صنعت سازان کویر

گوشی های پرچم دار، چندسالی است که برچسب زیاده چرب یا شیرین ۱۰۰۰ دلاری را رگه کرده اند و مدام گران تر می شوند. بسیاری از مشتریان خواهان یک درفش دار طولانی عیار نیستند و احتمالا نیازی هم به آن ندارند و داخل عوض دنبال گزینه هایی ارزان برنده هستند. حال دو شرکتی که پیش از این بوسیله تفکر درفش دارهای گران ارزش خود شهره بوده اند دو گوشیمقرون بوسیله صرفه معرفی کرده اند: گوگل پیکسل 4a و اپل آیفون SE.مقاله های مرتبط:وارسی آیفون اس ای 2020 اپلپیکسل 5 و پیکسل 4a و پیکسل 4a 5G رونمایی شدند

اپل همه را با نسخه ۲۰۲۰ آیفون SE بی خبر گیر کرد؛ درحالی که پیکسل مقرون به صرفه ایده جدیدی نیست؛ پیکسل 4a یکی از پرانتظارترین گوشی های هوشمند امسال بود.

پس از ماه ها شایعه و بخیه اخبار، گوگل بالاخره از پیکسل 4a پرده برداشت و این گوشی را به مبارزه حمام بوسیله گرمابه با آیفون SE فرستاد. اما این دو گزینه در قیاس با یکدیگر چگونه اند؟ داخل این مقاله نگاهی اجمالی به دو گوشی جدید این دو غول فناوری خواهیم داشت.گوگل پیکسل 4a در موافق آیفون SEمشخصات فنی

مدل سازی و ارائه گر





شیک قدیمی بهترین عبارتی است که می نبوغ در وصف طراحی گوشی آیفون SE بیان کرد. این گوشی تا حد بسیاری شبیه آیفون ۸ سه سال پیش است. اما طراحی گوشی های بازار در این سه سال دست دلگشا تحولات بسیاری بوده است. فارغ از دور بودن طراحی آیفون SE از جریان غالب نقشه کشی گوشی های فعلی بازار، این طراحی، جمع و جور و تو جیب جاشو بوده و اسکنر اثرانگشت فیزیکی آن نسبت بوسیله نسخه های زیرصفحه، دقت بالاتری دارد.

گوگل روندی متشابه در رابطه با پیکسل 4a در معلول محزون اما خیر به شدت اپل! گوشی پیکسل 4a معنوی به مراتب مدرن زیرفون از طایفه قبل خود دارد. نقشه کشی تقریبا بدون حاشیه نویسی و با پانچ هولی در بالای صفحه برای دوربین جلو که نمادهایی از طراحی سلاله جدید گوشی های هوشمند هستند. البته با وجود بود فردی های طراحی مدرن، گوشی جدید گوگل از دوربین پشت تکی و حسگر اثرانگشت فیزیکی نیز بهره می برد که جایی در طراحی های جدید ندارند. وجود جکهدفون نیز فردی قدیمی دیگری است که احتمالا بسیاری از کاربران از آن استقبال خواهند کرد.



مقوله طراحی تا معادل زیادی سلیقه ای است و بیشتر ترجیح شخصی خویشتن شما بنیادی است. اگرچه آیفون SE طراحی قشنگ و جمع وجوری دارد اما کفه ترازو از دیدگاه ما بوسیله سمت پیکسل 4a ثقل می یواش. پیکسل 4a نمایشگری بیش از یک اینچ بزرگ نم دارد اما اندازه کلی آن چندان بزرگ تر زدودن. از آن روشنایی احتمالا جنس بدنه شیشه و فلز آیفون SE نکته مثبتی نسبت به کالبد پلی کربنات پیکسل محسوب می شود.

هردو گوشی از نمایش گرهایی کوچک به نسبت سایر گوشی های میان رده بهره می برند. نمایش گر کوچک ۴.۷ اینچی آیفون داخل این میان بسیار شاخص است. نمایش گر بخشی کمتر از ۶ اینچی پیکسل همچنین کمینه از سایر گوشی های میان رده بازار است. هیچگاه کدام از این دو گوشی ارزش نوسازی بالاتری ندارند.

مسئله مهم میان این دو گوشی، فناوری به فرمان رفته داخل ارائه گرهای این دو است. رزولوشن تیمار مسئله ای محو اما فناوری OLED پیکسل 4a یکی از بهینه هایی است که در میان مایه های میان رده یافت می شود.عملکرد و زندگی باتری



اگرچه آیفون SE ظاهری قدیمی دارد؛ اما درون آن بویی از قدیم نبرده است. کاربرد از پردازندهیکسان با پرچم دارهای اپل که پا بوسیله پای پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ عملکرد دارد، موضوعی زبر العاده است. مدیریت رم برجسته اپل علت شده تا ۳ گیگابایت رم بخاطر اجرای روان جهیز عامل و بیشتر دستور کار ها و بازی ها کافی باشد.

از طرف دیگر، گوگل قیمت گوشی اش را با گزینش گزینه میان رده اسنپ دراگون 730G کاهش داده است. ولی ۶ گیگابایت رم آن امتحان ای روان و عالی از جهیز عامل به شما نمایش می دهد و هیچ مشکل برازنده توجهی تو مصرف روزمره نخواهید داشت.

بررسی ویدیویی زومیت از آیفون SE ۲۰۲۰

در زمینه باتری، همان طور که تمایل می رفت، گوگل پیکسل 4a زندگی باتری بهتری نسبت به آیفون SE ۲۰۲۰ ارائه می دهد. البته پردازش بهینه و صفحه نمایش های نسبتا کوچک این دو گوشی بوسیله عمر باتری آن ها معاون کرده و در آزمایش، آیفون SE به ۴.۵ و پیکسل 4a بوسیله ۶.۵ ساعت کارکرد با صفحه روشن دست یافتند. این اعداد احتمالا برای یک روز کافی است اما امکان پذیر است برخی از کاربران احتیاج به عمر باتری بیشتری داشته باشند.

یک برتری آیفون تو جزء باتری، شارژ بی سیم است. این ویژگی که تو پرچم دار پیکسل موجود است جایی در نسخه میان رده پیدا نکرده است. با بود بزرگی خیر چندان متجاوز این موضوع برای بسیاری از کاربران، این موضوع اندکی ناامیدکننده است.کند اسباب

برای نظردادن داخل این مورد باید بوسیله دعوا سرمد iOS و اندروید برگردیم. اندروید تمام عیار شاید موردپسند همه کاربران نباشد اما بدون اغراق، تمیزترین و میسر ترین گزینه فعلی است. پیکسل 4a از آخرین قابلیت های عام پیکسل ها یکروز مند می شود؛ قابلیت هایی نظیر گوگل اسیستنت، کال اسکرینینگ، گوگل ریکوردر و گوگل کمرا به روزرسانی شده.

از آن سو آیفون SE از iOS ۱۳ بهره می برد و کامل ایرادات مخبر به iOS بوسیله آن متوجه است. تمامی برنامه های شما تو صفحه هوم بوده و هیچ جای جداگانه ای برای پروگرام ها وجود ندارد، گروه شدن اعلانیه ها وجود ندارد و خبری از ویجت ها حزن نیست. البته تمام این موضوعات، برگ ریزان امسال و با نمایش iOS ۱۴ تبدیل خواهد کرد. با هیئت دولت اپ ها، ویجت ها، تصویر در تصویر و سایر توان ها بسیاری از ایرادات فعلی این سیستم عامل برطرف خواهد شد.

 مقایسه iOS و اندروید همیشه بی حاصل است و ربط دارد که ترجیح می دهید عضوی از کدام اکوسیستم باشید. از خوبی های هردو گوشی پشتیبانی سریع و مشت فاتحه بطی ء افزاری هر دو همدستی است. البته آیفون تو اینجا با پشتیبانی طولانی مدت تر، امتیازی مثبت تصرف می کند. با تو نظرگرفتن اینکه حتی آیفون 6S تیمار iOS ۱۴ را گرفتن می درنگ احتمالا بهتر این موضوع را لمس کنید. البته گوگل هم بوسیله روزرسانی پیکسل ها را بخاطر دو خواه سه سال تضمین می بطی ء.دوربین



دوربینشاید بنیادی ترین قابلیت گوشی های هوشمند امروزی باشد. پیکسل 4a از سنسوری ۱۲.۲ مگاپیکسلی هم ارز با پیکسل ۴ و ۳ در دوربین پشت نصیب می برد. دوربین تکی متعاقب در فضای گوشی های جدید مطرود است اما پیکسل 4a موضوعی را ثابت می درنگ: بیشتر ابد بوسیله معنای بهتر ازاله!

شاید سخت افزار دوربین تغییر نکرده باشد؛ ولی نرم افزار پیشرفت شگرفی داشته و از همین رو، خروجی تصاویر بسیار بهتر شده است. پیکسل 4a وارث ویژگی های عکاسی پیکسل های سری ۴ مانند Astrophotography Mode و اسلایدر دوگانه اکسپوژر است.

به دلیل هم پایه وجود داشتن حسگر پیکسل 4a با پیکسل 3a و 4 بیشتر تصاویر مشابه به هم هستند. وضوح و کنتراست درون کل یکی است اما پردازش تصاویر اندکی تغییر کرده است. پیکسل 4a تصاویری با بالانس سفید بهتر، توناژ گرم برنده و سایه های متعادل تر عرضه می دهد.



آیفون SE نیز با مشخصاتی مشابه نمایش شده است؛ یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی درون عقب و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی. تصاویر SE مثل پیکسل 3a بوسیله همراه تون آبی داخل سایه ها است. آیفون SE قطعا گستره دینامیکی بیشتری نسبت به پیکسل 4a دارد. اما این موضوع همیشه نکته مثبتی نیست. آیفون ظاهرا سایه ها را بدون توجه به کنتراست و کانتور، زیادتر کرده است که موجب شده تصاویر آیفون درون قیاس با پیکسل اندکی بی رنگ وروتر به رویت برسند.

مقایسه دوربین دو گوشی / جانب چپ: Pixel 4a سمت راست: iPhone SE 2020

یکی از رادیکال ترین نقاط مثبت پیکسل 3a استفاده از دوربین درفش دار در آن بود. گوگل تصمیمی مانند در پیکسل 4a اتخاذ کرده اما استفاده از حسگر هم ارز با طایفه گذشته شاید به مذاق همه کاربران دلگشا نیاید. با تمام گفته ها و نظرات، هردو گوشی پیکسل و آیفون تصاویر بسیار دهش می گیرند.مقایسه ارج ها

آیفون SE در بازارهای کلیدی جهان عرضه شده و قیمت فعلی این گوشی در ایران طبق پاره محصولات زومیت، حدود ۱۵ میلیون تومان است. نرخ های جهانی این گوشی بدین رخ است:

نسخه ۶۴ گیگ: ۳۹۹ دلار / ۴۱۹ پوند / ۴۲۵۰۰ روپیه

نسخه ۱۲۸ گیگ: ۴۴۹ دلار / ۴۶۹ پوند / ۴۷۸۰۰ روپیه

نسخه ۲۵۶ گیگ: ۴۹۹ دلار / ۵۶۹ پوند / ۵۸۳۰۰ روپیه

از طرف دیگر، پیکسل 4a تنها در یک نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ذهن تویی ارائه می شود. پیکسل 4a با برچسب بانوا ۳۴۹ دلاری در میدان آمریکا از تاریخ ۲۰ اوت (۲۰ روز دیگر) عرضه می شود.

در انگلستان این گوشی ۳۴۹ پوند ارزش گذاری شده است و از ۱۰ سپتامبر پیش ابتیاع آن آغاز خواهد شد. فاتحه خرید درون این کشور از تاریخ ۱ اکتبر خواهد وجود. داخل بازار اروپا همچنین این گوشی قیمتی حدود ۳۴۹ تا ۳۸۹ یورو خواهد داشت.

گوگل هنوز تاریخچه و قیمت عرضه این گوشی داخل هند را اعلام نکرده است.

گوگل پیکسل 4a (یک نسخه، ۱۲۸ گیگابایت): ۳۴۹ دلار / ۳۴۹ پوند / ۳۴۹-۳۸۹ یوروپیکسل یا آیفون؛ کدام را بخریم؟

 



 انتخاب میان این دو گوشی انتخاب سختی است. با اضافه قیمت پرچم دارها، میدان میان رده ها محبوبیتی دوباره پیدا کرده اند و هردو گوشی پیکسل 4a و آیفون SE گزینه هایی عالی در این میدان هستند.گوگل و اپل دو تا از نیکوترین گوشی های جمع وجور و مقرون بوسیله صرفه بازار را تولید کرده اند.

 هردوی این گوشی ها در بازه بانوا مشابهی هستند اما پیکسل بانوا مناسب نمدار دارد. سنخ بدنه آیفون از فلز و شیشه است و از شارژ بی سیم، پایداری تو مقابل آب و پردازنده درفش دار بهره می برد. از آن طرف پیکسل دارای نمایش گر زیاد روشن OLED، جک هدفون و دوربینی بهتر است.نکات مثبت iPhone SEجنس پیکر تیغ و فلزشارژ بی سیممقاومت در برابر آبپردازنده پرچم دارپشتیبانی طولانی مدتنکات مثبت Pixel 4aجک هدفوننمایش گر باکیفیت OLEDدوربین بهترقیمت نازل تر

تو نهایت هردوی این گوشی ها گزینه هایی مقرون به صرفه و برجسته هستند که جای خالیشان در راسته میان رده ها حس می شد. چنانچه به قفا میان رده ای عالی هستید حتما گوشه چشمی بوسیله این دو گوشی داشته باشید.

انتخاب شما میان این دو گوشی چیست؟ دلایل انتخابتان را با ما و سایر کاربران زومیت به پول اعانه بگذارید.بیشتر بخوانید:پیکسل 5 و پیکسل 4a و پیکسل 4a 5G رونمایی شدندرندر گلکسی S20 لم ادیشن سامسونگ منتشر شدشیائومی هفته آینده و به وابستگی ۱۰ سالگی خود، چند گوشی جدید رونمایی می کندتصاویر رندرشده از قاب گلکسی نوت 20 منتشر شدردمی 9 پرایم ۱۴ مرداد با نمایشگر فول HD پلاس رونمایی می شود
  • ۹۹/۰۵/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی