صنعت سازان کویر

گوگل تو ماه فوریه ی گذشته نسخه ی ۳/۶ ابزار اندروید استودیو را منتشر کرد، این نسخه شامل قابلیت های زیادی پرکاربرد بود و برخی باگ های افزار را رفع می کرد. حال سه ماه پس ازآن گوگل تصمیم پژمرده است نسخه ی جدید آن را دردسترس قرار دهد. بدین ترتیب اهالی مانتین ویو از پراکندن نسخه ی پایدار اندروید استودیو ۴ خبر می دهند. داخل اندروید استودیو ۴ تنوع نبوغ ها بوسیله بیشترین حد خویشتن می رسد، این نسخه از اندروید استودیو همچنین شماری از باگ های پیشین را که روی امتحان ی کاربری اثر منفی می گذاشتند، رفع می کند.

بدوی قابلیتی که درون اندروید استودیو ۴ حضور دارد، ویرایشگر حرکت (Motion Editor) نامیده می شود. به مدت تقریبا دو سال است که اندروید ایکس (AndroidX) زیرشاخه ای در بسرنوشت شوم دچار کردن ConstraintLayout با نام MotionLayout دارد. هدف واقعی MotionLayout این است که بوسیله شما کمک کند بتوانید در بین حالت های متنوع طرح، به شکلی ساده تر انیمیشن سازی کنید. مشکل اصلی MotionLayout این بود که مجبور بودید خودتان روند متحرک سازی را در XML ارتکاب دهید. تو نسخه ی ۴، اندروید استودیو میزبان رابطی با معروفیت Motion Editor شده است که بوسیله شما امکان می دهد به شکلی بصری انیمیشن ها را در MotionLayout بسازید و ویرایش کنید. تمامی تغییراتی که نتیجه می کنید درنهایت در فایل XML ظاهر می شوند، بااین حال به لطف اشاعه اندروید استودیو ۴، دیگر مجبور نیستید روند انیمیشن سازی را خودتان در XML انجام دهید و کد مربوطه را بنویسید. 



یکی از کاربردی ترین قابلیت های اندروید استودیو که این وسایل مدت ها است از آن استفاده می کند، Layout Inspector به حساب می آید. Layout Inspector داخل اپلیکیشن های متناسب اشکال زدایی بوسیله شما امکان می دهد ببینید اپلیکیشن تان روی صفحه چه قشری واضح می کند. به لطف ابزار موردبحث همچنین می توانید قابلیت های متنوع هر اپلیکیشن را به عارض هم زمان روی ورقه ببینید. داخل اندروید استودیو ۴ شاهد نسخه ی جدید این اسباب هستیم که بهبودهایی ویژه به خود دیده است تا مزیت هایی بیشتر به کاربران ارائه دهد.

داخل Layout Inspector می توانید اجزای مختلف اپلیکیشن را داخل قالب نموداری مثل به جلوه گر درختی ببینید، بااین حال بوسیله لطف اندروید استودیو ۴، اسباب موردبحث میزبان برخی قابلیت های یدکی بسان ابتکاری سازی (رفرش) محتوا به عارض آنی شده است. اگر از اندروید استودیو ۴ برای دستگاه های مبتنی بر اندروید ۱۰ (و نسخه های سپس) مصرف کنید به قابلیت های بیشتری نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. تو این شرایط ابزار Layout Inspector می تواند نمودارها را با جزئیات بیشتر نسبت به قبل بوسیله نمایش بگذارد، این افزار همچنین اقتدار عرضه سه بعدی محتوای روی صفحه را هویدا می بطی ء. 



به طی مدل سازی اپلیکیشن ها چالش هایی بی نهایت پیش روی توسعه دهندگان قرار می گیرد، اما یکی از باطراوت ترین چالش ها را می توانیم ساخت طرح بندی ها به حساب بیاوریم. کاربر می تواند داخل اندروید استودیو ازطریق ابزار پیش نمایش داخلی، طرح بندی مدنظرش را بسازد، ولی خراج ی نهایی به شکلی نه چندان جالب روی گوشی و تبلت به نمایش درمی آید.

در دیدن داشته باشید که ازطریق همان افزار پیش عرضه می توان بین اندازه ها و وضوح های مختلف صفحه عرضه جابه مکان شد، اما روند انجام این کار بسیار شیرهدار و تاب فرسا خواهد بود. چنانچه سابقه ی ساخت اپلیکیشن دارید و از این مشکل رنج برده اید، بهتر است نیم نگاهی به اندروید استودیو ۴ داشته باشید. اندروید استودیو ۴ میزبان ادوات Layout Validation شده است که به شما امکان می دهد تو آن واحد بفهمید طرح شما روی نمایشگرهای متنوع با اندازه و وضوح متنوع چه قشری پیدا می یواش و چگونه به نمایش درمی آید. 



یکی دیگر از مراحل آزاردهنده ی توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی بوسیله تلاش برای کاربرد از ویژگی های جاوا ۸ (Java 8) مربوط می شود. امکان پذیر است کدی را واضح کرده باشید که توانایی پیاده سازی ابزار استریم (Stream) را دارد خواه اینکه بخواهید از تابع لامبدا (Lambda) نصیب بگیرید. حتی ممکن است بوسیله API جاوا ۸ خاصی نیاز داشته باشید که روی پروژه ی شما کار نکند. از مدت ها پیش تاکنون پلاگین Android Gradle توانسته است شماری از توان های جاوا ۸ را به APIهای قدیمی اضافه کند، بااین حال از اندروید استودیو ۴ به بعد تمامی توان های جاوا ۸ تحت پشتیبانی قرار می گیرند.

برای دانلود اندروید استودیو ۴ روی سیستم های عامل ویندوز، لینوکس، مک و کروم OS می توانید وارد وب سایت رسمی ترقی دهندگان اندرویدشوید. نیز می توانید ازطریق خود اپلیکیشن برای به روزرسانی آن اقدام کنید. به علاوه اگر می خواهید با فهرست طولانی تغییرات اندروید استودیو ۴ آشنا شوید به مقاله ی رسمی گوگل مراجعه کنید یا اینکه به تماشای ویدئوی جدید این شریک شدن درون یوتیوب بنشینید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟بیشتر بخوانید:دودل جدید گوگل، زیبایی های مجمع الجزایر گالاپاگوس را بوسیله تصویر می کشدابزار گوگل مبتنی به خشکی امدن واقعیت افزوده به کاربران درون حفظ بور گذاری اجتماعی معاون می کندگوگل میلیون ها دیدن منفی اپلیکیشن تیک تاک در هند را پاک کردحذف گزینه های پیشنهادی در نوار آدرس کروم طی جست وجوسرویس Plus Code گوگل مپس به پول اعانه گذاری مکان را ساده پر حرارت می کند
  • ۹۹/۰۳/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی