صنعت سازان کویر

AMD در آخرین به روزرسانی های منتشرشده برای کلکسیون نرم افزار آدرنالین (Adrenalin)، چندین فردی بصری جدید بخاطر کارت های گرافیک سری رادئون ارائه کرده است؛ اما با تمامی تلاش های شرکت مذکور، مشکلات مهم مرتبط با درایورها هنوز حل نشده اند و کاربران همچنان شکایات خود را از کارت های گرافیک سری رادئون RX مطرح می کنند.

خانواده ی تراشه های AMD رادئون RX 5000، بوسیله ویژه با تکیه بر معماری گرافیکی Navi، ژوئیه ی سال گذشته ی میلادی معرفی شد؛ بنابراین، حداقل هفت ماه است که پردازنده های گرافیکی یادشده با معماری Navi در حال نمایش بوسیله خرده فروشی ها هستند و AMD فرصت کافی بخاطر بهبود و بهینه سازی آن ها را داشته است. بااین حال، روان اوضاع آن روش که انتظار می رفت، پیش نمی رود.

مقاله های مرتبط:درایور آدرنالین AMD 2020 با ۱۲ درصد گشایش عملکرد منتشر شدبررسی جامع فناوری Radeon Image Sharpening در کارت های گرافیکی Navi

در اتحادیه AMD از وب سایت Reddit نیز گزارش هایی از کاربرانی به چشم می خورد که مشکلات مختلفی درباره ی کارت های گرافیک رادئون RX 5000 سری Navi امتحان می کنند. خانواده ی تراش های Navi درحال مجهز کارت های گرافیک عرشه را شامل می شود که همگی از معماری یکسانی برخوردار هستند:AMD رادئون RX 5700 XT (سری Navi 10)AMD رادئون RX 5700 (سری Navi 10)AMD رادئون RX 5600 XT (سری Navi 10)AMD رادئون RX 5500 XT هشت گیگابایت (سری Navi 14)AMD رادئون RX 5500 XT چهار گیگابایت (سری Navi 14)

با درنظرگرفتن مشکلات مربوط بوسیله درایورها، ابتدایی و عالی ترین مشکلی که کاربران از اوت ۲۰۱۹ با آن روبه رو هستند، سیلان ی صفحه ی تاریک است. ازآنجاکه این مشکل به رخ ناگهانی پدید می آید، AMD هنوز آن را حل نکرده است. بیشتر کاربران دشوار یادشده را هنگام اجرای بازی یا طی مسئله نصب درایورها مشاهده کرده اند. فاش شدن صفحه ی تاریک در هنگام اجرای ورزش ممکن است به برهان خرابی درایور و زمانی صورت دهد که سیستم برای محلول شاق ریبوت (سیاق اندازی مجدد) نمی شود. در این حالت، کاربر برای حل بغرنج باید خودش سیستم را ریبوت کند.

ظاهرشدن ورقه ی تاریک داخل سیلان گمارش درایورها به دلیل باگ داشتن درایور است. در این طور حالتی نیز، کاربران باید تمامی معلومات موجود از درایور را با ابزارهایی همچون DDU پاک و درایورها را مجدد نصب کنند و درنهایت، امیدوار باشند این بار ورق ی تاریک را مشاهده نخواهند کرد.

همچنین در خود هیئت قانونگذاری نیز، راهکارهایی برای حل مشکل ذکرشده ارائه می شود. ازجمله ی این راهکارها غیرفعال کردن گزینه ی شتاب شیرهدار افزاری (Hardware Acceleration) یا غیرفعال کردن یا فسخ انتصاب اپلیکیشن های شخص سوم کوشا در پس شالوده است. با اینکه راه حل های عرضه شده بخاطر فداکار از کاربران کارساز بوده است، سایر کاربران با حیات استفاده از راهکارهای مذکور، هنوز دشوار ورق ی تاریک را دارند.

AMD در مطلبی در وب سایتش بیان کرده در حال وارسی مشکل صفحه ی تاریک و باگ های دیگر است و در نسخه های آینده ی درنگ افزار رادئون، راهکارهایی برای محلول این مشکلات افزوده خواهد شد. AMD درباره ی گزارش کاربران از مشکلات درایور رادئون گفته است: ثبات درایورهای ما برای تیم بطی ء افزارمان ترجیح اصلی است. آن ها [تیم نرم افزاری AMD] مناظره های در انجمن ها همچون مشکلات ورق ی تاریک و دیگر مشکلات گزارش شده ی کاربران را از نزدیک رصد می کنند و در حال امتیاز و کار روی مشکلات هستیند. بوسیله محض تصرف اطلاعات بیشتر، شما را آگاه خواهیم کرد.

اگر کارت گرافیک رادئون RX دارید و اخیرا با شاق صفحه ی تاریک روبه رو بودید، این فرم نظرسنجی را مطابق با مشکلتان انباشته کنید. همچنین، می توانید با مراجعه ی مستقیم به ورق ی گزارش باگ های خود AMD، مشکلاتتان را گزارش کنید.

یکی از کاربران درباره ی مشکلات موجود در درایورها و ویژگی های جدید خطاب به AMD گفته است:بوسیله جای اضافه کردن انفراد های جدید، برای ثبات درایورها و ایجاد تجربه ی بدون دردسر باید روی منابعتان متمرکز شوید. دریافتن کردنی است که شفاف ساز تصویر رادئون (RIS) و قابلیت ضدلگ و اسکیلینگ اعداد صحیح گزینه های مهمی بخاطر بازاریابی [کارت های گرافیک] و انفراد های بسیار چشمگیری هستند؛ اما حتی ۶ ماه پس از عرضه ی پردازنده های گرافیک سری Navi، کاربران با مشکلاتی دست به یخه هستند که در آینده، آسیب بیشتری بوسیله بیع این محصولات ملتفت خواهد کرد.

همچنین AMD ادعا کرده است اخیرا مشکل ورقه ی تاریک را حل کرده است؛ ولی باتوجه به اینکه بسیاری از کاربران هنوز به مشکل یادشده دچارند، گفته ی AMD صحت ندارد. حتی این قضیه بوسیله کارت های گرافیک مبتنی پیاده شدن معماری Navi محدود نمانده است و براساس گزارش های کاربران در وب سایت Reddit ، کارت های گرافیک قدیمی تر وگا و پلاریس همچنین بغرنج صفحه ی تاریک را دارند. AMD درباره ی دلایل بروز ورق ی تاریک، این رویه تشریح می دهد: ممکن است ارائه متناوب صفحه ی تاریک یا ازدست دادن صفحه هنگام اجرا اقدامات موازی همچون وب دایره وار و اجرای ورزش و تماشای ویدئو به عارض تیمار زمان یا بدون مصرف بودن جهیز و تو صفحه دسکتاپ رخساره دهد.

درحالی که بسیاری از کاربران با دشوار صفحه ی تاریک دست وپنجه کند می کنند، دسته دیگری از کاربران هستند که خلق کردن ورق ی صورتی و سبز را گزارش می دهند؛ مشکلاتی که بیشتر سراسیمه کننده است. ورقه ی سبز خواه صورتی امکان پذیر است بنابه دلایل مختلفی به وجود آید؛ ولی شایع ترین دلیل گرمای بیش ازحد ذهن است. این تک می تواند مختص به انواعی از حافظه باشد که از رابط پیشرفته ی باس (AIB) بهره می برند و جهیز خنک کننده ی آن ها بسیار ضعیف است و بخاطر حل مشکل یادشده باید از انواع قوی تری از یخ کننده ها مصرف شود. هنگام اجرای طولانی مدت بازی، حتی ذهن هایی که عرشه حداکثر آستانه ی دمایی فرمان می کنند، ممکن است دمایی بیشتر از ۱۰۰ درجه ی سانتی گراد تولید کنند. این مدل دما بخاطر حافظه های سنخ GDDR6 ایدئال نیست.

