صنعت سازان کویر

مایکروسافت با عرضه ی اولاد دوم تبلت های هیبریدی اش به نام سرفیس گو ۲ و با نرخ تنها ۳۹۹ دلار، منظور دارد توازن راسته تبلت های اقتصادی را به نفع خود بوسیله هم بزند و جایگاه فعلی تبلت های آیپد ۲۰۱۹ اپل را تصاحب کند.

تبلت Surface Go 2 درمقایسه با خاندان قبلی اش بهترین شده است و نمایشگر مبصر تازگی دارد که به شفیع ی کاهش ضخامت حاشیه نویسی های اطراف نمایشگر به بود آمده است. همچنین شارژدهی باتری بهتر از مدل پیشین است. ناگفته نماند بخش های محبوب مدل قبلی نظیر طراحی پرداخت و فروزان منیزیومی بدنه و دوربین IR برای احراز هویت هنگام ادخال بوسیله ویندوز هلو (Windows Hello) به مدل متاخر به ارث رسیده است.

این ویژگی ها ایستگاه تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ را درمقابل آیپد ۲۰۱۹ پایدار می کند؛ البته آیپد اپل همچنان بخاطر کاربران خواهان پرداخت هزینه ی ناچیز محبوب نم خواهد حیات. با اینکه از معرفی آخرین آیپد مدتی می گذرد، هنوز این تبلت در محفل توجه طرفداران محصولات اپل و دلبستگی مندان به گجتی کارآمد قرار دارد. اگرچه قیمت تبلت اپل به تنهایی کم قیمت مرطوب است؛ اما این موضوع را در رویت داشته باشید که با خرید خامه و کیبورد مخصوص آیپد، هزینه ی بازپسین این محصول به ۶۰۰ دلار می رسد.

مقایسه ی مایکروسافت سرفیس گو ۲ با آیپد اپل ۲۰۱۹ مدال می دهد هر دو تبلت استیل وزن و به نمایشگرهایی باکیفیت و هم معادل مجهز هستند؛ بنابراین، کدام مایه برای ابتیاع بهتر است؟ بخاطر پاسخ به این سئوال دو تبلت را باتوجه بوسیله معیارهای مشخصی معاینه می کنیم تا کاربران بتوانند بنابر شاخص های بنیادی تر، دستگاه موردنیاز خود را انتخاب کنند و بخرند.مقایسه ی طراحی و پورت های سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

طراحی کلی تبلت های سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ ازنظر ظاهری آن چنان لوکس و خیره کننده به احصائیه نمی روند؛ اما زبان نقشه کشی ریختگی قدیمی آن ها با دستیار کاربرد از مواداولیه ی درجه یک، جلای خاصی خمود است.



طراحی آیپد ۲۰۱۹ درون سال های گذشته تغییری نکرده است و همچنان همان بدنه ی سبک آلومینیومی با حسگر اثرانگشت Touch ID را دارد که در کلید هوم پایین تر از نمایشگر راحتی محزون است. درمقابل، تبلت سرفیس گو ۲ با نقشه کشی جعبه مشابه و گوشه های زاویه دار خود بدنه ای از جنس منیزیوم دارد و از نمای جلویی با درنظرنگرفتن تکمه ی هوم آیپد ۲۰۱۹ (تاچ آی دی)، تقریبا شبیه اندوه به دیدن می رسند. تفاوت رادیکال دیگر در چهارچوب پشتی تبلت مایکروسافت مشاهده می شود؛ جایی که جکی با توان چرخش ۱۶۵ درجه ای تعبیه شده است تا کاربران بتوانند تو سطوح هموار تبلت خود را با زاویه ی دلخواه تنظیم کنند و بدون طاقت وزن دستگاه، از تماشای فیلم یا کاربری با آن کیف ببرند.

مبصر ترین مزیت سرفیس گو ۲ این است که طراحان مایکروسافت توانسته اند بدون افزایش ابعاد اصلی تبلت، نمایشگر آن را بزرگ نم کنند؛ درنتیجه، این تبلت حاشیه های مصنوع تری از نمونه ی قبلی خود دارد و درمقابل حاشیه های پهن تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل به گونه ای است که انگار این تبلت عینک فانتزی با فریمی مسطح به چشم دارد.



مقایسه مایکروسافت سرفیس گو ۲ مایکروسافت با آیپد ۲۰۱۹ اپل حاکی از آن است که ازنظر قابل حمل وجود داشتن هر دو دستگاه وزن یکسانی دارند؛ اما باید بیشتر روی آیپد ۲۰۱۹ شمار بازکرد؛ برای اینکه این تبلت ۰/۰۴ اینچ مصنوع تیز است. آیپد ۲۰۱۹ اپل درون فام های نقره ای و زرین و خاکستری در میدان موجود هستند؛ اما سرفیس گو، تنها با رنگ نقره ای به میدان ارائه می شود. البته کیبورد Type Cover تبلت سرفیس گو ۲ در فام های نقره ای، مشکی، سرخ و آبی دردسترس کاربران قرار خواهد داشت.

درزمینه ی پورت ها، تبلت سرفیس گو ۲ یک پورت ورودی USB-C و یک پورت Surface Connect و یک درگاه microSD را داخل خود جای داده است؛ درحالی که آیپد ۲۰۱۹ اپل، تنها یک پورت اتصال لایتنینگ و ورودی جک ۳/۵ میلی متری بخاطر کاربر فراهم کرده است.

درون هم چشمی مایکروسافت سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ با معیارهایی که تاکنون بررسی شدند، نمدار سرفیس گو ۲ خواهد بود. طراحی آیپد ۲۰۱۹ ساخته زیرفون است و در رنگ های مختلفی ارائه می شود؛ اما جک نگه دارنده ی سرفیس گو ۲ داخل قاب پشتی و حاشیه های مصنوع اطراف نمایشگر و پورت های متنوع باعث می شود این مایه کاربرد بیشتری داشته باشد و در بنیاد های متفاوتی بتواند نیاز کاربران را برطرف کند.مشخصاتمایکروسافت سرفیس گو ۲ اپل آیپد (۲۰۱۹)قیمت۳۹۹ دلار۳۲۹ دلارپردازندهاینتل پنتیوم گلد 4425Y یا Core m3-8100Yاپل A10 فیوژننمایشگر۱۰/۵ اینچ (۱۲۸۰×۱۹۲۰)۱۰/۲ اینچ (۱۶۲۰×۲۱۶۰)عمر باتری۱۰ روزگار (تخمینی)۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقهحافظه رم۴ یا ۸ گیگابایت۳ گیگابایتوزن با کیبوردکمتر از ۵۵۰ گرمکمتر از ۵۰۰ گرمابعاد۰/۳×۶/۹×۹/۶ اینچ۰/۳×۶/۸×۹/۸ اینچپورت هاUSB-C, Headphone Jack, Surface ConnectLightning, Headphone Jack

مشخصات متخصص سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ تقریبا برابر است. همان طور که گفته شد، تبلت سرفیس گو ۲ نمایشگر مبصر تر ۱۰/۵ اینچی با وضوح تمثال ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ با نسبت ۳:۲ دارد و کاملا ارزان وب دایره وار و نوشتن است. آیپد ۲۰۱۹ نیز نمایشگر ۱۰/۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ دارد. پنل لمسی نمایشگر تبلت اپل داخل آزمون های کیفی، انتظارات ما را برآورده کرد و براساس نتایج به دست آمده، توانست ۱۰۵ درصد از طیف رنگی sRGB را تولید کند و غلبه شعاع خود را تا ۴۵۰ سرود برساند.

مدیریت پردازش داده ها در تبلت سرفیس گو ۲ مایکروسافت برعهده ی خراش ی اینتل Pentium Gold 4425Y گذاشته شده است که با ۴ خواه ۸ گیگابایت حافظه ی رم همراهی می شود. اگر غلبه بیشتری احتیاج دارید، می توانید به سراغ نسخه ی دیگر این تبلت بروید که بوسیله پردازنده ی اینتل Core m3-8100Y مجهز شده است. حافظه ی ذخیره سازی نیز ذهن ی ۶۴ گیگابایتی eMMC یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD است که کاربران باتوجه بوسیله نیاز و بودجه ی مدنظرشان می توانند یکی از آن دو را انتخاب کنند.مقاله های مرتبط:مایکروسافت دو باندل ماوس و کیبورد جدید رونمایی کردسرفیس بوک 3 مایکروسافت با ذهن ی SSD فوق تند و ۳۲ گیگابایت رم معرفی شد

اپل درون هیکل آیپد ۲۰۱۹ پردازنده ی A10 Fusion را گنجانده است که با سه گیگابایت حافظه ی رم پیوند می شود و حافظه ی ذخیره سازی همچنین از ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت برای سلایق مختلف متغیر است. علاوه براین، دوربین حقیقی آیپد ۲۰۱۹ حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین باجناق اش حسگر ۱/۲ مگاپیکسلی دارد که برای برقراری وفاق تصویری نیز بوسیله کار می رود. درمقابل، دوربین سلفی سرفیس گو ۲ مایکروسافت ۵ مگاپیکسلی است و دوربین اصلی اش مشابه آیپد ۲۰۱۹ حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد.

مقایسه ی مشخصات فنی تبلت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹ نشان می دهد این دو دستگاه روی کاغذ با یکدیگر برابرند؛ بنابراین، باید منتظر ماند تا بخاطر دستیابی به نتایج دقیق تر، این دو دستگاه هم زمان آزمون هایی پشت سر بگذارند.مقایسه ی کیبورد و قلم استایلوس سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

فرقی نمی کند کدام یک از این دو تبلت را گزینش کنید، درهرصورت باید کیبورد و قلم استایلوس را جداگانه بخرید. برای تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲، دو مدل کیبورد مایکروسافت درون راسته عرضه خواهد شد: ۱. کیبورد Type Cover مدل مشکی رنگ؛ ۲. کیبورد Type Cover نسخه ی Signature با پوشش پارچه ای آلکانتارا در رنگ جزیی های متنوع. هر دو کیبورد تلالو پس زمینه و تاچ پد دارند. علاوه براین، اگر ترجیح کاربران این است که به جای پد لمسی از قلم استایلوس استفاده کنند، مایکروسافت Surface Pen را درون رنگ های مختلف برای آن ها تدارک دیده است.



اپل سرانجام پشتیبانی از کیبورد رسمی خود، Smart Keyboard Cover را بوسیله آخرین نسخه ی آیپد ۲۰۱۹ افزایش کرد. شوربختانه این کیبورد داخل حدواندازه ی خودِ تبلت روشن نشده است و علاوه براینکه فرایند تایپ کردن با آن عذاب آور است، تاچ پد ندارد و از کروزر همچنین پشتیبانی نمی کند و گران تیز از کیبوردهای سرفیس بخاطر کاربرد کننده ی تمام خواهد شد.



ازنظر قیمت این کالا جانبی، کاربران تبلت سرفیس هزینه ی کمتری خواهند پرداخت. کیبورد Type Cover استاندارد سرفیس گو ۲ و قلم Surface Pen هرکدام ۱۰۰ دلار و کیبورد Signature Type Cover با پوشش پارچه ای آلکانتارا ۱۳۰ دلار است. همچنین، کیبورد Smart Keyboard Cover و قلم Apple Pencil برای آیپد به ترتیب ۱۵۹ و ۱۰۰ دلار قیمت دارد.

برنده ی مقایسه ی بین سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹ اپل باتوجه به نمونه لوازم جانبی و بهترین کیبورد، کیبوردهای Type Cover مایکروسافت خواهد بود؛ بجای علاوه کنار حاضر کردن تاچ پد و راحتی بیشتر در تایپ کردن، قیمت مناسب تری از رقیبش دارد.مقایسه ی شارژدهی و باتری سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹

تا زمانی که نتایج نهایی آزمون عمر باتری و شارژدهی سرفیس گو ۲ منتشر نشود، نمی قابلیت پر حرارت ی قطعی را شناساندن کرد؛ ولی با همین داده ها تئوری موجود همچنین می نبوغ برنده را حدس زد. همان طورکه در جدول مشخصات متخصص همچنین عنوان شده بود، باتری آیپد ۲۰۱۹ شارژدهی بیشتری دارد.آیپد ۲۰۱۹ اپل ۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه شارژدهی می کند

بخاطر آزمون میزان شارژدهی تبلت اپل، روشنایی را روی ۱۵۰ اراده گذاشتیم و با وحدت به اینترنت ازطریق وای فای وب دایره وار کردیم. در نهایت تعجب طبق زمان لحاظ شده دریافتیم اپل شارژدهی بیشتری دارد.

تبلت سرفیس گو ۲ موافق اطلاعات منتشرشده ی مایکروسافت، ۱۰ شایسته کردن شارژدهی خواهد داشت. با اینکه مدت زمان اندکی نیست، کمتر از مدت زمان شارژدهی آیپد ۲۰۱۹ است. درهرصورت برای حد گیری کنجکاو و عفیف باید هواخواه باشیم تا داخل محیط آزمایشگاهی و تو شرایط طبق هر دو تبلت را بررسی کنیم؛ ولی امکان دارد حاصل ی نهایی از آنچه مایکروسافت ادعا کرده است بیشتر یا ناچیز باشد.

برنده ی رقابت زندگی باتری و شارژدهی بین دو تبلت سرفیس گو ۲ و آیپد ۲۰۱۹، تا این دم با بور ی یدکی آیپد ۲۰۱۹ اپل خواهد بود.مقایسه ی قیمت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹مقاله های مرتبط:ویدئو تبلیغاتی جدید اپل درباره آیپد پرو 2020 و ورق کلید Magic Keyboardقابلیت اپلیکیشن غواص یا Slide Over داخل آیپد چگونه کار می کند؟

مقدار پایه ی تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ با پردازنده ی اینتل Pentium Gold 4425Y و ذهن ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت از جنس eMMC تقریبا ۳۹۹ دلار است. همچنین، با صیقلی ۵۴۹ دلار می توانید رم و حافظه ی پس انداز سازی تبلت خویشتن را دوبرابر کنید. بدین ترتیب، حافظه ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی از جنس SSD خواهید داشت. البته اگر همچنان بودجه ی بیشتری، حدود ۶۲۹ دلار، در دیدن دارید، بهتر است سراغ مدل انتها تبلت سرفیس گو ۲ بروید که با پردازنده اینتل Core m3-8100Y و رم ۸ گیگابایتی و حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی SSD نمایش می شود.

تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل قیمت های ارزان لطافت دارد؛ به گونه ای که مقیاس پایه ی آن با حافظه ی پس انداز سازی ۳۲ گیگابایتی و حافظه ی رم ۲ گیگابایتی ۳۲۹ دلار است. همچنین، با هزینه ی ۴۲۹ دلاری می توانید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیپد ۲۰۱۹ را بخرید. ناگفته نماند تبلت اپل مدل میانی با حافظه ی ۶۴ گیگابایتی ندارد.



با افزودن کردن کیبورد و قلم به این دو تبلت، بها نهایی زیاد تکثیر خواهد یافت. درنهایت، نتیجه ی هم چشمی بانوا بین دو محصول مقابل است؛ زیرا که تبلت اپل کم ارزش برنده است؛ ولی ذهن ی ذخیره سازی آن شقه نمونه ی پایه ی تبلت مایکروسافت ۳۹۹ دلاری است.جمع بندی

درنهایت، می قابلیت از مقایسه ی تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۲ با آیپد ۲۰۱۹ اپل این این طور خراج گرفت تبلت مایکروسافت پورت های بیشتر و طراحی مدرن لطافت با نمایشگر بزرگ و حاشیه نویسی های ساخته عرضه می کند. همچنین، پشتیبانی بهتری از لوازم جانبی دارد. بخاطر مثال، کیبورد مجهز به تاچ پد. مجموع این نکات باعث می شود تبلت سرفیس گو ۲ مایه بهتری برای کار به شمار رود.

تبلت آیپد ۲۰۱۹ اپل برای کاربری معمولی نظیر چک کردن ایمیل و بازی و وب گردی کاربرد بهتری دارد. نه تنها این تبلت ارزان تر است؛ بلکه با سیستم عامل آیپد OS سادگی لمس خواهید کرد و به اپلیکیشن های متجاوز اضافی دسترسی خواهید داشت. درهرصورت هر دو تبلت اقتصادی عملکردی خرسند اندکی دارند و نیازهای مختلفی پاسخ گو خواهند بود.بیشتر بخوانید:نیکوترین شایسته کردن هوشمند و دستبند هوشمند با قیمت های مختلفiFixit ازطریق پرتو ایکس مجیک کیبورد آیپد پرو 2020 را معاینه کرداطلاعات جدید آیفون ۱۲؛ از نمایشگر ۱۲۰ هرتز و تغییرات فیس ID تا باتری ارشد تر و نام نهایی گوشی هامایکروسافت مشکل صرفنظر خوردگی نمایشگر سرفیس لپ تاپ 3 را مجانی تعمیر می کندچگونه اپل نشانگر را در آیپد از تازه آفرید؟
  • ۹۹/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی