صنعت سازان کویر

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال افزودن آلودگی هوای پایتخت و پیش بینی ماندگاری این شرایط در هفته پیش رو و با تشکیل میتینگ کمیته جبر آلودگی تهران، محمد تقی زاده، با اعتراف اینکه کلیه مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه (فردا و پس فردا) تعطیل است، گفت: براساس پیش دماغ اداره هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی طی روزهای آینده و افزایش غلظت آلاینده ها و متمایز کیفیت هوا، تمامی مدارس ده تهران و جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت و ری در کلیه مقاطع درون دو شانس صبح و عصر برای روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود.

وی افزود: همچنین کلیه امتحانات آموزش و پرورش در شهرستان های استان تهران در هفته پیش رو، به هفته آینده موکول می شود.

پیش از این شرکت کنترل کیفیت فضا همچنین اعلام کرده بود که صبح روز شنبه ۳۰ آذر ۹۸ شاهد افزایش غلظت آلاینده ها در بیشتر مناطق پایتخت خواهیم حیات. در عین حال در اواخر وقت شنبه با تداوم مقاومت جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن، برقراری شرایط ناتندرست به اختصاص برای دسته های حساس دور از انتظار نخواهد بود. کلیه مدارس تهران شنبه و یکشنبه تعطیل شدند | اجرای طرح زوج و بی همتا از مروارید منازل
فولکس واگن دو سال پیش جزئیاتی از قابلیت های خودران مدل الکتریکی ID. Buzz را اشعار کرد. به دید می رسد دوحه، پایتخت قطر، جزو ابتدایی مکان هایی خواهد حیات که خودرو الکتریکی فولکس واگن کاربرد خواهد شد. خودروساز ارشد آلمانی برای استقرار سرو شاتل برقی خودران در این شهر با مقام های محلی به توافق فصیح است که تو آن محصولات خودران اسکانیانیز حضور دارند.

مقاله های مرتبط:سدریک، خودروی خودران فولکس واگن رونمایی شداتحاد فولکس واگن و فورد؛ توسعه خودروی برقی و فناوری خودرانفولکس واگن پیش گام در خدمات تعهد پرداخت خودروی خودران

طرح بدیع فولکس واگن که Project Qatar Mobility نام دارد، شامل ناوگانی متشکل از ۳۵ دستگاه خودرو الکتریکی و خودران ID. Buzz با ظرفیت اتاقک چهار سرنشین است. این در حالی است که ۱۰ میزان خودران اسکانیا هرکدام با ظرفیت ۱۰ مسافر، تو این پروژه مصرف خواهند شد.

فولکس واگن با اداره سرمایه گذاری قطر برای روش اندازی زیرساخت های خدمات خودران انبازی خواهد کرد که با شبکه ی حمل ونقل عمومی موجود دهات یکپارچه شده است.

مسئولان فولکس واگن می گویند این ناوگان بوسیله سیستم خودران سطح ۴ مجهز خواهند بود. در این مرحله، خودرو کاملا می تواند به رانندگی عاری معاون مردم کمک کند. اگر خودرو خودران با شرایطی رو به رو شود که نتواند به خوبی عمل کند، خواستار کمک انسان خواهد شد و اگر کمکِ راننده نرسد، خودرو متوقف می شود و پارک می کند.



موافق گفته های مسئولان فولکس واگن، آزمایش خودروهای خودران درون جاده های ازپیش هویدا شده از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و آزمایش های وضعیت واقعی نیز از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع می شود. گفتنی است پروژه ی محموله ونقل قطر تا فرجام سال ۲۰۲۲ به طور کامل در پایتخت این کشور اجرایی خواهد شد.بیشتر بخوانید:تسلا سایبرتراک با مقررات ایمنی و تصادف خودرو اروپا سازگار نیستمالکان خودرو وانت برقی فورد و جنرال موتورز را پهلو تسلا سایبرتراک رجحان می دهندخودروسازان می توانند زمین را نجات دهند؟نگاهی به تغییرات بنیادی مدل سازی خودرو داخل ۱۲۰ سال اخیرفولکس واگن توارگ با تیونینگ ABT رونمایی شد
مقاله های مرتبط:سامسونگ معامله یک میلیون گلکسی فولد را تکذیب کردگلکسی فولد 2 با نمایشگر UTG معرفی کردن می شود

سامسونگ امسال عنوان بزرگ ترین تولیدکننده ی تراش های جهان را از دست قسط و این عنوان به اینتل داده شد. اما این بدان مجرد نیست که سامسونگ تلاشی بخاطر پس شهود این عنوان نکند. براساس گزارش رسانه های چینی، سامسونگ درون حال تنخواه گذاری ۸ میلیارد دلاری در کارخانه تراشه های خویشتن در چین است. انتظار می رود که این حرکت بوسیله محکمی حافظه فلش NAND دستیار یواش و میدان را درون سال ۲۰۲۰ با صعود رو به رو درنگ. البته بخش بزرگی از تقاضا بوسیله دلیل افزودن گوشی های هوشمند 5G بوده است. مقابل گفته ی محققان، سامسونگ تو حال حاضر سه گانه چهارم از میدان نوظهور را در اختیار دارد و به دنبال تقویت این موقعیت در سال های آینده است.

سرمایه گذاری سامسونگ در حالی عارض خواهد گرفت که غبطه می رود بازار حافظه داخل سال آینده بوسیله دلیل محدود بودن منابع و تکثیر توقع برای مایه ها و شبکه های نسل پنجم دوباره رشد درنگ. سامسونگ بزرگ ترین سازنده ی تراشه های فلش NAND در جهان است که می تواند داده ها را بوسیله طور دائم نگه دارد و در مایه هایی چون تلفن همراه، کارت های حافظه، درایوهای فلش USB و درایوهای SSD کاربرد خواهد شد.



سال ۲۰۱۷ سامسونگ اعلام کرد که در مدت سه سال ۷ میلیارد دلار داخل کارخانه ی Xi خود که تراشه های حافظه ی فلش NAND تولید می کند سرمایه گذاری کرده است. رقبای سامسونگ در حافظه های فلش NAND شامل SK Hynix کره جنوبی، میکرون و توشیبا قائم در ایالات متحده هستند. در این میان چندین شرکت چینی نیز تکاپو کرده اند تا مخبر حصه حافظه شوند ولی هیچ کدام چندان فیروز به رقابت با رقبا در خارج از کشور نشده اند.

جالب اینجا است که سامسونگ با بود افت سود ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته هنوز در بخش حافظه انگیزه دارد. البته بیشتر این خسران سامسونگ مربوط به تقاضای کم تراشه های آن بوده که ماجرا در نهایت به خیال کاهش قیمت ذهن ها به صرفه کاربرد کنندگان تمام شد. البته تو این میان شاید سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری بخاطر رونق تولید دراین بن منطقی نباشد.بیشتر بخوانید:سامسونگ ابتیاع یک میلیون گلکسی فولد را نفی کردگلکسی فولد 2 با نمایشگر UTG معرفی کردن می شودسامسونگ گلکسی A51 و گلکسی A71 را معرفی کردتراشه های اکسینوس 980 سامسونگ و MT6885 مدیاتک در انتوتو دیده شدندگلکسی اس 11 سامسونگ احتمالا با باتری بزرگ تری معرفی می شود
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد زراعت خراسان شمالی پنج شنبه ۲۱ آذر با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با برداشت ۶۲۰ عضو انار از سطح ۹۷ هکتار و جاجرم با تولید ۴۱۴ تن از ۸۶ هکتار باغ انار، بیشترین سطح باغ و تولید انار استان را به خویشتن خاص داده اند.

محمدعلی شریکیان افزود: مابقی محصول انار استان در مناطقی از مانه و سلمقان، گرمه و بجنورد برداشت شده است که با توجه به پایداری اسلوب انار داخل برابر کمینه آبی، عمده باغ های انار استان در مناطق گرم و کویری تر کشت شده است.

وی میانگین عملکرد انار در این استان را ۴.۵ قد در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سرمای دیررس بهاره و نیز اثرات مخرب خشکسالی در سال های گذشته سبب کاهش تولید انار شده است.

شریکیان پیش روی داشت: ۳۷۸ هکتار از باغ های استان به تولید انار اختصاص دارد که از این سطح ۱۱۳ هکتار غیربارور و ۲۶۵ هکتار مثمر است.

او با رمز به اینکه تمامی باغ های انار استان با استفاده از قلمه ذات دار ایجاد شده اند، گفت: ارقام انار محتوی پوست سفید شیرین، شیرین بیارجمند، ترش و ملس محلی است و درون سال های گذشته از محل اعتبارات یارانه ای، نهال گونه های تیغ دار کردن مصاحبت فردوس، خزر بجستان، ملس یوسفخانی، ملس ساوه و رباب نیریز در بین باغداران توزیع و کشت شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار مزرعه است و بیش از ۸۰ هزار روزی بردار پاره زراعت درون این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در جزء کشت را دارد.

سالانه زیاد از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، یاغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود.
محتوای پا بر جا این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

در مواقع بحرانی و تهی سازی ی اضطراری هواپیما، برخی مسافران اصرار دارند به همراه چمدان هایی که با خویشتن به داخل کابین درگیر اند، پیاده شوند. همین موضوع به دغدغه ی حقیقی مهماندارانی تبدیل شده است که وظیفه ی تخلیه ی هواپیما در سریع ترین زمان ممکن را پیاده شدن عهده دارند. راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه بوسیله صبر بلیط جت تهیه کنیم؟چگونه بلیط هواپیما ارزان بوسیله اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط مناسب هواپیما چه زمانی است؟

مدتی پیش، یک هواپیمای آئروفلوت درون روسیه مجبور به فرود اضطراری شد که پس از فرود آتش گرفت؛ ویدئوهای این تصادم در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می عدل داخل چنین بحبوحه ای، برخی مسافران ظاهراً از این لحظات احساساتی برای حمل کیف ها و چمدان های خود از داخل جت بوسیله خارج استفاده کرده بودند. طبق گزارش های یک رله رادیویی، تعدادی از مسافران به خاطر محموله چمدان هایشان، مانع از در رو کندرو سایر مسافران شده و به این ترتیب قضیه تهی سازی را کند کرده بودند.

آژانس خبری اینترفاکس گزارش کرد درحالی که عده ای از مسافران بوسیله سراغ چمدان های خود رفته بودند، عده ای دیگر که مشیت فرار داشتند، داخل تک راهروی این هواپیمای روسی گیر افتادند. در این سانحه حداقل ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند. سارا نلسون (Sara Nelson)، رئیس هیئت قانونگذاری مهمانداران تو اتحادیه ی کارگران آمریکا، می گوید:ما تو حوادث اخیر، بارها و بارها شاهد این بوده ایم که مسافران در شرایط اضطراری به جای تخلیه ی سریع هواپیما، تقلا می کنند که چمدان های خود را از هیئت دولت های بالاسری پایین بیاورند. این موضوع از طرف ستاد ملی حمایت حمل ونقل ایالات متحده آمریکا و راه اندازی ی فدرال هوانوردی، بوسیله عنوان مخاطره حمایت تعیین شده است.



فرانک جکمن (Frank Jackman)، سخنگوی بنیاد کنف پرواز که یک سازمان غیرانتفاعی است و راهنمایی ها و منابع لازم را برای صنعت حمل ونقل آسمانی و هوافضا مهیا می کند، می گوید:چمدان خواه کیف دستی تان قطعاً بها مردن ندارد. علاوه پهلو این، شما نمی خواهید مسبب زخمی شدن یک مسافر دیگر شوید.

با اینکه نزول هواپیما بوسیله ندرت رخ می دهد، بسیاری از مسافران از تصعید می ترسند. اندکی از ترس آن ها از آنجا نشئت می گیرد که فکر می کنند در صورت ابراز بغرنج نمی توانند هیچ کاری برای نجات خویشتن انجام دهند؛ اما این باور چندان بی قراری درست حلق. مسافران چه قبل از سوارشدن به هواپیما و چه زمانی که روی صندلی خود در هواپیما نشسته اند، با انجام یک سری امور در وضعیت اضطراری از جمله اینکه قید چمدان های دستی خویشتن در در کابین را بزنند، می توانند شانس نجات خویشتن را افزایش دهند. در ادامه ی این مقاله از کجارو به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

برای مشاهده فهرستی تام از انواع بلیط هواپیما به تیر موردنظرتان از کجارو کمک بگیرید. ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو، جستجوی آسان بلیط جت بوسیله مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای نرخ بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و دم آخری به تیر دلخواه و همچنین گزینش ارزان ترین گزینه حاضر شده است.نهفتن شکل های کاربردی



هنگام سفر از نهفتن لباس هایی با الیاف قابل سیستم جرقه بسان نایلون و پلی استر اجتناب کنید. لباسی با آستین اهتزاز و شلوار بلند بپوشید تا از پوست شما دربرابر آتش سوزی و انشقاق های احتمالی محافظت درنگ. سارا نلسون می گوید:کفش بنددار بپوشید و از پوشیدن ارسی های پاشنه دار به خصوص پاشنه بلند یا صندل لاانگشتی بپرهیزید. درواقع کفشی بپوشید که تو پای شما لَق نزند. کفش تان را نیز داخل طول سیر تکاملی درنیاورید.

فرانک جکمن نیز توصیه می کند که مسافران باید کارت معارفه خود را تو جیب شان نگه دارند.تصعید مستقیم



سفر هوایی یکی از پناه ترین روش های سیر تکاملی به شمار می رود، هرچند پژوهشی از همدستی بوئینگ درون سال ۲۰۱۷ نشان قسط که اکثر سوانح خلال برخاستن یا فرود آمدن هواپیماها اتفاق می افتند؛ بنابراین هرچه تعداد پرواز مسافران کمتر باشد، تصعید و فرود کمتری را نیز تجربه خواهند کرد و بوسیله این نظم پرواز یمین می تواند بهترین گزینه باشد.برگزینی صندلی



براساس اخبار دایره ی هوانوردی فدرال آمریکا، هیچ چیزی بوسیله اسم بهترین صندلی در جت حیات ندارد؛ بااین حال بسیاری از آدم معتقدند که گزینش مدخل ظهر جت و صندلی پهلو راهرو هنگام خریدبلیط هواپیما، امن ترین محل جت به حساب می رود.

نامه ی تایمز در سال ۲۰۱۵، تجزیه وتحلیلی روی اجل های ناشی از سفرهای هوایی انجام قسط و دریافت که ارج مرگ ومیر تو صندلی های یک سومین انتهایی اتاقک هواپیما ۳۲ درصد است؛ درحالی که این موضوع بخاطر یک سوم جلویی و وسط کابین، به ترتیب ۳۸ و ۳۹ درصد نشانی شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید داخل ضغطه ی هواپیمای روسی، حصه انتهایی هواپیما، بدترین نقطه بود؛ چراکه انسان تو همان جا گیر افتاده بودند.در های خروج



مسافران به محض اینکه سوار هواپیما می شوند، باید در های خروجی را پیدا کنند. درضمن به یاد داشته باشید که مقابل اخبار مهماندار و ویدئوها و دفترچه های ایمنی، نزدیک ترین راه خروج شاید قرص پشت سر شما باشد. سارا نلسون می گوید:به نگرش صندلی تان و آنچه در پیرامون تان رخ می دهد، توجه کنید. ببینید که تو های در رو کجا راحتی دارند و مهمانداران هواپیما که می توانند به کمک شما بشتابند، چه کسانی هستند.

علاوه بر این، باید تعداد صف های صندلی بین محل نشستن تان تا تو خروج را بشمارید؛ چراکه اگر دودی اتاقک هواپیما را فرا بگیرد، شما نمی توانید در خروج را ببینید؛ اما با شمارش ردیف ها می توانید خود را بوسیله آن برسانید.توجه به نکات ایمنی



گوش کردن به نکات ایمنی که مهماندار نشانی می کند، ضعیف کننده است، درون جوهر حال می تواند جان شما را رهایی دهد؛ چراکه اگر همه ی نکاتی را که شنیده یا دیده اید نیز به خاطر نسپرده باشید، تو مواقع اضطراری بهتر می دانید که چه کاری باید ارتکاب دهید. پس علاوه پهلو گوش دادن نکات ایمنی، کارت های امان را مطالعه کنید. سارا نلسون دراین باره تشریح می دهد:مسافرانی که به نکات زنهار ذکرشده توسط مهماندار یا ویدئو توجه می کنند، آگاهی بیشتری از محیط حوالی خود به دست می آورند.

فرانک جکمن نیز توصیه می درنگ که مسافران به این نکات ایمنی ارائه شده دقت کنند. او در ادامه می گوید:حقیقتاً با همه ی شعور وحواسم بوسیله این نکات شنوایی نمی کنم؛ ولی ازآنجاکه حاوی یادآوری های مهمی هستند، ارزشش را دارد که برایش حین بگذارید.کمربند صندلی



کسانی که بخاطر نخستین بار به سفر فلکی می روند، شاید ندانند که کمربند امنیت صندلی خود را چطور باز کنند و در رخ بروز سانحه، دستپاچه خواه باک خورده می شوند؛ موضوعی که برای سایر مسافران دردسرساز است. به همین دلیل یادگرفتن امر با کمربند ایمنی می تواند درون شرایط اضطراری، وافر مثمرثمر باشد. سارا نلسون می گوید:اطلاع از اینکه چطور از کمربند صندلی خود مصرف کنید، می تواند بر توانایی شما برای حی ماندن تأثیر بگذارد.دستگاه های الکترونیکی



در صورتی که از تلفن، لپ تاپ و سایر دستگاه های الکترونیکی در در هواپیما استفاده می کنید، سیم آن را از جلوی گونه بردارید. درضمن این وسایل را نزدیک به خودتان نگه دارید تا در مواقع بحرانی بوسیله این طرف و آن طرف پرت نشوند. سارا نلسون می گوید:مسافران قرار محو که در کشش پرواز، مایه های الکترونیکی خود را به صاعقه وصل کنند، چراکه این فرمان می تواند خطرناک باشد. درواقع درون وضعیت اضطراری، هر چیزی که در تو اتاقک هواپیما حرکت داشته باشد، می تواند به طور بالفعل به دیگران آسیب برساند.

 کم ارزش ترین بلیط جت بوسیله تیر اجنبی یا تویی خود را در کمترین زمان به دستیار کجارو تهیه کنید. ما با باهم اتحاد کردن آژانس های هواپیمایی این امکان را بخاطر شما حاضر کرده ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به سادگی خریداری کنید.بیشتر بخوانید:راز ملبس پرواز هواپیماها در ارتفاع هنگفت بالا چیست؟چگونه بهترین تجربه سفر به بالی را داشته باشیم؟کدام فرودگاه کمترین تاخیر پرواز در گیتی را دارد؟چگونه و از کجا بلیط ارزان هواپیما بخریم؟اهمیت تجهیزات ماشینی در فرودگاه ها تو چیست؟
به گزارش همشهری آنلاین، صادق جنان صفت در  موجودی خبر رسانی " زمانه ۲۴" با تقریر این دید می نویسد: یک مقام وزارت اقتصاد می گوید  حدود ۱۵ هزاره ملک مازاد در سامانه ثبت شده که ۸ هزاره ملک قابل واگذاری، حدود ۵ هزار تا هم دفع است و حدود ۷ هزاره واحدهم متصرف و معارض دارد که توان واگذاری ندارد. به گفته وزیر اقتصاد ارزش این اموال مازاد که درسامانه ثبت شده ۱۷ هزار میلیارد تومان دارایی است که آماده فروش و واگذاری است.

فرهاد دژپسنددر رسم رونمایی از سامانه دارایی مازاد بانک ها که با حضرت مدیران عامل بانک ها برگزار شد، گفت: این اقدام، گامی بخاطر آزادسازی منابع بانک ها بخاطر اعطای تسهیلات به بخش تولید و خلق اشتغال بیشتر درون اقتصاد است. به گفته وزیر قناعت کمی از این اموال محتوی هزار و ۲۴۶ واحد کارخانه ای و متجاوز از ۲۷۷ دامداری است که سرمایه گذاران براساس تخصص و تجربه خود می توانند آنها را خریداری کنند و یا مدیریت این واحدها به سرمایه گذاران واگذار شود. وزیر قناعت همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ بوسیله سوالی درباره عرضه سهام ۶ پالایشگاه در بورس اوراق بهادار گفت: مقدمات این امر انجام شده و منتظر شهود استعلام از دستگاه های مربوطه هستیم و این کار بزودی انجام می شود. وی درباره مطالبات معوقه بانک ها نیز اضافه کرد: طبق اطلاع دادن بانک مرکزی، این مغز حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است.

درباره آنچه وزیر اقتصاد گفته است چند نکته را یاد آور می شوم:

غره – بدون تردید و بدون زیرا که و چرا هر ریال از اموال یادشده متعلق به انسان ایران است زیرا که این بانک ها درسال ۱۳۵۹ دولتی و ملی شدند. بوسیله این ترتیب است که دولت بدون هیچ نظر خواهی از شهروندان اموال آنها را به حراج می گذارد.

دوم- با توجه به استیصال دولت برای تامین منابع ریالی دراین روزهای مشتعل بی پولی خیلی طالع و نیاز مبرم و از سوی دیگر کسادی بازار و رکود فعالیت های اقتصادی، این املاک و ساختمان ها به ارزانترین قیمت عدل و ستد خواهد شد. دراین وضعیت تنها نهادهایی که پول نقد دارند می توانند خریدار باشند که بدون تردید مردم معمولی و بنگاه های خصوصی نیستند.

سوم- اگر کشور در شرایط عادی بود و این حراج ادا می شد می توانستیم دایره خریداران را وسعت داده و با دخول سرمایه گذاران بین المللی این املاک و کارخانه ها ر ا به بالاترین قیمت فروخت. درغیاب رقابت و درون شرایط استیصال این مایملک انسان بوسیله ثمن بخس فروخته خواهد شد.

چهارم- دردناک و رنج آور بودن این حراج جایی است که وزیر اقتصاد با خونسردی می گوید بانکه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان ادعا معوقه دارند. یعنی اگر ۱۰ درصداین مطالبات معوقه وصول می شد لازم نبود دراین وضعیت استیصال املاک فروخته شود.
پدرم  با تعجب پرسید: «بیت کوین دیگر چیست؟ این روزها مدام از بیت کوین می گویند؛ این دیگر چه مزخرفی است؟»

من مثلاً داشتم فراگیری می خواندم؛ مثلاً حواسم به حل مسائل ریاضی بود؛ همان طور که به کتابم خیره شده بودم گفتم: «پدرجان، بیت کوین، نوعی پول است. امین متشابه زر و نقره...»

پدرم خیره خیره نگاهم کرد. حتماً توی دلش می گفت ادامه بده پسرم یا غلام فکرکردم دوست دارد ادامه بدهم یا خواستم روزی ی هوشی ام را نشانش بدهم که چه حیثیت مفروضات عمومی انعام دارم. نمی دانم؛    دریافتن کارشناسان اقتصادی بوسیله من دست داد. عینکم را جابه جا کردم و کتابم را بستم و شروع کردم به سخنرانی.

سخنرانی ام را این جور دنباله دادم: «بشر سال هاست که برای مبادلات و بازرگانی از طلا و نقره استفاده کرده است.   بعد اسکناس ها متداول شدند و سپس تراکنش بانکی را داشتیم. بیت کوین، نوعی پول و دستگاه ی تجارت، مبتنی کنار اینترنت است و درون این موضوع بسیار زیرفون به حواله ها و تراکنش های بانکی شبیه است.»

برایش توضیح دادم: «ملتفت شدید؛   بیت کوین، یک پول خواه ارز دیجیتالی است که به قیافه الکترونیکی توزیع و استفاده می شود. شبکه ی این ارز دیجیتال به صورت جاهل متمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی کند.»

پدرم گیج شده بود و با خشم  پرسید: «از کدام گوری آمده است؟»

- روشن نیست؛ اما یک ژاپنی به نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» خود را متولی بیت کوین معرفی کرده است.

پدرم پرسید: «کدام کشورها قبولش دارند؟»

می گویم: «نوعی ارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی پشتوانه است، ولی از دیدن حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را بوسیله عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است!»

پدرم مبتلا معاوضه کردن کانال های تلویزیون شد و گفت: «مفت گران است.» بعد حزن مانند همیشه که سؤال می کند و من تلاش می کنم معتمد بوسیله او پاسخ بدهم؛ می گوید به جای این اطلاعات اشتراکی که بلغور می کنی کمی یادگیری می خواندی  بهتر نبود؟ راه را نمی بینی؟ از نرخ جریان هوا معارفه نداری؟ چه قدر باید برای این کلاس های در پول بدهم؟ من که بیت کوین بی قراری در بساط ندارم.

سرم را می اندازم پایین و باز به خودم لعنت می فرستم که دیگر تو این جنس مکالمه ها شریک نکنم. می خواهم بگویم تقصیر غلام است که به سؤال شما پاسخ دادم؛ داخل حالی که می دانم  همیشه اختتام این مباحثه ها این طور تمام می شود! اما چه کار کنم؛ پدرم است و دوستش دارم. هرچند خیلی سریع و مایه تسلی توی ذوقم می زند! کتابم را باز می کنم و پدرم دوباره چشم می اندازد به تلویزیون و به بیت کوین ناسزا می گوید...
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مریم حسینی با بیان این که افزایش درآمد شالیکاران از مهمترین موضوعات تحقیقاتی این موسسه است، گفت: متد های مختلفی برای افزایش در آمد کشاورزان وجود دارد که سازمان تحقیقات برنج کشور آنها را دنبال می یواش.

یکی از طرز های افزایش درآمد کشاورزان، اضافه ضریب نفوذ کشاورزی ارقام جدید برنج با کیفیت پخت مطلوب و عملکرد اعلی و متحمل به ورس (خوابیدگی) است. اگر مقدار برنج خوش چونی تولیدی داخل واحد سطح افزودن یابد، ضمن افزایش ضریب خوداتکایی جهت اضافه درآمد کشاورزان همچنین می شود.

وی افزود: از طرفی ارائه بسته های به زارعی در طول دوره کاشت تا پس از برداشت، نیز سبب افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش هزینه های تولید خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: کشت توام برنج و ماهی یا اردک یکی دیگر از راهکارهایی است که موجب افزایش درآمد کشاورزان، تولید ثمر با کیفیت و تولید پروتئین می شود.

وی با اشاره به اینکه درون حال مهیا میانگین سنی برنجکاران بالا است، خاطرنشان کرد: ارتقای درآمد شالیکاران و کاهش صعوبت کاری موجب می شود که تولید برنج صرفه اقتصادی مناسبی داشته  و فرزندان کشاورزان رغبت بیشتری برای ورود به شالیزارها و کشت و فرمان برنج داشته باشند.

رئیس موسسه تحقیقات برنج قلمرو تصریح کرد: کشت دوم نیز یکی از راهکارهای مهم اضافه درآمد برنجکاران و از دستور کار های وزارت جهاد کشت برای شالیزارهای استان های گیلان و مازندران است. از یکسره محصولات مناسب برای کشاورزی پس از برداشت برنج شامل دانه های روغنی (کلزای زودرس، کاملینا)، گیاهان کاه ای نظیر (چغند علیق ای، تریتیکاله، شبدر)، گوناگون سبزیجات، باقلا، شلغم و سایر محصولات با توان کشاورزی داخل ریه ماهه دوم سال، است.

حسینی گفت: برنامه ریزی بخاطر تولید محصولات جانبی از عموم سبوس و روغن برنج و یا تولید فراورده های مختلف از کاه برنج، می تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشاورزان بطی ء و با توجه بوسیله نظام خرده مالکی داخل کشاورزی برنج، برنامه ریزی های منسجم داخل این خصوص مورد احتیاج است.
سال ۲۰۱۸، ناسا اعلام کرد مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ تو دهانه ی جیزِرو فرود خواهد آمد. ازنظر زمین شناختی، این دهانه منطقه ای فراخ با مخروط افکنه هایی است که به واسطه ی رسوبات ته نشین شده از رودخانه های گذشته ی مریخ شکل پژمرده اند. این رسوبات که در تصاویر ماهواره ای به وضوح دیده می شوند، ممکن است محتوی مولکول های زیستی کهن باشند.

بااین همه، دهانه ی جیزِرو فردی دیگری دارد که به موضوع بحث دانشمندان تغییر شده است؛ ویژگی ای که به وضوح در تصاویر نور مرئی ظاهر نشده و حلقه ای به شکل وان حمام است که از کربنات تشکیل شده و به عقیده ی دانشمندان حاویفسیل است.

تا آنجا که بوسیله پژوهش های علمی درباره ی سکونت پذیری مریخ مربوط می شود، مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ به ظهر دستیابی به هدفی بزرگ نم خواهد بود. وقتی مریخ نوردان اسپیریت و آپورچونیتی عازم مریخ شدند، مأموریتشان کشف کردن شواهدی از آب در عهد کنونی یا گذشته بود و به این هدف نیز دست یافتند.

هنگامی که مریخ نورد کیوراسیتی به مریخ رفت، مأموریتش تقویم سکونت پذیری مریخ هم در گذشته و اندوه تو دوران کنونی حیات. اکنون، مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ که هنوز نام اصلی اش انتخاب نشده است، وظیفه ای به مراتب ارشد برنده از طولانی کاوشگران پیشین برعهده دارد: ضربان وجوی نشانه های بود میکروبی در گذشته خواه به بیان میسر ، «نخل ها».



منطقه ی برنامه ریزی شده بخاطر فرود مریخ نورد مارس ۲۰۲۰

دهانه ی جیزِرو به دلایل متعددی انتخاب شده است. این دهانه ناحیه ای باستانی و محل دریاچه ای محسوب می شود که تقریبا ۳/۵ میلیارد سال پیش پر از آب بوده است. نیز حاوی اشکال قدیمی زمین است؛ ازجمله دلتای رودخانه ای و اندکی موسوم به جماعت ی وان حمامی که از کربنات ساخته شده است.مقاله های مرتبط:هفت سالگی مریخ نورد کیوریاسیتی و هفت نسب شگفت انگیز درباره آندانشمندان دهانه برخوردی شگفت انگیزی را داخل مریخ کشف کردند

کربنات ها می توانند ساختارهای فسیلی بادوامی تولید کنند که روی زمین میلیاردها سال دوام می آورند. از این ساختارها می توان بوسیله صدف ها و استروماتولیت (حجر های رسوبی چندلایه) و مرجان ها اشاره کرد. ازآنجاکه جیزِرو پیکره ای آبی بوده است، دانشمندان بررسی حلقه ی کربناتی پرگیر این دهانه و وجود فسیل ها تو آن را موضوع پژوهشی ارزشمندی می دانند.

گزینش دهانه ی جیزِرو و جست وجوی بود فسیلی در مریخ براساس سال ها پژوهش علمی نکته سنج انجام شده است. هیچ کس نمی داند دانشمندان در مرز کربناتی این دهانه چه چیزهایی فاش خواهند کرد؛ اما طبق شواهد تجربی، جیزِرو محل مناسبی برای جست وجو است.



موضع دهانه ی جیزِرو به رنگ بنفش مناطق کم ارتفاع و اثر جزیی قرمز مناطق مرتفع را عرضه می دهد.

مقاله ای با عنوان تنوع مواد معدنی دهانه ی جیزِرو: شواهدی از کربنات حوض درست کردن ای روی مریخ تو نشریه ی ایکاروس منتشر شده که نگاهی دقیق به تنوع مواد معدنی در دهانه ی جیزِرو انداخته است. لبه های این دهانه مملو از رسوب کربنات است. مدارپیمای معارفه مریخ (MRO)با ابزار طیف سنج تصویربرداری خبر کامپکت (CRISM) چیره شده بود کربنات کشف کند. CRISM ابزار مناسبی برای کشف مواد معدنی آبی است و تصاویر آن میزان چشمگیری از کربنات را در پیرامون دهانه ی جیزِرو ثابت می کنند.



شمایل CRISM از دهانه ی جیزِرو، ته رنگ سبز نشان دهنده ی کربنات است.

 بیونی هورگان، نویسنده ی اصلی مقاله ی یادشده و یکی از پژوهشگران دانشگاه پوردو در لافایت غربی ایندیانا می گوید:CRISM سال ها پیش چیره شد کربنات را درون این عمه کشف کند؛ اما اخیرا براساس نمونه تراکم می توان به بود ساحل دریاچه پی برد. در طول این مأموریت، بارها با رسوبات کربناتی برخورد کردیم؛ اما حلقه ی وان حمامی دهانه ی جیزِرو یکی از ترس انگیزترین نقاط است.

روی زمین بخشی از کهنه ترین فسیل ها، استروماتولیت ها هستند که قدمتشان بوسیله زیاد از ۳/۵ میلیارد سال پیش بازمی گردد. استروماتولیت ها ساختارهای لایه ای هستند که از لایه های سیانوباکتری تشکیل شده اند. اگر بود داخل گذشته ی مریخ بود داشته باشد، احتمالا می توان به استروماتولیت های مشابهی درون این سیاره رسید؛ درنتیجه حلقه ی کربناتی پرگیر دریاچه ی جیزِرو محل مناسبی بخاطر خیز وجوی آن ها است. کن ویلفورد، دانشمند ارشد پروژه ی مارس ۲۰۲۰ از آزمایشگاه پیشرانش هواپیما ناسا در پاسادنای کالیفرنیا، درباره ی این موضوع اقرار کرد:حدس اینکه کربنات های حاشیه ای تو محیط دریاچه شکل گرفته باشند، یکی از هیجان انگیزترین ویژگی هایی است که ما را بوسیله موقعیت فرود جیزِرو هدایت می کند. خواص کیمیایی کربنات ها درون ساحل دریاچه ی کهن، دستورالعملی شگفت انگیز بخاطر ردیابی سابقه ی حیات عتیق در این منطقه است؛ به همین دلیل، با رسیدن به سطح این منطقه به نحوه ی لباس گیری کربنات پی خواهیم برد.

درصورت وجود کربنات، احتمالا این ماده در دوران نواچیان مریخ شکل گرفته است. نواچیان اولین عصر زمین شناسی مریخ است که تقریبا ۳/۵ میلیارد سال پیش به پایان رسید. بوسیله اعتقاد ی دانشمندان، احتمالا مریخ در آن زمان اقلیم مرطوبی داشته و جوّ آن مملو از کربن دی اکسید بوده است. کربنات دراثر نفوذ کردن حجر و آب و کربن دی زنگ شکل می گیرد. کربنات ها حرف های یدکی برای گفتن دارند و شامل سوابق زمین شناسی تغییرات اقلیمی روی مریخ هستند.کربنات های مریخ شاید میزبان وجود گذشته ی مریخ باشند

ازآنجاکه کربنات پهلو اثر خاصیت بین کربن دی زنگ و آب و حجر شکل می گیرد، شکل گیری آن به مرور زمان می تواند بنیاد سازی تغییرات اندکی در زمین شناسی مریخ باشد. همچنین، می قابلیت به واسطه ی کربنات ها، گذار مریخ از سیاره ی خیس با جوّی ضخیم به سیاره ای بیابانی و سرد را بررسی کرد. زیبنده ذکر است دانشمندان موفق شدند رسوبات انباشته از سیلیکای هیدراته را در لبه ی دلتای رودخانه ای جیزِرو کشف کنند. سیلیکای هیدراته همچنین مشابه کربنات از توان حفظ فسیل برخوردار است.



منطقه ی کربنات حاشیه ای با رنگ قزل بی پرده شده است.

درصورت حیات سیلیکای هیدراته درون کف دلتا، موقعیت مناسبی برای جست وجوی نخل ها، به ویژه فسیل های میکروبی مدفون به بود می آید. ناگفته نماند مقاله ای با موضوع معاینه جزئیات سیلیکای هیدراته اخیرا درون AGU منتشر شده است. کل رسوبات کربنات موجود در دهانه ی جیزِرو یکپارچه نیستند و آن ها را می استعداد درون نواحی بسی و شلنگ های مختلف با محدودیت های توپوگرافی متفاوت پیدا کرد. شاید اصلی ترین مکان بخاطر یافتن این طور رسوباتی منطقه ی کربنات های حاشیه ای (Marginal Carbonates) باشد. درون بخش های یادشده می توان واضح ترین و قوی ترین آثار کربنات را مشاهده کرد که داخل حاشیه ی تویی و غربی دهانه قرار گرفته اند. گاهی لبه های Marginal Carbonates ذیل تأثیر تغییرات زمین قرار می گیرند و ظاهرشان دگرگونی می کند. دانشمندان مشتاق اند راز این منطقه را برملا کنند.

گفتنی است مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ می تواند با قطع گیری های بی حد به کمال مطلوب خود برسد. این کاوشگر ۱۸ فوریه ی ۲۰۲۱ بوسیله دهانه ی جیزِرو خواهد رسید و سخت کوشی بسیاری از افراد را اعاده خواهد کرد. در زمین بی آرامی تو مناطق مرتفع کوهستانی به استراحت می استعداد آثاری از فسیل های دریایی را مشاهده کرد. پرت بوسیله دیدن می رسد بوسیله راحتی بتوان به ردی از نخل های مریخی رسید؛ اما باتوجه به معلومات موجود از فسیل ها و تکامل دانش، به مرور زمان دستاوردهای آینده ی مریخ می توانند دانشمندان را شگفت زده کنند.بیشتر بخوانید:ایلان ماسک: بخاطر تاسیس شهر مریخی به هزاره فروند استارشیپ احتیاج خواهد بودفسیل از ساعت هوشمند هیبریدی جدید Fossil Hybrid HR رونمایی کردکشف فسیل شگفت انگیزی از کپی ها داخل آلمانمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کهشکان مدوسا تا تایم لپس دیدنی ناسا از زمینمأموریت سه گانه چین برای کاوش مریخ در سال ۲۰۲۰
گفتهSGHAROOOON می شود که سامسونگ عزیمت دارد با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در ماه فوریه ی سال آینده ی میلادی بوسیله صورت رسمی از جدیدترین گوشی هایش رونمایی درنگ. پرچمداران قوم ی گلکسی اس ۱۱ ( Galaxy S110) به طور اکید بهبودهای درخورتوجهی نسبت به نسل قبل به خویشتن خواهند دید. درحالی که هنوز چندین ماه تا برگزاری کنفرانس سامسونگ فاصله داریم، اما یاوه و گزارش ها مرتبط به گلکسی S11 از مدتی پیش آغاز شده اند تا ما را با گنجایش های مختلف این گوشی آشنا کنند. 

درون راستای گزارش های مربوط به گلکسی اس ۱۱، ساعاتی پیش شاهد اعطای گواهی به این گوشی از سوی وب سایت رسمی مؤسسه ی 3C کشور چروک بودیم. معترف اعطاشده به گلکسی اس ۱۱ سامسونگ تو وب سایت رسمی مؤسسه ی 3C چین، عده نمونه این گوشی را روبرو می کند؛ بر این اساس، گلکسی اس ۱۱ دارای شماره مدل SM-G9860 است. همچنین براساس ادعای همین وب سایت، گوشی موردبحث راحتی است از سراب پنجم شبکه های ارتباطی (5G) پشتیبانی بطی ء و از شارژ سریع العمل سیمی ۲۵ واتی روزی بگیرد. گلکسی اس ۱۱ معمولی در حقیقت قرار است نمونه پیشرفته ی گلکسی اس ۱۰ عادی باشد؛ سامسونگ داخل معیار چینی گلکسی اس ۱۰ از شماره مدل SM-G9730 استفاده کرده است.



گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ مقاله های مرتبط:گلکسی اس 11 سامسونگ ۲۹ بهمن معرفی کردن می شودجزئیات بیشتری از گلکسی اس 11 سامسونگ فاحش شد

سامسونگ تو گوشی های قوم ی گلکسی اس ۱۰ از فناوری شارژ تند ۱۵ واتی مصرف کرده است؛ با این اوصاف بهره مندی گلکسی اس ۱۱ از شارژ ۲۵ واتی اتفاقی مهم به شمار می آید و تضاد های محسوسی را در زمینه ی شارژ شدن گوشی ایجاد می کند. ناگفته نماند شارژ سریع ۲۵ واتی گلکسی اس ۱۱ همچنان کندتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس خواهد بود؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ از شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی استفاده می کند.

افزون بر موارد بالا، ساعاتی پیش گواه پراکندن شایعه ای جدید نیز درمورد گلکسی اس ۱۱ بودیم. ظاهرا سامسونگ در این گوشی درفش دار از نمایشگری با نرخ ترمیم (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. این طور نمایشگری می تواند محتوای بصری را بوسیله شکلی بیش نرم و گویا به نمایش بگذارد و امتحان ی دیداری کیف بخشی را بوسیله کاربر هدیه دهد. سررشته های پیشین همچنین می گویند که گلکسی اس ۱۱ صبر است به تراشه های اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام یا اکسینوس ۹۸۳۰ مجهز شود. مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ درون آمریکا ارائه خواهد شد و مدل مجهز به اکسینوس ۹۸۳۰ در بازارهای دیگر تو دسترس راحتی خواهد گرفت. در ضمن فدایی رسانه ها به نقل از منابعی مؤثق از گمان روزی مندی گلکسی اس ۱۱ از حافظه ی رم LPDDR5 و ذهن ی پس انداز سازی پرسرعت UFS 3.0 سخن بوسیله میان آورده اند.



رندر غیررسمی از گلکسی اس ۱۱ سامسونگ مقاله های مرتبط:سامسونگ گلکسی S11 با نمایشگر اهتزاز با نسبت ۲۰ به ۹ معرفی می شودگلکسی اس 11 سامسونگ با نمایشگر با قیمت ترمیم ۱۲۰ هرتز معرفی کردن می شود

افزون بر موارد یادشده، گفته می شود سامسونگ تغییراتی مهم تو دوربین گلکسی اس ۱۱ ایجاد کرده است و به طور کلی ترانه دارد تو این گوشی، تمرکزی بسیار ویژه روی قابلیت های عکاسی و فیلم برداری داشته باشد. بر این بنیان جدیدترین پرچم دار سامسونگ قرار است از دوربینی چهارگانه با حسگر پا بر جا ۱۰۸ مگاپیکسلی یکروز بگیرد؛ ظاهرا این حسگر از نوع ایزوسل برایت HMX است که مدتی پیش معرفی کردن شده حیات. شیائومی پیش تر در فداکار از گوشی هایش از این حسگر بهره گرفته است. همچنین برخی رسانه ها می گویند گلکسی اس ۱۱ دارای دوربینی پریسکوپی با بزرگ نمایی ۵ انطباق خواهد بود. 

ظاهرا سامسونگ نیت دارد در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۱۱ از نبوغ های جدیدی استعمال کند؛ این یعنی تغییرات دوربین اس ۱۱ قرار محو صرفا محدود بوسیله شیرهدار افزار باشند و کره ای ها تمهیدات ویژه ای را برای مدخل نرم افزار نیز اندیشیده اند. یکی از نبوغ های جدید دوربین اس ۱۱، Director’s View اشتهار دارد و از نبوغ دیگر با شهرت Night Hyperlapse یاد می شود. برخی شایعات حتی پا را از این غصه فراتر گذاشته و گفته اند که گلکسی اس ۱۱ حتی اقتدار ضبط ویدئو با وضوح 8K را نیز خواهد داشت. پیش بینی می کنیم سامسونگ در مدل معمولی گلکسی اس ۱۱ از نمایشگری با کمیت ی ۶/۷ اینچ استعمال کند. این نمایشگر احتمالا در مقایسه با گوشی های خانواده ی گلکسی نوت ۱۰ نیز حاشیه نویسی های باریک تری در اطرافش خواهد داشت.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این وابستگی دارید؟

قیمت به روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای بیع ارزان و آگاهانه ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در پاره محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه ی مشخصات فنی انواع گوشی های سری S، J، M و A A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات داخل دسترس شما خواهد.وجود مشاهده لیست گوشی های سامسونگبیشتر:بخوانید کارخانه جدید شیائومی بخاطر تولید گوشی های پرچمدار 5G به مرحله روزی برداری می رسدگلکسی اس 11سامسونگ با نمایشگر با ارزش نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی می شوداز مشت دادن راسته هند بخاطر سامسونگ ضغطه بار خواهد بودصفحه پشتیبانی گلکسی فولد 2 توسط سامسونگ خلق شدقیمت گلکسی فولد 2 ارزان پر حرارت از مدل بدوی خواهد