صنعت سازان کویر

جیم جردن از نمایندگان دنده ی ایالات متحده ی آمریکا است که بوسیله فکر کردن هیاهوی زیاد داخل سیلان برگزاری جلسه ها شناخته می شود و عموما مباحثه و جدل زیادی با دیگر پاسبان ها بوسیله اسلوب می اندازد. این نماینده ی جمهوری خواه اهل اوهایو، روز گذشته نیز توانست این رویکرد خود را حفظ یواش. تو مجمع ی گوش دادن چهارشنبه که با پیشگاه بزرگان صنعت فناوری برگزار شد، شاهد همان هیاهوی همیشگی جردن بودیم. 

کمیسیون نمایندگان ایالات متحده کمیته ای صوری دارد که به صورت ویژه روی قوانین ضدانحصار (آنتی تراست) متمرکز است و همکاری های بزرگ را زیر ذره بینِ تحقیقات می برد. این کمیته مدت ها است تحقیقاتی عمیق انجام می دهد تا با نظارت روی فعالیت های چهار شریک بزرگ مملکت ی فناوری یعنی اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک، احتمال الغا قوانین ضدانحصار توسط آن ها را موردبررسی راحتی دهد. در جریان برگزاری کنفرانس ی مشاجره آمیز و مهم کنگره ی آمریکا با محوریت حدس ابراز رفتار انحصارگرایانه ازسوی بزرگان فناوری، جیم جردن از یکی از قانون گذاران اندوه حزبی اش به شدت اوقات تلخ شد و جنگی کوتاه با او انجام رحم. در جلسه ی شب گذشته، جیم جردن همان جیم جردن سرمد بود.

دعوای کوتاهی که از آن گفتیم داخل زمانی آغاز شد که مری گی اسکنلون، نماینده ی حزب دموکرات از پنسیلوانیا، سؤالات خویشتن را با این جمله ی آغازین مطرح کرد: «ممنونم آقایان. مایل هستم توجه شما را از تئوری های تبانی ی حاشیه ای به قانون ضدانحصار جلب کنم». این جمله ی مری گی اسکنلون به وضوح خطاب بوسیله جیم جردن گفته شد. جیم جردن در مدت زمان نسبتا محدودی که دراختیار داشت مباحث مختلفی درباره ی جهت گیری سیاسی گوگل مطرح کرد. جردن بوسیله سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل گفت او و تیمش به صورت مخفیانه به هیلاری کلینتون در روانی پویش های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ کمک کرده اند.



پس از اظهارنظر اسکنلون، جیم جردن با صدای اهتزاز حرف های او را معادل کرد تا از گفته های خودش دفاع کند.دیوید سیسیلین، نماینده ی دموکرات و مهتر هیئت مدیره ی کمیته ی قضایی مجلس نمایندگان، با صدای اهتزاز در پاسخ به جردن گفت: «الان دم حرف کوفتن شما ازاله». داخل همین حین بود که یکی دیگر از اعضای کنگره به جردن گفت: «ماسکت را روی صورتت قرار بده» تا بوسیله رخ غیرمستقیم به او بگوید که دهانش را ببندد. براساس قاعده قبول شده توسط کنگره، هر یک از شیوه گذارانی که به طرح سؤال مشغول نمی شود باید به منظور حفاظت دربرابر کروناویروس ماسک روی صورت خود قرار دهد. جردن همچنین درباره ی مبحثی که از آن با معروفیت «اتیکت خنثی سازی» یاد می بطی ء سؤالاتی پرسید و پاسخ هایی که دریافت کرد باعث تعجبش شد. مدیران عامل شرکت های فناوری تقلا کردند این سؤالات را به شکلی محتاطانه پاسخ دهند.جیم جردن، پاسبان ی جمهوری خواه، در مجمع ی چهارشنبه با بزرگان فناوری، همان جیم جردن همیشگی بود

خروش جیم جردن تنها یکی از لحظاتی وجود که به عنوان اتفاقات برجسبه ی نشست ی شنیدن شب گذشته ی کنگره از آن یاد می شود. داخل نشست ی دیشب اتفاقات بنیانی یدکی افتاد. مدیران عامل شرکت های فناوری تلاش کردند در کمال شفافیت سؤالات را پاسخ دهند. بااین حال به دفعات پیش آمد که این افراد (به خصوص جف بزوس، مدیرعامل آمازون) گفتند نمی توانند به سؤال پاسخ دهند.

در جلسه ی دیشب مجموعا چهار نفر از مدیران فناوری یعنی آویشن کوک از اپل، جف بزوس از آمازون، سوندار پیچای از گوگل و مارک زاکربرگ از فیسبوک آستان داشتند. نمایندگان کنگره مجاهدت کردند بفهمند که آیا قدرت و منابع مجلل اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک باعث شده که این انبازی ها مشت به حذف رقیب بزنند و قوانین را نقض کنند خواه خیر. درواقع برخی نمایندگان معتقد هستند این شریک شدن ها با زیرساخت ها و منابع موجودی مجاهدت می کنند راسته را به صرفه خود تبدیل دهند تا دیگر کسب و کار مجبور شوند «با» آن ها امر کنند خیر «محصول» گیرایی. 

ماجرای فروشنده ی کتاب آمازون

جف بزوس پس از بیانیه ی آغازین خود، به دلیل برخی مشکلات فنی ارتباط آنلاینش را با کنگره از دست داد و همین موضوع باعث شد بوسیله مدت بیش از یک ساعت هیچ سیاق سؤالی از خود او پرسیده نشود. فردی که نخواسته نامش صریح شود به رسانه ها گفته مشکلی که تو جریان برگزاری مجمع پیش آمد ازسوی آمازون نبود. این فرد می گوید آمازون به دفعات سیستم ارتباطی را آزمایش کرده و این سیستم هیچگاه اسلوب مشکلی نداشته است.

پس از یک برش زمانی تقریبا دو ساعته، بزوس سرانجام بازگشت تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد. لوسی مک بث، نماینده ی دموکرات ایالات جورجیا، فایل صوتیِ ضبط شده ای را بخاطر بزوس پخش کرد. این فایل صوتی، مربوط به یکی از فروشندگان تاریخچه بود که در پلتفرم آمازون تاریخ می فروخت. این فروشنده مدعی شد آمازون به مرور زمان چیزهایی را که باهم اتحاد کردن او می توانسته بفروشد محدود کرده تا اینکه او نتوانسته بوسیله مدت ۱۰ ماه حتی یک کتاب هم بفروشد (این فرد می گوید شرکت تحت مالکیتش ۱۴ کارمند دارد). این فروشنده تو امتداد ی سخنانش گفت ایمیل هایی که بخاطر آمازون و شخص جف بزوس فرستاده عمدتا نادیده گرفته شدند.

بزوس تو پاسخ گفت چنینی شرایطی غیرقابل پذیرش بوده و او این موضوع را موردبررسی قرار می دهد. بااین حال مک بث گفت این مشکل به نوبه ی خود مدال می دهد که آمازون در پلتفرم خود به طور مجدد با کسب و کارهای کوچک بدرفتاری می کند. نماینده ی دموکرات ایالت جورجیا درون این زمینه گفت: «قضیه فقط درمورد یک کسب و کارِ بوسیله خصوص نیست. غلام نگرانم آن چیزی که شنیدیم نوعی الگوی رفتاری باشد و اساسا این الگوی رفتاری باید تغییر یواش».«هروئین آمازون»

بسیاری از کسانی که اخبار را پیگیری می کردند مشتاق برگزاری مجمع ی جف بزوس بودند. بزوس که امروزه ثروت مندترین فرد دنیا است از مدت ها پیش مصاحبه ی مهمی انجام نداده و حضرت او در برابر نمایندگان کنگره اتفاق مهمی بود. به همین دلیل بیشتر حواشی جلسه ی دیشب هم به جف بزوس مربوط می شود. بزوس در طول جلسه سعی کرد با جدیت به سؤالات پاسخ دهد. 

دیوید سیسیلین در بخشی از سخنان خویشتن داستانی جالب برای مدیرعامل آمازون تعریف کرد. سیسیلین از یک فروشنده ی پوشاک گفت که بوسیله قیافه سالانه درون آمازون ازطریق سودا یک جنس کالای بوسیله خصوص، ۶۰٬۰۰۰ دلار درآمد به جیب می زده است. سیسیلین می گوید پس از اینکه آمازون فروش همان میوه را آغاز کرد، معیار فروشِ فروشنده ی موردبحث یک شبه به صفر کاهش معلوم کرد. آمازون همان محصول را با مقدار پایین خیس دردسترس راحتی بود؛ به حدی پایین که فروشنده ی دیگر نمی توانست با آن رقابت کند.دیوید سیسیلین: این شرکت ها غلبه انحصارگرایی دارند و برخی از آن ها باید در هم شکسته شوند

سیسیلین درباره ی این موضوع گفت: «شرکتی که از آن حرف زدم و در مبنا ی فروش پوشاک فعال است، انبازی با آمازون را این رویه توصیف می کند که برای تان نقل می کنم: آمازون برای مدت زمانی با شما شریک می کند در مدت اخذ چکِ درآمد بوسیله صورت هفتگی، احساس متجاوز خوبی بوسیله شما می دهد. در گذشته چون عبارت بهتری سراغ نداشتیم، این سیاست شریک شدن را 'هروئین آمازون' خطاب می کردیم، بجهت شما را ترغیب می نرم همچنان بوسیله فعالیت تان ادامه دهید، چیزهایی را که حاجت دارید به دست بیاورید و چک بعد اینده را دریافت کنید. داخل پایان روز، مخبر می شوید این شخص که ظاهرا درحال سود رسانی به شما است و باعث می شود حس خوبی بی پرده کنید، درنهایت قرار است مایه ی بدبختی تان شود».

بعد از این گفته ها سیسیلین از بزوس پرسید که چرا باید یکی از شرکای تجاری این شرکت، آمازون را با فروشنده ی مواد تریاک مقایسه کند، مدیرعامل آمازون گفت: «با توصیفاتی که تو آن نقل قول شنیدم کاملا تغار می کنم». جف بزوس در دنباله ی سخنانش اضافه کرد که آمازون درهای خرده فروشی خود را به روی فروشندگان خارجی باز کرده تا به مشتریان منفعت برساند و انتخاب های بیشتری به آن ها ارائه دهد.

متلاطم شکستن بزرگان فناوری

شاید بتوانیم بگوییم که مهم ترین بخش جلسه ی استماع شب گذشته ی کنگره، در حصه انتهایی قیافه داد. این مجمع پنج روزگار و نیم طول کشید و حاوی مباحث پراهمیتی بود؛ اما اتفاقی که تو بسرنوشت شوم دچار کردن نهایی افتاد توانسته داخل شبکه های اجتماعی توجهات کاربران را دعوت نرم. دیوید سیسیلین، نماینده ی دموکرات و رئیس هیئت مدیره ی کمیته ی قضایی محفل نمایندگان، در اظهارات اختتامیه گفت که دنده داخل نظر داشت اقداماتی سخت علیه بزرگان فناوری (که اصطلاحا از آن ها با عبارت Big Tech یاد می شود) انجام دهد.مقاله های مرتبط:بیانیه آغازین مدیران عامل شرکت های مبصر فناوری بخاطر کنفرانس سرنوشت ساز با مجلس نمایندگانخلاصه جلسه شب گذشته دنده ایالات متحده با اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک

سیسیلین در این باره گفت:این جلسه ی استماع حقیقتی را برای غلام روشن کرده است: این مشارکت ها به نحوی که امروزه فعالیت دارند، از غلبه انحصارگرایی برخوردار هستند. شماری از آن ها باید تو اندوه شکسته شده شوند؛ همگی ی آن ها باید بوسیله درستی تحت قانون دربیایند و [درون مقابل اتهامات] پاسخ گو بمانند. ما باید مطمئن شویم قوانین ضدانحصار که مقدماتی وعده بسیار از یک قرن پیش نوشته شده اند تو عصر دیجیتالی حزن ثابت قدم باشند.بیشتر بخوانید:تکثیر ۴۰ درصدی مدل منفعت آمازون درون انفصال دوم ۲۰۲۰اپل ابزارهای بازاریابی اپل موزیک را به روز کردهرآنچه از رویداد آنپکد سامسونگ در هفته آینده مراد داریمچرا مایکروسافت در جلسه استماع کنگره آمریکا حضور نداشت؟خلاصه جلسه شب گذشته کنگره ایالات متحده با اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک
  • ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی