صنعت سازان کویر

کاکتوس ها گیاهان بسیار خاص و پرطرفداری هستند. کاکتوس گونه های متجاوز فراوانی دارد که هرکدام ظاهر ویژه خودش را دارد. این گیاه در هوای خشک و گرم جماز است. برخلاف وافر از گیاهان، آب زیاد اندکی نیاز دارد؛ هرمقدار آبی که بگیرد را ذخیره کرده و درون دورهٔ خشکی از آن استفاده می کند. در این مقاله با ۳۰ راه از کاکتوس ها آشنا می شوید که می توانند حس وحال تازه ای بوسیله مسکن و باغچهٔ شما بدهند.

حتما بخوانید:ساخت تراریوم در ۶ شلنگ و راهنمای مراقبت از آنگیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ خاربن آپارتمانی که به بناء شما طراوت می بخشندگیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می برند

بعضی ها کاکتوس و ساکولنت را با غصه لغزش می گیرند، ولی آنها مساوی نیستند. همهٔ کاکتوس ها، گیاهان آبدار یا ساکولنت (Succulent) محسوب می شوند، اما همهٔ ساکولنت ها کاکتوس نیستند. کاکتوس ها ساختاری به نام آرئول (Areola) دارند. آرئول ها برآمدگی های کوچکی هستند که الماس ها، شاخه ها و جوانه ها روی آنها رشد می کنند. بسیاری از گیاهان آبدار، آرئول ندارند، بنابراین در تیرهٔ متفاوتی دسته بندی می شوند.

کاکتوس ها را عموما گیاهان صحرایی می دانند، ولی آنها درون محیط ساختمانی اندوه فراگیری می یابند. داخل این مقاله، گونه های کاکتوس را براساس ارزان بودن شان بخاطر در خواه بیرون خانه دسته بندی کرده ایم. برای اینکه بهتر غرض بگیرید کدام گیاه ارزان شماست، نگاهی به ظاهر، استعمال آب و قیمت پرتو موردنیاز هرکدام بیندازید. کاکتوس های مناسب فضای درون خانه

نامدار است که کاکتوس ها مشتاق نور خورشید هستند، اما خیلی از انواع آن، گیاهان داخل خانه هستند. کاکتوس ها کنار دریچه خواه درون فضای نشیمن، جلوهٔ خاصی به ساختمانی می بخشند. آنهایی که مناسب داخل ساختمان هستند، نور کمتری نیاز دارند و اندازه شان هم کوچک تر است؛ همین باعث می شود گیاهان خانگی فوق العاده ای باشند. ۱. کاکتوس شنوایی خرگوشی (اپونتیا میکروداسیس)



اپونتیا میکروداسیس (Opuntia Microdasys) یا کاکتوس گوش خرگوشی (Bunny Ears Cactus) که بوسیله خاطر ظاهرش این طور لقب گرفته است، اصالتی مکزیکی دارد. این گیاه دو پد دارد که بوسیله شکل گوش های خرگوش هستند. این پدها پُر از خارهای قهوه ای هستند و باید داخل برخورد با آنها مراقب باشید. کاکتوس گوش خرگوشی نهایتا تا یک متر رشد می کند، بوسیله همین خاطر مفت فضای خانه است. این کاکتوس هر سه تا چهار هفته آب می خواهد و اگر نور کافی داشته باشد، در تابستان گل های سفید و میوه های بنفش می دهد. ۲. کاکتوس ساگوارو (کارنگیا جایگانتیا)



کارنگیا جایگانتیا (Carnegiea Gigantea) یا کاکتوس ساگوارو (Saguaro Cactus) می تواند تا ۱۲ متر رشد کند، البته بوسیله آهستگی. این یعنی می توان ساگوارو را تا سال ها به نشانی شوک داخل بناء استعمال کرد. بدنهٔ این کاکتوس قرین به بشکه است و واضح کلاسیکی دارد. این گیاه که بومی بیابان سونورا در آمریکای شمالی است، به نور فراوانی احتیاج دارد؛ پس چنانچه آن را درون خانه محافظت می کنید، در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید. از نظر آب رسانی بی قراری یک وهله در ماه کفایت می کند. ۳. کاکتوس بانوی پیر (مامالاریا هانیانا)



مامالاریا هانیانا (Mammillaria Hahniana) یا کاکتوس بانوی پیر (Old Lady Cactus) نوعی کاکتوس بالشتکی از خانوادهٔ مامالاریاست که ۲۵۰ سیاق دارد. این کاکتوس مو و الماس دارد و بوسیله اندیشه تراب های صورتی و بنفش زکام معروف شده که در بهار شکوفه می دهند. کاکتوس بانوی پیر باید تو مخلوط پودر شنی کاشته شود و هفته ای یک وهله بی قراری آب می خواهد. ۴. کاکتوس هنرپیشه ای (استروفایتم استریا)



استروفایتم استریا (Astrophytum Asteria) یا کاکتوس بازیگر ای (Star Cactus) بوسیله نام کاکتوس خارپشت دریایی یا کاکتوس دلار شنی اندوه معروف است. این کاکتوس تنهٔ گردی دارد که به هشت بخش انشعاب و با موهای سفید و عمه های سفید ریز پوشیده شده است. این گیاه تو فصل خزنده گل زرد می دهد. کاکتوس بازیگر ای ۵ تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند، بنابراین گیاه ایدئالی برای تو منزل محسوب می شود. بیشتر از ماهی یک بار غم به آب نیازی ندارد. ۵. کاکتوس ایستر (هاتیورا گارتنری)



هاتیورا گارتنری (Hatiora Gaertneri) یا کاکتوس ایستر (Easter Cactus) بومی برزیل است و اواخر زمستان و اوایل بهار تراب می دهد. گل های این کاکتوس رنگ جزیی های مختلفی دارند. تجهیزات های آن در امتداد هم دیگر درمی آیند و همین ویژگی، ظاهر خاصی به آن می دهد. کاکتوس ایستر هفته ای یک بار آب می خواهد. ۶. کاکتوس کریسمس (شلامبرگرا بریجیزی)



شلامبرگرا بریجیزی (Schlumbergera Bridgesii) خواه کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus) در اواخر زمستان تراب های قرمز می دهد. این کاکتوس تو بسیاری از کشورها، هدیهٔ مناسبی برای سال نوی میلادی محسوب می شود. کاکتوس کریسمس تو منزل و در وضعیت متعادل، بی شمار خوب می ماند. بیش ازاندازه بوسیله این کاکتوس آب ندهید، هر سه گانه تا چهار هفته یک بار کافی است، بمنظور آب بسیار باعث می شود لب هایش بپوسند. این گیاه می تواند خویشتن را با نور کم تطبیق بدهد، اما هر چه تلالو بیشتر باشد، تراب های بیشتر می دهد. ۷. کاکتوس ماه (ژیمنوکالیسیوم میهانوویچی)



ژیمنوکالیسیوم میهانوویچی (Gymnocalycium Mihanovichii) خواه کاکتوس ماه (Moon Cactus) که بوسیله نام کاکتوس چانه اندوه نامی است، اندازه، لباس و فام های مختلفی دارد. کاکتوس هیبوتان (Hibotan Cactus)، یکی از انواع پرطرفدار آن است. این علف هرزه اهل آمریکای جنوبی محسوب می شود و رنگ های قرمز، صورتی، زرد و نارنجی دارد. به خشکی امدن پنجره جای مناسبی برای نگهداری این گیاه است و هر سه تا چهار هفته بی آرامی آب می خواهد. ۸. کاکتوس آکانتوکالیسیوم تیونانتوم



انواع کاکتوس آکانتوکالیسیوم تیونانتوم (Acanthocalycium Thionanthum) زیاد هستند. این کاکتوس بومی آرژانتین است و ۲ تا ۱۵ سانتی متر رشد می یواش. به آب زیادی احتیاج ندارد و دمای ۱۲ سانتی گراد برای نگهداری آن کم قیمت است. گل های این علف هرزه بوسیله رنگ های سفید، زرد، صورتی، سرخ و نارنجی هستند و تیغ های آن هم معادل های مختلفی دارند. ۹. کاکتوس آرماتوکریوس گادنجیانوس



کاکتوس آرماتوکریوس گادنجیانوس (Armatocereus Godingianus) اهل آمریکای جنوبی، به ویژه اکوادور و پرو است. معروفیت این کاکتوس از واژهٔ لاتین inchesarmatus به معنای مسلح پژمرده شده است. سنخ بالغ این خاربن ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر طول دارد. با آب و نور کم می تواند رشد کند. دمای ۱۰ سانتی گراد برای حراست این علف هرزه مناسب است. تراب های آن سفید هستند. ۱۰. کاکتوس آریوکارپوس لوییدی



کاکتوس آریوکارپوس لوییدی (Ariocarpus Lloydii) مردمان مکزیک است. این شوک تا ۱۵ سانتی متر رشد می درنگ. بوسیله آب چندانی نیاز ندارد، اما نور فراوانی می خواهد تا گل های صورتی رنگش سربربیاورند. ۱۱. کاکتوس مدوسا (استروفایتم کپوت مدوسا)



استروفایتم کپوت مدوسا (Astrophytum Caput-Medusae) خواه کاکتوس مدوسا (Medusa) بومی مکزیک است. جنس بالغ این کاکتوس غم بوسیله ۱۵ سانتی متر می رسد. نور فراوانی می خواهد، ولی خویشتن را با نور کم بی قراری معادله می دهد. هفته ای یک کود به آب نیاز دارد و دمای ۲۵ سانتی گراد بخاطر رشدش مناسب است. گل های این شوک به رنگ زرد هستند. ۱۲. کاکتوس کلاه اسقف (میتلا دیفیلا)



میتلا دیفیلا (Mitella Diphylla) یا کاکتوس تاج کشیش (Bishop’s Cap) هم اهل مکزیک محسوب می شود. این کاکتوس تا ۳۰ سانتی متر رشد می کند. بوسیله نور فراوانی نیاز دارد، اما تو پرتو کمینه حزن نمو می کند. این خار برای وضعیت خشکسالی مناسب است، زیرا آب یدکی نمی خواهد. دمای ۱۰ سانتی گراد برایش کم ارزش است و گل زردی می دهد که وسط آن قرمز است! ۱۳. کاکتوس ربوتیا (ایلوسترا نارویسنسس)



ایلوسترا نارویسنسس (Aylostera Narvaecensis) یا کاکتوس ربوتیا (Rebutia) بومی بولیوی است. این گیاه تا ۱۵ سانتی متر رشد می نرم. خود را با نور کم و بسیار مطابقت می دهد. درون شرایط کم آبی هم رشد می کند و به آب چندانی نیاز ندارد. بهینه گور برای رشد مناسب این کاکتوس، خاکی است که از ۵۰ درصد شن تشکیل شده باشد. گل هایش بی قراری به رنگ جزیی صورتی هستند. ۱۴. کاکتوس توپی (پارودیا مگنیفیکا)



پارودیا مگنیفیکا (Parodia Magnifica) خواه کاکتوس توپی (Ball Cactus) بومی کشورهای برزیل، آرژانتین، اوروگوئه و پاراگوئه محسوب می شود. این کاکتوس ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر رشد می کند. خود را با نور اندک و بیش مطابقت می دهد. در شرایط اندک آبی غم رشد کرده و بوسیله آب چندانی نیاز ندارد، اما در یخبندان نمی تواند به زندگی ادامه بدهد. محافظت از این کاکتوس متجاوز آسان است و تراب هایش حزن زردرنگ هستند. ۱۵. کاکتوس آشیانهٔ پرنده (مامیلاریا لانگیماما)



مامیلاریا لانگیماما (Mammillaria Longimamma) خواه کاکتوس آشیانهٔ پرنده (Bird’s Nest) بومی مکزیک است. جنس بالغ آن ۸ تا ۲۴ سانتی متر طول دارد. خویشتن را با نور کم و زیاد تطبیق می دهد. در شرایط کم آبی هم رشد می درنگ و بوسیله آب چندانی نیاز ندارد. گل های آن زردرنگ هستند. ۱۶. کاکتوس حجر زنده (آریوکارپوس کنفوسیوس)



آریوکارپوس کنفوسیوس (Ariocarpus Confusus) خواه کاکتوس سنگ زنده (Living Rock) بی آرامی بومی مکزیک است و تا ۱۵ سانتی متر نمو می درنگ. این کاکتوس تلالو یدکی می خواهد، ولی با آب اندک هم سر می نرم. تراب های آن به رنگ های سفید و صورتی هستند. ۱۷. کاکتوس کلاه راهب (استروفایتم میریوستیگما)



استروفایتم میریوستیگما (Astrophytum Myriostigma) یا کاکتوس کلاه راهب (Monk’s Hood) یکی دیگر از کاکتوس های بومی مکزیک است. این علف هرزه تا ۲۸ سانتی متر می تواند رشد کند. خود را با نور کم و زیاد تطبیق می دهد. در شرایط کم آبی غم رشد کرده و به آب چندانی نیاز ندارد. فام گل آن زرد است. ۱۸. کاکتوس دکمه ای (اپیتلانتا مایکرومریس)



اپیتلانتا مایکرومریس (Epithelantha Micromeris) یا کاکتوس دکمه ای (Button Cactus) بومی ایالات متحده و مکزیک است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر نمو می کند. بوسیله آب زیادی نیاز ندارد. طعم جزیی گل این کاکتوس صورتی است و تدریس آن حزن بسیار آسان است. ۱۹. کاکتوس خارپشت توت فرنگی (اکایناکریوس انگلمانی)



اکایناکریوس انگلمانی (Echinocereus Engelmannii) یا کاکتوس خارپشت توت فرنگی (Strawberry Hedgehog) تبعه ایالات متحده و مکزیک است. این کاکتوس تا ۲۴ سانتی متر رشد می کند و وقتی بالغ می شود، به تلالو فراوانی احتیاج دارد. این گیاه آب چندانی نمی خواهد. گل های آن بنفش و صورتی هستند. ۲۰. کاکتوس کندلابرا (مرتیلوکاکتوس کوچال)



مرتیلوکاکتوس کوچال (Myrtillocactus Cochal) یا کاکتوس کندلابرا (Candelabra) بومی مکزیک است. این کاکتوس تا ۲۵ سانتی متر رشد می کند و برای نگهداری داخل خانه ممتاز است. نوع بالغ کندلابرا بوسیله نور فراوانی نیاز دارد، ولی آب چندانی نمی خواهد. گل های این کاکتوس بنفش و صورتی هستند. ۲۱. کاکتوس کارماین کوب (اکینوپسیس بکبرگی)



اکینوپسیس بکبرگی (Echinopsis Backebergii) خواه کاکتوس کارماین کوب (Carmine Cob) بومی بولیوی است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر نمو می نرم. به پرتو فراوانی نیاز دارد و باید به طور با قاعده به آن آب داد. گل های این کاکتوس صورتی و قرمز هستند. ۲۲. کاکتوس پنجهٔ گربه (آنسیستروکاکتوس آنسینیتس)



آنسیستروکاکتوس آنسینیتس (Ancistrocactus Uncinatus) یا کاکتوس پنجهٔ گربه (Catclaws) بومی مکزیک و ایالات متحده است. این کاکتوس تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند. به تلالو زیادی نیاز دارد، ولی با آب کم اندوه سر می کند. گل های این کاکتوس رنگ جزیی های بسیار متنوعی دارند. ۲۳. کاکتوس چانهٔ کوتوله (ژیمنوکالیسیوم گیبوسام)



ژیمنوکالیسیوم گیبوسام (Gymnocalycium Gibbosum) یا کاکتوس چانهٔ کوتوله (Dwarf Chin) که آن را به نام کاکتوس جولا (Spider Cactus) هم می شناسند، بومی آرژانتین است. این گیاه کوچک درنهایت تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند. کاکتوس های چانهٔ کوتوله خود را با پرتو کمتر خواه زیاد معادله می دهند. این کاکتوس ها به آب چندانی حاجت ندارند. گل های آن به رنگ های صورتی، سفید و نارنجی هستند. کاکتوس های کم قیمت فضای خارج از بناء

بی حد ها کاکتوس را مثل به کاکتوس های بزرگ بیابانی در کارتون لوک خوش نوبت در ذهن پایگاه مجسم می کنند. البته مفرط از کاکتوس ها واقعا تو بیایان نمو می کنند، اما بعضی ها بی قراری مفت باغچه های کوچک مسکن های امروزی هستند. ودیعه بوسیله اینکه در چه آب وهوایی زندگی می کنید، کاکتوس هایی هستند که می توانید در محوطه تان بکارید و از تماشای آنها کیف ببرید. ۲۴. کاکتوس بشکه ای (فروکاکتوس)



فروکاکتوس (Ferocactus) خواه کاکتوس بشکه ای (Barrel Cactus) به اندیشه شکل گرد و بشکه ای خود این چنین نام گذاری شده است. در اطراف این کاکتوس، از بالا به پایین خطوطی کشیده شده است که تیغ ها روی آنها رشد می کنند. بشکهٔ طلایی، بشکهٔ کالیفرنیا، کاکتوس قلاب ماهی، بشکهٔ آبی و بشکهٔ کلویلر، از انواع پرطرفدار این گیاه هستند. شکوفه های قرمز و زرد آن در ماه های اردیبهشت و خرداد سر برمی آورند. آبیاری این شوک غصه هر سه تا چهار هفته یک کود کافی است. ۲۵. کاکتوس شکرگزاری (شلامبرگرا ترونکاتا)



شلامبرگرا ترونکاتا (Schlumbergera Truncata) یا کاکتوس شکرگزاری (Thanksgiving Cactus) که آن را کاکتوس خرچنگ بی آرامی می نامند، معمولا در روزهای نزدیک به روز شکرگزاری شکوفه می دهد و این جریان درون ماه های زمستان همچنان ادامه می یابد، در مدت بخاطر رشد به دمای پایین تری نیاز دارد. این علف هرزه با آب وهوای سرد سازگاری بهتری دارد، اما باید درون منطقه ای باشد که یخ نبندد. هفته ای یک بار هم آب می خواهد. ۲۶. کاکتوس ملکهٔ شب (اپیفلوم اکسیپتلوم)



اپیفلوم اکسیپتلوم (Epiphyllum Oxypetalum) خواه کاکتوس ملکهٔ شب (Queen of the Night) که آن را کاکتوس لوله ای داچمن (Dutchman’s Pipe Cactus) هم می نامند، از کاکتوس های اپیفلوم است که روی درخت می روید. این گیاه بومی برزیل است و شکوفه های سفید بزرگی دارد. این کاکتوس را به این تفکر ملکهٔ شب نامیده اند که معمولا شب ها شکوفه می دهد. کاربرد از مقبره نسبتا اسیدی باعث می شود که ملکهٔ شب بیشتر گل بدهد. این کاکتوس هفته ای یک وعده آب می خواهد. ۲۷. کاکتوس انجیر تیغی (اپونتیا)



اپونتیا (Opuntia) خواه کاکتوس انجیر تیغی (Prickly Pear Cactus) سرده ای است که در مناطق مستعد خشکسالی از محبوبیت زیادی برخوردار است. انجیر تیغی بیورتیل (Beavertail Prickly Ppear) و انجیر تیغی ایندین (Indian Fig Prickly Pear)، از انواع کاکتوس اپونتیا هستند. اپونتیا در حیاط ساختمانی ها رشد نوع دوستی دارد، اما الماس هایش می ریزد. این کاکتوس هر سه گانه تا چهار هفته یک وعده آب می خواهد و گل های زرد، قرمز و بنفش می دهد. ۲۸. کاکتوس چویا (سیلیندروپونتیا فولگیدا)



سیلیندروپونتیا فولگیدا (Cylindropuntia Fulgida) یا کاکتوس چویا (Cholla Cactus) بومی جنوب غربی آمریکاست. این کاکتوس تنه ای گرد و تیغ هایی تیز دارد. این خانواده از کاکتوس ها زیاد از ۲۰ اسلوب با اندازه های متنوع دارند و گل های سبز و نارنجی می دهند. کاکتوس چویا بوسیله آب زیادی حاجت ندارد و ماهی یک جنین آب دهی کافی است، ولی پرتو فراوانی می خواهد. ۲۹. کاکتوس توتم پُل (پاکیکریوس شاتی مانستروسس)



پاکیکریوس شاتی مانستروسس (Pachycereus Schottii Monstrosus) یا کاکتوس توتم پُل (Totem Pole Cactus) به خاطر تنه بلندش این طور شهرت گذاری شده است. این کاکتوس تا سه گانه ونیم متر رشد می یواش. این کاکتوس پُر از چروک وچروک است. ماهی یک وعده آب می خواهد، به نور احتیاج دارد، اما ممکن است پرتو خور ظهر، این کاکتوس را بسوزاند. ۳۰. کاکتوس کابیگا (آستروسفالسروس دیبوسکی)



آستروسفالسروس دیبوسکی (Austrocephalocereus Dybowskii) خواه کابیگا (Cabega) مردمان برزیل است. این کاکتوس از ۱۲۰ تا ۳۶۰ سانتی متر رشد می کند. آب یدکی هم نیاز ندارد. گل های این شوک بزرگ و سفید هستند. تو ادامه بخوانید: دشت کاکتوس؛ خواص، عوارض و نحوه مصرف آن
  • ۹۸/۰۳/۲۲

نظرات (۱)

فرصت استثنایی برای دانشجویان
از علم خود کسب درآمد کنید
شما میتونین بعد وارد شدن تو سایت و ثبت نام رایگان، پروژه ها، نمونه سوال، کتاب، جزوه، مقاله و... خود را آپلود کنید و برای همیشه فروش داشته باشید
*بدون نیاز به تخصص
*نیمه وقت
*عالی برای دانشجویان
*قابل اعتماد بودن به دلیل دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
Www.enproject.ir 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی