صنعت سازان کویر

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اختتام گوگل تصمیم گرفته است حریم انحصاری کاربران خود را جدی بگیرد. این شرکت اوایل امسال راهی میسر و براق برنده برای دسترسی بوسیله تاریخچه ی جا های جغرافیایی کاربران و فعالیت آن ها تو وب و اپلیکیشن ها مهیا و امکان حذف طاس خواه اندکی از آن را نیز مهیا کرده وجود. بااین حال، این کار زمانی سودمند است که کاربران انجام آن را به تفکر داشته باشند. بنابراین، گوگل اکنون تصمیم گرفته است این کار را نیز آسان تر کند.

گوگل در حال ایجاد قابلیتی در حساب های کاربری است که به شما رخصت می دهد بخاطر اطلاعات خود تاریخچه انقضا تحسین کنید. این قابلیت هنوز طولانی نیست؛ ولی امکان می دهد بخاطر اطلاعات خویشتن زمان انقضای ۳ تا ۱۸ ماهه تنظیم کنید. بنابراین، حتی چنانچه زمانی فراموش کنید داده ها شخصی خویشتن را حذف کنید، این کار به صورت خودکار انجام می شود و دیگر سوابق جست وجوها و فعالیت ها و مکان هایی که تو جناب داشته اید، رهگیری شدنی محو. این قابلیت بوسیله صورت تدریجی تو حال گستردن بخاطر وسیله های مختلف است؛ پس اگر نتوانستید آن را درون گوشی خویشتن پیدا کنید، ازطریق وب این کار را انجام دهید. درادامه، نحوه ی عمل این حکم را به شما آموزش می دهیم.سوابق فعالیت ها و وبگردی ها



ابتدا وارد احصائیه کاربری گوگل خود شوید و روی Data
اگر تجربه ی فرمان کردن با کامپیوتر را به مدت کامل داشته باشید، شما بی قراری شانس مواجه شدن با اتفاقات عجیب و غریب را داشته اید. بخاطر مثال نویسنده ی سایت ExtremeTech توضیح می دهد که مدت ها پیش، چاپگری با مارک اچ پی داشت؛ شاید متلک بوسیله نظر برسد ولی دستگاه تنها زمانی شروع بوسیله چاپ می کرد که تسکین شده وجود! تا هنگامی که دکمه ی ساکت آن را نمی زدید، بی حرکت می ماند و گویی به تلاش های شما برای وارد کردن کارهای چاپی بوسیله قسمت صف بندی می خندید و پس از معقول کردن، عزب یک برگ از تمامی صفحات را چاپ می کرد. چنانچه می خواستید چندین ورقه را چاپ کنید، باید بوسیله ازای هر صفحه یک مرحله دستگاه را خاموش و روشن می کردید. این رفتار تا سپس از نصب چندین جهیز عامل و عوض کردن چندین مادربرد ادامه داشت.



یکی از شایعاتی که مدت ها پیش رواج داشت، در تک ویندوز ۹۵ بود. ظاهرا سرعت نصب بطی ء افزار، هنگام لول دادن اشاره گر ماوس بیشتر می شد. با اینکه این طور شایعاتی مقداری خنده دار به نظر می رسد، اما ایده ی تأثیر ماوس بر عملکرد سیستم، بنا به شهادت کسانی که حداقل یک کود از ماوس با پورت USB 1.0 استفاده کرده بودند، آن قدرها هم جنبه ی طنز نداشت. داخل روزهای اولیه ی عرضه ی پورت USB 1.0، امکان داشت کلیک های ماوس باعث ایجاد وقفه در عملکرد پردازش گر شود و خود ماوس، زمانی که پردازش گر در حال انجام محاسبات وزین بود، هیچگاه عملکردی از خویشتن مدال ندهد.

با توجه بوسیله پست یکی از کابران سایت Stack Exchange، این یقین تا مقداری ته رنگ و بوی حقیقت داشت؛ این کاربر توضیح می دهد:

«دلیل بهتر شدن عملکرد پردازنده هنگام حرکت اعطا کردن اشاره گر ماوس، وجود نقص داخل ساخت رویدادها درون ویندوز ۹۵ و رویداد پایه وجود داشتن بی شمار از نرم افزارها بود.

دستور کار های ویندوز ۹۵ اغلب از ورودی/خروجی ناهمگام استفاده می کنند؛ به این انتزاعی که برای عملیاتی مانند کپی کردن درخواست پردازش می کنند و سپس به سیستم عامل اعلام می کنند که می توانند موقتا تا پایان یافتن عملیات ودیعه بمانند. با بسته شدن، آن ها به دستور کار های دیگر رخصت ی انجام شدن می دهند. از طرف دیگر با درخواست های بی پایان دستور کار های ویندوز بخاطر پردازش، تا زمانی که عملیات به عارض طولانی تمام نشده است، منابع پردازنده را هدر می دهند.

به دلایلی که هنوز کاملا معین نیست، ولی به گمان بسیار به دلیل مشکلات پردازشی تو مایه های ارزان نرخ با عملکرد پردازشی پایین، ویندوز ۹۵ امید به کنار گذاشتن پیام های مربوط بوسیله عملیات ورودی/خروجی دارد و دستور کار های بسته شده ی خود را بخاطر تکمیل کار، به سرعت اجرا نمی یواش. بااین حال اجرای این برنامه ها را بخاطر ورودی های کاربر جهت ایجاد حساسیت عملکرد معمولی، از ضابطه می گیرد و زمانی که دستور کار های ویندوز اجرای خود را از سر می گیرند، پردازش عملیات ورودی/خروجی را نیز امتداد می دهند.

بنابراین چرخش ماوس باعث می شود دستور کار ها، پردازش پیام های عملیات ورودی/خروجی را سریع تر کنند و عملیات نصب را با سرعت بیشتری اجرا دهند. نتیجه برملا است؛ نصب نرم افزاری که یک ساعت زمان لازم داشت، با تکان اعطا کردن ماوس در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می شد.»



اینکه محدودیت چنین اثری را مشاهده کند، به احتمال بسیار به نحوه ی نوشته شدن گمارش کننده (اینستالر) ارتباط دارد ولی اصل موضوع، یعنی اینکه از همان ابتدا این یقین واقعیت داشت، به نوعی خنده دار است. حتی امروزه این دست مسائل کاملا ناشناخته تراشیدن. در نسخه ی کامپیوتری ورزش Dead Space اصلی، سرعت بارگذاری مجدد ورزش ذخیره شده شما، به طور مستقیم بوسیله نرخ فریم ورزش وابسته است. اگر می خواهید ورزش ها را سریع تیز بارگیری کنید، گزینه ی V-Sync را که ارزش فریم بازی را برای ثبات بخشیدن، با ارزش ریفرش کردن مانیتور همگام می کند، فعال کنید (ممکن است به نرم وسایل Nvidia Inspector نیاز داشته باشید). اگر  بارگیری مجدد ورزش پس انداز شده با نرخ قفل شده ی ۳۰ فریم بر ثانیه، ۴۵ لحظه طول کشید و شما بازی را درون ۲۴۰ فریم داخل لمحه قفل کنید، بارگیری بازی ۵ تا ۶ ثانیه طول خواهد کشید. نظریه ی غالب این است که بازی تنها بها معینی از عملیات ورودی/خروجی را در هر فریم انجام می دهد که فقط بخاطر اتومبیل آن طراحی شده است. پشته بردن نرخ فریم باعث رفعت رفتن سرعت عملیات ورودی/خروجی خواهد شد.

این دقیقا همان شاق موجود درون ویندوز ۹۵ نیست، ولی ایده ی مشابهی دارد. شما چه فکر می کنید؟ آیا شما نیز از این شعر های عجیب و غریب درون تک کامپیوتر خود دارید؟بیشتر بخوانید:کشف آسیب پذیری موکد نسبت به حمله های سایبری تو موس و کیبورد بی سیم لاجیتکآیپد احتمالا در iOS 13 از موس پشتیبانی خواهد کردداستان برند: Rapoo، برند جوان و جویای نام لوازم جانبی وایرلسویندوز 95 را در قالب اپلیکیشنی جداگانه تجربه کنیدلاجیتک از MX Vertical، مقدماتی ماوس عمودی خود رونمایی کرد
به گزارش ایسنا وحید امیری که در ابتدای فصل گذشته از پرسپولیس جدا و به محفل ترابزون ترکیه پیوست و یک انفصال برای این تیم بازی کرد پس از جدایی از کانون ترکیه ای مذاکراتی را با پرسپولیسی ها انجام عدل و تو نهایت قرار رحم خویشتن را دستینه کرد.

وحید امیری درون روزهای آینده به ترکیه سفر می بطی ء تا به اردوی پرسپولیس ملحق شود.
چندی پیش درگیری کلامی راننده و مسافری داخل سرویس اسنپ، به ابداع فدایی انتقادات از این سامانه ی جابه جایی هوشمند منجر شده حیات. حال اسنپ به عنوان یکی از مبصر ترین استارتاپ های کشور درصدد است این شاق را محلول کند.مقاله ی مرتبط:بیانیه اسنپ پس از پراکندن ویدئو گلایه یکی از مسافران

در پی اتفاقات اخیر و انتقادات فداکار کاربران، اسنپ با هدف حل مشکلات بوسیله وجودآمده، توان جدیدی بخاطر حفظ کردن حریم شخصی کاربران خود حاضر کرده است. تو دامنه اول، گزینه ی «حاضر بودن حفظ حریم شخصی» بوسیله مقدر شدن «بازخورد سیر» اضافه شده است تا پس از پایان سفر، کاربر بتواند وضعیت سفر و راننده را درزمینه ی حریم شخصی خود ارزیابی درنگ. علاوه براین به گفته ی روابط عمومی اسنپ، سیستم پشتیبانی این سرویس به رخساره ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی به نیازهای مسافران است و چنانچه در کشش سفر موردی به آزردگی پندار آن ها منجر شود، می توانند ازطریق مناسبت با پشتیبانی موضوع را اطلاع دهند.

اسنپ مشکلات مربوط به باطل سازی حریم شخصی مسافر را این این طور تعریف می درنگ:بوسیله طور معمول فسخ حریم انحصاری شامل رفتارهای غیرقانونی و گاه نابه هنجاری است که در محدوده ی شما پیوستگی می افتد؛ از برخورد کلامی و فیزیکی پژمان تا سوءاستفاده از معلومات و داده ها. در این میان، فن شناسی های جدید معاون کرده تا به این دغدغه بیش ازپیش توجه کنیم. ترویج فرهنگ مواجهه با حریم خصوصی افراد از وظایف اصلی کسب وکارها بوسیله حساب می جوی و اسنپ خود را در این بنیاد کاملا مسئول می داند.

اسنپ درادامه اعلام کرد تمامی دیدگاه های مطرح شده تو بخش «بازخورد سیر تکاملی» را با مداقه بررسی می کند؛ بوسیله همین دلیل، به شدت کاربران را بوسیله امتیازدهی مبنی بر واقعیت و ابا از امتیازدهی احساسی جلب می کند. به گفته ی مدیران اسنپ، درصورت اخذ هرگونه گزارش مبنی بر برخورد نامناسب با مسافر، مسئولان مرتبط این موضوع را به طور موکد پیگیری خواهند کرد. بیشتر بخوانید:امکان موعظه غذا در اپلیکیشن اسنپ بخاطر تمام کاربران مجهز شداسنپ تصمیم اپل به حذف اپ های ایرانی را عاری اجبار قانونی می دانداسنپ قابلیتی متاخر بخاطر رانندگان ناشنوا معرفی کردبیانیه اسنپ پس از اشاعه ویدئو گلایه یکی از مسافرانراننده اسنپ خاتم برلیان را به صاحبش برگرداند
تجسس ها نشان می دهند چنانچه نتفلیکس غرض بگیرد بخاطر افزودن درآمد نخست بوسیله پخش آگهی تبلیغاتی کند، با کاهش چشم گیر کاربر مواجه خواهد شد.

۲۳ درصد شریک شدن کنندگان در نظرسنجی اخیر مرکز Hub Entertainment گفته اند چنانچه این پلتفرم با همین قیمت سرو خواه تا اینکه یک دلار اندک مطلع بوسیله پخش آگهی کند، شمار کاربری خویشتن را شارژ نخواهند کرد. بخشی از این کاربران تصمیم خویشتن را قطعی و بعضی دیگر محتمل توصیف کرده اند.

براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، نتفلیکس در قیافه اتخاذ چنین سیاستی حدود ۱۴ میلیون کاربر از مجموع ۶۰ میلیون کاربر خود در آمریکا را از دست خواهد داد.



بیشتر مشارکت کنندگان در این نظرسنجی بر این اعتقاد هستند که چنانچه نتفلیکس هزینه ی درخت سرو خود را کاهش دهد، مشکلی با پخش آگهی نخواهند داشت. ۱۴ درصد این افراد گفته اند حتی چنانچه هزینه ی سرویس نتفلیکس ۲ دلار اندک از هزینه ی فعلی باشد، باز تیمار با پخش آگهی، این پلتفرم را ترک خواهند کرد. تعداد کاربرانی که گفته اند نتفلیکس را در صورت پخش آگهی و کاهش ۳ دلاری خرج ی سرویس ترک خواهند کرد، ۱۲ درصد است.

این نظرسنجی از میان هزاره و ۷۶۵ کاربر بین ۱۶ تا ۷۴ سال انجام شده است که داخل طول هفته حداقل یک ساعت تلویزیون آنلاین تماشا می کنند.مقاله های مرتبط:چرا الگوی مالی اشتراک های ماهانه ابد کارساز نیستآیا نتفلیکس بسیار از پیمانه نرخ گذاری می شود؟

 نظرسنجی بعد از این انجام شد که کارشناسان صنعت تبلیغات پیش بینی کردند نتفلیکس به زودی پخش آگهی را بوسیله یکی از مدخل های اصلی درآمدش تغییر خواهد کرد. جاشوا لووکاک، هیکل آژانس رسانه ای UM ماه آوریل دراین باره گفته بود:نمی توانیم دنیایی را تصور کنیم که داخل آن نتفلیکس تا همیشه بدون پخش آگهی به کارش ادامه دهد.

نتفلیکس درون حال حاضر آگهی تبلیغاتی پخش نمی کند اما در تعدادی از برنامه های محبوب آن، محصولاتی دیده می شوند که به نظر تبلیغاتی هستند. رابطه ی تجاری بین پیشگاه این محصولات داخل دستور کار های نتفلیکس و این پلتفرم پیچیده به نظر می رسند.

نتفلیکس اخیرا می گوید به ندرت برای عرضه چنین محصولاتی پول اخذ کرده است ولی اذعان کرده بعضی از برندها برای نمایش محصولاتشان به همکاری های شخص سوم هزینه می پردازند. نتفلیکس در آخرین افزایش قیمت سرویسش که ماه ژانویه سال جاری میلادی اطلاع دادن شد، هزینه ی محبوب ترین سرویس HD مدل خویشتن را از ۱۱ دلار به ۱۳ دلار افزودن داد.نتفلیکس اگر بخواهد آگهی پخش کند باید قیمت سرویسش را کاهش دهد

نتفلیکس تا امروز روی ستاندن حق تعهد پرداخت تمرکز داشته و برای تکرار خرج های سیال خود درخواست میلیاردها دلار وام داشته است. نتفلیکس تاکنون با انجام تبلیغات بخاطر جبران هزینه های خود مخالفت داشت.

رید هشتینگ، مدیرعامل این مشارکت سال ۲۰۱۵ در مصاحبه با رویترز گفته بود:تمرکز ما واقعا روی این است که از تبلیغات استفاده نکنیم.

نمو قابل توجه رقبای نتفلیکس قرین هولو و NBCUniversal که از تبلیغات تجاری استعمال می کنند، گمانه زنی ها را درباره ی اینکه نتفلیکس هم بوسیله زودی همین سیاست را در پیش خواهد گرفت، افزایش داده است.بیشتر بخوانید:مایکروسافت ویندوز 1.11 را با موضوع سریال Stranger Things منتشر کرد۱۷۵ روز تا رونمایی از دیزنی پلاس؛ چه سرنوشتی در تمایل نتفلیکس است؟ثبت تصویر طرح زرنگ نشریه نشنال جئوگرافیک با دوربین گوشی هوشمند برای بدوی بارکسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نتفلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربردیزنی مقدار و زمان ارائه ی سرو استریم دیزنی پلاس را اعلام کرد
فصل تابستان است و یکی از بهینه فرصت ها برای تماشای فیلم و سریال های خارجی. صنعت فیلم و سریال به ویژه تو کشور آمریکا امروزه سریال های جذابی داخل ژانرهای متنوع تولید می کند. در این مقاله، شما را با بهترین و پرطرفدارترین سریال های خارجی ای آشنا خواهیم کرد که بیننده را تا آخرین سکانس معتاد خویشتن می کنند.

حتما بخوانید:پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خویشتن کرده اندبهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنونبهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را داخل فضایی رمانتیک غرق می کنند

خلال سال های اخیر، تماشای فیلم و سریال به ویژه سریال های خارجی به یکی از موضوعات موردعلاقۀ مردم تبدیل شده است. شاید این موج، از زمان سریال های جذابی چون گریختن از زندان، لاست و ۲۴ مقدمه شد و اکنون به سریال های جذاب دیگری در مقابل برکینگ بد، بازی تاج وتخت (گیم آو ترونز) و وست ورلد رسیده است.

اندوه زمان، استفادۀ روزافزون از گوشی های هوشمند و تبلت ها و ارتقای فرهنگ استفاده از این ابزارهای الکترونیکی مدال می دهد بیشتر آدم در بخش عمده ای از زمان بیداری، یک صفحۀ نمایش پیشِ روی خود دارند. بوسیله زودی شاهد تماشای تمام مدت محتوای ویدئویی یا بوسیله زبان «تماشای ماراتن گونۀ فیلم و سریال» خواهیم بود. با این اوصاف، مخاطبان ساعت ها به صورت پیوسته، محتوای ویدئوییِ موردعلاقۀ خود را تماشا می کنند.

البته نیازی به گفتن حلق و خودتان بهتر می دانید؛ چندین دهه است مردم دیگر زمان زیادی صرف کردن تماشای برنامه های تلویزیون نمی کنند. اما از آنجایی که سال هاست امکان پرونده کردن برنامه ها وجود دارد، بسیاری از انسان مخاطبان انبوه برنامه های تلویزیونی می توانند برنامۀ موردعلاقۀ خویشتن را روی دی وی دی یا حافظه های ذخیره سازی به قیافه پرونده شده تماشا کنند.

از طرف دیگر، به رطوبت تماشای مداوم و ماراتن گونه نه تنها به یکی از کارهای اصلی مردم تبدیل شده است، بلکه موجب شده است که فدایی از سرگرمی ها براساس همین سطح از علایق مردم شکل بگیرند.

باوجود این، فرقی نمی کند که عمر خویشتن را پای تماشای ماراتن گونۀ محتوای ویدئویی گذاشته باشید یا به تازگی چنین اعتیادی بی پرده کرده باشید! مهم این است که برنامه ها و سریال هایی وجود دارند که بی اندازه مهلت می توانند بین مخاطبان نفوذ کنند و بوسیله بدوی برگزینی ها تبدیل شوند. ۱. بازی تاج وتخت (Game Of Thrones)



بی صبرانه، هفته به هفته برای تماشای سرنوشت های متاخر یا سال بوسیله سال بخاطر عرضۀ فصل جدیدی از یک سریال انتظار کشیده اید؟! این یعنی تماشای آن سریال واقعا ارزشش را دارد. بازی «تاج و تخت» خواه «گیم آو ترونز»، از آن دست سریال های خارجی ای است با داستان شوکه کننده و فانتزی اش شما را خودمانی خودش می کند.

ورزش کلاه وتخت از شبکۀ HBO پخش می شد و ساختۀ دیوید بنیاف و دی بی وایس است. این سریال درام براساس مجموعه کتاب پرفروش «ترانۀ یخ و آتش» با داستان های فانتزی اش نوشتۀ جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. تو سریال بازی تاج وتخت تماشاچی ترکیبی هنرمندانه از دسیسه های سیاسی، فتنه ها و فریب کاری های سلطنتی و یک فانتزی آخرالزمانی هستیم. مجموعۀ این موضوعات به خوبی در قالب یک سریال تلویزیونی جذاب ارائه داده می شوند.

شبکه ی HBO با تمام قدرت و با هزینۀ سرگیجه آوری از سریال ورزش تاج وتخت پشتیبانی می نرم. همین حمایت باعث شده است این سریال شاید جذاب ترین برنامه ای باشد که روی آنتن رفته و توانسته است توجه مفرط ها را جلب کند.

این سریال شما را در دنیای خویشتن غرق می کند، دنیایی که در آن هر وقت امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد؛ هرکدام از شخصیت ها امکان پذیر است از بین بروند و مورد مورد سکانس های خشونت آمیز و تغییرات ناگهانی داستان شما را بخاطر رویت ادامۀ عارضه کنجکاوتر می کنند.

Game of Thrones یکی از نیکوترین سریال های خارجی فهرست ماست. این سریال تاکنون جوایز بسیاری شهود کرده است. پیشنهاد می کنیم آن را تماشا کنید! حتما بخوانید: اصول مذاکره گیم آف ترونز که باید از تیریون لنیستر یاد بگیریم ۲. منفصل اول سریال کارآگاه حقیقی (True Detective)



نیک پیزولاتو و کری فوکوناگا مجموعه ای خارق العاده و رمزآلود خلق کرده اند که بینندگانش، زیاد از آنچه فکر کردن کنید، پیگیرِ پیدا کردن قاتل خواهند بود. سریال «کارآگاه حقیقی» یکی از بهینه سریال های اجنبی پیشنهادی ماست. ماجرای فصل مطلع این سریال، دربارۀ دو مأمور پلیس با بازی متیو مک کانهی و وودی هارلسون است که داخل لوئیزینا به متعاقب قاتلی زنجیره ای هستند.

شعر فصل مطلع سریال کارآگاه حقیقی، علاوه بر نمایش کشتار های وحشتناکی که «امپراتور زردپوش» مرتکب شده است، تمرکز یدکی روی رابطۀ پیچیدۀ میان دو شخصیت پلیس ادبیات دارد. ۳. چیزهای نوظهور (Stranger Things)



یکی دیگر از بهترین سریال های اجنبی که در این فهرست به شما معرفی می کنیم، سریال «چیزهای عجیب» است. این سریال یکی از بهترین نمونه هایی است که به خوبی توانسته است مرزهای میان سریال تلویزیونی و فیلم را از بین ببرد. این سریال به روشنی در سبک سریال های سنتی تلویزیون است و شما را مجبور می درنگ ساعت ها برای تماشای آن پای تلویزیون بنشینید.

البته، ماهیت سریال چیزهای عجیب، بیش از اینکه درون قالب برنامه ای تلویزیونی باشد، داخل فرمت فیلم باریک شده است. این موضوع را خیر تنها در تعداد تقدیر های اندک آن، بلکه تو ساختار سریال نیز می قابلیت مشاهده کرد.

بازیگران و ماجراها به جای اینکه داخل قالب اپیزودهای افسون شده ایفای نقش کنند، بیشتر در هر سرنوشت درون قالب قدری از رمان کلی دیده می شوند. این سریال دوست داشتنی به روش ای شما را دلبسته خود می درنگ که گویی بوسیله جای تماشای چندین برنامۀ تلویزیونی به نعوظ همزمان، یک رمان عالی را داخل یک روز خوانده اید.

داخل واقع، مت و راس دافر این کلکسیون را طوری ساخته اند که هر منفصل از آن، بسیار از آنکه سریال تلویزیونی باشد، فیلم بلند است. همین موضوع جهت شده است که این سریال را وارد سیاهه مان کنیم؛ اثری جذاب و درگیرکننده که روزگار ها بخاطر تماشای آن دم صرف خواهید کرد.

حتی اگر با تماشای قسمت نهایی، سئوال های بی پاسخ اضافی داخل ذهن ما باقی بماند و مانند انتها فیلم های اصغر فرهادی، باز باشد، همچنان هرکدام از دو فصل فاتحه این سریال، ارج ساعت ها زمان برای تماشای مداوم را دارد. ۴. برکینگ بد (Breaking Bad)



دربارۀ ترجمۀ فارسی نام سریال «برکینگ کریه» فرق هست. برخی آن را «افسارگسیخته»، برخی دیگر «ازراه به درشده» و بعضی غم «قانون شکن» ترجمه کرده اند. به هر حال، ما این سریال درام آمریکایی را همان برکینگ ردی خطاب می کنیم.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست. وینس گیلیگان و پیتر گولد، اثری تلویزیونی خلق کرده اند که در زمینۀ ماراتن های عاطفی، فصلی زرین از سریال های تلویزیونی را نما می زند. سریال برکینگ زشت اثری درخشان در روایت یک داستان بلند است. سریالی است که در لحظات حساس، برخلاف تصور شما که فکر می کنید می توانید همه چیز را گمان بزنید، مسیر داستان را دگرگونی می دهد. کارگردان هیچ گاه از این نمی ترسد که برای نمایش رفتارهای بیزاری انگیز انسانی پا را فراتر از تخیل شما بگذارد.

درون این سریال، «والتر وایت»، با بازی برایان کرانستون، آموزگار درس شیمی در یکی از مکتب های آمریکا است. ادبیات این سریال از جایی شروع می شود که او بعد از اینکه می فهمد سرطان ریه دارد، با همراهی گروهی از هم سن وسال ها و خرد آموز قدیمی خود مطلع بوسیله تولید و توزیع شیشه می یواش.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های اجنبی است که می توانید برای تماشای آن، کارهای دیگر خود را لغو کنید! در هر تقدیر روایتی بی نقص از ماجرا لباس می گیرد و بخشی از یک ماجرای بزرگتر روبرو می شود. تمام فکروذکر شما تا پایان وقوع درگیر خواهد حیات و طی تماشای هرکدام از شخصیت های اصلی و فرعی داستان و لحظات مجازات این سریال درام، نفس تان در سینه حبس خواهد شد. ۵. بافی، قاتل خون آشام ها (Buffy the Vampire Slayer)



«بافی، قاتل خون آشام ها» سریال بعدی ماست که در بین بهترین سریال های خارجی این سیاهه قرار می گیرد. جاس ویدون با مجموعۀ تلویزیونی خود داخل قالب درامی جوان پسند، یک وهله دیگر توانسته است این ژانر تلویزیونی را بر شیوه تعبیر ها بیندازد.

ماجرای این سریال از جایی مبدا می شود که هیولاهای بزرگ و شاید داخل بعضی مواقع، کوچک باید بر خون آشام کُش هایی غلبه کنند که در فیلم بوسیله آنها «کُشنده » گفته می شود. ۲۰ سال بعد، بافی با تلخ و خواهش خود مجاهدت می کند گروهی از شخصیت های موردعلاقه اش به نام «قسمت قسمت کردن ممتاز» را دور هم جمع درنگ که از دوستان باوفای او در دوران دبستان هستند.

بافی آخرین بازمانده از کشنده هاست که باید در طبق خون آشام ها و دیوها پایداری یواش. جلوه های ویژۀ این سریال و سبک روایتگری اش باعث شده است با اثری پرکشش روبه رو باشیم که باید شایسته کردن ها پای آن زمان بگذاریم. ۶. توئین پیکس (Twin Peaks)



یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که می خواهیم بوسیله شما معرفی کنیم، مجموعۀ جذاب «توئین پیکس» است. پخش آن را شبکۀ نتفلکیس برعهده داشته است. این ساختۀ دیوید لینچ و مارک فراست را مجلۀ «تایم» بسرنوشت شوم دچار کردن صد سریال مرجح تاریخ برگزینی کرده است. این سریال سبکی سنتی و قدیمی دارد و طرفداران آثار سوررئال دیوید لینچ را شادمان خواهد کرد.

نکتۀ شایان توجه دربارۀ سریال توئین پیکس این است که دو منفصل اول این کلکسیون سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی پخش شد، اما به شکل عجیبی، انفصال ثالث آن پس ازآن از ۲۵ سال انتظار، سال ۲۰۱۷ درون اختیار مخاطبان قرار گرفت!

شاید توئین پیکس یکی از بهینه آثار لینچ نباشد ولی بی تردید، خاص ترین جای پا اوست. درون ادبیات این سریال، چند مأمور FBI بخاطر کار روی پروندۀ قتلی وارد شهری فرضی به نام توئین پیکس در آمریکا می شوند. ماجراهایی که در این بنیان پیش می آید، شما را حین به لحظه درگیر خود می بطی ء. تماشای ماراتن گونۀ این سریال تا حدی لذت جزء است که بخواهید بخاطر تماشای فصل مربوط باینده آن ۲۵ سال فراغت کنید! ۷. ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

عنوان بعدی از بهترین سریال های خارجی، مربوط به مجموعه ای تخیلی است که سبکی علمی ـ جنگی دارد. سریال «ناوبر فضایی گالاکتیکا» را رونالد دی. مور و گلن لارسن مصنوع اند و پخش آن برعهدۀ وب سایت Hulu بوده است. این سریال سال ۲۰۰۹ به اتمام رسید. باوجود این، سبک آن همچنان مرجع ساخت سریال های تلویزیونی علمی ـ تخیلی با چاشنی سیاست است.

این مجموعه را اولین وهله گلن لارسن در سال ۱۹۷۸ میلادی ساخت. بعدها در سال ۲۰۰۳ یک سریال دوقسمتی و در ادامه، ۷۵ قسمت از آن تولید شد.

البته تو فصل های پایانی، رمان کش دار می شود. با تحول شدن ماجرای آستان در کهکشان به ابداع یک افسانه، تماشاگر مشکلاتی هستیم. گاهی نیز سؤالاتی که داخل ذهن مخاطب خلق کردن شده است، بی پاسخ می ماند. باوجود این، سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا آن احترام حجم های ویژه دارد که ساعت ها شما را پای تلویزیون می نشاند.

داستان این سریال مربوط بوسیله بازماندگان یک جنگ هسته ای است که در یکی از سیاره های دورافتاده ساکن اند. با وقوع اتفاقاتی ناخواسته، این افراد باید داخل جست وجوی محلی جدید باشند. ۸. آرچر (Archer)



سریال «آرچر» یکی از سریال های متفاوت فهرست ماست! کمتر پیش می آید که برنامه ای تلویزیونی ۷ فصل ادامه داشته باشد و همچنان جذاب، شگفت آور، سرگرم کننده و اعتیادآور پایا بماند. این سریال ساختۀ آدام رید است. تفاوت آرچر با دیگر عناوین فهرست ما این است که درون سبک انیمیشن و FX باریک شده است. همین موضوع مخاطبان اضافی را جذب کرده است.

باوجود اینکه داخل هر فصل و تقدیر بازداشت داستان های مختلفی می شویم، ولی از همان فاتحه تمرکز واقعی سریال روی یک داستان اهتزاز است که تمام فصل ها را پوشش می دهد. ماجراهای معماگونۀ هر قسمت و داستان پرکشش هر مفارقت باعث شده است سریال آرچر مشغولیت اعتیادآوری باشد! ۹. وست ورلد (دنیای مغرب) (Westworld)



بی شک سریال «وست ورلد» یا «دنیای غرب» یکی از بهینه سریال های خارجی ای است که داخل فهرست ما جای دارد. فصل دوم این سریال جذاب و دیدنی هم حالا تو حال ارائه است و مخاطبان زیادی بوسیله رخ موکد این کلکسیون را دنبال می کنند.

ساخت این سریال علمی ـ تخیلی برعهدۀ جاناتان نولان و لیزا جوی بوده است. وست ورلد از شبکۀ HBO پخش می شود و انفصال دوم آن نیز مانند جزئی از جمله اولش ۱۰ قسمت دارد. شخصیت های این مجموعه داخل شهری فرضی به سبک وسترن و باختر وحشی در آمریکا زندگی می کنند. به طور کلی ساکنان این شهر «میزبان» نامیده می شوند. میزبان ها مردم های مصنوعی هستند. انسان های واقعی ای که در ازای پرداخت نفقه به آنها ملحق می شوند، «مهمان» نام دارند.

با پخش هر قسمت از این سریال، چه داخل مفارقت مقدمه چه تو جزئی از جمله دوم، هفته به هفته تکه ای از ادبیات پازل گونۀ وست ورلد طولانی می شود. بسیاری از مخاطبان این سریال گفته اند که هر قسمت را بیش از یک بار تماشا می کنند تا جزئیات بیشتری بفهمند.

سریال دنیای غرب را باید تلفیقی هنرمندانه از مجموعۀ فانتزی و فرض بدانیم. ماجراهای مرموز و درگیرکنندۀ آن حتی اجازۀ پلک زدن و لمحه کشیدن به شما نمی دهد! ۱۰. جامعه (Community)



بوسیله نظر می رسد بعد از پخش ۶ خلع جذاب و دیدنی از سریال مضحک «کامیونیتی»، ماجراهای این مجموعه به پایان روان باشد؛ باوجود این، هنوز هم بسیاری از مخاطبان مشتاق ارائۀ مفارقت جدید این سریال هستند. سریال کمدی «جامعه» یکی از بهترین سریال های اجنبی در ژانر خنده دار است. پیشنهاد می کنیم آن را تماشا کنید!

این سریال کمدیِ ساختۀ دن هارمون در کشش جزئی از جمله های مختلفش فرازونشیب هایی دارد. باوجود این، یکی از متفاوت ترین کمدی های تلویزیونی بوده است. سریال جامعه داستان های مختلفی را دربرمی گیرد که ساعت ها مخاطب را جذب خود می کند. شعار فیلم ۶ Seasons and a Movie (۶ مفارقت و یک فیلم) است. این نشان می دهد که همۀ خلع ها دوست داشتنی و یکپارچه بوده اند.

داستان سریال کامیونیتی دربارۀ دسته پژوهشیِ هفت نفره ای است که بوسیله دلایل مختلف از کالجی به شهرت Greendale سر تو آورده اند. هرکدام از این هفت نفر نمایندۀ معنوی از جامعه هستند که داستان های این سریال نیز دربارۀ آنها رخ می دهد. ۱۱. فصل مقدمه سریال برادچرچ (Broadchurch)



گم شدن پسر صغیر ای کوچک در شهری آرام و ساحلی در انگلستان و بعد از آن، اخبار خبر مرگ او سرآغاز سریالی جنایی معمایی به صیت «برادچرچ» است. کامل روستاییان منطقۀ زندگی خود را برای یافتن پسربچه و قاتل او زیرورو می کنند. درون حالی که ته جنازۀ پسربچه کنار ساحل پیدا می شود، بوسیله دیدن می رسد همه چیز به گونه ای صحنه سازی شده که مرگ او تصادفی بوسیله نظر برسد.

با رسانه ای شدن اجل پسر بچۀ ۱۱ ساله و حضور دو کارآگاهِ نام آشنا در ادامۀ داستان، سریال برادچرچ آبستن حوادث جدیدی می شود. این مجموعه با موضوعات پرکشش و پرتعلیق خود، در فهرست بهترین سریال های اجنبی صبر می گیرد و می تواند شما را ساعت ها درگیر خود بطی ء. ۱۲. ریک و مورتی (Rick and Morty)



دربارۀ سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» دست افزار وحدیث زیاد است و موافقان و مخالفان خودش را دارد. موافقان و طرفداران این معلول آن را کلکسیون ای سرگرم کننده حاوی لحظات مفرح و ناب می دانند که فصل به فصل امتداد پدیدار می درنگ.

درون طرف مقابل، مخالفان این مجموعه می گویند موضوعات این سریال و سرنوشت های مختلف هر فصل، یکپارچگی لازم را ندارد و تمام تصادم درگیرکننده نیست.

اما هرچه باشد این سریال بوسیله دلایل مختلف در بین بهترین سریال های خارجی جای می گیرد و باید از جنبه های متنوع به آن توجه کرد. شاید در لایۀ دل سریال ریک و مورتی نشانه هایی از طنز و مشغولیت به چشم بخورد؛ باوجود این، داخل هر تقدیر ۳۰ دقیقه ای از این سریال، موضوعات درگیرکننده و جذابی در لایه های خفیه وجود دارد که باعث می شود ساعت ها برایش زمان بگذارید. ۱۳. یتیم سیاه (Orphan Black)



یکی دیگر از نیکوترین سریال های خارجی که ارزش روزگار ها زمان گذاشتن دارد، سریال «یتیم سیاه»، دشت آمازون پرایم است. این اثر علمی ـ تخیلی جذاب مجموعه ای کانادایی به کارگردانی جان فاست است. چنانچه بخواهیم به عارض کلی دربارۀ موضوع این سریال صحبت کنیم، باید بگوییم ماجرای حقیقی این مجموعه دربارۀ مشابه سازی است.

بی نهایت مهم تراشیدن که پلان های بایگانی شده تا چه اندازه جذاب هستند خواه چند کلون بوسیله ادبیات اصلی اضافه می شود؛ مهم عملکرد و ورزش خیره کنندۀ تاتیانا ماسلانی در نقش عضو چندگانۀ «Clone Club» است که هر نگاهی را سرمست خود می نرم.

او بوسیله ترتیب داخل نقش افراد مختلفی چون آلیسون، کوسیما، سارا، هلنا، راشل و افراد دیگر بازی می کند؛ به صورتی که از هرکدام یک شخصیت جدید ارائه می دهد. بی تردید سریال یتیم سیاه یکی از نیکوترین آثار علمی ـ تخیلی دنباله دار است که شاید بعد از تماشای آن نتوانید شخصیت واقعی داستان را تشخیص دهید! ۱۴. مارسلا (Marcella)



سریال «مارسلا» شاید مجموعه ای فوق العاده نباشد، ولی سرعت روایت داستان و رمزورازی که تو آن جریان دارد، باعث می شود برخی نواقص سریال را عجیب بگیرید و روزگار ها برای تماشای آن زمان بگذارید.

یکی از نقاط خوب یا بد سریال های نفس گیر و جذاب این است که تلاش می کنند تمرکز بیننده روی جزئیات هر تقدیر را اندک رنگ کنند تا او بوسیله درگیری با داستان اصلی بپردازد. سریال مارسلا یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست که با بازی چشمگیر و خارق العادۀ آنا فریل همراه شده است.

داستان مربوط به کارآگاهی بوسیله معروفیت مارسلا است که مشکلات انحصاری و خانوادگی او باعث شده اساس قوم اش از اندوه گسسته شود. مارسلا ازنظر رفتاری همچنین دستخوش شاق شده و دائما پرخاشگر و عصبانی است. همین موضوعات داخل کنار درگیری او با پرونده ای پیچیده باعث می شود ماجراهای این سریال رقم بخورد. ۱۵. فیوچراما (Futurama)



«فیوچراما» یکی دیگر از سریال های انیمیشنی جذابی است که در فهرست بهترین سریال های خارجی صبر می گیرد. بوسیله نظر می رسد مخاطبان از اینکه زمان یدکی صرف تماشای یک انیمیشن سریالی کنند تا نصف ساعت پای یک سریال کمدی بنشینند بیشتر احساس خرسند دارند.

این موضوع به نیکوکاری در مورد فیوچراما درست است. هر فصل شامل چندین قسمت است که به نوعی ماجراهای بدیع ای در آن رخ می دهد و بیننده را درگیر خود می کند؛ انیمیشنی تخیلی و به شدت سرگرم کننده که دنیایی خیالی همراه با شخصیت های بامزه و منحصربه فرد را به مخاطب معرفی می کند. اما چیزی که باعث شده دلربایی سریال فیوچراما دوچندان شود، قدرت شخصیت های اصلی رمان است که به رویت می رسد به احسان بوسیله آنها پرداخته شده است. ۱۶. کیمی اشمیت انقراض ناپذیر (Unbreakable Kimmy Schmidt)



«کیمی اشمیت شکست ناپذیر» اشتهار طولانی یکی از سریال های جذاب نتفلیکس است که تو قسمت های مختلف باعث می شود چشم از صفحۀ تلویزیون بر ندارید. این خنده دار دیدنی را رابرت کارلاک و تینا فِی ساخته اند. شاید موضوعات مطرح شده درون آن، در نگاه اول خنده دار به نظر برسند، ولی با کمی دقت به واقعیت دنبال آنها معلول می برید.

شعر های این سریال بسیار جذاب و سریع روایت می شود. حتی اگر ۵، ۶ یا ۷ قسمت از آن را یک باره سیاحت کنید، متوجه گذر زمان نخواهید شد. ۱۷. درۀ فرح (Happy Valley)



حتما سریال های معمایی و جنایی اضافی را تا امروز دیده اید که نظر شما را احضار کرده اند. سریال «درۀ فرح» یکی از بهینه سریال های خارجی است. شاید این سریال در بین عناوین جنایی منحصربه بی همتا نباشد، ولی اگر تماشای آن را در برنامۀ خود بگذارید پشیمان نخواهید شد.

ماجرای این سریال در یکی از مناطق فقیرنشین انگلستان قیافه می دهد. نماینده وظیفه شناسی بوسیله نام کاترین کاوود با بازی سارا لنکشایر، سپس از خودکشی دخترش، پسر او را بزرگ کرده است. نوۀ کاترین حاصل رابطۀ نامشروع مادرش با حبس ای به نام رویس است. با آزاد شدن او، کاترین تلاش می کند رویس نزدیک نوه اش نشود. ۱۸. دختر سخن چین (Gossip Girl)



«بکر سخن چین» نام یکی از نیکوترین سریال های اجنبی است که طرفداران زیادی دارد. این درام جذاب روایتگر داستان نوجوانان و جوانانی از محله های بالای شهر و مرفه نشین نیویورک است که بسیار شیک پوش، دلسوز، همگام با مرسوم روز و جذاب اند.

ماجراهای این سریال جذاب با اقتباس از کتابی با همین معروفیت درون ۶ جزئی از جمله تولید و پخش شد که توانست دید مخاطبان اضافی را فراخوانی کند. سریال دختر واج چین دربارۀ دو دوشیزه رقیب به شهرت سرنا و بلیر است. این دو نخست در تمامی موارد با اندوه بی مو بی مو دارند اما داخل ادامۀ شعر به بهینه دوستان یکدیگر دگرگونی می شوند. تصادف از جایی آغاز می شود که دختری پیچیده و ناشناخته تمامی اتفاقات عارض داده در بین دانشجویان را فوری منتشر می کند. ۱۹. بال غربی (The West Wing)



شاید سریال هایی که دهۀ ۹۰ میلادی و اوایل سال ۲۰۰۰ به نمایش درآمدند، هنگفت متشابه سریال های امروزی فرصت نمایش ماراتن گونه را نداشتند. ولی سریال «بال غربی» کمی تفاوت دارد؛ حتی در همان زمان جزء سریال هایی بود که مهیا بودید ساعت ها بخاطر آن زمان بگذارید.

این سریال نمایشنامه سیاسی ثمر شبکه ی NBC بود که درون ۷ جزئی از جمله به نمایش درآمد و جوایز متعددی اندوه گرفت. ماجرای این سریال دربارۀ یکی از رؤسای جمهور آمریکا و کابینۀ اوست. ۲۰. خانۀ پوشالی (House of Cards)



سریال «خانۀ پوشالی» یکی از بهینه سریال های خارجی است. تولید این سریال برعهدۀ نتفلکیس بوده است. این سریال ۶۵ تقدیر دارد. شاید بتوان سریال خانۀ پوشالی را جزء نخستین سریال هایی دانست که مخاطبان زیادی بخاطر تماشای آن روزگار ها ثانیه می گذاشتند. این سریال جوایز اضافی از آنِ خویشتن کرده است و نقش آفرین پا بر جا آن کوین اسپیسی است.

کارگردانی قسمت های اول به یکی از فیلم سازان تراز ابتدا آمریکا یعنی دیوید فینچر سپرده شده وجود تا بتواند بوسیله خوبی خط حقیقی رمان را تربیت کند. ماجرای این فیلم دربارۀ انتخابات است. ماجرای یکی از نمایندگان به نام فرانک آندروود را روایت می کند که با سنگدلی می خواهد نمو کند. ۲۱. شنود (The Wire)



آخرین سریال تو لیست بهترین سریال های خارجی، به معنای حقیقی اصطلاح یکی از بهترین هاست. سریال «شنود» هر آنچه برای میخکوب کردن تان پای تلویزیون نیاز دارید را یکجا در خویشتن دارد. درام جنایی و خلافکارانه ای با داستانی جذاب و خیره کننده در کنار بازی های بی نقص، همه و همگی دست به مشت هم می دهند تا بینندگان همیشه عاشق قسمت و انفصال متاخر این مجموعه باشند.

سریال شنود تو ۵ فصل و ۶۰ سرنوشت تو ولایت بالتیمور روایت می شود که رفته رفته شما را با داستان همراه می کند. ماجرا دربارۀ دسته های گنگستری و توزیع کنندگان مواد افیون است. نکتۀ جالب دربارۀ نویسندۀ این سریال (دیوید سایمون) این است که خودش سال ها در بالتیمور، مأمور پلیس بوده است. تو ادامه بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید
حالا با مقبول شورای اسلامی شهر، انتقال «ساختمانی هنرمندان» به هیات امنای اتحادیه های هنری محقق شده است. قرار است شورا و شهرداری کرج دخالتی در اداره خانه هنرمندان نداشته باشند و هنرمندان با اساسنامه ای که خودشان تنظیم کرده اند، سازوکار فعالیتشان را گلچین کنند و راه اندازی این خانه را بر عهده خواهند گرفت تا کنار نشاط رویدادهای فرهنگی و هنری شهر بیفزایند. محلی بخاطر گردهمایی اهالی هنر

رئیس انجمن موسیقی درون رابطه با واگذاری بناء هنرمندان بوسیله این قشر می گوید: خانه هنرمندان تنها یک خانه نیست و قرار است با تشکیل هیات امنایی متشکل از روسای انجمن های هنر هفت گانه و نمایندگان موسسه فرهنگی، اداره کچل و شورا مسائل فرهنگی و هنری بخانه برگشتن را مدیریت درنگ. «علی مومنیان» می افزاید: با نجات این خانه، هنرمندان صنف ای بخاطر اولین بار گرد هم جمع می شوند و برای مسائل فرهنگی و هنری قصبه تصمیم گیری می کنند.

وی درون پاسخ به این که هنرمندان می توانند داخل اداره ساختمانی فیروز ادا کنند، می گوید: همینطور خواهد بود زیرا افرادی که دور غم جمع شدند، علاوه بر این که از هنرمندان متمایز و تراز اول قریه هستند، هر کدام یک هم گذاری را سازمان می کنند، بنابراین نگاهم به این موافقت مثبت است. مومنیان با اشاره به برنامه های این هم گذاری در ساختمانی هنرمندان اضافه می کند: طرح ها و ایده های اضافی داخل حوزه موسیقی داریم که در گذشته بوسیله دلیل نبود بودجه، راهکاری بخاطر آنها نداشتیم. برگزاری ورک شاپ، رونمایی از کتب و آلبوم های موسیقی، نمایشگاه های ساز، مورد نوازی ها و ضیافت های هنری در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی ادامه می دهد: البته باید به وضعیت تویی و امکانات ساختمانی حزن جستجو شود، بجای اکنون شرایط ناهماهنگ است و این تضمین مرحمت برای شهر و هنرمندان ندارد که باید به آن رسیدگی شود. چنانچه بودجه های مربوط به فرهنگ و هنر شهر به کمک خانه و هیات امنا بیاید، اتفاقات خوبی قیافه می دهد. مهتر انجمن موسیقی می گوید: تو یک ماه اخیر نظام نامه ای توسط روسای هیئت قانونگذاری به نگارش درآمده که برای نوشتن آن درک های اضافی اعمال شده و به محض تشکیل هیات مدیره پروگرام ها شروع خواهد شد. سرگذشت یک ساختمان

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی دهات داخل پاسخ بوسیله این سوال که در این سال ها هنرمندان چه استفاده هایی از این ساختمان داشتند و در وارسی این مساله می گوید: حدود ۱۰ سال پیش، بعد از بازسازی خانه که از مرحوم فاتح به جا مانده بود، شهرداری آن را خانه هنرمندان نام گذاشت. داخل آن زمان هنرمندان کمابیش بوسیله این مکان رفت و آمد داشتند، اما پس از آن که سازمان فرهنگی شهرداری کرج ساختمان را بوسیله رخ کرایه ای واگذار کرد، صرفا کلاس های آموزشی در آن برپا شد که با رسالت این عنوان سازگاری نداشت.

«رحیم خستو» اضافه می کند: از طرف دیگر کرج هنرمندان ممتاز ای دارد که بنا به دلایل مختلف در تهران مشغول فعالیت هستند که این موضوع چند اتحاد بد مشابه رونق نداشتن اقتصاد هنر و چرخه اقتصادی را داخل شهر رقم می زند. این مسئول می افزاید: ترک هنرمندان قریه تو حوزه های متنوع باعث می شود شهر شور و نشاط نداشته باشد و رویدادهای فرهنگی کمتری از عموم وابستگی های فرهنگی، هنری، قومی، مذهبی و... را شاهد باشیم.  

وی ادامه می دهد: با تجمع هنرمندان در یک جا مشخص، می شود این خلأ را مملو کرد تا از این طریق بتوانند مطالبات خویشتن را با نهادهای مختلف مطرح کرده و با آنها وارد گفت وگو بشوند. از طرفی مسئولان قصبه بی آرامی می دانند تو صورت ضرورت به کدام مرجع رجوع کنند. وی با تاکید کنار لزوم همکاری مدیریت شهری با هنرمندان می گوید: اکنون در برخی سازمان های شهرداری نظیر اداره سیما و منظر اندازه ارتباط با هنرمندان را شاهد هستیم. شاید به همین برهان است که نمادهای شهری آنطور که باید مطلوب نیستند. ضوابط موسسه خانه هنرمندان

خستو تو ربط با وضعیت خانه هنرمندان پس از احاله می گوید: بعد از انتقال ساختمانی به هنرمندان، شورا و شهرداری هیچ دخالتی در امور نخواهند داشت و هم گذاری های هنری برابر اساسنامه ای که تنظیم می کنند، سازوکار فعالیت و راه اندازی این بناء را تعیین می کنند. از آنجا که هنرمندان انسان های فرهیخته ای هستند می توانند با نظام نامه ای که تنظیم می کنند بوسیله توافق و اداره ساختمانی بپردازند.

وی ادامه می دهد: انتظاری که من بوسیله عنوان یک تنه شورا دارم، این است که انجمن ها چتر حمایتی خود را پیاده شدن سر همگی هنرمندان بگسترند و از سلایق دوری کنند. حتی ممکن است فداکار از هنرمندان، از انجمن ها گلایه هایی داشته باشند که راهکار درست محلول مشکلات همدلی و شریک شدن با یکدیگر است.

مهتر کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر اضافه می نرم: تو این مدت جلسات و گفت وگوهایی با روسای انجمن های ثبت شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از عموم اتحادیه موسیقی، نگارگری، شعر، سینمای جوان و… داشتیم. بی تردید دیگر کلاس های آموزشی داخل این بناء برگزار نخواهد شد. شاید شوق برود خانه هنرمندان از برخی جوانان که امکان برپایی نمایشگاه ندارند، حمایت کند. این مسئول می گوید: مراد می رود خانه هنرمندان بعد از این مکانی برای نزدیک تر شدن هنرمندان شود و این فرض را بپذیرند که چنانچه هنری تو دهکده جاه روبرو می کند همه آنها نم و تو صورت باهم اتحاد کردن نکردن همه شان بازنده می شوند. یکی دیگر از اهداف ارجاع ساختمان این است که صدای واحد هنرمندان به سمت مدیریت شهری فرستاده شود. خانه هنرمندان درون صورت نیاز مرمت می شود

رئیس حلقه هنر و ارتباطات شورای شهر کرج داخل پاسخ به این سوال که امکانات خانه هنرمندان قبل از انتقال به هنرمندان تجهیز می شود یا خیر، می گوید: خانه هنرمندان جزو میراث ده محسوب می شود، بنابراین شهرداری مستمری محافظت از این ساختمان را دارد، ضمن این که مالکیت خانه خانه هنرمندان به هنرمندان واگذار نمی شود. «رحیم خستو» ابرام می کند: شهرداری نسبت به ملک خود حساسیت خواهد داشت. البته اکنون این ساختمانی سرپاست، اما چنانچه قبل از احاله حاجت بوسیله مرمت داشته باشد، شهرداری این رفتار را اجرا می دهد.
هیئت وزیران داخل تصویب نامه ای خطاب به وزارت ساختمانی های امور خارجه، اقتصاد و صنعتی و معدن و تجارت، مجوز واردات خودروهای موتور زیاد از ۲۵۰۰ سی سی و زیاد از ۴۰ هزار دلار برای شعبه های سیاسی را صادر کرد.

اشخاص موضوع قانون راجع به اجازه ورود اتومبیلهای نمایندگیهای سیاسی و کنسولی مقیم ایران و اعضای رسمی آنها با رعایت ترتیبات مقرر در قانون یادشده و سایر ضوابط فنی واردات خودرو، مجاز به  واردات خودروهای اتومبیل بیش از ۲۵۰۰ سی سی و بیش از ۴۰ هزار دلار می باشند.

حقوق ورودی، خودروهای مذکور، داخل زمان واگذاری، به خشکی امدن اساس بنیان ورود خودرو پس از کسر استهلاک مربوط محاسبه خواهد شد.

سودا خودروهای مذکور در داخل کشور به افراد ایرانی و جاهل با پاس قوانین و مقررات مربوط از جمله ضابطه عوارض بر قیمت افزوده به استثنای  شروط حجم سواری بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی و و بالاتر ۴۰ هزار دلار و سال ساخت مجاز است.
طی چند سال اخیر، افراد و سازمان های علمی ـ تحقیقاتی فعالیت های زیادی بخاطر معاینه تأثیر سرشت دایره وار به خشکی امدن سلامتی انسان انجام داده اند. طبق نتایج به مشت آمده، بوسیله دید می رسد گردش در طبیعت، غم بخاطر مصونیت جسمانی و هم برای مصونیت روان کاری است. آخرین تحقیقات تو این باره را محققان دانشگاه اگزتر انگلیس ایفا داده اند. این محققان اراده داشته اند به این موضوع جای پا ببرند که در هفته چند زمانه باید طبیعت گردی کنیم. مقابل نتیجهٔ مولود شده بوسیله رویت می رسد این مدت زمان دست کم ۱۲۰ دقیقه است. طبیعتا سپری کردن زمانِ بیشتر نتایج سودمندتری بوسیله تعاقب خواهد داشت. در ادامهٔ این مقاله، جزئیات بیشتری دربارهٔ نتایج این تحقیقات در اختیارتان قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید:چگونه آرامش روحی روبرو کنیم؛ ۹ راهکار که اضطراب را از شما دور می کندهنردرمانی چیست و چه فوایدی برای مصونیت روان دارد؟مدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری پیاده شدن سلامت عضو و روح شما دارد؟ چه مدت زمانی صنع گردی کنیم تا سالم بمانیم؟

محققان این دانشگاه گروهی ۲۰هزارنفره از مردم انگلیس را بخاطر تحقیقات شان برگزینی کردند. آنها تأثیر مدت زمان نهاد گردی آدم پیاده شدن اشتی جسمانی و فکری ـ روانی شان را وارسی کردند؛ فارغ از اینکه آنها در علیه ها و نیستان ها طبیعت گردی می کردند خواه تو فضای سبزهای شهری. در نتیجهٔ تحقیقات، در میزان صلح و صفا کسانی که درون کشش هفته ۱۱۹ دقیقه خواه کمتر نهاد گردی کرده بودند، تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نشد. تو مقابل، کسانی که این مدت زمان برای شان دست ناچیز ۱۲۰ دقیقه بود، تندرست تر از دیگران بودند.



در این پژوهش، مدت زمان طولانی تر از ۱۲۰ دقیقه تیمار برای سلامتی بافایده بوده است. مثلا کسانی اندوه که ۵ روزگار خواه بیشتر در هفته طبیعت گردی کرده بودند، ازلحاظ صلح و صفا در سطح بسیار خوبی بودند. نباید این مدت زمان ۱۲۰ دقیقه ای را با زمان ایدئال لازم برای فطرت گردی اشتباه گرفت. این مدت زمان، بنا به گفتهٔ محققان انگلیسی، حداقل زمانی است که باید در طبیعت سپری کنیم تا سالم بمانیم. این ۱۲۰ دقیقه را چگونه بگذرانیم؟

یکی از نکات جالب توجه دربارهٔ تحقیق این بود که برای بهره مندی از اثرات طبیعت گردی، پیوسته بودن مدت زمان ۱۲۰ دقیقه ای لازم نیست. در واقع، اگر این ۱۲۰ دقیقه در چند بازهٔ زمانی کوتاه پر حرارت و جدا از یکدیگر غم سپری شده بود، باز هم تأثیر آن پهلو سلامت شخص آشکار می شد.

داخل قسمتی از این تحقیق می خوانیم: «به گمان ما، بازهٔ زمانی ۱۲۰ دقیقه ای حداقل زمانی است که باید در سرشت سپری کرد تا از ثمرات آن بخاطر سلامتی بهره مند شد. کم از این معیار برای بهبود وضعیت سلامتی کافی نیست، اما بیشتر شدن این مدت زمان تأثیر را پررنگ برنده می کند.».

فواید سلامتی زای دو ساعت خلقت گردی تو هفته را می توان با کارهایی قرین ارتکاب فعالیت جسمانی کافی در طول هفته مقایسه کرد. البته ترانه این نیست که به جایورزش کردن، دو ساعت فقط روی نیمکت پارک بنشینیم! بلکه هرکدام از این فعالیت ها مزایای مربوط به خود را دارند.

محققان به این نتیجه رسا اند که صِرفِ سپری کردن زمان تو طبیعت برای سلامتی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است؛ به این معنا که درون طی طبیعت گردی لزوما به عمل فعالیت های ورزشی نیازی نخواهیم داشت. باوجود این، امتزاج این دو فرمان با غصه می تواند انتخابی هوشمندانه باشد. مزایای فطرت دایره وار برای سلامتی



سال گذشته، فراتحلیلی (فراتحلیل، بوسیله انگلیسی meta-analysis، بوسیله معنای شکستن یک تفحص بوسیله زیرمجموعه های کوچک تر و بررسی جداگانهٔ این زیرمجموعه ها است) در این باره صورت گرفت. مقابل نتایج این فراتحلیل مشخص شد که سرشت گردی چنین مزایایی برای سلامتی بوسیله همراه دارد: کاهش نشت هورمون استرس (کورتیزول)، نبض دل آهسته تر، کاهش سربزرگی ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، کاهش فشار خون، کلسترول کمتر، کاهش خطر ابتلا بوسیله دیابت نوع ۲، کاهش احتمال مرگ (فارغ از اینکه جهت آن چه بلای ناگهانی ای باشد) و در نهایت کاهش خطر مرگ به واسطهٔ نارسایی قلبی.

کمی از نتایج این فراتحلیل با انتقاداتی همراه شد، چون ملاحظاتی دربارهٔ چونی و عزت آنها بود داشت. باوجود این، نتایج معتبرش طیف گسترده ای از کشورهای مختلف و کسانی را در بر می گرفت که گاه به گاه در معرض سرشت قرار می گرفتند. این نتایج مدال می عدالت که مناسبت ای میان بهبود وضعیت سلامتی و صنع دایره وار بود دارد. انگاره های مطرح شده دربارهٔ علت تأثیر طبیعت گردی پهلو صلح و صفا

محققان انگلیسی دو فرضیه دربارۀ برهان تأثیر طبیعت گردی بر بهبود وضعیت سلامتی مطرح کرده اند. فرضیهٔ اول که آن را «دوستان قدیمی» نامیده اند، به عوامل بیماری زا یا پاتوژن ها مربوط می شود. به باور محققان، قرار دریافت بیشتر انسان تو معرض پاتوژن هایی که تو طبیعت وجود دارند، باعث استقامت سیستم امن می شود. این فرضیه ریشه تو این مسئله دارد که استفادهٔ بیش ازاندازه از مواد ضدباکتری مانند صابون، و کاهش بستگی با پاتوژن ها هنگام دهه های اخیر مشکلاتی برای صلح و صفا آدم به وجود آورده است.

فرضیهٔ دیگر این است که ملکول های ساطع شده از لفظ درختان (فیتونسیدها) علاوه بر دارا بودن انفراد های ضدباکتری، باعث فعالیت بیشتر سلول های سیستم ایمنی بدن می شوند. سخن پایانی



نتایج تحقیقات و مطالعات علمی روزبه روز دلایل اجتماعی مضر برای صلح و صفا را برای مان واضح تر می کند. از سوی دیگر، تحقیقاتی مانند آنچه تو این مقاله تشریح داده شد، داخل سبب پیشگیری و تحول سنت رفتاری می تواند جهت بیشتری به ما بدهد. یکی از تشریفات رفتاری ای که باید سعی کنیم در زندگی روزمرهٔ خویشتن جایی برای آن باز کنیم، سپری کردن زمان در طبیعت است؛ تا اینکه اگر طبیعت برای مان محدود به پارک نگرش زندگی مان باشد. همان نعوظ که تو نتایج تحقیقات مشاهده شد، زمان حداقلی ای پیشنهاد شده است که در طول هفته باید بوسیله این امر خاص بدهیم. اگر تیمار حین بیشتری بخاطر طبیعت گردی داشته باشیم، بهتر خواهد بود و می توانیم از مزایای آن برای سلامتی مان روزی مند شویم. شما معمولا چقدر از وقت آزاد خویشتن را به طبیعت گردی اختصاص می دهید؟ آیا تجربه ای دربارهٔ تأثیر طبیعت دایره وار بر روحیه و سلامتی تان دارید؟ نظرات خویشتن را با ما و خوانندگان این یادداشت بوسیله اشتراک بگذارید. درون ادامه بخوانید: ۶ تکنیک فرود امدن بوسیله آرامش که به اشتباه خیال می کنید فایده دارد