صنعت سازان کویر

اگر تجربه ی فرمان کردن با کامپیوتر را به مدت کامل داشته باشید، شما بی قراری شانس مواجه شدن با اتفاقات عجیب و غریب را داشته اید. بخاطر مثال نویسنده ی سایت ExtremeTech توضیح می دهد که مدت ها پیش، چاپگری با مارک اچ پی داشت؛ شاید متلک بوسیله نظر برسد ولی دستگاه تنها زمانی شروع بوسیله چاپ می کرد که تسکین شده وجود! تا هنگامی که دکمه ی ساکت آن را نمی زدید، بی حرکت می ماند و گویی به تلاش های شما برای وارد کردن کارهای چاپی بوسیله قسمت صف بندی می خندید و پس از معقول کردن، عزب یک برگ از تمامی صفحات را چاپ می کرد. چنانچه می خواستید چندین ورقه را چاپ کنید، باید بوسیله ازای هر صفحه یک مرحله دستگاه را خاموش و روشن می کردید. این رفتار تا سپس از نصب چندین جهیز عامل و عوض کردن چندین مادربرد ادامه داشت.



یکی از شایعاتی که مدت ها پیش رواج داشت، در تک ویندوز ۹۵ بود. ظاهرا سرعت نصب بطی ء افزار، هنگام لول دادن اشاره گر ماوس بیشتر می شد. با اینکه این طور شایعاتی مقداری خنده دار به نظر می رسد، اما ایده ی تأثیر ماوس بر عملکرد سیستم، بنا به شهادت کسانی که حداقل یک کود از ماوس با پورت USB 1.0 استفاده کرده بودند، آن قدرها هم جنبه ی طنز نداشت. داخل روزهای اولیه ی عرضه ی پورت USB 1.0، امکان داشت کلیک های ماوس باعث ایجاد وقفه در عملکرد پردازش گر شود و خود ماوس، زمانی که پردازش گر در حال انجام محاسبات وزین بود، هیچگاه عملکردی از خویشتن مدال ندهد.

با توجه بوسیله پست یکی از کابران سایت Stack Exchange، این یقین تا مقداری ته رنگ و بوی حقیقت داشت؛ این کاربر توضیح می دهد:

«دلیل بهتر شدن عملکرد پردازنده هنگام حرکت اعطا کردن اشاره گر ماوس، وجود نقص داخل ساخت رویدادها درون ویندوز ۹۵ و رویداد پایه وجود داشتن بی شمار از نرم افزارها بود.

دستور کار های ویندوز ۹۵ اغلب از ورودی/خروجی ناهمگام استفاده می کنند؛ به این انتزاعی که برای عملیاتی مانند کپی کردن درخواست پردازش می کنند و سپس به سیستم عامل اعلام می کنند که می توانند موقتا تا پایان یافتن عملیات ودیعه بمانند. با بسته شدن، آن ها به دستور کار های دیگر رخصت ی انجام شدن می دهند. از طرف دیگر با درخواست های بی پایان دستور کار های ویندوز بخاطر پردازش، تا زمانی که عملیات به عارض طولانی تمام نشده است، منابع پردازنده را هدر می دهند.

به دلایلی که هنوز کاملا معین نیست، ولی به گمان بسیار به دلیل مشکلات پردازشی تو مایه های ارزان نرخ با عملکرد پردازشی پایین، ویندوز ۹۵ امید به کنار گذاشتن پیام های مربوط بوسیله عملیات ورودی/خروجی دارد و دستور کار های بسته شده ی خود را بخاطر تکمیل کار، به سرعت اجرا نمی یواش. بااین حال اجرای این برنامه ها را بخاطر ورودی های کاربر جهت ایجاد حساسیت عملکرد معمولی، از ضابطه می گیرد و زمانی که دستور کار های ویندوز اجرای خود را از سر می گیرند، پردازش عملیات ورودی/خروجی را نیز امتداد می دهند.

بنابراین چرخش ماوس باعث می شود دستور کار ها، پردازش پیام های عملیات ورودی/خروجی را سریع تر کنند و عملیات نصب را با سرعت بیشتری اجرا دهند. نتیجه برملا است؛ نصب نرم افزاری که یک ساعت زمان لازم داشت، با تکان اعطا کردن ماوس در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می شد.»



اینکه محدودیت چنین اثری را مشاهده کند، به احتمال بسیار به نحوه ی نوشته شدن گمارش کننده (اینستالر) ارتباط دارد ولی اصل موضوع، یعنی اینکه از همان ابتدا این یقین واقعیت داشت، به نوعی خنده دار است. حتی امروزه این دست مسائل کاملا ناشناخته تراشیدن. در نسخه ی کامپیوتری ورزش Dead Space اصلی، سرعت بارگذاری مجدد ورزش ذخیره شده شما، به طور مستقیم بوسیله نرخ فریم ورزش وابسته است. اگر می خواهید ورزش ها را سریع تیز بارگیری کنید، گزینه ی V-Sync را که ارزش فریم بازی را برای ثبات بخشیدن، با ارزش ریفرش کردن مانیتور همگام می کند، فعال کنید (ممکن است به نرم وسایل Nvidia Inspector نیاز داشته باشید). اگر  بارگیری مجدد ورزش پس انداز شده با نرخ قفل شده ی ۳۰ فریم بر ثانیه، ۴۵ لحظه طول کشید و شما بازی را درون ۲۴۰ فریم داخل لمحه قفل کنید، بارگیری بازی ۵ تا ۶ ثانیه طول خواهد کشید. نظریه ی غالب این است که بازی تنها بها معینی از عملیات ورودی/خروجی را در هر فریم انجام می دهد که فقط بخاطر اتومبیل آن طراحی شده است. پشته بردن نرخ فریم باعث رفعت رفتن سرعت عملیات ورودی/خروجی خواهد شد.

این دقیقا همان شاق موجود درون ویندوز ۹۵ نیست، ولی ایده ی مشابهی دارد. شما چه فکر می کنید؟ آیا شما نیز از این شعر های عجیب و غریب درون تک کامپیوتر خود دارید؟بیشتر بخوانید:کشف آسیب پذیری موکد نسبت به حمله های سایبری تو موس و کیبورد بی سیم لاجیتکآیپد احتمالا در iOS 13 از موس پشتیبانی خواهد کردداستان برند: Rapoo، برند جوان و جویای نام لوازم جانبی وایرلسویندوز 95 را در قالب اپلیکیشنی جداگانه تجربه کنیدلاجیتک از MX Vertical، مقدماتی ماوس عمودی خود رونمایی کرد
  • ۹۸/۰۴/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی