفظ سلامت آن کمک می کند. مصرف خوراکی میوه یا شستن عارض با جوشاندهٔ میوهٔ نارس یا برگ آن بوسیله داشتن پوستی تندرست معاون می نرم. این جوشانده انگیزه سفتی و بازگشت نفوذ کشسانی به غشا می شود. تاثیر سم زدایی و آنتی اکسیدان بالای گواوا نیز به داشتن پوستی درخشان و کاهش مقصد های پیری، چین وچروک و دیگر مشکلات پوستی کمک می بطی ء. ۹. بهبود سلامت تیروئید

این میوهٔ استوایی جوهر غنی مس است. وجود این مادهٔ معدنی که با دستیار بوسیله کنترل تولید و جذب هورمون ها جهت تنظیم بنزین وساز بدن می شود، بسیار ضروری است. هورمون های تیروئید نقش مهمی در انتظام کارمایه و بنزین وساز بدن دارند. ۱۰. بهبود سلامت مغز

یکی دیگر از خواص بی نظیر گواوا وجود ویتامین های B، B6 و B3 است. ویتامین B3 موجب بهبود گشت خون و عملکردهای رسا شناختی (cognitive function) بی تا می شود. ویتامین B6 نیز مادهٔ مقوی است که با عملکرد مغز و اعصاب در ارتباط است. ۱۱. درمان سرفه و سرماخوردگی



تو تحقیقی که دربارهٔ فعالیت های میکروب زدایی و ضدسرفه وجود داشتن عصارهٔ برگ گواوا در «Journal of Ethnopharmacology» منتشر شده، مشخص شد که این دشت به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک می کند. آب میوهٔ میوهٔ خام یا نرسیدهٔ گواوا و یا جوشاندهٔ تجهیزات آن با کاهش خلط، ضدعفونی کردن دستگاه تنفس، گلو و جگر ها و مهار فعالیت میکروبی برای آرام سرفه مناسب است.

گواوا به دلیل ثروتمند بودن قیمت زیاد ویتامین C و آهن نسبت به سایر میوه ها، تأثیر مثبتی روی جلوگیری و بهبود علائم سرماخوردگی و عفونت های ویروسی دارد. داخل برخی نقاط هند، میوهٔ گویا را کباب کرده و به نشانی درمانی بخاطر موارد حاد سرماخوردگی، سرفه و جمع شدن معاشرت استفاده می کنند. کسانی که دچار سرفه و سرماخوردگی هستند، باید از استفاده میوهٔ رسیدهٔ گواوا اجتناب کنند، چرا که بغرنج سندیت وخیم خواهد شد. همچنین از نوشیدن آب بلافاصله پس از نوشیدن علیه خودداری کنید زیرا که مقدور است باعث گلودرد شود. ۱۲. گشایش یقین

این میوه منبع عالی ویتامین A A است که بوسیله عنوان ریشه غنی بخاطر سلامت چشم ها شناخته می. شود این ثمر می تواند سرعت ابراز آب درب و دژنراسیون (کاکولا macular) degeneration را کم کند و موجب گشایش سلامت کلی چشم ها. شود گواوا سلول های چشمی را محافظت می درنگ و سرعت انهدام بینایی را پایین می. آورد. ۱۳ کاهش استرس

اکسیداتیو آب میوهٔ گواوا منبع غنی ویتامین C و دیگر گیامغذی هاست که به کاهش یا حتی نابودی رادیکال های آزاد دستیار می. کند تو نتیجه، نمونه استرس (اکسیداتیو oxidative) stress در بدن همچنین پایین می. آید این نوشیدنی داخل مناطق استوایی بسیار محبوب. است. ۱۴ اشتی



دهان جدا از میوهٔ گواوا، برگ های این میوه نیز خاصیت هایی. دارد آب تجهیزات گواوا به عنوان درمانی بخاطر دندان درد، کاهش ناراحتی لثه و لطمه های دهانی شناخته می. شود کاربردهای و شیوهٔ مصرف گواوا از برگ های این علیه در پیدایش داروهای گیاهی برای درمان بسیاری از بلای ناگهانی ها مثل اسهال، دیابت، التهاب و مرض چاقی کاربرد می. شود چای تجهیزات گواوا برای کاهش وزن، کنترل دیابت و جلوگیری یا کاهش لینت مزاج استعمال می. شود این چای را می استعداد به راحتی در خانه تهیه. کرد برگ گواوا به دلیل داشتن پالمیتیک (اسید palmitic) acid و پالمیتولئیک (اسید palmitoleic) acid پایهٔ اصلی در طب سنتی محسوب می. شود زمانی که میوهٔ گواوا مستقیم روی کبود شدگی قرار داده شود، سرعت بهبود زخم را فراز می. برد همچنین این میوه عفونت های باکتریایی و مدت جنبش صرع را کاهش می. دهد مصرف دانه های گواوا بوسیله علاج مشکلات متداولی مثل یبوست و دیگر مشکلات گوارشی دستیار می. بطی ء این میوه تو ازدیاد مدفوع و روان سازی روده ها عاری هیچگاه مشکلی مؤثر. است می استعداد این ثمر را به دو نیم تقسیم کرد و سرنوشت منبع دار و دانه های آن را خارج. ظهور می استعداد این ثمر را بوسیله عارض بی تجربه و یا به عارض آبنبات، ژله یا اسموتی میوه کاربرد. کرد گزینهٔ دیگر تهیهٔ آب دشت است که یک نوشیدنی خوشمزه و سالم خواهد. بود می توان تکه های میوه را بوسیله سالاد اضافه کرد و یک مرحله غذایی سالم.

داشت: نکته مداقه کنید که میوه ٔ تازه و فصیح را انتخاب کنید که غشا سالم و عاری لک داشته. باشد حتما پیش از مقصود کردن میوه، غشا آن را. بشویید پرسیدن های

متداول آیا می توان برز های این میوه را کاربرد

کرد؟ بله، می توان دانه های این میوه را عاری هیچ مشکلی استعمال. کرد داخل واقع، فدایی مردم این برز ها را به برهان فیبر بالایی که بوسیله بهبود مشکلات گوارشی دستیار می کند، مصرف می.

کنند چگونه می توان درخت آن را پرورش

داشت؟ چنانچه در منظقه ای استوایی زندگی می کنید، تحصیل درخت گواوا حکم اشکال نخواهد. حیات این شجر با وهله گیاهی میانهٔ مرحمت. دارد درخت را در مقبره بکارید و آن را یک کود تو هفته آب. دهید ماهی یک بار به این شجر کود. دهید رشد درخت تقریبا سریع خواهد بود ولی ممکن است به کوددهی بیشتری احتیاج علنی. درنگ هرس شاخ وبرگ های یدکی همچنین بوسیله رشد بیشتر شجر کمک خواهد.

کرد مقدار کالری گواوا چقدر

است؟ یکی از نکات مثبت دربارهٔ این میوهٔ پرخاصیت، کمینه بودن کالری آن است؛ ۳۷ کالری داخل یک میوه ٔ. متوسط این علیه به دلیل دارا بودن مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها، یکی از ثمر های محبوب بوسیله حساب می. آید استفاده این میوه می تواند انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن در روز را عاری داشتن کالری بالا تأمین.

بطی ء: نکته داروهایی که حاوی مقدار زیادی عصارهٔ گواوا هستند، برای نسوان باردار یا شیرده مفت نخواهند. بود همیشه بهینه متد این است که میوه را بوسیله عارض طبیعی استفاده. کنید پیش از افزایش کردن آن به مکمل هایتان، با پزشک تان مشورت. کنید درون دنباله: بخوانید علیه های استوایی؛ ۸ میوه ٔ عجیب، خوشمزه و



پرخاصیت:VM1816 75 مقالات &صوتی;/lt&p; gt مجموعه صوتی رژیم و تناسب جثه با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی زیبنده و جذاب داشته.

باشید 17،000
تومان 14،000 تومان مشاهده &ثمر;/lt&p; >/lt&p; >/lt&p;
محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با ایسنا، با اطلاع دادن تشدید نظارت کنار آلایندگی ناوگان خودروییشهرداری تهران گفت: از زمان اجرای طرح «کاهش» در سراسر بخانه برگشتن تهران پیگیر وضعیت آلایندگی ناوگان خودروی شهرداری تهران به خصوص درون مملکت اتوبوس ها و خودروهای محموله زباله بودیم چرا که هم اتوبوس و هم خودروهای حمل خاشاک نسبت به سایر ناوگان خودرویی در سطح شهر بیشتر تردد می کنند.

او افزود: از شهروندان درخواست می شود داخل صورت ملاحظه آلایندگی اتوبوس ها و خودروهای حمل زباله با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بستگی گرفته و پلاک خودروی مربوطه را اعلام کنند. متاسفانه عمر خودروهای حمل زباله معاونت خدمات شهری بیش از کمیت حلال است و به همین دلیل انگیزه شده است که این خودروها هر چند ماه یک کود نیاز بوسیله تجسس مجدد باشند.

معاون محموله ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: معاون مالی و اداری شهرداری تهران به تمامی واحدها اعلام کرده که صیقل قیافه وضعیت پیمانکاران خدمات شهری عزب منوط به داشتن معاینه فنی خودروهاست. کنترل داخل زمینه داشتن معاینه فنی ناوگان تکثیر می یابد؛ چرا که شهرداری تهران در اجرای طرح «کاهش» جدی است.
بی دلیل حلق که همه شخصیت تیریون لنیستر را مانوس دارند؛ او فردی باهوش و زیرک است که توانایی وظیفه خور کردن دیگران را دارد و به احسان افراد را می شناسد. اگر می خواهید بدانید که چطور تیریون لنیستر (Tyrion Lannister) تو ملاقاتی ۴ دقیقه ای با دنریس (درون قسمت هشتم فصل پنج ورزش تاج و تخت) از ۴۰ تکنیک مناظره استفاده می کند، تا انتها مقاله با ما همراه باشید. حتما بخوانید:اصول مذاکره؛ چند اصلی که می تواند یک مذاکره برد برد را نما بزندمهارت های مذاکره؛ مهارت ها و نکاتی که ورق را پهلو می گرداندمهارت های ضروری بخاطر یک مناقشه مظفر ملاقات تیریون با دِنِریس

جورا مورمنت (Jorah Mormont) تیریون لنیستر را به نشانی هدیه به دنریس تارگرین (Daenerys Targaryen) می دهد و امیدوار است که با این کار، دنریس او را به خاطر خیانتی که بوسیله او کرده، ببخشد. دنریس نیز می خواهد تیریون را به خاطر آنچه لنیسترها با خانواده اش کرده اند، بکشد. ولی تیریون درون گفتگویی ۴ دقیقه ای دنریس را بازنشسته می کند که او را به عنوان مشاور داخل به خشکی امدن خود نگهدارد. تیریون در این گفتگوی کوتاه از ۴۰ تکنیک مذاکره کاربرد می کند. ۴۰ تکنیک مناظره که باید از سریال گیم آف ترونز یاد بگیرید

۱. چه چیزی برای شما مهم است

تیریون می داند چه می خواهد؛ نخست، خلاصی جان خود و جورا و پس ازآن پیوستن به ایستگاه نایب دنریس. ۲. چه چیزی برای طرف دیگر مهم است

او درمورد طرف مقابل جستجو کرده است تا پیشینه، نیازها و علایق او را بهتر بشناسد. او مجاهدت می کند که نیازها و ترجیحات طرف مقابل را برآورده کند. ۳. باید چه چیزی را شعار صبر دهید

هدف تیریون الحاق به بالاترین نتیجهٔ مقدور و تفسیر پذیر است. داخل بحث نباید هشیاری فقره باشید و باید بوسیله دنبال بالاترین نتیجه ای باشید که می توانید به مشت بیاورید. ۴. چه زمانی باید ساکت باشید

تیریون (برضد جورا که وقتی شروع به صحبت می کند، بلافاصله گپ هایش توسط دنریس قطع می شود) منتظر می ماند. تیریون از مکث ها بخاطر تأکید همچنین مصرف می کند. ۵. به حرف های طرف مقابل گوش بدهید

او به دقت بوسیله محاجه های دنریس شنوایی می دهد و صحبت های او را قطع نمی کند. ۶. ضعف خود را به حداقل برسانید

دنریس می گوید: «اگر تو تیریون لنیستر هستی، چرا نباید تو را بکشم تا خانوادهٔ درون را به خاطر آنچه با خانوادهٔ غلام کرده اند، تزکیه کنم؟» در این شرایط، لنیستر بودن، ضعف است. تیریون پاسخ می دهد: «… من بزرگ ترین قاتل لنیسترها در این دوران هستم.» ۷. مدال بدهید که چه کسی بیشتر اهمیت دارد (یا ارزش خویشتن را یادآوری کنید)

دنریس می پرسد: «پس باید تو را به خدمتگزاری خود بپذیرم؟» تیریون عبارت او را جبران می نرم و می گوید: «خدمتگزاری شما؟ ما نو با یکدیگر دیدار کرده ایم. بسیار زود است که بفهمیم آیا شما سزاوار خدمت غلام هستید.» ۸. گفتگو را بوسیله کجا ببرید

دنریس می گوید: «اگر می خواهی به گودال های مبارزه (fighting pits) برگردی، فقط بگو». ولی تیریون پاسخ می دهد: «وقتی مرد جوانی بودم، داستانی شنیدم.» ۹. چه اهداف مشترکی دارید

تیریون درمورد اهداف مشترک صحبت می درنگ: «او پندار می کرد که آن دختر می تواند آخرین و بهترین فرصت ما بخاطر ساختن دنیایی بهتر باشد.» ۱۰. چرا طرف برابر به کمک حاجت دارد

تیریون می گوید: «چون شما بوسیله تنهایی نمی توانید دنیای بهتری بسازید.» ۱۱. از توانایی های خود بهره برداری کنید

تیریون سپس به توانایی های خود اشاره می کند و می گوید: «شما هیچ کسی را تو بر خود ندارید که سرزمینی را که می خواهید پهلو آن سلطنت کنید، بشناسد و از اقتدار ها و شکست های تبار هایی آگاه باشد که بوسیله شما می پیوندند خواه در مقابل شما می ایستند.» ۱۲. برای طرف طبق خودشیرینی کنید

تیریون تحسین و حرمت خود را نسبت بوسیله دنریس پیش روی می درنگ و می گوید: «آن دختری که خیر ثروتی داشت، خیر سرزمینی و نه ارتشی، به شکلی توانست هر سه را در مدت زمان زیاد کوتاهی به دست بیاورد … او فکر کرد که دنریس بهترین و آخرین شانس ما بخاطر خلق کردن دنیای بهتری است.» ۱۳. موضوع مناقشه را دگرگونی بدهید

او زیرکانه موضوع مباحثه را از کشته شدن بوسیله دگرگونی شدن به مشاور دنریس به نفع خویشتن تحول می دهد. ۱۴. چه چیزی را پیشنهاد بدهید

او مقامی را برای خویشتن پیشنهاد می دهد و از توانایی و تعهدش می گوید: «اگر تو خدمت فرمانروای برتر ای باشم، می توانم مشاورهٔ بهتری بدهم.» ۱۵. میل چه چیزی را داشته باشید

او موقت انتظار خود را درمورد دنریس بیان می یواش و می گوید: «… اگر واقعا چنین حکمرانی باشید.» ۱۶. بر چه چیزی تمرکز کنید



دنریس درمورد لشکر و اژدهاهای خود مصاحبت می کند، ولی تیریون با آموزش چیزی که دنریس نمی دانست (خواه جدی نمی گرفت)، رشتهٔ سخن را در دست می گیرد؛ تیریون به او می آموزد که «کشتن و سیاست، همواره بوسیله یک معنی نیستند». ۱۷. کسانی را که داخل مذاکره شرکت دارند، بشناسید

تیریون افرادی را که در مذاکره شرکت دارند، حساسیت می بطی ء. او پیشینه، انگیزه ها و خواهش های آنها و دلایل کارهایی را که در گذشته انجام داده اند، می داند (قرین کارهایی که جورا ایفا داده است). ۱۸. چه زمانی یک قدم جلوتر بروید



او زمانی یک قدم فراتر می جوی که درون موضع مناسب قرار گرفته است، یعنی وقتی دنریس از او می خواهد که درمورد جورا به او مشاوره بدهد. ۱۹. بدانید که مشکل طرف برابر چیست

دنریس می گوید: «من سوگند خوردم که اگر جورا برگردد او را بکشم… چرا مردم باید به ملکه ای متکی کنند که نمی تواند به جنین هایش ایفا کند؟» ۲۰. چگونه گفتگو را به مسیر دیگری تربیت کنید

تیریون پس از مکث و خاطر کردن، مسیر گفتگو را تحول می دهد و می گوید: «جورا دیگر آن مرد سابق زدودن. به یاد ندارم که تابه حال مرد عاقلی را دیده باشم که بوسیله حد ای که او بوسیله نوکری به شما ضامن است، خویشتن را وقف چیزی کرده باشد.» تیریون بوسیله سادگی دنریس را متقاعد می نرم که تصورات قبلی اش دیگر درست نیستند. ۲۱. چگونه با تغییرات، سازگاری پیدا کنید

تکلم به نعوظ پیوسته تبدیل می کند، از کشتن تیریون بوسیله حکومت به خشکی امدن وستروس (Westeros) و سپس کشتن خواه مجازات جورا. تیریون همچنین فوری خویشتن را با این تغییرات وفق می دهد و به لباس مناسبی به آنها واکنش نشان می دهد. ۲۲. چه زمانی باید اتحاد خود را مدال دهید

تیریون دیدگاه دنریس را درک می درنگ و درست قبل از اینکه نخست به دفاع از جورا بکند، حرف دنریس را (که جورا به او خیانت کرده است) تأیید می نرم. او می گوید: «می دانم. به هر حال او به شما خیانت کرده است.» ۲۳. چه زمانی موقعیت فیزیکی خویشتن را تحول دهید (یا چطور از واژه بدن مصرف کنید)

تیریون ۲ مرحله موقعیت فیزیکی خود را تبدیل می دهد و بوسیله دنریس نزدیک نم می شود. یک جنین وقتی دنریس از او می خواهد که به او مشاوره بدهد و بار دوم پس از پذیرفتن اینکه جورا به دنریس غدر کرده است. ۲۴. چه بگویید

تیریون از حقایق استفاده می کند. برای مدل او می گوید: «شما هیچگاه کسی را در کنار خود ندارید که سرزمینی را که می خواهید بر آن حکومت کنید، بشناسد.»، «جورا شما را می پرستد» یا «او مطمئن نبود که شما به اندازه ای خردمند باشید که او را ببخشید.» ۲۵. چگونه بگویید

او برای نجات عمر اش التماس نمی کند، بلکه از دلیل و منطق و محاجه های متقاعدکننده استفاده می کند. ۲۶. چه زمانی از جزئیات کاربرد کنید

تیریون هر زمان که برای هدایت گفتگو لازم باشد، از جزئیات (قرین جزئیاتی درمورد گذشتهٔ دنریس یا درمورد جورا) استفاده می کند. ۲۷. برای امتیاز و درایت بهتر شرایط، سؤال بپرسید

تیریون که خیانت جورا را پذیرفته است، سؤالاتی را می پرسد تا وضعیت را بهتر حس کند. او می پرسد: «آیا جورا فرصتی برای بیان بوسیله خیانتش داشت؟» ۲۸. چگونه به مشکلات افرادی بپردازید که تو مناقشه انبازی دارند

تیریون با پرسیدن سؤالی دیگر (آیا جورا اعتراف کرد؟) و سپس تجزیه و تحلیل کردن کچل شرایط (چرا جورا برای گفتن گوهر بوسیله دنریس اعتماد نکرد) به نشان اعطا کردن مهارت هایش درون محلول مشکلات ادامه می دهد. ۲۹. چگونه گذشته را به آینده وحدت بدهید

تیریون تو هر ۳ مورد (جورا، خود تیریون و وستروس) مثال هایی از گذشته می آورد، ولی آنها را به آینده رابطه می دهد. برای مدل او می گوید: «وقتی دست عبث شاه بودم و بوسیله او خدمت می کردم، درمورد دومی (سیاست) عملکرد زیاد خوبی داشتم … اگر درون خدمت فرمانروای معزز ای باشم، می توانم مشاورهٔ بهتری بدهم.» ۳۰. با مسائل کوچک مطلع کنید

او با محلول کردن مسئله ای کوچک (مسئلهٔ جورا) شروع می درنگ. ۳۱. چه چیزی منصفانه است

خارج کردن جورا از ولایت منصفانه است و همه با آن برابر هستند. ۳۲. پیشنهاد متقابل (counter-proposal) بدهید

تیریون می گوید: «اگر می خواهید در وستروس فرماندهی کنید، به پیروان وفادار اضافی نیاز دارید. بسیار زیاد. اما تو آن زمان نباید جورا درون کنارتان باشد.» ۳۳. از تکنیک لنگراندازی (anchoring) مصرف کنید

تیریون از ایدهٔ نبودن جورا درون پهلو دنریس به عنوان لنگر مصرف می کند. پس ازآن دنریس غرض می گیرد که بوسیله جای کشتن جورا او را از قریه بیرون کند. ۳۴. از چارچوب بندی موضوع (framing) استفاده کنید

تیریون «نکشتن جورا» را بوسیله عنوان راهی برای جلوگیری از زیان و بوسیله دست آوردن پیروان بیشتر تو آینده بیان می کند (که البته لزوما غصه منیع نیست). او می گوید: «فرمانروایی که جان نثارانش را می کشد، فرمانروایی نیست که سرسپردگی و وفاداری آدم را نسبت به خود برانگیزد.» ۳۵. قطع میانه را بگیرید

تیریون واقع گراست. بنابراین در پیشنهاد خود حد وسط را در نظر می گیرد و از دنریس نمی خواهد که کاملا جورا را ببخشد. ۳۶. جاه طرف مقابل را حفظ کنید

او با طرف طبق با عرض رفتار می یواش. ۳۷. آرامش خود را حفظ کنید

تیریون احساسات خود را کنترل می کند، حتی وقتی که درون ریسک مرگ قرار دارد. ۳۸. خویشتن را بی مراد نشان دهید

تیریون خود را خوف زده نشان نمی دهد. ۳۹. نتیجهٔ مذاکره بوسیله اشتهار چه کسی است

تیریون اهمیتی نمی دهد که نتیجهٔ مباحثه به معروفیت چه کسی تمام می شود. به هر حال دنریس کسی است که حکم می دهد. امکان پذیر است که دنریس حس کند که توافق یا تصمیم نهایی ایدهٔ او بوده است. ۴۰. چه کسی باید نم شود

تیریون برای نتیجهٔ برد- برد مناقشه می نرم. او با صداقت خود، طرف موافق را خلع زنجیر می کند، مثبت باقی می ماند و با او مبارزه نمی کند. او با دادن آنچه دنریس می خواهد، چیزی که خود می خواهد را به مشت می آورد. او با کاربرد از عباراتی مشابه «فرمانراویی در وستروس» خواه «آخرین و بهترین فرصت ما برای خلق کردن دنیایی بهتر»، تخم غبطه را درون بیرونی دنریس می کارد. در امتداد بخوانید: چگونه در مذاکرات تجاری موفق باشیم