کاربرانی که طی گمارش درایورها با شاق صفحه ی صورتی یا سبز روبه رو می شوند، متجاوز خوش اقبال هستند؛ بجهت چنین مشکلی، تنها باگی کوچک وقت نصب نرم افزار است و همان اسلوب که پیش خیس ذکر شد، با ریبوت سیستم و پاک کردن انتصاب درایورها محلول می شود. همچنین، گزارش هایی از توقف تمام مدت ورقه هنگام استعمال نکردن از سیستم منتشر شده است. پروفایل طرفداران AMD، لبالب از باگ هایی نظیر کاهش مقدار کلاک و لرزش محتوا (Flickering) و سقوط کارکرد پردازنده ی گرافیکی است که برای فعالان حوزه ی فناوری همچون استیو، از وب سایت GamersNexus و استیون، از وب سایت HardwareUboxed، چندان ناشناخته ازاله. این دو نفر ویدئوهایی از باگ های یادشده را داخل این لینک و این لینک یوتیوب منتشر کرده اند که درصورت غبطه می توانید آن ها را تماشا کنید.



ذکر این نکته لازم است که انویدیا نیز سهم عادلانه ای از مشکلات یادشده را در کارت های گرافیک مبتنی بر معماری تورینگ، ازجمله جی فورس RTX و جی فورس GTX دارد؛ اما این شریک شدن مشکلات اساسی تر را محلول کرده است و تاکنون گزارشی مبنی پیاده شدن حیات مشکل ورقه ی تاریک درون محصولات خراش ساز یادشده منتشر نشده است. مورد مذکور بوسیله این برهان ابهت دارد که کارت های گرافیک رادئون RX شرکت AMD ازجمله RX 5500 XT و RX 5600 XT و RX 5700 که مبتنی پیاده شدن معماری Navi هستند، با ارزش خرید بیشتر در بازه ی قیمتی دون ۵۰۰ دلار در ایالات متحده، درمقابل معماری تورینگ انویدیا غلبه نمایی می درنگ.

پیش تر در گزارش هایی اشاره شده است که مجموعه نرم افزار آدرنالین ۲۰۲۰ و کلکسیون های محدودیت هایی که AMD نمایش می دهد، به تنهایی یکی از دلایل ابتیاع کارت های گرافیک سری رادئون است؛ اما انویدیا نیز ویژگی های خاص خودش همچون فناوری DLSS را دارد که پیشدستی کردن یافته از سخت افزار هستند. همچنین، خراش ساز یادشده دعوایی بر ضابطه بها ها با AMD بوسیله گونه انداخته است و کارت های گرافیک جدید GTX 1660 SUPER و GTX 1650 SUPER و محصول باستانی تر RTX 2060 را به نظم با مقدار های ۲۳۰ و ۱۵۹ و ۲۹۹ دلار می فروشد. حتی رادئون RX 5600 XT که یکی از محصولات افضل کم قیمت تر از ۳۰۰ دلار تو ایالات متحده است، آن قدرها بی عیب ونقص نبود و با مشکلات موجود در فایل بایوس خود، کاربران به ناچار به روزرسانی بایوس AMD با نام free-performance update را انتصاب کردند.

این اشکلا ل های یادشده در درایور از یک طرف، کاربران بیشتری را از کارت های گرافیک رادئون RX می راند و از طرف دیگر، AMD را بیشتر زیرفشار قرار می دهد. تا اینکه کارت های گرافیک مجزا و محفل AMD بخاطر دستگاه های حمل شونده تحت تأثیر مشکلات مربوط بوسیله درایورها هستند و این باگ ها تضاد عملکرد آشکاری بین تراشه های یادشده و کارت های گرافیک دسکتاپ AMD به وجود آورده اند. اگر AMD مشکلات درایورها را بررسی و حل نکند، ممکن است به کاهش عظیمی در سهم بازار تیم قزل منجر شود؛ سهمی از بازار که AMD درحال حاضر به شدت بوسیله آن نیاز دارد.بیشتر بخوانید:کارت گرافیک AMD رادئون Instinct MI100 احتمالا ۸۱۹۲ هسته ی گرافیکی خواهد داشتآغاز شرکت بلندمدت تیم مرسدس بنز و AMD در مسابقات فرمول یکجمع بندی بررسی های AMD تردریپر 3990Xاپل احتمالا کامپیوتر مک با پردازنده ی AMD تولید خواهد کردبرتری آشکار پردازنده AMD مستشار 7 4800HS دربرابر پردازنده دسکتاپ Core i7-9700K
  • ۹۸/۱۱/۲۹

نظرات (۱)

سلام مرسی از سایت خوبتون . سایت ما هم بیاین میتونیم تبادل لینک کنیم  rahatchat.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی