صنعت سازان کویر

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت امروز پس از محضر در مجمع مجلس اقتصادی مجتمع درون جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ تو موعد قانونی به مجلس تقدیم شد و براساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون های تخصصی پیشنهادات خویشتن را درباره این لایحه بوسیله باشگاه تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در باشگاه برنامه، بودجه و محاسبات اجابت شد، افزود: در مجمع امروز کانون اقتصادی همچنین لایحه مذکور از ۴ محور پیش بینی منابع، برآورد هزینه ها، محاکمه ها و اهداف مورد معاینه قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اظهار اینکه ۴۸۴ هزار میلیارد تومان منابع برای سال ۹۹ از نگرش ارجاع اموال های تنخواه ای، واگذاری اموال های مالی و درآمدها پیش بینی شده است، اظهار کرد: منابع سال آینده وابستگی چندانی به فروش نفت ندارد و حدود ۴۸ هزاره میلیارد تومان منابع به سودا نفت موقوف است در حالی که این نما در سال جاری ۱۵۳ هزاره میلیارد تومان حیات. تماس منابع عمومی بودجه به نفت داخل سال آینده کم از ۱۰ درصد است

نوبخت با بیان اینکه وابستگی منابع عمومی بودجه به نفت کمتر از ۱۰ درصد است که ۱۰۰ درصد آن برای پروژه های عمرانی مصرف می شود، اضافه کرد: تمام اعتبارات خراج از خرید نفت و ۴.۴ میلیارد دلار که از صادرات مدفوع بوسیله دست می آید، بخاطر اجرای پروژه های عمرانی مصرف خواهد شد. نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان از سایر منابع برای اجرای طرح های عمرانی پیش دماغ شده است.

وی امتداد داد: سال آینده حدود ۴۷ هزاره میلیارد تومان از اوراقی که در سال پیش منتشر شده است، بازخرید می شود.

مهتر اداره برنامه و بودجه گفت: مصارف سال آینده تو سه حوزه نفقه های جاری، عمرانی و تملک دارایی توزیع می شود که هزینه های جاری بخاطر جبران کاهش قدرت سودا استفاده شود، بدین معنا که اعتبارات این حصه برای ارتقا و بهبود سفره های انسان استفاده شود، بوسیله همین برهان علی رغم اینکه بودجه سال ۹۹ عزب ۸ درصد رشد داشت، اما بخاطر کارکنان افزایش ۱۵ درصدی حقوق در دیدن خمود شده است. پیش بینی ۳ هزاره میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۹۹

قامت کابینه قضا و قدر دوازدهم ادامه قسط: ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تو سال ۹۹ داخل نظر پژمان شده است، نیز ۳ هزار میلیارد تومان بخاطر رتبه بندی فرهنگیان و ترمیم حقوق آنان درون لایحه بودجه سال آتی پیش دماغ شده است.

نوبخت با اشعار اینکه ۳۱ هزاره میلیارد تومان تحت عنوان طرح حمایت معیشتی تو سال آینده به آدم صیقلی می شود، بیان کرد: ۴۳ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی درون سال آینده به مردم پرداخت می شود.

وی با اشاره بوسیله انحصار اعتبارات برای ایجاد زیرساخت درون سال آینده گفت: پیش بینی شده است ۱۲۲۴ کیلومتر راه آهن ساخته شود.

این هیکل کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای سال آینده پیش بینی شده است. براساس پیش بینی ها سال آینده کشور از فترت خارج می شود و صندوق بین المللی پول و بانک جهانی این دعوی را اثبات کردند.

نوبخت درخصوص درخواست  نمایندگان مبنی بر کاهش بها سوخت تو بودجه ۹۹ اعتراف کرد: از آنجایی که این موضوعی تاکنون رسماً به دولت اعلام نشده است، درون حال مهیا درباره آن نظری نداشته و باید اجزای آن به دقت بررسی شود. استعمال یومیه سوخت به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسیده حیات که با اصلاح مقدار آن ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در صورتی که طرح نمایندگان درباره کاهش ارج بنزین، بتواند مصرف بنزین را کاهش دهد و مردم از آن راضی باشند، دولت مخالفتی با آن ندارد، چون منابع حاصل از افزودن قیمت سوخت درون اختیار انسان راحتی می گیرد، اما درون حال حاضر هیچ نظری درباره آن نداریم، زیرا تاکنون تک بررسی فراغت نگرفته است.

رئیس اداره دستور کار و بودجه درباره حقیقی وجود داشتن اعداد و ارقام موجود در لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: در صورتی که مجلس بتواند نفقه های بودجه را کاهش دهد، سازمان پروگرام و بودجه از آن استقبال می نرم. توضیحات لاریجانی درباره اصلاحات احتمالی طرح سهمیه بندی بنزین
  • ۹۸/۱۰/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی