صنعت سازان کویر

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد زراعت خراسان شمالی پنج شنبه ۲۱ آذر با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با برداشت ۶۲۰ عضو انار از سطح ۹۷ هکتار و جاجرم با تولید ۴۱۴ تن از ۸۶ هکتار باغ انار، بیشترین سطح باغ و تولید انار استان را به خویشتن خاص داده اند.

محمدعلی شریکیان افزود: مابقی محصول انار استان در مناطقی از مانه و سلمقان، گرمه و بجنورد برداشت شده است که با توجه به پایداری اسلوب انار داخل برابر کمینه آبی، عمده باغ های انار استان در مناطق گرم و کویری تر کشت شده است.

وی میانگین عملکرد انار در این استان را ۴.۵ قد در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سرمای دیررس بهاره و نیز اثرات مخرب خشکسالی در سال های گذشته سبب کاهش تولید انار شده است.

شریکیان پیش روی داشت: ۳۷۸ هکتار از باغ های استان به تولید انار اختصاص دارد که از این سطح ۱۱۳ هکتار غیربارور و ۲۶۵ هکتار مثمر است.

او با رمز به اینکه تمامی باغ های انار استان با استفاده از قلمه ذات دار ایجاد شده اند، گفت: ارقام انار محتوی پوست سفید شیرین، شیرین بیارجمند، ترش و ملس محلی است و درون سال های گذشته از محل اعتبارات یارانه ای، نهال گونه های تیغ دار کردن مصاحبت فردوس، خزر بجستان، ملس یوسفخانی، ملس ساوه و رباب نیریز در بین باغداران توزیع و کشت شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار مزرعه است و بیش از ۸۰ هزار روزی بردار پاره زراعت درون این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در جزء کشت را دارد.

سالانه زیاد از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، یاغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود.
  • ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی