صنعت سازان کویر

با یک سامان رمزی همانند VirtualBox، می توانید بدون نیاز به ابتیاع سخت افزار جدید، چندین سیستم عامل را در کامپیوتر انحصاری نصب کنید. شاید شما اطلاعاتی درباره سامان های مجازی شنیده باشید، اما احتمالا از آن ها استفاده نکرده اید. البته ممکن است درباره انجام تنظیمات صحیح سامان مجازی، استرس داشته باشید خواه ندانید که چگونه باید یک کپی از سیستم عامل موردنظر خود را پیدا کنید. VirualBox را می قابلیت نیکوترین ماشین مجازی برای کاربران خانگی دانست. ما در این مقاله علت استعمال از سامان مجازی، طرز گمارش سیستم عامل و هدایت های لازم برای انجام فرمان را آموزش خواهیم داد.VirtualBox چیست؟

این ماشین رمزی یک بخش از درنگ ادوات منتشرشده توسط Oracle است. VirtualBox این رخصت را به شما می دهد یک سیستم عامل را بوسیله عارض مجازی روی رایانه انحصاری گمارش و اجرا کنید؛ عملکرد سیستم عامل مجازی متشابه عملکرد روی سخت وسایل واقعی است. قطعا تو ادامه کار، متوجه هزاران موارد استفاده از سامان های مجازی خواهید شد.

تو صورتی که می خواهید لینوکس را امتحان کنید، می توانید آن را در سامان مجازی گمارش کنید. توجه داشته باشید هنگام انجام این کار، هیچگاه دشوار یا خطای بطی ء افزاری بخاطر کامپیوتر شما به وجود نخواهد آمد. شاید شما بوسیله یک کپی مجازی از سیستم عامل قدیمی برای برخی دلایل احتمالی نیاز داشته باشید. برهان شما هر چه که باشد، VirtualBox را می استعداد ساده ترین و مصون ترین متد برای نصب یک کامپیوتر جدید روی یک دستگاه دانست؛ دقت کنید که این ماشین رمزی بخاطر کاربران خانگی است.فرمان خود را با VirtualBox آغاز کنید

برای نخست فرمان مخبر صفحه دانلود VirtualBox شوید. شما می توانید از بطی ء ابزار در ویندوز، لینوکس و macOS استفاده کنید. ما درون این آموزش از ویندوز استعمال می کنیم، اما تقریبا روش اجرا فرمان در تمام جهیز عامل ها، هم ارز است. به سرنوشت پایین پکیج های پلتفرم VirtualBox X.X نگاه کرده و نسخه مربوط به جهیز عامل خود را دانلود کنید.



فایل مربوط به انتصاب را اجرا کنید؛ هیچگاه فقره دیگری وجود ندارد که بخواهید در طول فرآیند، تغییر دهید. توجه داشته باشید که فایل نصبی، اتصال اینترنت شما را به طور موقت غیرفعال خواهد کرد، بنابراین ماشین مجازی VirtualBox را طی دانلود فایل های مهم، انتصاب نکنید.

داخل صورتی که ویندوز درون یک مطلب از شما درخواست دسترسی بخاطر انتصاب یک درایور را کرد، باید اجازه را صادر کنید. هنگامی که کار تمام شد، صفحه حقیقی VirtualBox را مشاهده خواهید کرد.



از آن جایی که هنوز هیچگاه سامان رمزی را گمارش نکرده اید، باید یکی از آن را ساختن کنید. در این مقاله دو روش معمول برای نصب را آموزش خواهیم داد که محتوی نصب ویندوز 10 و نصب اوبونتو می شود. قبل از نخست کار، توصیه می کنیم یک بار تنظیمات را بررسی کنید.

ماشین مجازی VirtualBox به طور پیش فرض، اطلاعات وسیله رمزی را تو پوشه کاربر (User Folder) ذخیره می نرم. تو صورتی که فقط یک درایو در رایانه انحصاری دارید، معارفه خوبی است، اما چنانچه یک هارد دیسک ثانویه هم دارید، ممکن است بخواهید سامان رمزی را در آن پس انداز کنید تا بدین ترتیب، نفع جویی درون فضای پس انداز سازی هارد اصلی دستگاه به اجرا آورید.

قید چند دقیقه می توانید یک هارد دیسک مجازی با فضای ذخیره سازی ۲۰ گیگابایت یا بیشتر از آن، ایجاد کنید. در یک حافظه ی SSD که معمولا فضای ذخیره سازی کمتری دارند، قطعا ۲۰ گیگابایت فضای متجاوز زیادی برای استعمال است.

بخاطر ایفا این کار، وارد File و سپس تنظیمات (Settings) تو ماشین مجازی VirtulaBox شوید. در برگه General، یک پوشه پیش فرض ماشین را خواهید دید. تو صورتی که پوشه پیش فرض بخاطر شما ارزان نبود، کافی ست روی گزینه Other تو صندوق کشویی کلیک کنید تا جا موردنظرتان را تحول دهید.

نصب ویندوز ۱۰ در ماشین مجازی

داخل این مقدر شدن وضع انتصاب ویندوز ۱۰ داخل ماشین مجازی را به شما آموزش خواهیم عدل. درون صورتی که می خواهید ویندوز 7 خواه ویندوز 8.1 را بوسیله جای ویندوز 10 نصب کنید، فرآیند مشابه بوده و نیازی بوسیله تغییرات نخواهد بود. با بخشی کار اضافی، حتی امکان نصب ویندوز XP درون ماشین مجازی هم حیات دارد.خلق ماشین مجازی

کار را با کلیک کردن روی گزینه آبی رنگ New درون صفحه اصلی VirtualBox آغاز کنید. در این تقدیر باید یک نام بخاطر ماشین مجازی خویشتن گلچین کنید؛ مجاهدت کنید یک معروفیت انحصار به فرد تعیین کنید تا بتوانید آن را در میان سایر موارد، روشن کنید.

سامان مجازی VirtulaBox پس از وارد کردن یک نام، به طور خودکار تقدیر های Type و Version را دگرگونی می دهد تا با آن چیزی که بیدار کرده اید، مطابقت داشته باشد. در صورتی که معلومات صحیح نیستند، حتما Type را روی Microsoft Windows و Version را روی Windows 10 64Bit تنظیم کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید و ثبوت کردید، کافی ست روی گزینه Next کلیک کنید.









نکته: گمارش نسخه 64 خواه 32 بیت ویندوز، کاملا به رایانه انحصاری شما بستگی دارد. درون صورتی که کامپیوتر شخصی شما قدیمی نباشد، ویندوز آن 64 بیت بوده و بنابراین باید نسخه 64 بیت را در ماشین مجازی نصب کنید. نسخه صحیح کند افزار VirtualBox بوسیله نعوظ خودکار بخاطر شما گمارش می شود.آیا تنظیمات 64 بیت بود ندارد؟

در صورتی که از کامپیوتر 64 بیت استفاده می کنید و هیچ گزینه 64 بیتی را داخل سواد خود مشاهده نمی کنید، باید این مشکل را قبل از ادامه حکم رفع کنید. ابتدا تکاپو کنید Hyper-V را که سیستم عامل مایکروسافت بخاطر سامان های مجازی است، غیرفعال کنید.

عبارت ویژگی های ویندوز (Windows Features) را درون منوی استارت تایپ کرده و تنظیمات مربوط به فعال خواه غیرفعال کردن ویژگی های ویندوز را باز کنید. در پیغام های مولود گیری به سمت پایین رفته و تامین شوید که کادر Hyper-V، فعال نباشد. تو صورتی که علامت کوشا بودن کادر را مشاهده کردید، آن را غیرفعال کرده و داخل ادامه کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.







آیا سپس از این حکم هم گزینه های 64 بیت را در سامان مجازی VirtulaBox مشاهده نمی کنید؟ درون ادامه باید BIOS خویشتن را مجددا نحو اندازی کنید.

شما باید به قفا تنظیمات Virtualization باشید. نام های رایج شامل Intel VT-x ، Intel Virtualization Technology و Virtualization Extensions می شود؛ امکان دارد این موارد را تو منوی پردازنده (Processor) یا منوی امنیت (Security) پیدا کنید. درون صورتی که نمی توانید آن را پیدا کنید، باید یک جستجو در گوگل بخاطر نام رایانه خویشتن و همچنین مجازی سازی را تجربه کنید.

هنگامی که رمزی سازی و تنظیمات را در BIOS فعال و ذخیره کردید، راه اندازی مجدد را فراموش نکنید و مجاهدت کنید مجددا یک ماشین مجازی 64 بیت خلق کردن کنید. هم اینک باید مشکل رفع شده باشد و در غیر این صورت، احتمالا پردازنده شما از مجازی سازی 64 بیت پشتیبانی نمی کند و باید سراغ 32 بیت بروید.تخصیص رم

با تدارک نسخه پشتیبان از ماشین مجازی، لازم است مقداری RAM را به جهیز عامل مجازی اختصاص دهید. سامان مجازی VirtulaBox به صورت پیش فرض مقداری حافظه RAM را پیشنهاد می کند، اما کمتر است. در صورتی که حافظه RAM جهیز عامل مجازی ناچیز باشد، عملکرد ناتوان آن شما را آزار خواهد داد. البته تخصیص حافظه RAM بسیار غم می تواند ناپایداری رایانه شما را به قفا داشته باشد.

بها دقیق بخاطر تخصیص دادن بوسیله سیستم عامل مجازی، کاملا بوسیله مدل حافظه RAM شما ارتباط دارد. ما پیشنهاد می کنیم نیمی از حافظه RAM جهیز را به سیستم عامل سامان رمزی اختصاص دهید. ویندوز 10 عملکرد خوبی را با 4 گیگابایت رم از خود علامت می دهد.

شما می توانید برای تخصیص رم از اسلایدر استفاده کنید یا مغز موردنظرتان را با واحد مگابایت، دانا کنید. از آن جایی که بایت توسط کامپیوتر بوسیله صورت کاملا متفاوت محاسبه می شود، باید مقدار گیگابایت رم خود را در 1024 ضرب کنید. در صورتی که می خواهید 4 گیگابایت رم بوسیله سامان مجازی تخصیص دهید، باید مغز 4096 را ملتفت کنید.







اضافه یک هارد دیسک مجازی

در امتداد باید یک هارد دیسک اضافه کنید تا ماشین مجازی بتواند داده ها را ذخیره کند. درون این صفحه باید گزینه Create a Virtual Hard Disk Now را انتخاب کنید. در مرحله بعد، ماشین مجازی VirtualBox از شما می خواهد نوع هارد دیسک را تعیین کنید که VDI بوسیله رخ پیش تصور تعیین شده و کافی ست، گزینه Next را انتخاب کنید.

سامان مجازی VirtualBox می تواند دو جنس هارد دیسک مجازی پویا و ثابت را ابداع کند. درون حقیقت زمانی هارد دیسک حقگو از فضای پس انداز سازی هارد دیسک اصلی استفاده خواهد کرد که ظرفیت آن، تکمیل شود. تو صورتی که یک دیسک رمزی با حجم 100 گیگابایت خلق کنید و عزب 30 گیگابایت از آن حاوی اطلاعات باشد، قطعا فقط 30 گیگابایت از حافظه اصلی کامپیوتر شما اشغال می شود، اما اگر فضای ماشین مجازی را آزاد کنید، دیسک مجازی کوچک نخواهد شد.



گزینه دیگر یک دیسک ثابت بوده و از همان اول با حداکثر معادل خود خلق کردن می شود؛ بنابراین ابتدای حکم باید فضای بیشتری را اختصاص دهید. یکی از انفراد های دیسک ثابت نسبت به حقگو را می قابلیت تکثیر سرعت دانست. در نهایت تصمیم با شما است، ولی داخل این مقاله ما دیسک داینامیک (پویا) را انتخاب کرده ایم.

بخاطر اختتام مرحله ابداع دیسک، یک مکان ذخیره سازی و سایز آن را معین کنید. شما می توانید اشتهار آن را به صورت پیش تصور صبر دهید که با ماشین مجازی هم تطبیق دارد. نگرش پیش فرض ذخیره سازی در همان Default Machine Folder بوده که قبلا انتظام کرده اید. بر اساس اعلام مایکروسافت، نصب نسخه 64 بیت ویندوز 10 نیازمند 20 گیگابایت فضای پس انداز سازی است. بوسیله نظر می رسد 40 گیگابایت فضای ذخیره سازی مناسبی برای دستور کار ها و فایل ها است. درون صورتی که دارای فضای بیشتری هستید، می توانید آن را افزایش دهید.



پس از ته کار، کافی ست روی گزینه خلق کردن (Create) کلیک کنید و بدین ترتیب، ماشین مجازی شما آماده نصب ویندوز است.دانلود نصب کننده ویندوز 10 (Windows 10 Installer)

بی آرامی اکنون شما یک ماشین مجازی خلق کردن کرده اید، ولی نیازمند یک سیستم عامل بخاطر نصب هستید. برای انجام این کار، باید واقف ورق دانلود ویندوز 10 مایکروسافت شوید. در ادامه روی گزینه Download Tool Now بوسیله عزیمت شهود ابزار ایجاد رسانه ویندوز 10، کلیک کنید.

پس از دانلود ابزار، باید آن را اسلوب اندازی کنید. در دنباله دو گزینه خواهید داشت که محتوی ارتقاء رایانه انحصاری یا خلق Installation Media می شود. گزینه Create Installation Media را انتخاب کنید، پس ازآن گزینه های موجود در صفحه سپس را دو بار بررسی کنید. مطمئن شوید نسخه ویندوز 10 که در حال نصب هستید، 64 بیت (x64) است. در صورتی که تمام موارد صحیح هستند، گزینه Use the recommended options for this PC را از کار افتادن کنید.









خلق کردن یک درایو USB مخصوص بوت خواه ساخت یک فایل ISO، آخرین انتخاب های شما هستند. گزینه مربوط به فایل ISO را انتخاب کرده و مکانی برای ذخیره سازی آن فاحش کنید. در ادامه این وسایل دانلود ویندوز را آغاز خواهد کرد.بارگذاری فایل گمارش ISO

ISO را می توان یک فایل ایمیج از دیسک عنوان کرد. تو صورتی که بخواهید ویندوز را روی یک کامپیوتر واقعی نصب کنید، لازم است فایل ISO را داخل یک DVD صبر داده یا یک USB فابل بوت شدن برقرار کنید تا بتوانید از عادت آن، ویندوز را گمارش کنید، اما غصه اکنون می توانیم از آن مرحله بگذریم و فایل ISO را مستقیما در ماشین مجازی اجرا کنیم.

برای انجام این کار، ماشین رمزی خویشتن را تو سیاهه حقیقی VirtualBox برجسته کنید و روی تنظیمات کلیک کنید. شما باید وارد برگه حافظه (Storage) تو سمت چپ شوید و یک آیکون CD را تو باکس Storage Tree خواهید نظر. در دنباله باید روی آیکون ذکرشده کلیک کنید تا بتوانید درون جانب عبث باید روی آیکون CD همراه با یک پیکان کلیک کنید. گزینه Choose Virtual Optical Disk File را انتخاب کنید و داخل امتداد جا پس انداز فایل Windows.iso را بررسی کنید.



بااطلاع برگه سیستم (System) شوید و در ادامه باید گزینه Optical موجود در باکس Boot Order را برگزینی کنید تا بتوانید از فلش برای حرکت در بالای هارد دیسک، استفاده کنید. بنابر برخی دلایل، فلاپی به صورت پیش تخیل فعال شده است و با این که ویندزو 10 از آن ها پشتیبانی می کند، ولی در عارض تمایل می توانید تیک آن را بردارید.



تیمار اکنون گزینه اثبات (OK) را انتخاب کنید. شما آماده ادخال بوسیله کود نصب ویندوز هستید.نصب ویندوز 10

در منوی اصلی VirtualBox، باید ویندوز سامان مجازی را انتخاب کنید و در ادامه به منظور بوت کردن باید روی گزینه Start کلیک کنید. صفحه نصب ویندوز 10 پس از چند نفس ارائه داده خواهد شد. اطمینان مولود کنید تنظیمات منطقه ای شما بی عیب باشد و سپس روی گزینه Next کلیک کنید. در ادامه روی گزینه Instal Now کلیک کنید.



در ادامه نصب ویندوز از شما درخواست می شود کد محصول را فعال کنید. با این حال، شما نیازی بوسیله کد پرداخت محصول برای استفاده از ویندوز 10 نخواهید داشت. در صورتی که کد محصول را دارید، آن را واقف کنید و در غیر این صورت، گزینه I don’t have a product key را انتخاب کنید. کاربرد کردن از یک نسخه ویندوز 10 که با کد محصول، فعال سازی نشده باشد، محدودیت هایی دارد، ولی برای کاربرد در ماشین رمزی مفت است.



در مرحله بعد، نسخه ویندوز 10 موردنظرتان را برای نصب، انتخاب کنید. چنانچه دارای کلید علیه برای Windows 10 Home یا Pro هستید، نسخه موردنظرتان را انتخاب کنید. در صورتی که عزیمت ندارید ویندوز را فعال سازی کنید، کافی ست مراحل را ادامه دهید و ویندوز 10 پرو را برگزینی کنید تا بتوانید به محدودیت های زیادی آن دسترسی پیدا کنید. وضعیت مجوز را بپذیرید و فقره نصب را ادامه دهید.



شما تو مرحله بعد با دو گزینه ارتقاء یا نصب سفارشی مواجه خواهید شد. از آن جایی که ویندوز را روی دیسک مجازی نصب خواهید کرد، بنابراین توان ارتقاء ندارد و باید گزینه سفارشی (Custom) را برگزینی کنید.



شما درایو مجازی خلق کردن شده را با صیت Drive 0 مشاهده خواهید کرد؛ روی آن بخاطر انتخاب، کلیک کنید. هنگامی که گزینه Next را انتخاب کردید، گمارش ویندوز 10 آغاز می شود. این مرحله نیازمند زمان بوده و ممکن است کمی کشش بکشد.

پیکربندی تنظیمات ویندوز 10

هنگامی که کار نصب انجام شود، مصاحبت کردن Cortana را خواهید شنید که راهنمایی های لازم برای پیکربندی ویندوز را عرضه می درنگ. در ادامه روی نماد میکروفون موجود تو گوشه جانب چپ سرنوشت پایین نمایشگر کلیک کرده تا داخل رخساره تمایل، صدای آن را حد کنید. موضع مکانی و ورقه کلید خویشتن را اثبات کنید، سپس گزینه Yes را در سایر تنظیمات، گزینش کنید. داخل صورتی که با اصطلاح دوم تایپ نکردید، کافی ست روی Skip کلیک کنید.



در ادامه نصب مجازی ویندوز، کلیه بروزرسانی ها تک معاینه صبر خواهند گرفت. منتظر گمارش تمام موارد باشید، بعد Cortana از شما پرسیدن خواهد پرسید که آیا رایانه شخصی شما بوده یا متعلق بوسیله یک سازمان است؛ شما باید استعمال شخصی را گزینش کنید.



ویندوز از شما می خواهد با شمار کاربری مایکروسافت وارد شوید، بنابراین داخل ادامه باید ایمیل خود را وارد یا یک شمار کاربری جدید ایجاد کنید. با این که مزایای زیادی بخاطر استفاده از حساب کاربری مایکروسافت بود دارد، ولی امکان پذیر است شما نخواهید از آن برای ماشین مجازی کاربرد کنید. در این حالت، کافی ست درون گوشه سمت چپ قسمت پایین، حساب آفلاین (Offline account) را تفویض کنید.



یک نام بخاطر حساب کاربری خویشتن گزینش و وارد کنید، سپس یک رمز عبور خلق کردن کنید. بازیابی رمز گذر گمشده دردسر بیش وقار است، بنابراین مطمئن شوید که پسورد خویشتن را در جایی ذخیره سازی کرده باشید. توجه داشته باشید که امکان گلچین یک راهنما درون یادآوری رمز عبور هم وجود دارد، سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

هم زمان حال زمان آن رسیده که استفاده از Cortana را باطل سازی یا ادامه دهید. در صورتی که نو وارد ویندوز 10 شده اید، می توانید از آن برای یادگیری کلیه استعداد ها استفاده کنید.



در دنباله با تنظیمات حریم مخصوص مواجه خواهید شد و می توانید انتخاب کنید که تا چه اندازه از اطلاعات را می توانید وجه اشتراک مجله گذاری کنید. در صورت احتیاج می توانید جنبش را بردارید و سپس روی گزینه Accept کلیک کنید.نصب موارد زیادی

در حال حاضر می توانید از ویندوز داخل VirtualBox استفاده کنید، اما باید یک مولفه بنیانی دیگر را هم انتصاب کنید؛ گروهی از درایورها و سایر برنامه های کاربردی که به VirtualBox اجازه می دهند با دستگاه میزبان، ارتباط بهتری سفت کنند. پس از نصب، می توانید سایز پنجره ماشین مجازی را به صورت پویا تغییر دهید. همچنین کشیدن، افسون شده کردن و سایر موارد هم کوشا خواهند شد.

کامل موارد توسط ماشین مجازی VirtulaBox از روال یک CD مجازی، گمارش خواهد شد. از آن جایی که هنوز فایل ISO برای گمارش ویندوز فعال است، باید آن را حذف کنید. شما می توانید از پنجره ماشین مجازی، روی آیکون CD کلیک عبث کنید و گزینه Remove disk from virtual drive را گزینش کنید.



درون ادامه باید با مراجعه بوسیله دستگاه ها، گزینه Install Guest Additions CD را داخل نوار منوی VirtualBox برگزینی کنید. برای روش اندازی، File Explorer را از نوار مواجب پایین ورق باز کنید، پس ازآن روی This PC در سمت چپ، کلیک کنید. شما باید روی آیکون درایو CD برای انتصاب Guest Additions، دو مرحله کلیک کنید. هنگامی که یادداشت های مربوط بوسیله التماس اخذ مجوزها را می بینید، گزینه Yes را انتخاب کنید.



پس از چند لحظه، باید یک تشبیه کردن جدید بوسیله عزیمت تنظیم را درون نوار مقرری موجود در سرنوشت پایین، مشاهده کنید؛ شما باید روی آن کلیک کنید و در امتداد هم با کلیک روی گزینه Next، فرمان را ادامه دهید. درون صورتی که یک پیغام مبنی به خشکی امدن نصب نرم افزار مشاهده کردید، روی گزینه نصب کردن (Install) کلیک کنید.



در امتداد یک پیغام مبنی بر راه اندازی مجدد مایه خواهید دید تا بتواند مراحل نصب را تکمیل یواش. کار خویشتن را ادامه دهید تا بتوانید از ویژگی های متاخر بهره مند شوید؛ عاری آن ها یک نمایشگر با صراحت پایین را مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که مجددا باخبر سیستم عامل شوید، تمام موارد انتظام شده اند. بخاطر استفاده از سایز کامل صفحه، می توانید دریچه ماشین مجازی VirtualBox را گسترش دهید. فراموش نکنید که باید روی آیکون CD، کلیک راست کنید و در دنباله Guest Additions CD را حذف کنید.اصول اولیه ویندوز 10

تو صورتی که برای نخستین مرحله از ویندوز 10 استعمال خواهید کرد، بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید.روی گزینه Start موجود درون جانب چپ قسمت پایین کلیک کنید و سپس ملتفت تنظیمات شوید. در این بسرنوشت شوم دچار کردن می توانید قابلیت های متنوع ویندوز 10 را مشاهده و پیکربندی کنید.بخاطر نصب بروزرسانی ها باید از بخش Update
  • ۹۹/۰۱/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی