صنعت سازان کویر

همشهری آنلاین - محمد مهدی عاشورخانی: روستای تنگ در ۸۰ کیلومتری شهر کنارک راحتی دارد. شهرستان کنارک داخل جنوب خاوری ایران و درون سواحل دریای عمان واقع شده است. جاذبه های طبیعی بکر و بی نظیری درون این بخش کوچک بندری وجود دارد که یکی از آن ها تلاقی غرق کردن و کویر است.

ساحل روستای تنگ

هم زمان گونه روبیدن روی رمل ها و شیرجه در دریای آرام و لمس داغی تل های شنی و خنکی باد دریا یکی از عجایب ساحل زیاد زیبا روستای کوزه است که گزینه مناسبی برای بازدید از این منطقه است و سواحل مختلفی از یکسره: ماسه ای، صدفی و صخره ای و... دارد. در اطراف آن مناطق بیابانی یدکی لباس گرفته که به دلیل تغییرهای پوسته و تو زمین پدید آمده است. جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

روستای سبو چابهار یک نمونه مشابه دارد، به اشتهار صحرای نامیب در آفریقا.



این بیابان سالانه گردشگران اضافی را برای تفریحات بیابانی و ورزش های آبی به سوی خود می کشاند. با سفر به چابهار داخل ایران می نبوغ بدون خرج اضافی بوسیله این طور جاذبه حیرت انگیزی همچنین دسترسی داشت.

صحرای نامیب

در جنوب صحرای نامیب تعدادی از بلندترین و دیدنی ترین تل های جهان  آن غم بارنگ های مختلف از صورتی گرفته تا پرتغالی معین به چشم می خورد. این تل ها تا لبه  اقیانوس آتلانتیک هم دنباله پیداکرده اند و یکی از سورئال ترین شبح هایی که در آن می بینید، جایی است که موج های اقیانوس با صحرای نامیب تلاقی پدیدار می کند، درست مانند بندر تنگ.
  • ۹۹/۰۳/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی