صنعت سازان کویر

بوسیله گزارش هلث دی نیوز این بررسی نشان انصاف این دارو بوسیله نام تانزوماب که یک پادتن تک دودمانی (آنتی بادی مونوکلونال) است، می تواند باعث تخفیف درازمدت درد شود. ولی عوارض جانبی جدی آن غم باعث نگرانی است.

تانزوماب با سایر تداوی ها ضد درد متفاوت است، چرا که باعث مهار «عامل رشد خشمناک»، یک پروتئین ایجادکننده درد، می شود.

دانشمندان تو حال ساخت داروهای جدیدی هستند که حساسیت دستگاه خشمناک را نسبت عوامل دردزا کاهش می دهد و این راه جدیدی برای حل شاق درد مزمن است.

وعده سوم کارآزمایی بالینی این دارو را شرکت های فایزر و الای لیلی تامین مالی کرده اند. ۱۲۰۰ ناخوش به طور تصادفی به دو قسمت قسمت کردن اخذ کننده دو دوز تانزوماب و گروه دارونما تقسیم شدند. شصت بیماری دیگر بی آرامی داروی شبه افیونی ترامادول را دریافت کردند.

نتایج این بررسی نشان رحم دوز والاتر تانزوماب باعث کاهش درد و نیز گشایش کارکرد بیماران شده اسست.

درون حال حاضر داروهای مخالف شبه افیونی متشابه ترامادول و داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) قرین آسپیرین و ایبوپروفن تنها داروها برای کمردرد  مزمن هستند. اما شاق این است که داروهای شبه افیونی اعتیادآور هستند و داروهای NSAID می تواند باعث خونریزی وخیم گوارشی شوند.

چنانچه این داروها داخل کمردرد موثر واقع نشوند، درمان جایگزین جراحی فیوژن یا الحاق استوانه فقرات است که همیشه موثر تراشیدن.

تانزوماب هر دو ماه یکبار تنقیه می شود و عوارض جانبی داروهای شبه افیونی یا NSAID را ندارد.

اما یک عارضه جانبی بسیار وخیم دارد که بیش از ۲ درصد بیماران مبتلا می نرم. این دارو با عارضه تخریب غضروف مفصل مربوط شده است که ضرورت جایگزینی مشروح را حاضر می آورد.

این تصادف جانبی مجتمع توجه بازبینی فعلی این دارو بوسیله سازمان طعام و داروی آمریکا به نشانی درمانی بخاطر درد مزمن شاگرد از آرتروز جدی است
  • ۹۹/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی